|
|
RenatoBos
|
|
|
Willem II - Feyenoord (Zondag 01 mei 2016, 14:30 uur)
Datum & tijdstip: Zondag 01 mei 2016, 14:30 uur Locatie: Koning Willem II Stadion, Tilburg Scheidsrechter: Pieter Vink
De voorlaatste wedstrijd van het seizoen spelen we uit tegen die Kruikenzeikerts. Afslachten die surrogaat ajaks wannabee's. Wel eens in Tilburg geweest mannen, het stikt daar van de ajaksvaantjes in auto's. Serieus opvallend veel. Dit seizoen twee keer reeds van ze gewonnen, ik zie het rooskleurig in deze clash..
Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 92 duels tegen Willem II. Daarvan won Feyenoord er 58 (63,0%) en gingen er 19 (20,7%) verloren. 15 (16,3%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 220 keer, een gemiddelde van 2,39 goals per wedstrijd. Willem II stelde daar 105 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,14 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,4 punten gehaald hebben en uit 1,7. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 2004-2005: 7-0. In 1988-1989, 1994-1995, 1961-1962 leed Feyenoord met 0-2 haar grootste thuisnederlaag tegen Willem II. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1983-1984, toen Feyenoord won met 0-5. In 1951-1952 ging Feyenoord onderuit met 5-0 in een uitwedstrijd bij Willem II, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in Tilburg: Datum Wedstrijd Uitslag 12-04-2015 Willem II-Feyenoord 2-2 03-02-2013 Willem II-Feyenoord 1-3 05-12-2010 Willem II-Feyenoord 1-1 13-09-2009 Willem II-Feyenoord 2-3 19-10-2008 Willem II-Feyenoord 1-0
Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam: Datum Wedstrijd Uitslag 17-12-2015 Feyenoord-Willem II 2-1 (KNVB) 13-09-2015 Feyenoord-Willem II 1-0 13-09-2014 Feyenoord-Willem II 1-2 18-11-2012 Feyenoord-Willem II 3-0 17-04-2011 Feyenoord-Willem II 6-1
Samenvatting van de thuiswedstrijd van dit seizoen
ELIA SCHIET FEYENOORD VOORBIJ WILLEM II
Feyenoord heeft zondagmiddag ook haar derde thuisduel deze competitie winnend afgesloten. Na FC Utrecht en Vitesse werd ook Willem II aan de kant gezet: 1-0. De ploeg van hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst kreeg kansen te over, maar stelde via invaller Eljero Elia pas halverwege de tweede helft de overwinning veilig.
Dat Willem II met 0-0 de rust haalde, dankte het voor een groot deel aan oud-Feyenoorder Kostas Lamprou. Via met name Michiel Kramer en Karim El Ahmadi kreeg Feyenoord in het eerste bedrijf meerdere opgelegde kansen, maar keer op keer had de Griekse sluitpost een passend antwoord, of miste de inzet scherpte.
Ook Kenneth Vermeer onderscheidde zich op positieve wijze in De Kuip. Ondanks het overwicht van Feyenoord moest de doelman een aantal keer handelend optreden en dat deed hij uitstekend. Zeker op slag van rust was Vermeer van grote waarde, toen hij met een tackle op de bal de vrij doorgekomen Lesley de Sa het scoren belette.
Voor Kramer kwam aan het begin van de tweede helft een einde aan de eerste wedstrijd van het seizoen waarbij hij aan de aftrap verscheen, toen hij het veld per brancard geblesseerd moest verlaten. Op dat moment had hij Lamprou alweer een keer op zijn weg gevonden, bij een rebound na een schot van El Ahmadi op de paal.
Feyenoord kwam er in de tweede helft lange tijd maar moeizaam doorheen bij Willem II, dat gegroepeerd verdedigde in De Kuip. Toch wist de sterk spelende Rick Karsdorp twintig minuten voor tijd een opening te vinden in de Tilburgse defensie. De rechtsback rukte van achteruit op en lanceerde met een scherpe steekbal de slim bij zijn tegenstander weggelopen Elia, die vanaf de rand van het strafschopgebied verwoestend uithaalde en zo Feyenoord aan de verdiende overwinning hielp.
Feyenoord - WillemII 1-0
Scoreverloop:
67 1-0 Elia
Scheidsrechter: Liesveld
Geel: Kongolo (Feyenoord), Koppers en Van Der Struijk (WillemII)
Opstellingen Feyenoord: Vermeer; Karsdorp, Van Beek, Van der Heijden, Kongolo, El Ahmadi, Vejinovic, Toornstra, Basaçikoglu (62. Elia), Kramer (54. Kazim-Richards) en Kuyt.
Statistieken Feyenoord: 60 % Balbezit 4 Hoekschoppen 2 Buitenspel 28 Inworpen 19 Vrije trappen 24 Doelpogingen 11 Overtredingen 1 Gele Kaarten 0 Rode Kaarten
Roda JC: 40 % Balbezit 2 Hoekschoppen 4 Buitenspel 21 Inworpen 13 Vrije trappen 2 Doelpogingen 15 Overtredingen 2 Gele Kaarten 0 Rode Kaarten
Samenvatting Feyenoord - Willem II 2015-2016 1-0
(http://youtu.be/JEcwWgwK0N0)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 mei 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Dag van de rooien daar denk ik nog niet aan eerst de bekerfinale toch G K |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dat word smullen bluffie let maar op.. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: zit je in de kuip a.s. zondag
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 april 2016 door de bluffer -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Nee man helaas, dan ben ik op vakantie. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: met de finale van de beker die mag je toch niet missen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 april 2016 door de bluffer -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Vertel je het mijn vrouw..! |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
1-0 winnen van Willem 2 en de derde plaats is binnen |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
ADO Den Haag moet winnen van de Kaasboeren dan kan Gio een paar talenten opstellen tegen Willem 2 uit en thuis tegen NEC zal goed zijn voor deze jongens
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dan kan...(?) Had ie wat mij betreft al eerder mogen doen.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Lul niet man, geniet van de zon, chicks en je strand. Vind een Wlan en een goede stream en zoek daarover een paar Feyenoorders, er zijn er meestal altijd een paar en maak er daar een feestje van. Ok, het gemis van De Kuip is onvervangbaar, maar het beleven zo in het buitenland heeft ook zijn ding. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Tuurlijk man komt helemaal goed.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Staat Achahbar op doel of zo..(?) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
De KNVB heeft scheidsrechter Pieter Vink aangesteld om de wedstrijd tussen Willem II en Feyenoord in goede banen te leiden. Het duel in Tilburg begint zondagmiddag om half drie. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Je hebt toch een aardige vrouw ook mee op vakantie toch |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Hoge ballen op lamprou he haha |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ik heb een goud wijffie..👍 |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Hoe is het daar verder mooi weer, hier erg koud en hagel en in het noorden natte sneeuw |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Hier tussen de 25-30 graden ideaal.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Over de wedstrijd gewoon lekker voetballen , met als troost achabar in de spits Tapia zweedse keeper en dan hup ballen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vergeet Schuurman niet. Gun die jongen nou ook eens minuten.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ok jarie de kanarie ook, en vejnovic kortom ze kunnen zich tegen willem 2 bewijzen, |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Europees is nu verzekerd. Derde plaats moet ook de driveveer blijven natuurlijk. Laat de 'tweede garnituur' nu maar eens opdraven want ook die jongens hebben hard getraind dit seizoen.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op dinsdag 26 april 2016 - 18:58 schreef RenatoBos het volgende:Europees is nu verzekerd. Derde plaats moet ook de driveveer blijven natuurlijk. Laat de 'tweede garnituur' nu maar eens opdraven want ook die jongens hebben hard getraind dit seizoen.. Vindt ik ook. De druk is er af.Geef die boys ook maar minuten. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Hier in Zaanstad ook altijd warm,zonnebrandolie is niet aan te slepen. |
|
|
|