|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord - NEC (Zondag 08 mei 2016, 14:30 uur)
Datum & tijdstip: Zondag 08 mei 2016, 14:30 uur Locatie: De Kuip, Rotterdam Scheidsrechter: Janssen
De afsluiter van het seizoen. altijd prettig om thuis af te sluiten en op die manier voor dit seizoen afscheid te nemen van het Legioen. Laat de geruchtstroom wat transfers betreft maar losbarstten. Hopelijk worden we getrakteerd op een waardig eind door onze helden, want we hebben nog wat goed te maken tegen hunnie..
Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 86 duels tegen NEC. Daarvan won Feyenoord er 54 (62,8%) en gingen er 16 (18,6%) verloren. 16 (18,6%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 171 keer, een gemiddelde van 1,99 goals per wedstrijd. NEC stelde daar 89 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,03 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,3 punten gehaald hebben en uit 1,9. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1983-1984, 1973-1974: 6-1. In 1997-1998, 2008-2009 leed Feyenoord met 0-2 haar grootste thuisnederlaag tegen NEC. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1967-1968, toen Feyenoord won met 0-5. In 1981-1982 ging Feyenoord onderuit met 5-1 in een uitwedstrijd bij NEC, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam: Datum Wedstrijd Uitslag 02-08-2009 Feyenoord-NEC 2-0 15-05-2011 Feyenoord-NEC 1-1 05-11-2011 Feyenoord-NEC 0-1 29-09-2012 Feyenoord-NEC 5-1 08-02-2014 Feyenoord-NEC 5-1
Laatste 5 ontmoetingen in Nijmegen: Datum Wedstrijd Uitslag 05-02-2012 NEC-Feyenoord 0-2 26-09-2012 NEC-Feyenoord 2-2 (KNVB) 03-03-2013 NEC-Feyenoord 0-3 15-09-2013 NEC-Feyenoord 3-3 20-12-2015 NEC-Feyenoord 3-1
Verslag van de heenwedstrijd van dit seizoen
FEYENOORD MET EEN KATER DE WINTERSTOP IN
Feyenoord heeft de eerste seizoenshelft afgesloten met een dure nederlaag. Op bezoek bij N.E.C. ging de ploeg van Giovanni van Bronckhorst bij rust nog met 0-1 aan de leiding door een doelpunt van Tonny Vilhena, maar Feyenoord gaf de tweede helft de wedstrijd uit handen: 3-1. Karim El Ahmadi kreeg zijn vijfde gele kaart van het seizoen en is daardoor geschorst voor de eerste competitiewedstrijd na de winterstop, thuis tegen PSV.
Nadat Feyenoord tijdens de voorgaande twee wedstrijden tegen FC Groningen en Willem II pas na rust wakker schrok, hamerde Giovanni van Bronckhorst voorafgaand aan de laatste competitiewedstrijd van het jaar op scherpte vanaf de eerste minuut.
De trainer kon in dat opzicht tevreden zijn over de start van Feyenoord in Nijmegen. Het elftal oogde gretig in de openingsfase en kwam na twintig minuten spelen ook verdiend op voorsprong. Evenals afgelopen donderdag in de bekerwedstrijd tegen Willem II heette de doelpuntenmaker Tonny Vilhena. Hij krulde een vrije trap vanaf de rechterkant in de verre hoek.
Feyenoord had in de eerste helft een veldoverwicht, maar wist dat niet om te zetten in grote kansen. Spits Michiel Kramer werd nauwelijks bereikt, waardoor het enige gevaar kwam van afstandschoten van onder anderen Marko Vejinovic (naast) en Eljero Elia (over).
Aan de andere kant van het veld had Kenneth Vermeer tot aan de rust weinig problemen om zijn doel schoon te houden. De doelman werd alleen in de slotminuut van de eerste helft gepasseerd door Gregor Breinburg. De middenvelder lanceerde zichzelf door de bal over de uitkomende Vermeer te koppen, maar kon zijn eigen voorzet niet belopen en ging precies op het moment dat hij binnen wilde tikken onderuit.
Daarmee maakte de N.E.C. duidelijk dat het ondanks de voorsprong voor Feyenoord alles behalve een gelopen race was. Dat bleek ook in de tweede helft, toen de thuisploeg zich terug knokte in de wedstrijd. De gelijkmaker na een uur spelen was ook niet onverdiend te noemen. Anthony Limbombe lag met een indrukwekkende sprint over de linkerflank aan de basis van het doelpunt. Hij legde de bal breed op Janio Bikel, die een open doel voor zich had: 1-1.
Dat het leed daarmee nog niet geschied was voor Feyenoord, had de ploeg volledig aan zichzelf te wijten. Een te korte terugspeelbal van Sven van Beek leidde halverwege de tweede helft de 2-1 voor de thuisploeg in. Navarone Foor tikte de bal langs Vermeer, Limbombe gaf vlak voor de doellijn het laatste zetje.
Daarmee brak voor Feyenoord een fase van alles of niets aan, waarin de ploeg na het inbrengen van Colin Kazim-Richards met vier aanvallers speelde. De omzetting had niet het gewenste effect. Feyenoord werd zelf nauwelijks meer gevaarlijk, terwijl N.E.C. kort voor tijd kon profiteren van de ruimte die achterin viel. Christian Santos mocht met een schot van dichtbij de eindstand bepalen en stuurde daarmee Feyenoord met een kater de winterstop in.
Nec - Feyenoord 3-1
Samenvatting NEC - Feyenoord 2015-2016
(http://youtu.be/pT368HZyFqQ)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 mei 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Omdat ik dan op vakantie het laatste wedstrijdtopic van het seizoen ook maar gelijk..
Gezien de recente ontwikkelingen gok ik op een 5-0.. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Ga je naar Turkye of ga je lekker op het mooie strand liggen van Zeeland |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Naar Turkye, hier is het nog wat te fris..
En wat ga jij allemaal doen volgende week..(?) |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2016 - 00:24 schreef RenatoBos het volgende:[..] Naar Turkye, hier is het nog wat te fris.. En wat ga jij allemaal doen volgende week..(?) ga nog een paar jeugd wedstrijden bekijken en op naar de finale vergeet jij je Rood wit Blauw niet mee te nemen om op 27 april te vlaggen alvast een fijne vakantie en bedankt voor het seizoen als ik niks meer van je leest
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 april 2016 door de bluffer -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2016 - 00:32 schreef de bluffer het volgende:[..] ga nog een paar jeugd wedstrijden bekijken en op naar de finale vergeet jij je Rood wit Blauw niet mee te nemen om op 27 april te vlaggen alvast een fijne vakantie en bedankt voor het seizoen als ik niks meer van je leest .....en jij je witte niet als jouw cluppie na 8 mei keihard onder uit geschoffeld word |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2016 - 00:32 schreef de bluffer het volgende:[..] ga nog een paar jeugd wedstrijden bekijken en op naar de finale vergeet jij je Rood wit Blauw niet mee te nemen om op 27 april te vlaggen alvast een fijne vakantie en bedankt voor het seizoen als ik niks meer van je leest Goed van je vriend, ik ga gelijk een vlag in de koffer steken.. Jij ook bedankt dit seizoen, verheug me al op volgend seizoen en je reacties op de topics.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2016 - 00:39 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] .....en jij je witte niet als jouw cluppie na 8 mei keihard onder uit geschoffeld word Gaan we lopen bitchen op de topic Tillie..(?) |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
eens een jood, altijd een jood. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2016 - 00:39 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] .....en jij je witte niet als jouw cluppie na 8 mei keihard onder uit geschoffeld word bedoel je mijn Feyenoord |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Nee jouw FC Pony....FC Bluf mag ook |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2016 - 00:06 schreef RenatoBos het volgende:Omdat ik dan op vakantie het laatste wedstrijdtopic van het seizoen ook maar gelijk.. Gezien de recente ontwikkelingen gok ik op een 5-0.. Doordacht. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Kunnen velen hier ook eens een hele wedstrijd van Woudenberg zien. Afgelopen zondag werd hij gewisseld, maar dat was alleen omdat de lokale Jeffrey ook wat speeltijd moest krijgen. Was wederom één van de betere spelers. Jammer dat Limbombe zo'n eikel is die hem simpelweg negeert. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ooh..ik zie hem wel eens spelen hoor,ben wel fan van hem. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Echt een goede. Stukken beter dan onze aanvoerder van het moment. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Van mij hoefde hij niet naar NEC. Speelde daarvoor verdienstelijk vond ik. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Op zich is het wel goed geweest voor zijn ontwikkeling. Er zal zich een volwaardige linksback melden op de eerste training. Gronsveld dan ook maar een jaartje verhuren? Niet dat er garanties zijn..... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Prima achteraf dus, hij heeft zich ontwikkeld daar.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op donderdag 21 april 2016 - 00:24 schreef RenatoBos het volgende:[..] Naar Turkye, hier is het nog wat te fris.. En wat ga jij allemaal doen volgende week..(?) Dan hoop ik dat ze je vast houden daar , kan je beter gokken daar met je 5-0 ... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 april 2016 - 06:38 schreef lijdensweg het volgende:[..] Dan hoop ik dat ze je vast houden daar , kan je beter gokken daar met je 5-0 ... Treurig |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 april 2016 - 06:38 schreef lijdensweg het volgende:[..] Dan hoop ik dat ze je vast houden daar , kan je beter gokken daar met je 5-0 ... Hoop jij maar lekker sneuneus.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 april 2016 - 06:38 schreef lijdensweg het volgende:[..] Dan hoop ik dat ze je vast houden daar , kan je beter gokken daar met je 5-0 ... Vele landen op deze aardbol. Nederland heeft de pech dat jij daar bent neergezet. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 april 2016 - 16:05 schreef FR-Henk het volgende:[..] Vele landen op deze aardbol. Nederland heeft de pech dat jij daar bent neergezet. Wie zegt dat ik er ben neer gezet? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Die weet er dus niks van :-) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Klopt want jij was toch in een varkensstal uitgescheten.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
We winnen als we geen beker winnen en verliezen als we de beker hebben dus keuze is makkelijk , gefeliciteerd NEC |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Echt wel, ik spreek altijd de waarheid. Onverbiddelijk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Welke elf zouden er volgens jullie in mogen staan deze afsluiter van het seizoen..
Ik hoop sowieso wat jeugd.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Doelende op gisteren dan zeker.. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op maandag 02 mei 2016 - 08:56 schreef RenatoBos het volgende:Welke elf zouden er volgens jullie in mogen staan deze afsluiter van het seizoen.. Ik hoop sowieso wat jeugd.. Zal voor Lucas Woudenberg & Joey Sleegers wel leuk zijn als die twee ook meedoen in een volle KUIP
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 mei 2016 door de bluffer -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Onder andere ja.. Ik heb er geen moeite mee als ie 'de oudjes' op de tribune plaatst om de 'beloften/talenten' tegen NEC aan het werk te zien. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
We spelen nergens meer voor, maak er maar een relaxed weekje van en betrek de jonkies er maar bij.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Kuit/Kuyt zal wel even spelen, daarna toch vakantie |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 02 mei 2016 - 09:26 schreef RenatoBos het volgende:We spelen nergens meer voor, maak er maar een relaxed weekje van en betrek de jonkies er maar bij.. Laatste thuiswedstrijd wil je winnen |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: O ja dat wist ik niet |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Word een mooie laatste wedstrijd. Eten bij kampongkita en een lekker temperatuurtje eindelijk.
Maar jammer dat het op moederdag is. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En Varkenoord he maat. Wil je nog wel een keer ......😉 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Dat willen die jonkies ook wel lijkt me.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Lekker op de bank zetten mag van mij ook. Hoewel ik hem ook wel tussen die jonkies zou willen zien. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|