BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Graafschap - Ajax (zondag 08 mei 2016, 14:30);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 02 mei 2016 - 09:54   quote  deeplink  
l_aja01169_ajax_vlag_est_3_sterren_2012.jpg

Ajax maakt zich op voor het 34e landskampioenschap. In Doetinchem verdedigd Ajax een doelsaldo van +6. Volgens artikel 17 van de KNVB reglementen wordt de kampioen bepaald op basis van de volgende volgorde van criteria: behaalde wedstrijdpunten, verliespunten, doelsaldo, doelpunten voor en ten slotte onderling resultaat. Aangezien PSV 5 goals meer heeft gescoord als Ajax zal er minimaal een doelsaldo van +1 gehandhaafd moeten worden. PSV ontmoet op de laatste speeldag PEC Zwolle, 63 kilometer verderop speelt Ajax op hetzelfde tijdstip tegen de nummer voorlaatst De Graafschap.

Ajax speelde in haar historie 42 duels tegen De Graafschap. Ajax won 31 van de onderlinge duels en verloor slechts 2 maal. De overige 9 duels eindigden in een gelijkspel. Het laatste puntverlies tegen De Graafschap was een 1-1 uitwedstrijd in 2002. Sindsdien won Ajax alle duels waarbij regelmatig forse uitslagen op het scorebord prijkte. Het laatste verlies tegen De Graafschap is al enige tijd terug, gedurende het seizoen 1975/76 verloor Ajax op bezoek bij de Superboeren. Dit seizoen speelde Ajax al 2 duels tegen de Achterhoekers, voor zowel de competitie als de KNVB beker werd van De Graafschap gewonnen met respectievelijk 2-1 en 2-0.

De Graafschap weet zich, na het verlies van Cambuur, veilig voor rechtstreekse degradatie uit de Eredivisie. Daarmee is De Graafschap nog niet uit de brand want de nacompetitie, die het niet meer kan ontlopen, staat al weer voor de deur. Hoewel De Graafschap zich zeker niet zal willen laten slachten door Ajax zal de ploeg van Jan Vreman toch voornamelijk geen schade willen oplopen in aanloop naar die nacompetitie. De afgelopen seizoen degradeerde er steeds 2 ploegen uit de Eredivisie, een vooruitzicht wat allerminst geruststellend zal zijn voor de Superboeren. Met 38 doelpunten voor is De Graafschap aanvallend beter als de 3 ploegen daarboven maar met 65 doelpunten tegen is het defensief alleen beter als het al gedegradeerde Cambuur.

De topscorer van De Graafschap is voormalig Jong Ajax spits Vincent Vermeij. Met 9 goals is hij ruimschoots de meest productieve speler gevolgd door Peters die op 5 staat. De voorzetten komen vooral van de middenvelders Smeets en Driver die beide 4 assists op hun naam hebben. De beste speler van De Graafschap is echter waarschijnlijk de 24-jarige centrale verdediger Ted van de Pavert. De door De Graafschap zelf opgeleide speler is aanvoerder en pikt met zijn lengte ook af en toe een goaltje mee uit standaardsituaties. De Graafschap hanteert het hele seizoen al een 4-4-2 formatie met 1 aanvallende middenvelder en 3 meer controlerend ingestelde middenvelders.

Voor Ajax is het seizoen 2015/16 er nu al een van de verdedigende klasse. Ajax kreeg tot nu toe slechts 20 goals tegen en wist al 19 maal 'de nul te houden' achterin. Dit was des te opmerkelijker door de grote inbreng vanaf de bank in verdedigend opzicht. Ondanks langdurige blessures voor Tete en Riedewald bleef Ajax met Van der Hoorn en Viergever toch makkelijk overeind. Aanvallend deed Ajax het ook zeker niet slecht waardoor de Godenzonen een doelsaldo van +60 hebben. Dit doelsaldo zal, zoals al veelvuldig aangehaald, dit seizoen de doorslag moeten gaan geven in de strijd om het kampioenschap. Ajax kan op een totaal van 84 punten komen waarmee dit seizoen qua puntentotaal nu al ruimschoots het beste seizoen onder Frank de Boer is.

Het is moeilijk om bij Ajax een speler te noemen die er dit seizoen echt bovenuit stak. Arek Milik is sinds de winterstop zeer waardevol en scoorde 21 goals tot nu toe. Daarmee is hij de meest scorende spits geworden onder FdB. Nemanja Gudelj is een hele belangrijke schakel gebleken die verdedigend veel stabiliteit heeft gebracht en bovendien met 4 goals en 8 assists heel belangrijk is geweest in aanvallend opzicht. Davy Klaassen speelde niet eens heel goed dit seizoen maar was wel 13 maal doeltreffend en 8 maal de voorbereider en daarmee Most Valuable Player bij Ajax. Maar ook Joel Veltman wist zich in positieve zin enorm te onderscheiden en bleek dit seizoen enorm gegroeid te zijn. Zoals wel vaker onder De Boer was het toch voornamelijk een seizoen waarbij het collectief de doorslag moest geven en men niet kon leunen op een echte vedette of topspeler.

Dat collectief staat dus nog 1 horde te wachten. Er moet worden gewonnen van De Graafschap en bij voorkeur met 2 a 3 goals verschil om PSV alle illusies te ontnemen. De beelden zijn van de moeizame 2-1 overwinning eerder dit seizoen met goals van Milik en Bazoer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 mei 2016 door Eide --
ZerauS
 ZerauS - maandag 02 mei 2016 - 10:34   quote  deeplink  
Klasse gedaan wederom Eide:-) Ja Ja.. Dit gaat hem worden. Ik voorspel een mooie 0--4 en daarna een mooi feestje!!!
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 02 mei 2016 - 10:55   quote  deeplink  
Wederom een schitterend topic, Eide.

Tja, dit mag toch echt niet misgaan. Er staat Ajax maar één ding te doen: winnen. En met alle respect, de Graafschap, weliswaar een zeer sympatieke club maar wel één na laatste.
Een voorzichtige 0-2.
Loetje
 Loetje - maandag 02 mei 2016 - 12:10   quote  deeplink  
Ik zeg 1-1 en dan valt het hopelijk zoals bijna altijd weer mee.

Ik hoop trouwens dat PEC het eigen spel speelt tegen PSV. Gewoon hun laten komen en in de reactie toeslaan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 mei 2016 - 12:27   quote  deeplink  
Die kaart van Pröpper gisteren, was die slim gepakt of gewoon een echte overtreding. Daaruit kan je natuurlijk ook een beetje aflezen of De Graafschap al met nacompetitie bezig is.
Loetje
 Loetje - maandag 02 mei 2016 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 12:27 schreef Ajax Warrior het volgende:
Die kaart van Pröpper gisteren, was die slim gepakt of gewoon een echte overtreding. Daaruit kan je natuurlijk ook een beetje aflezen of De Graafschap al met nacompetitie bezig is.
Ze missen in ieder geval Pröpper en Tesselaar. CV en linksback. Vermeij zei dat ze gewoon op oorlogssterkte zouden aantreden dat ze dat afgesproken hadden.

Ik heb de kaart niet gezien eerlijk gezegd.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 02 mei 2016 - 12:42   quote  deeplink  
Ik verwacht dat psv gewoon wint van Zwolle.
Zwolle begint aan het seizoen altijd wel redelijk sterk maar zakt na een maand of 3 4 terug op de plek waar men wel thuis hoort.

Ajax moet dus winnen willen ze een mooie tour(terugreis) maken door midden nederland.
Als Ajax gewoon doet wat men verwacht dat ze doen dan is er geen probleem om de 5de titel binnen te halen.

Zoals Eide al schetste is Ajax voordal in de breedte zeer sterk gebleken.
Ajax heeft geen speler waar je deze titel aan kan ophangen.

Cillissen heel belangrijk maar dan toch niet zo belangrijk als stekelburg dat op een gegeven moment was.
Zo zijn er meerdere spelers die dat hebben met hun voorganger.

Wat mij opvalt is dat psv werd geroemd om hun breedte van de selectie.
Ten opzichte van Ajax werd dat als een pluspunt beschouwd. Maar niets wijst erop dat Ajax heeft geleden aan een mindere bank dan Psv. Bank van Ajax is te laag ingeschat.

Toch denk ik dat Psv kampioen had moeten worden. Maar dat psv het zelf heeft laten liggen. Ajax heeft wel een mindere bank maar sterk genoeg voor de nederlandse competitie. De vraag blijft eigenlijk of de bank van Ajax sterk genoeg is om mee te kunnen in Europa.
Dat denk ik niet. Goed voor nederland, maar wat stelt nederland nog voor.

Dat psv geen kampioen word ligt aan psv. Vooral verlies punten tegen de clubs uit het rechter rijtje heeft hun opgebroken om titel te kunnen prologeren.

Ajax heeft alleen tegen psv echt serieuse tegenstand gehad, de rest heeft ajax vooral met zich zelf geknokt.
Eide
 Eide - maandag 02 mei 2016 - 14:04   quote  deeplink  
PEC Zwolle moet trouwens winnen om deelname aan de play-offs veilig te stellen. Die spelen dus echt nog ergens voor tegen PSV.
enough
 enough - maandag 02 mei 2016 - 14:17   quote  deeplink  
Netjes Eide

Kampioenen olè olè

1-4
p111
 p111 - maandag 02 mei 2016 - 15:22   quote  deeplink  
0-2 een prima stuk en met alle respect die superboeren mogen geen probleem zijn voor Ajax, mits zij zich weer voor 100 % geven,en hopelijk een betere Klaasen als gisteren want die was echt dramatisch.
remco k
 remco k - maandag 02 mei 2016 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 12:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Zwolle begint aan het seizoen altijd wel redelijk sterk maar zakt na een maand of 3 4 terug op de plek waar men wel thuis hoort.

Ajax moet dus winnen willen ze een mooie tour(terugreis) maken door midden nederland.
Als Ajax gewoon doet wat men verwacht dat ze doen dan is er geen probleem om de 5de titel binnen te halen.

Cillissen heel belangrijk maar dan toch niet zo belangrijk als stekelburg dat op een gegeven moment was.

Ten opzichte van Ajax werd dat als een pluspunt beschouwd. Maar niets wijst erop dat Ajax heeft geleden aan een mindere bank dan Psv. Bank van Ajax is te laag ingeschat.

Toch denk ik dat Psv kampioen had moeten worden. Maar dat psv het zelf heeft laten liggen. Ajax heeft wel een mindere bank maar sterk genoeg voor de nederlandse competitie. De vraag blijft eigenlijk of de bank van Ajax sterk genoeg is om mee te kunnen in Europa.

Dat psv geen kampioen word ligt aan psv. Vooral verlies punten tegen de clubs uit het rechter rijtje heeft hun opgebroken om titel te kunnen prologeren.

Ajax heeft alleen tegen psv echt serieuse tegenstand gehad, de rest heeft ajax vooral met zich zelf geknokt.
PEC draait al bijna het hele seizoen rond deze plekken, en presteren de laatste weken prima. Doen het daarnaast gewoon erg goed tegen de topploegen.. En aangezien PSV echt alles of niets moet gaan spelen, zal er ook voor PEC ongelooflijk veel ruimte komen.

Ik denk dat Pec maar zo eens punten van PSV kan afsnoepen.

En wat je zegt over dat het mislopen van de titel in Eindhoven aan hun zelf ligt is nog al geen open deur, als Feyenoord die 7 verliespartijen "gewoon" had gewonnen, hadden ze nu kampioen geweest.. En ALS Ajax geen kampioen wordt, dan ligt dat ook aan onszelf... Want wij verliezen ook flink wat onnodig punten dit seizoen, denk aan een NEc en Roda..
Eide
 Eide - maandag 02 mei 2016 - 16:04   quote  deeplink  
Geen grote schermen, mogelijke huldiging in Arenapark

Jullie kennen ons, wij zijn van het voorzichtige soort. Pas als Ajax ook heeft gewonnen van De Graafschap, gaat bij ons de vlag uit. Dit neemt niet weg dat er dingen moeten worden voorbereid. We noemen maar iets als een huldiging. Er is inmiddels informatie beschikbaar.

Als Ajax voor de 34ste keer de beste van Nederland wordt, vindt de huldiging opnieuw plaats in het Arenapark. Park is stiekem niet veel meer dan de luxe variant van een grasveld, maar goed. Als die schaal er maar wordt getoond, dat is het belangrijkste.

Wanneer alles volgens verwachting gaat, meldt de Ajaxselectie zich zondag 8 mei rond 20.00 uur op het terrein tussen de Heineken Music Hall en Villa Arena. Grote kans dat je bij een eerdere huldiging al eens in het Arenapark bent geweest, dus je kent de weg. Het programma duurt vervolgens een uurtje.

Voor 18.00 uur valt er zondag weinig te beleven. Dit wil zeggen: de wedstrijd tussen De Graafschap en Ajax is niet te volgen op grote schermen. Niet in het Arenapark, niet in de Amsterdam Arena. Je doet er dus verstandig aan een café te zoeken in de binnenstad of ergens anders, rondom de Arena valt niets te beleven.

Dat volgt hopelijk later. Want voor er kan worden gefeest, moet Ajax eerst zijn 26ste overwinning van het seizoen boeken![/]
Ajaxlife
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 02 mei 2016 - 16:19   quote  deeplink  
quote:

Hoezo "had PSV kampioen moeten worden". Aan het eind van de competitie sta je op de plek die je verdient. Inderdaad heeft PSV wat punten verspeeld tegen mindere goden, maar hebben wij dat niet ook gedaan? Ik help je herinneren: Roda-Ajax 2-2, FC Twente-Ajax 2-2, Ajax-Heracles 0-0 en Ajax-NEC 2-2. Ik denk dat dit behoorlijk paralel loopt met PSV. Je kunt niet alle wedstrijden winnen, dat geldt voor Ajax en dat geldt voor PSV. Maar nogmaals, aan het einde van de rit sta je op de plek die je verdient!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 02 mei 2016 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 16:19 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Hoezo "had PSV kampioen moeten worden". Aan het eind van de competitie sta je op de plek die je verdient. Inderdaad heeft PSV wat punten verspeeld tegen mindere goden, maar hebben wij dat niet ook gedaan? Ik help je herinneren: Roda-Ajax 2-2, FC Twente-Ajax 2-2, Ajax-Heracles 0-0 en Ajax-NEC 2-2. Ik denk dat dit behoorlijk paralel loopt met PSV. Je kunt niet alle wedstrijden winnen, dat geldt voor Ajax en dat geldt voor PSV. Maar nogmaals, aan het einde van de rit sta je op de plek die je verdient!
PA lult uit zijn nek zoals gewoonlijk....ik lees het nog amper
Loetje
 Loetje - maandag 02 mei 2016 - 16:26   quote  deeplink  
Ik snap niet waarom mensen zeggen dat wanneer Ajax kampioen zou worden het aan PSV of aan de scheidsrechters ligt. We worden kampioen met een enorm hoog aantal punten, verreweg de minste tegengoals en verslaan PSV in het hol van de leeuw. PSV wat gewoon 5 dagen had om te herstellen van die CL wedstrijd is dus geen excuus. Daarbij hebben wij ook zeker nog 8/9 punten laten liggen en hebben wij ook vaak zat met rust al ver voor gestaan en na rust niet doorgedrukt hebben voor een monsterscore. Nee, als we kampioen worden is het volledig de verdienste van Ajax zelf.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 mei 2016 door Loetje --
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 02 mei 2016 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 16:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

PA lult uit zijn nek zoals gewoonlijk....ik lees het nog amper
Ja maar dit was zo vreemd, dat ik moest reageren.
Loetje
 Loetje - maandag 02 mei 2016 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 16:28 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Dan adviseer ik je om altijd op die kwaliteit te reageren want iedere post van die badaap is vreemd.
Eide
 Eide - maandag 02 mei 2016 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Toch denk ik dat Psv kampioen had moeten worden. Maar dat psv het zelf heeft laten liggen.
Gelul. Als Ajax tegen NEC en Roda niet volledig onnodig gelijk speelt was het kampioenschap al beslist geweest. Als er een ploeg is die onnodig punten heeft laten liggen is het Ajax wel.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 02 mei 2016 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 16:28 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Jij bent te goed voor dit forum.....maar ik zal op je letten vriend ;-)
Loetje
 Loetje - maandag 02 mei 2016 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 16:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Gelul. Als Ajax tegen NEC en Roda niet volledig onnodig gelijk speelt was het kampioenschap al beslist geweest. Als er een ploeg is die onnodig punten heeft laten liggen is het Ajax wel.
Heracles thuis die je gewoon moet winnen, Utrecht uit die je nooit meer mag verliezen. Twente uit waar je heer en meester bent maar compleet onnodig 2-0 achter komen. Dus wij hebben meer punten verloren onnodig dan die boeren.

En dan nog de wedstrijden waar wij niet doordrukken.
AZ uit 0-3 bij rust,
Excelsior uit 0-2 bij rust,
Cambuur thuis 4-1 bij rust,
Heerenveen thuis 3-0 bij rust,
Willem II uit waar het na een uur 0-4 is,
ADO en Groningen thuis waar we werkelijk ontiegelijk veel kansen missen en kan nog wel even doorgaan.
ZerauS
 ZerauS - maandag 02 mei 2016 - 17:05   quote  deeplink  
quote:

[..]

Helemaal mee eens!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 02 mei 2016 - 18:38   quote  deeplink  
Wie kijken er allemaal op leidse of nieuwmarkt zondag?
Eide
 Eide - maandag 02 mei 2016 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 18:38 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Wie kijken er allemaal op leidse of nieuwmarkt zondag?
Ik kijk helemaal niet. Mijn vliegtuig vertrekt om 13:00 :(
remco k
 remco k - maandag 02 mei 2016 - 20:18   quote  deeplink  
Ik ben heel benieuwd wat de Boer gaat doen nu Tete en Riedewald weer fit zijn, en Dijks weer terug is van een schorsing..
remco k
 remco k - maandag 02 mei 2016 - 20:19   quote  deeplink  
In mijn optiek moet hij lekker vd Hoorn en Viergever laten staan, en Tete en Riedewald nog maar lekker even brengen vanaf de bank..
Loetje
 Loetje - maandag 02 mei 2016 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 20:18 schreef remco k het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat de Boer gaat doen nu Tete en Riedewald weer fit zijn, en Dijks weer terug is van een schorsing..
Ik verwacht dat Dijks speelt en de rest blijft staan. En dat verdienen ze ook.
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 02 mei 2016 - 20:29   quote  deeplink  
Ajax zal er alles aan doen om te winnen. Zelf denk ik 0-1 of 1-2, daar dit genoeg is.
PSV zal denkelijk ( misschien wel ) winnen, maar ik zie ze zeker geen 5 doelpunten of meer maken in Zwolle. Misschien dat Zwolle voor een stunt kan zorgen om gelijk te spelen.
Brandje
 Brandje - maandag 02 mei 2016 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 20:18 schreef remco k het volgende:
Als je de Boer een beetje kent dan hoef je daar echt niet benieuwd naar te zijn. Dijks speelt gewoon net als Veltman,Hoorn en Viergever. FdB gaat niet meer schuiven. Volgend seizoen spelen we weer met Tete,Veltman,Riedewald en Dijks.
Brandje
 Brandje - maandag 02 mei 2016 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 20:29 schreef Onze Ajax het volgende:
Ajax zal er alles aan doen om te winnen. Zelf denk ik 0-1 of 1-2, daar dit genoeg is.
PSV zal denkelijk ( misschien wel ) winnen, maar ik zie ze zeker geen 5 doelpunten of meer maken in Zwolle. Misschien dat Zwolle voor een stunt kan zorgen om gelijk te spelen.
Dat zijn een hoop open deuren die je intrapt kerel:)
Brandje
 Brandje - maandag 02 mei 2016 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 20:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mwah ik blijf Viergever echt de zwakste vinden. Die kans van Twente van Cabral komt echt door die achterlijke sliding van Viergever. Daardoor lag alles open. Dat heeft hij te vaak. Die totaal onnodige slidings
Brandje
 Brandje - maandag 02 mei 2016 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 20:19 schreef remco k het volgende:
In mijn optiek moet hij lekker vd Hoorn en Viergever laten staan, en Tete en Riedewald nog maar lekker even brengen vanaf de bank..
Zal die ook doen maar Viergever moet eens kappen met die achterlijke slidings. Gisteren kwam daar ook die kans van Cabral uit voort. Dat heeft hij te vaak. Van die ongecontroleerde acties
Loetje
 Loetje - maandag 02 mei 2016 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 21:46 schreef Brandje het volgende:

[..]

Mwah ik blijf Viergever echt de zwakste vinden. Die kans van Twente van Cabral komt echt door die achterlijke sliding van Viergever. Daardoor lag alles open. Dat heeft hij te vaak. Die totaal onnodige slidings
Viergever is hiervoor 3x de beste man op het veld geweest. En daarvoor enorm belangrijk met het inschuiven. Ook verdedigend was het prima. Die 2 foutjes hoef je niet af te straffen want heb Veltman en Riedewald er veel meer zien maken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 03 mei 2016 - 01:53   quote  deeplink  
Ik wil het maar even aanhalen, maar ik moet toch bekennen dat Mike mij de afgelopen weken behoorlijk heeft verbaast. Ik vind het erg knap hoe deze jongen zich de laatste tijd staande heeft gehouden. Het is niet het optimale verdedigingsduo samen met Viergever, maar samen hebben ze het toch echt naar behoren gedaan!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 03 mei 2016 - 01:53   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 mei 2016 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - dinsdag 03 mei 2016 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 21:43 schreef Brandje het volgende:

[..]

Als je de Boer een beetje kent dan hoef je daar echt niet benieuwd naar te zijn. Dijks speelt gewoon net als Veltman,Hoorn en Viergever. FdB gaat niet meer schuiven. Volgend seizoen spelen we weer met Tete,Veltman,Riedewald en Dijks.
De Boer doet wel meer gekke dingen kerel..
remco k
 remco k - dinsdag 03 mei 2016 - 08:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2016 - 01:53 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik wil het maar even aanhalen, maar ik moet toch bekennen dat Mike mij de afgelopen weken behoorlijk heeft verbaast. Ik vind het erg knap hoe deze jongen zich de laatste tijd staande heeft gehouden. Het is niet het optimale verdedigingsduo samen met Viergever, maar samen hebben ze het toch echt naar behoren gedaan!!
Het blijkt wel weer hoe makkelijk wij als supporters mensen afschrijven. En dan blijkt heel erg vaak dat die jongens toch echt wel kunnen ballen..
remco k
 remco k - dinsdag 03 mei 2016 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 21:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Viergever is hiervoor 3x de beste man op het veld geweest. En daarvoor enorm belangrijk met het inschuiven. Ook verdedigend was het prima. Die 2 foutjes hoef je niet af te straffen want heb Veltman en Riedewald er veel meer zien maken.
Helemaal mee eens. Ik vind dit duo gewoon beter dan Riedewald met Veltman.. Het duurde even voordat het echt goed stond, maar nu staat daar wel wat..

En wat ik grappig vind, iedereen verklaarde me voor gek dat ik het zag zitten in die twee jongens, en een aantal prijzen het duo van PSV flink de lucht in, maar deze twee jongens hebben gewoon minder tegengoals geincasseerd in dezelfde periode als die van PSV..

En dat zijn dan gewoon onze reserve spelers..

Zo inferieur zijn die jongens dus niet.. Whahahaha..
Eide
 Eide - dinsdag 03 mei 2016 - 08:37   quote  deeplink  
Sowieso, in de media werd toch wel gesuggereerd dat PSV de betere ploeg was. Ik had talloze kenners zien zeggen dat PSV in elke linie beter was.

Nou, verdedigend is Ajax sowieso een pak beter. En niet alleen de basis is beter, zelfs met 2 reserves is de Ajax verdediging gewoon beter als de basis van PSV. Onze beide backs, inclusief 'reserveback' Veltman zijn echt een klasse beter als die van PSV. Centraal vind ik onze mannen absoluut niet minder als die van PSV met dat verschil dat ons centrum een stuk jonger is en er dus veel meer groei in schuilt.

De overige linies... tja. Met Van Ginkel en Propper heeft PSV wel een middenveld dat veel goals maakt en leuk voetbal speelt. Guardado is daarbij een hele goede spelverdeler die als controleur wel minder is. Het is aanvallend denk ik wel een beter middenveld als dat van ons. Controlerend is het minder goed.

Aanvallend vind ik PSV gewoon minder als Ajax, ondanks de wisselende resultaten van de 4 rechtsbuiten spelers die Ajax heeft geprobeerd. De Jong is onbetwist in Eindhoven, maar Lestienne, Narsingh en Locadia zijn geen van allen spelers waar mijn hart harder van gaat kloppen. Dan heb ik veel liever Younes, maar ik heb ook Fischer en El Ghazi hoger zitten als die heren. Alleen Pereiro vind ik daar verder echt een bijzondere speler, maar dat is geen echte buitenspeler met een actie.

Eigenlijk zijn alleen Guardado en De Jong de enigen bij PSV die echt beter zijn als wat Ajax zelf heeft. En dan heb ik het alleen over de basis, als je de bank erbij betrekt vind ik de Ajax selectie echt veel sterker. Het verschil in goals voor wordt in mijn optiek voornamelijk gemaakt door het zeer productieve middenveld van PSV.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 mei 2016 door Eide --
p111
 p111 - dinsdag 03 mei 2016 - 09:15   quote  deeplink  
Volgend seizoen weer Tete-Veltman-Riedewald en Dijks zoals het hoort.Onze reserves hebben naar behoren gedaan maar niet meer dan dat, kijk even weer naar de verdedigende acties van Mike hoe vaak hij zijn man kwijt is zo ook zondag weer toen hij Azoussie kwijt was die gelukkig over schoot en de afgelopen wedstrijden wordt hij al weer een paar keer gered door Veltman die achter hem kruipt, en ook zijn opbouw is dramatisch zo traag wat ook al een paar keer balverlies opleverde wat Adriaanse ook prima weer gaf , zijn lange ballen zijn constant bal verlies(broer van Jasper ha ha) ja dat wordt allemaal over het hoofd gezien omdat hij voorin de laatste tijd zijn doelpuntje meeneemt door zijn geweldige koppend vermogen.Dus laten we nuchter blijven en het nw seizoen gewoon weer met de betere verdedigers spelen.
Eide
 Eide - dinsdag 03 mei 2016 - 11:06   quote  deeplink  
Fort Ajax als basis voor aanstaande kampioen

Veel scoren past bij de traditie van Ajax. Maar de aankomende kampioen blonk deze competitie juist uit in tegenhouden. Twintig tegentreffers pas, de nul als basis van het succes. Hoe komt dat? De belangrijkste bouwstenen van Fort Ajax op een rij.

1
De Amsterdammers verloren in Utrecht (1-0) en speelden thuis gelijk (2-2). Drie doelpunten maakte FC Utrecht in totaal tegen Ajax. Dat lukte dit seizoen niemand anders. Trainer Erik ten Hag kraakte dus de code. Hij kan de defensieve kracht van Ajax duiden. ,,De omschakeling van het team is sterk. Met name op het middenveld,'' zegt hij. ,,Gudelj is een echte balafpakker. Klaassen is een aanvallende speler, maar heeft van nature ook die drive om bij balverlies zo snel mogelijk weer in balbezit komen. Daarmee wordt de verdediging enorm ontlast. En als het wel op de verdediging aankomt, hebben ze met Tete, Dijks en Riedewald enorm veel snelheid. Met Veltman, Van der Hoorn en Viergever heeft Ajax juist weer spelers die zich goed kunnen positioneren.''

2
Jasper Cillessen bewees afgelopen zondag nog zijn waarde. Die kapitale redding op het schot van Hakim Ziyech zou je met een beetje overdrijven een redding kunnen noemen die het verschil maakt tussen het kampioenschap en de tweede plaats. Het is sowieso graven in het geheugen om een fout van hem te herinneren. Ja, Heerenveen thuis. Toen hij klungelde met de bal aan zijn voet en Mitchell te Vrede kon scoren. Een tamelijk onbelangrijk

3
Joël Veltman speelde in de jeugd van Ajax al vaak rechtsachter, maar op het hoogste niveau ontbrak die ervaring. Toch is hem dat de tweede seizoenshelft niet aan te zien. Eigenlijk is hij een openbaring op die positie, waar hij de laatste wedstrijden bij het Nederlands elftal ook speelde. Toch staat hij liever centraal. ,,Want die zijlijn beperkt je toch wel. Maar aan de andere kant zorgt diezelfde lijn er ook weer voor dat het misschien makkelijker is om back te spelen in plaats van centraal achterin. Ik wil me op beide posities ontwikkelen.''

4
Frank de Boer voegde afgelopen zomer Orlando Trustfull toe aan de technische staf. Vraag spelers naar het geheim van de nul en ze komen met zijn naam op de proppen. Trustfull ja, zelf als speler een sierlijke technicus die je niet direct associeert met een potdichte verdediging. Maar de verdedigers bereidt hij dus minutieus voor. Wat doet de aanvaller in welke situatie? Hoe moeten de mannen achterin ten opzichte van elkaar staan? ,,Hij hamert echt op die dingen,'' vertelde Bazoer.

media_xll_3777946.jpg

Bron
Brandje
 Brandje - dinsdag 03 mei 2016 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2016 - 08:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik vind dit duo gewoon beter dan Riedewald met Veltman.. Het duurde even voordat het echt goed stond, maar nu staat daar wel wat..

En wat ik grappig vind, iedereen verklaarde me voor gek dat ik het zag zitten in die twee jongens, en een aantal prijzen het duo van PSV flink de lucht in, maar deze twee jongens hebben gewoon minder tegengoals geincasseerd in dezelfde periode als die van PSV..

En dat zijn dan gewoon onze reserve spelers..

Zo inferieur zijn die jongens dus niet.. Whahahaha..
Ja en ik verklaar je nog steeds voor gek als je Hoorn en Viergever beter vind dan Veltman en Riedewald. Ze hebben het aardig gedaan maar Hoorn zat twee keer fout tegen NEC. Thuis tegen Utrecht was hij Barazite volledig kwijt bij de 0-1. Viergever die te vaak te blind komt inglijden zoals tegen Twente. Hoorn die nog steeds zeer traag aan de bal is.
Hebben ze het beter gedaan dan verwacht? Jazeker. Zijn ze beter dan Veltman en Riedewald? Nee.
De kracht waarom Ajax zo weinig goals tegen krijgt komt door de backs en het middenveld.Ik kan geen buitenspeler bedenken die Veltman,Tete of Dijks de baas was. Ik moet helaas wel zeggen dat Santos Hoorn twee keer de baas was. Barazite ook. Nogmaals ben blij met die jongens maar als je gelijk wil halen door te zeggen dat ze beter zijn dan Veltman en Riedewald dan sla je echt de plank mis

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 mei 2016 door Brandje --
p111
 p111 - dinsdag 03 mei 2016 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2016 - 12:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ja en ik verklaar je nog steeds voor gek als je Hoorn en Viergever beter vind dan Veltman en Riedewald. Ze hebben het aardig gedaan maar Hoorn zat twee keer fout tegen NEC. Thuis tegen Utrecht was hij Barazite volledig kwijt bij de 0-1. Viergever die te vaak te blind komt inglijden zoals tegen Twente. Hoorn die nog steeds zeer traag aan de bal is.
Hebben ze het beter gedaan dan verwacht? Jazeker. Zijn ze beter dan Veltman en Riedewald? Nee.
De kracht waarom Ajax zo weinig goals tegen krijgt komt door de backs en het middenveld.Ik kan geen buitenspeler bedenken die Veltman,Tete of Dijks de baas was. Ik moet helaas wel zeggen dat Santos Hoorn twee keer de baas was. Barazite ook. Nogmaals ben blij met die jongens maar als je gelijk wil halen door te zeggen dat ze beter zijn dan Veltman en Riedewald dan sla je echt de plank mis
Klopt excact
Eide
 Eide - dinsdag 03 mei 2016 - 12:49   quote  deeplink  
En toch is met name Van der Hoorn op z'n eigen manier een verademing geweest. Hij brengt natuurlijk wel een pak fysiek vermogen en duelkracht wat ik met de combinatie Veltman/Riedewald wel eens heb gemist.
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 03 mei 2016 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 16:29 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan adviseer ik je om altijd op die kwaliteit te reageren want iedere post van die badaap is vreemd.
Ik mocht willen dat ik wat meer tijd had om dat te doen, Loetje. Ik moet nog 10, misschien zelfs nog 11 jaar werken...

Aan de andere kant: dit is een vrij forum, dus iedereen mag reageren/schrijven zoals hij of zij wil, ook Positieve Arrogantie. Maar inderdaad, zijn reacties zijn over het algemeen bizar.
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 03 mei 2016 - 12:50   quote  deeplink  
quote:

[..]

Dat ben ik uiteraard met je eens. Ik schreef dat ook.
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 03 mei 2016 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 16:35 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Jij bent te goed voor dit forum.....maar ik zal op je letten vriend ;-)
Haha. Let maar goed op me hoor, gap ;)
Enne... al "te goed" (zoals jij schreef) is buurmans gek ;)
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 03 mei 2016 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 19:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik kijk helemaal niet. Mijn vliegtuig vertrekt om 13:00 :(
Word je uitgezonden voor je werk of ga je op vakantie?
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 03 mei 2016 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 20:19 schreef remco k het volgende:
Never change a winning team... Zoals jij ook schrijft: FdB moet van der Hoorn en Viergever gewoon laten staan. Het volgende seizoen zien we dan wel verder.
remco k
 remco k - dinsdag 03 mei 2016 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 mei 2016 - 09:15 schreef p111 het volgende:
Volgend seizoen weer Tete-Veltman-Riedewald en Dijks zoals het hoort.Onze reserves hebben naar behoren gedaan maar niet meer dan dat, kijk even weer naar de verdedigende acties van Mike hoe vaak hij zijn man kwijt is zo ook zondag weer toen hij Azoussie kwijt was die gelukkig over schoot en de afgelopen wedstrijden wordt hij al weer een paar keer gered door Veltman die achter hem kruipt, en ook zijn opbouw is dramatisch zo traag wat ook al een paar keer balverlies opleverde wat Adriaanse ook prima weer gaf , zijn lange ballen zijn constant bal verlies(broer van Jasper ha ha) ja dat wordt allemaal over het hoofd gezien omdat hij voorin de laatste tijd zijn doelpuntje meeneemt door zijn geweldige koppend vermogen.Dus laten we nuchter blijven en het nw seizoen gewoon weer met de betere verdedigers spelen.
Onze reserve centrum heeft het beter en stabieler gedaan dan de basis krachten dit seizoen. Als ik de trainer was zou ik toch serieus gaan overwegen vd Hoorn zeker te laten staan, die behoort al tijden tot de besten van het elftal. Zijn lange ballen is ook gewoon onzin, dat is na februari echt stukken beter geworden, en veel daarvan komt gewoon aan..
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 03 mei 2016 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 mei 2016 - 20:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

+ 1

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Graafschap - Ajax (zondag 08 mei 2016, 14:30);

0.0069389