|
|
RenatoBos
|
|
|
Eindelijk weer eens een Europese wedstrijd..
Doe het ff zo, kom er vandaag en morgen echt niet aan toe.. 0-5..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 april 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Europese wedstrijd haha Word een zware dobber denk ik.. 1-2 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
1-1. Omdat ik het niet weet. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Krijg je gewoon op je kloten. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
FC Twente - Feyenoord (zondag 10 april 2016, 16:45 uur)
Datum & tijdstip: Zondag 10 april 2016, 16:45uur Locatie: De Grolsch Veste, Pluskut Scheidsrechter: Gözübüyük
Speelronde 30 staat voor de deur en brengt ons naar Duitsland. Tegenstander twente doet het goed de tweede seizoenshelft. Ze bekleden momenteel de 10 plaats in de eredivisie. Kwamen afgelopen zaterdag netjes terug van een 2-0 achterstand tegen WillemII en beëindigde de wedstrijd met een 2-3 winst.
Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 105 duels tegen FC Twente. Daarvan won Feyenoord er 45 (42,9%) en gingen er 27 (25,7%) verloren. 33 (31,4%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 190 keer, een gemiddelde van 1,81 goals per wedstrijd. FC Twente stelde daar 141 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,34 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,0 punten gehaald hebben en uit 1,2. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1967-1968: 6-0. In 1994-1995 leed Feyenoord met 0-3 haar grootste thuisnederlaag tegen FC Twente. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1992-1993, toen Feyenoord won met 0-5. In 1988-1989 ging Feyenoord onderuit met 6-1 in een uitwedstrijd bij FC Twente, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in Pluskut: Datum Wedstrijd Uitslag 30-01-2011 FC Twente-Feyenoord 2-1 18-03-2012 FC Twente-Feyenoord 0-2 04-11-2012 FC Twente-Feyenoord 3-0 23-02-2014 FC Twente-Feyenoord 2-2 31-08-2014 FC Twente-Feyenoord 0-0
Laatste 5 ontmoetingen in De Kuip: Datum Wedstrijd Uitslag 18-12-2011 Feyenoord-FC Twente 3-2 27-01-2013 Feyenoord-FC Twente 0-0 11-08-2013 Feyenoord-FC Twente 1-4 18-01-2015 Feyenoord-FC Twente 3-1 22-11-2015 Feyenoord-FC Twente 5-0
Verslag van de thuiswedstrijd van dit seizoen:
FEYENOORD DANKZIJ ZEGE OP FC TWENTE TERUG OP TWEEDE PLAATS
Feyenoord dankzij een ruime overwinning op FC Twente de tweede plek in de Eredivisie weer opgeëist. De ploeg van Giovanni van Bronckhorst was dankzij doelpunten van Simon Gustafson (2x), Michiel Kramer, Karim El Ahmadi en Bilal Basaçikoglu met 5-0 te sterk voor de Tukkers en passeert daardoor PSV op de ranglijst. FC Twente speelde het laatste kwartier van de wedstrijd met tien man wegens een razendsnelle rode kaart voor invaller Tim Hölscher.
Mocht Van Bronckhorst nog twijfels hebben gehad over de fitheid van Eljero Elia, dan verdwenen die al in de beginfase van de wedstrijd als sneeuw voor de zon. De aanvaller, van wie zijn inzetbaarheid afgelopen week twijfelachtig was wegens liesklachten, herstelde razendsnel en gaf zijn trainer te kennen dat hij klaar was voor het treffen met FC Twente. Elia maakte vervolgens zijn woorden waar, door een hoofdrol op te eisen bij Feyenoord.
Zo gaf de buitenspeler al vroeg in de wedstrijd de assist op het openingsdoelpunt van Simon Gustafson. Elia trok naar binnen en bereikte de middenvelder, die van even buiten het strafschopgebied met een gericht schot de score opende: 1-0.
Het doelpunt was de opmaat voor een degelijke eerste helft van Feyenoord, dat geen moment in problemen kwam tegen een jong en overwegend onervaren FC Twente. De enige keren dat de bezoekers enig gevaar wisten te stichten, was op de momenten dat Feyenoord iets te makkelijk over de klus leek te denken en ogenschijnlijk simpele ballen zomaar inleverde.
Desondanks was het geheel terecht dat Feyenoord nog voor rust de marge verdubbelde. Opnieuw heette de doelpuntenmaker Gustafson, die dit keer op de juiste plek stond nadat doelman Joël Trommel een schot van Michiel Kramer niet klemvast kreeg. De inzet van de spits volgde op een prima pass van Marko Vejinovic.
Na rust bleek nog meer dat FC Twente geen passend antwoord had wanneer Feyenoord het tempo omhoog gooide, met twee doelpunten in de eerste vijf minuten van de tweede helft als resultaat. Beide goals waren het gevolg van prima aanvallen van Feyenoord, waarbij twee keer een voorzet vanaf rechts volgde. Dirk Kuyt wist op die manier Kramer te bereiken, die met een uitstekende kopbal zijn eerste doelpunt als Feyenoorder in De Kuip maakte. Een paar minuten later was Rick Karsdorp de aangever, waarna El Ahmadi de bal knap binnen schoot.
Daarmee was de spanning in de wedstrijd geheel verdwenen en leek Feyenoord zich alleen nog druk te hoeven maken om het opvoeren van de score met het oog op het doelsaldo. Dat bleek alleen makkelijker bedacht dan gedaan. Op een of andere manier ontbrak na de 4-0 de echte scherpte en de benodigde dosis creativiteit bij Feyenoord. Dat veranderde zelfs niet nadat Twente een kwartier voor tijd met tien man kwam te staan, omdat invaller Hölscher 49 seconden na zijn entree rood kreeg wegens een overtreding op Karsdorp.
Dat er in blessuretijd toch nogmaals gescoord werd in De Kuip, was te danken aan fout van FC Twente-keeper Trommel. Hij liet een schot van Kuyt los en zag daarna hoe invaller Basaçikoglu uit de rebound de eindstand bepaalde op 5-0.
Feyenoord - FC Twente 5-0
Scoreverloop 1-0 7' Gustafson 2-0 26' Gustafson 3-0 46' Kramer 4-0 50' El Ahmadi 5-0 92' Başaçıkoğlu
Opstelling Feyenoord Vermeer; Karsdorp, Botteghin, Van Beek, Kongolo (82' Nelom); El Ahmadi (61' Vilhena), Gustafson, Vejinovic; Kuyt, Kramer en Elia (54'
Samenvatting Feyenoord - FC Twente 2015-2016 5-0
(http://youtu.be/245N8PVDdsc)
Programma Eredivisie speelronde 30
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 april 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Toch nog ff tijd gevonden..(de baas zijn tijd😁) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Het dak er af zou ik zeggen 1-7 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Dikke stres op je werk zekers ;) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Zondagavond om 18.30 uur kan ik het pas zeggen ik weet het echt wat het wordt hele rare ploeg die Tukkers
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 april 2016 door de bluffer -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
3-1. Vier keer Zyjech. Die laatste, die ene voor ons, 1 minuut voor tijd om het voor ons wat dragelijker te maken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 april 2016 door nr 10 -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Overwogen om een dokter te bezoeken..? |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Nu je het zegt, nee. Eigenlijk niet. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Knettergek ,met zijn Ziyech-fetisj..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 april 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
M'n jaarlijkse uitwedstrijd. Eten en drinken in het stadion, tussendoor lekker potje voetbal kijken. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Gun ik je een 0-3 als toetje tussendoor. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Zou mooi zijn. Ik vrees dat dit de moeilijkste is van de laatste wedstrijden. Maar vaak zit ik er naast dus zal het wel 0-3 worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 april 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dit wordt een makkie van jewelste. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Hebben nu net weer drie punten in mindering gekregen |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Is niet erg motiverend, hopelijk profiteert Feyenoord er van...? Als ze maar niet getergd zijn. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Denk demotiverend in dit geval |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Komt op een mooi moment dan voor Feyenoord.. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
FC TWENTE - FEYENOORD ONDER LEIDING VAN GÖZÜBÜYÜK
Serdar Gözübüyük is door de KNVB aangesteld als scheidsrechter voor de wedstrijd tussen FC Twente en Feyenoord, die zondag om 16:45 uur wordt gespeeld. Hij wordt ondersteund door de assistent-scheidsrechters Goossens en De Vries. De heer Bax is de vierde official in De Grolsch Veste.
Het is de vierde keer dit seizoen dat Gözübüyük een wedstrijd van Feyenoord fluit. Eerder was hij arbiter tijdens het thuisduel met Vitesse en de uitwedstrijden tegen sc Heerenveen en PEC Zwolle. |
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
nou ik denk verliezen 3-1 hoop natuurlijk dat we winnen maar waarop dit gebaseerd moet zijn weet ik niet als ik op dit moment kijk naar beide ploegen moet ik eerlijk zeggen dat het voetbal van twente beter is. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Hij heeft ons daar toch al een verschrikkelijk genaaid, met die buitenspelgoal van Castaignos. En die niet gegeven rode kaart tegen Pelle in de 5e minuut of zo. Pelle had gvd dat hele stadion i9nelkaar moeten trappen ipv dat stomme schermpje. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
FC Twente wil drie punten tegen Feyenoord terugveroveren
FC Twente kreeg maandagavond te horen dat de club drie punten moest inleveren, omdat het voor de vierde keer niet voldeed aan het financiële herstelplan. Verdediger Bruno Uvini hoopt die 'afgepakte' punten zondag tegen Feyenoord terug te veroveren.
''En waarom zou dat niet kunnen?'', zegt de 24-jarige speler in het Algemeen Dagblad. Uvini schat zijn team sowieso hoog in. ''Ik weet dat het niet gaat gebeuren. Maar als we deze ploeg nog een jaar bij elkaar zouden houden, zijn we nog tot veel verrassingen in staat.''
De Braziliaan hoopt dan ook dat FC Twente blijft bestaan. ''Ik heb in de kranten gelezen dat andere clubs willen dat Twente gaat bloeden voor het verleden. Daar snap ik dus helemaal niks van. Twente is een van de grootste clubs van het land. Kijk eens naar de supporters. Zo'n club mag toch niet verdwijnen? Wie heeft daar nou belang bij? De eredivisie is juist gebaat bij een zo sterk mogelijk FC Twente.'' |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ja Gudde heeft zich niet populair gemaakt daar in Twente... Wel apart dat Onno Jacobs daar de saneerder is,die heeft bij ons alleen diep zwarte cijfers gezien |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Heeft de hoofdprijs aan leergeld betaald. Misschien daarom nu de ervaring? |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op woensdag 06 april 2016 - 10:20 schreef Leon FR1908 het volgende:Ja Gudde heeft zich niet populair gemaakt daar in Twente... Wel apart dat Onno Jacobs daar de saneerder is,die heeft bij ons alleen diep zwarte cijfers gezien De waarheid is ook voor de tukkers hard. Maar ze willen het niet horen. |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
PROFITEREN Leon ? Dat hadden ze afgelopen zaterdag ook kunnen doen ,het enigste waar ze van prfiteren is die zak met geld voor de rest bagger wat ze laten zien.0-3 dan maar tegen beter weten in. |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Gewoon het publiek is een keer vermaken is er ook niet bij ,dat is het huidige feijenoord |
|
|
|