|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 april 2016 - 16:07 schreef ZerauS het volgende:[..] ja laten we vooral bang zijn voor Twente:-) de ploeg die vorige week met hangen en wurgen van Excelsior won:-) Zonder hun sterspeler. Haal bij ons Klaassen of Gudelj eruit en je merkt het verschil ook. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 00:23 schreef Loetje het volgende:[..] Zonder hun sterspeler. Haal bij ons Klaassen of Gudelj eruit en je merkt het verschil ook. Klaasen of Gudelj zijn niet onmisbaar bij Ajax waar Ziyech er met kop en schouders bovenuit steekt bij Twente. Dus wat je zegt over Ziyech klopt. |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 00:23 schreef Loetje het volgende:[..] Zonder hun sterspeler. Haal bij ons Klaassen of Gudelj eruit en je merkt het verschil ook. Klopt Zyech is een klasse apart maar ook met hem is Twente niet meer een geweldig goed team. Ze kunnen gevaarlijk zijn maar als je kampioen wil worden moet je deze pot thuis gewoon kunnen winnen lijkt mij. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 00:23 schreef Loetje het volgende:[..] Zonder hun sterspeler. Haal bij ons Klaassen of Gudelj eruit en je merkt het verschil ook. Klopt aan de andere kant hoef je maar een speler van hen echt rekening mee te houden. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 07:51 schreef Hummel10 het volgende:[..] Klaasen of Gudelj zijn niet onmisbaar bij Ajax waar Ziyech er met kop en schouders bovenuit steekt bij Twente. Dus wat je zegt over Ziyech klopt. Klaassen en Guldelj zij niet onmisbaar? Dat zijn ze echt wel. Ons middenveld staat als een huis en dat Ziyech er met kop en schouders boven uit steekt komt meer door de rest van Twente. Dat is heel matig. Wel apart dat Ziyech 17 keer heeft gescoord en nul assists dit seizoen. Dus je hoeft maar een speler uit te schakelen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik denk dat Ajax momenteel Klaassen makkelijker kan missen dan Gudelj. tegelijkertijd is Klaassen dit seizoen niet heel goed geweest, maar wel vreselijk belangrijk met goals op hele belangrijke momenten.
Al met al zijn het dit seizoen wel twee van de steunpilaren van Ajax, samen met Veltman en, sind sde winterstop, Milik. Dat zijn in mijn ogen de 4 belangrijkste spelers die we momenteel hebben. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Het is toch niet zo moeilijk om 1 man uit te schakelen,de rest is middelmaat dus gewoon keihard en met WINNAARS mentaliteit er overheen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:32 schreef p111 het volgende:Het is toch niet zo moeilijk om 1 man uit te schakelen,de rest is middelmaat dus gewoon keihard en met WINNAARS mentaliteit er overheen. Die ene man kan echter uit elke hoek of stand scoren, inclusief uit vrije trappen. 17 goals dit seizoen en dat voor een middenvelder. Het overgrote gedeelte van de spitsen in de Eredivisie komt niet eens aan dat aantal. En geloof mij, elke ploeg heeft geprobeerd Ziyech uit te schakelen.
Ze maakt het Ziyech onmogelijk door de rest van Twente constant onder druk te zetten en het voetballen onmogelijk te maken. Je concentreren op het uitschakelen van Ziyech heeft gewoon niet zo vel zin. Ajax moet Twente als ploeg gewoon uitschakelen, dan volgt Ziyech vanzelf. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 april 2016 - 16:07 schreef ZerauS het volgende:[..] ja laten we vooral bang zijn voor Twente:-) de ploeg die vorige week met hangen en wurgen van Excelsior won:-) Dat ben ik volstrekt met je eens! Ik hoop alleen wel dat de Ajaxspelers zich zullen realiseren dat PSV het komende weekeinde er alles aan zal doen om Cambuur met zeer grote cijfers te verslaan. Of dat gaat lukken is uiteraard nog maar de vraag, maar ze zullen ervoor gaan! Ajax zal dan ook volle bak moeten tegen Twente en proberen om zelf ook een grote uitslag neer te zetten. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:17 schreef Brandje het volgende:[..] Klaassen en Guldelj zij niet onmisbaar? Dat zijn ze echt wel. Ons middenveld staat als een huis en dat Ziyech er met kop en schouders boven uit steekt komt meer door de rest van Twente. Dat is heel matig. Wel apart dat Ziyech 17 keer heeft gescoord en nul assists dit seizoen. Dus je hoeft maar een speler uit te schakelen. Juist! En dat is een mooie taak voor Nemanja Gudelj. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:17 schreef Brandje het volgende:[..] Klaassen en Guldelj zij niet onmisbaar? Dat zijn ze echt wel. Ons middenveld staat als een huis en dat Ziyech er met kop en schouders boven uit steekt komt meer door de rest van Twente. Dat is heel matig. Wel apart dat Ziyech 17 keer heeft gescoord en nul assists dit seizoen. Dus je hoeft maar een speler uit te schakelen. 0 assists? Die gozer heeft er al 10 man.
Mensen zien niet dat het hele druk zetten bin Klaassen begint en hoe tering veel Gudelj momenteel weghaalt voor de verdediging. Die kunnen we beiden niet missen nu. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: quote:Op vrijdag 22 april 2016 - 09:53 schreef Eide het volgende:FC Twente is eigenlijk volledig afhankelijk van 1 man. Hakim Ziyech moet zorgen voor alle creatieve, aanvallende impulsen en vaak ook voor alle goals. Met 17 goals en 10 assists is Ziyech direct betrokken bij zo'n 60% van alle goals van FC Twente. Hij kan in het Most Valuable Player (goals + assists) klassement niet tippen aan bijvoorbeeld Milik (21 goals, 7 assists) maar is met grote afstand de meest gevaarlijke middenvelder van de Eredivisie. Overigens is Davy Klaassen 2e in dat klassement met 13 goals en 8 assists. Ajax - Twente topic
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 april 2016 door Eide -- |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote: Oei... je hebt helemaal gelijk ;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Was meer om reclame te maken voor het topic ;) |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote: Haha. Dat vermoedde ik al ;)
Maar toch heb je ook gelijk, want je krijgt natuurlijk wel "topic-vervuiling" en het is bovendien lastig om iets terug te vinden. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:17 schreef Brandje het volgende:[..] Klaassen en Guldelj zij niet onmisbaar? Dat zijn ze echt wel. Ons middenveld staat als een huis en dat Ziyech er met kop en schouders boven uit steekt komt meer door de rest van Twente. Dat is heel matig. Wel apart dat Ziyech 17 keer heeft gescoord en nul assists dit seizoen. Dus je hoeft maar een speler uit te schakelen. Daarmee bedoel ik dus ook dat de selectie van Ajax veel breder en beter is dan die van Twente. Zonder Ziyech is er niks over. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 12:25 schreef Eide het volgende:Ik denk dat Ajax momenteel Klaassen makkelijker kan missen dan Gudelj. tegelijkertijd is Klaassen dit seizoen niet heel goed geweest, maar wel vreselijk belangrijk met goals op hele belangrijke momenten. Al met al zijn het dit seizoen wel twee van de steunpilaren van Ajax, samen met Veltman en, sind sde winterstop, Milik. Dat zijn in mijn ogen de 4 belangrijkste spelers die we momenteel hebben. Dijks en Tete ook erg goed dit seizoen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Maar geen steunpilaren. Dat kan ook bijna niet als je niet in de as speelt, tenzij je echt waanzinnig goed bent. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 15:38 schreef Loetje het volgende:[..] 0 assists? Die gozer heeft er al 10 man. Mensen zien niet dat het hele druk zetten bin Klaassen begint en hoe tering veel Gudelj momenteel weghaalt voor de verdediging. Die kunnen we beiden niet missen nu. Kijk simpelweg de wedstrijden zonder Klaassen maar terug.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Daarom. Speelde nu 3 wedstrijden bar en barslecht. En dat zie je meteen terug. Wij kunnen echt niet zonder hem. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 18:05 schreef Loetje het volgende:[..] Daarom. Speelde nu 3 wedstrijden bar en barslecht. En dat zie je meteen terug. Wij kunnen echt niet zonder hem. Dat is absoluut waar. Wel werkte Davy Klaassen keihard om e.e.a. te compenseren. Maar al met al is hij inderdaad heel erg belangrijk geworden voor Ajax en dat is -gezien zijn jonge leeftijd- bijzonder knap. Zijn vorm krijgt hij hopelijk snel weer terug, juist omdat hij zo belangrijk is. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Quote me dan niet man! Kost mij weer tijd om te reageren! ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 18:12 schreef Pavlov14 het volgende:[..] Dat is absoluut waar. Wel werkte Davy Klaassen keihard om e.e.a. te compenseren. Maar al met al is hij inderdaad heel erg belangrijk geworden voor Ajax en dat is -gezien zijn jonge leeftijd- bijzonder knap. Zijn vorm krijgt hij hopelijk snel weer terug, juist omdat hij zo belangrijk is. Nogmaals, druk zetten begint bij hem. Maar ook het tempo van Ajax bepaald hij vaak. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Absoluut, en zelf uit vorm is hij wel in staat hele belangrijke goals te maken en voor gevaar te zorgen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 17:16 schreef Eide het volgende:[..] Maar geen steunpilaren. Dat kan ook bijna niet als je niet in de as speelt, tenzij je echt waanzinnig goed bent. Nee klopt maar ben opzich wel blij met hoe ze zichzelf ontwikkeld hebben. Ook Younes heeft het aardig gedaan in zijn eerste jaar. Ghazi jammer dat hij zo uit vorm geraakt is. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 april 2016 - 19:43 schreef Eide het volgende:[..] Absoluut, en zelf uit vorm is hij wel in staat hele belangrijke goals te maken en voor gevaar te zorgen. En toch heeft hij geen geweldig seizoen achter de rug hoor. Paar wedstrijden stond hij gelukkig wel op als leider van het team. Wat ik bedoel te zeggen is dat Ajax als team veel verder is als Twente. Waar Ajax nog een behoorlijk team heeft mocht Klaassen en of Gudelj er niet bij zijn. Serrero, vd Beek, Sinkgraven zijn dan nog wel ok. Ziyech leunt heel het team op. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2016 - 08:17 schreef Hummel10 het volgende:[..] foutje, sorry.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 april 2016 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2016 - 08:13 schreef Hummel10 het volgende:[..] Nee klopt maar ben opzich wel blij met hoe ze zichzelf ontwikkeld hebben. Ook Younes heeft het aardig gedaan in zijn eerste jaar. Ghazi jammer dat hij zo uit vorm geraakt is. En toch verschrikkelijk belangrijk, ook de laatste weken.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
El Ghazi natuurlijk met name de man van de seizoenstart. Daarna te geforceerd. Ik vind hem de laatste weken niet goed, maar wel geheel in dienst van het elftal en dat is wel goed. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 24 april 2016 - 18:37 schreef Eide het volgende:El Ghazi natuurlijk met name de man van de seizoenstart. Daarna te geforceerd. Ik vind hem de laatste weken niet goed, maar wel geheel in dienst van het elftal en dat is wel goed. Jammer dat het er zo weinig uitkomt maar we hebben best een aardig team staan. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind zelf ook echt dat we in potentie een heel goed elftal hebben. Ook echt beter als bijvoorbeeld PSV. Het is alleen zo wisselvallig en soms onzeker als de pest. En dat, meer dan wat dan ook, maakt dat de competitie nog spannend is. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op maandag 25 april 2016 - 16:30 schreef Eide het volgende:Ik vind zelf ook echt dat we in potentie een heel goed elftal hebben. Ook echt beter als bijvoorbeeld PSV. Het is alleen zo wisselvallig en soms onzeker als de pest. En dat, meer dan wat dan ook, maakt dat de competitie nog spannend is. Klopt en zeker als je kijkt naar het punten verlies in eigen huis . veelal onnodig. |
|
|
|