|
|
VVout
|
|
|
Circuit de Monaco First Grand Prix - 1950 Number of Laps - 78 Circuit Length - 3.337KM Race Distance - 260.286KM Lap Record - 1:18.063 by Daniel Ricciardo (2015)
Zaterdag 28 Mei
Formula One Paddock Club Pit Lane Walk 07:40 - 08:40 Formula One Team Pit Stop Practice 08:00 - 08:45 Renault Series 2.0 Qualifying Session 09:00 - 09:55 Formula One Practice 3 11:00 - 12:00 Formula One Paddock Club Pit Lane Walk 12:10 - 13:45 Formula One Qualifying 14:00 - 15:00 GP2 Series Second Race (30 Laps or 45 Mins) 16:10 - 17:00
SUNDAY 29th MAY
Formula One Paddock Club Pit Lane Walk 08:00 - 09:00 Porsche Mobil 1 Supercup Race (16 Laps or 30 Mins) 09:45 - 10:20 Renault Series 2.0 Race (25 Mins + 1 Lap) 11:10 - 11:40 Formula One Paddock Club Pit Lane Walk 11:45 - 13:15 Formula One Drivers\\\\\\\\\\\\\\\' Track Parade 12:30 Formula One Starting Grid Presentation 12:45 - 13:15 Formula One National Anthem 13:46 Formula One Grand Prix (78 Laps or 120 Mins) 14:00 - 16:00
1 - Sainte Devote, hier gaat de route rechtsaf over de Avenue d\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'Ostende. De bocht is vernoemd naar de patroonheilige van Monaco en de gelijknamige wijk van Monaco waar het circuit aan raakt.
2 - Beau Rivage, hier gaat de route naar het hoger gelegen Monte Carlo.
3 - Massenet, in een lange en hobbelige linkse bocht wordt het Hotel de Paris gepasseerd. De route gaat over de Avenue de Monte Carlo, rechts wordt het casino gepasseerd en de Place du Casino overgestoken.
4 - Casino, hier gaat de route rechtsaf en verder over de Avenue des Spélugues.
5 - Mirabeau Haute, hier gaat de route weer scherp rechtsaf naar beneden naar het Grand hotel.
6 - Grand Hotel Hairpin, hier volgt een haarspeldbocht naar links, de langzaamste bocht van de huidige Formule 1-kalender.
7 - Mirabeau Bas, een scherpe bocht naar rechts, onder de Boulevard du Larvotto door.
8 - Portier, weer naar rechts. Over de Boulevard Louis II, naar de tunnel.
9 - Tunnel, dit is de tunnel onder het hotel en het congrescentrum. In deze lange rechtse bocht kan flink snelheid gemaakt worden.
10 - Nouvelle Chicane, deze Chicanebocht bij de jachthaven is bedoeld om de snelheid eruit te halen. Er wordt hard geremd in een afdaling.
11 - Nouvelle Chicane, het tweede deel van de bus-stop chicane.
12 - Tabac, linksaf langs de Albert I kade.
13 - Louis Chiron, de chicane net voor het zwembad. De bocht is vernoemd naar Louis Chiron, een Monagaskische autocoureur, en tevens de oudste persoon die ooit aan de GP van Monaco heeft meegedaan. De laatste keer was hij 58 jaar oud.
14 - Piscine, een scherpe S-bocht na het zwembad.
15 - Piscine, een flauwe bocht naar links
16 - Rascasse, een bocht van 180 graden om een restaurant La Rascasse heen. Hierna wordt de jachthaven verlaten. De route loopt een stukje langs de heuvel van Monaco-Ville.
17 - Anthony Noghes, de wagens kunnen rechtsaf richting de pitlane of links langs de rotonde. De bocht is vernoemd naar de grondlegger van de Grand Prix van Monaco.
18 - Anthony Noghes, een knik naar links richting de finish op de Boulevard Albert I. Ook hier kan weer snelheid gemaakt worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 mei 2016 door VVout -- |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Onboard highlights van vorig jaar, hachelijke situaties voor Carlos Sainz die vanuit de pits start vanaf 05:45. Nog ff gauw oversteken met de steekwagen, jeez.. https://vimeo.com/129040906
Max achter Vettel aan voorbij Bottas vanaf 14:11 tot aan de crash op 19:08
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 mei 2016 door Gerard_FR -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 - 13:23 schreef Gerard_FR het volgende:Onboard highlights van vorig jaar, hachelijke situaties voor Carlos Sainz die vanuit de pits start vanaf 05:45. Nog ff gauw oversteken met de steekwagen, jeez.. https://vimeo.com/129040906Max achter Vettel aan voorbij Bottas vanaf 14:11 tot aan de crash op 19:08 Heerlijke beelden Gerard en helaas door een probleem met de pitsstop kwam Max ver terug in het veld. Hij wou daarna gewoon te veel, wat wil je als je race door z\'n pitsstop wordt verkloot. Jep, ging te hard en klapte op het achterwiel van Grosjean en aansluitend hard in de wal. Hopelijk dit jaar beter Max.
quote:Verstappen ongedeerd na harde crash in Monaco Geplaatst op 24 mei 2015 door Bas Winckels
Max Verstappen heeft in zijn eerste Grand Prix van Monaco de finish niet weten te behalen. Maakte de Nederlander eerder in de week nog indruk doordat hij hoog in de tijdenlijst eindigde na zijn eerste meters op het stratencircuit, ook in de race wist Max snelle rondetijden te rijden. Een probleem met de pitstop zorgde er echter voor dat hij teruggeworpen werd in de wedstrijd. In de inhaalrace die daarop volgde, reed Verstappen achterop Romain Grosjean en crashte hard uit de race. Gelukkig kon de Scuderia Toro Rosso-coureur zonder kleerscheuren uitstappen. De race werd gewonnen door Nico Rosberg in de Mercedes, zijn teamgenoot Lewis Hamilton werd derde. Sebastian Vettel maakte het podium compleet door in zijn Ferrari als tweede te eindigen. Rest van artikel op Verstappen.nl en meer over Monaco 2015 |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Mercedes en Red Bull Heer en meester op P2 van Monaco. Eerste impressie van Ricciardo met zijn nieuwe TAG Heuer - Renault motor zij goed te noemen en ook Max zit er lekker bij, nog met de oude motor.
Hij zal zijn nieuwe krachtbron pas in Canada in kunnen zetten maar zit er gewoon lekker bij. In de sandwich van RB zitten Rosberg en Hamilton, ben benieuwd of RB daadwerkelijk een grote stap voorwaarts heeft kunnen doen.
Zwaartepunt van de practice lag toch wel bij de soft banden die dit jaar nieuw zijn, daarom door veel teams veel ronden gereden om het verslijt en voordeel van deze band te kunnen bekijken. Hier zal vanaf hangen of ze in vergelijk met vorig jaar een pitsstop meer gaan doen om deze snellere band in te kunnen zetten. In 2015 het grootste probleem namelijk waren toch de te harden banden met de daarbij behorende grip.
Ben benieuwd morgen naar P3, welke begint om 11:00 en de kwalificatie om 14:00 waar we staan en of RB de heramonie van Mercedes weet te verbreken :)
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 mei 2016 door VVout -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Max is klaar, voordat hij zijn eerste tijd in de kwalificatie kon zetten maakte hij een stuurfout of was er een technisch mankement. We moeten afwachten of hij nu mag starten omdat hij geen tijd heeft neer gezet en nu volledig van de koelans van de wedstrijdleiding afhankelijk is. Even afwachten wat dit wordt dus. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Te lage afstelling zou kunnen, die vonkenregen was niet normaal meer. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Max heeft een tijd neergezet van 1:22.467, uitgaande van een snelste tijd van 1:14:000 en de 107% regel val je er met 1:19:180 naast. Heb nog geen uitspraak gehoord wat ze gaan doen tot nu toe. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Heb ook iets horen vallen van een leeglopende linker achterband, na de kwalificatie geeft hij commentaar. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ricciardo met 1:14.543 op soft tegenover Hamilton met 1:14.056 op supersoft. Gaat Ricciardo Hamilton nog pakken :) |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 - 14:43 schreef VVout het volgende:[..] Heb ook iets horen vallen van een leeglopende linker achterband, na de kwalificatie geeft hij commentaar. Te lage afstelling kan ik me ook nauwelijks voorstellen, dat zou wel erg onprofessioneel zijn. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Hamilton kijkt niet blij :) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Rosberg ook niet, hoop dat ze weer z\'n kudtrace hebben morgen. Heb ook die beelden natuurlijk uit jouw filmpje van Max gezien en dit jaar gaat hij waarschijnlijk helemaal achteraan beginnen. Nog meer inhaalacties en momenten dat het mis kan gaan.Ik hoop dat ie zijn hoofd koel houdt. Verder na deze Kwalificatie erg benieuwd hoe het in Canada gaat lopen. Max ook een nieuwe motor en een echt Circuit met snelheid, maar nu eerst morgen Monaco.
Wat doet het weer, gaat het echt regenen? Waar gaat Max eindigen, in de bandenstapel of in de punten. Gaat Red Bull Ferrari en Mercedes in de kou laten staan. Ik heb er weer zin aan morgen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Volgens mij ergens een dubbele slash in zijn code staan die B \' |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Hamilton: Problemen, de norm in 2016
Lewis Hamilton dacht de pole binnen handbereik te hebben in Monaco waren het niet dat hij wederom technische problemen kreeg aan het begin van Q3
De regerend wereldkampioen was comfortabel snelste voor een groot deel van Q2, maar een brandstofdruk probleem aan het begin van Q3 betekende dat hij moest terug naar de garage worden gereden.
Mercedes bevestigd dat ook Nico Rosberg werd vertraagd door een soortgelijk probleem, maar was was nog steeds in staat om twee runs te voltooien zoals gepland, Hamilton kwam op het einde nog aardig op gang om op de valreep een tijd neer te zetten.
\\\"Het was een moeilijke kwalificatie, ik weet echt niet wat ik moet zeggen,\\\" het gevolg van een downbeat Hamilton. \\\"Het is niet een geweldig gevoel op dit moment.
\\\"Ik probeer alleen maar om mezelf bij elkaar te houden. We gaan verder en verder in het kampioenschap, met steeds weer problemen. Dit wordt een norm voor mij.\\\"
\\\"Het is een one-stop - deze banden zijn zo hard dat het een makkelijke one-stop zal zijn\\\", zei hij over de strategie voor de race. \\\"Dus er is niets wat je kunt doen met de strategie.
\\\"Je kunt hier niet inhalen dus tenzij er een safety car of regen of iets wat ik niet weet wat er zal gebeuren ...\\\"
De polesitter won acht van de laatste 10 races in Monaco - afgezien van Hamilton in 2008, het enige andere voorval kwam vorig jaar, toen Hamilton de pole pakte , maar de overwinning werd geweigerd door zijn inmiddels beruchte te late pitstop.
Delen vertaald uit formula.com
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 mei 2016 door VVout -- |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Ricciardo moet het dus gaan worden morgen, en Max moet zien dat ie heel de streep haalt. Canada heeft hij weer betere kansen.
Hamilton gooide die merc vandaag als een beest rond trouwens, ben benieuwd hoe dat morgen gaat. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Emotie kan slecht aflopen in de sport, degene die cool en berekenend blijft komt vaak het verst kijk daarbij maar naar de professeur vroeger één van zijn sterkste punten waar die het van moest hebben. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Natte boel in Monte Carlo, start achter safety car zijn de vanaf de 8e ronde aan het racen. Net een Renault in de prak gereden en weer geel met veel rommel op de baan. Dit zal waarschijnlijk niet de laatste zijn die van de baan gaat. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Pfffff, Raikonen probeert hem gewoon de pit in te krijgen met een vleugel onder zijn auto. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Ricciardo laat de overwinning aan zich voorbijgaan door een pits pauze. Slordig weekendje van Red Bull Racing. Gauw vergeten. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zondag 29 mei 2016 - 16:55 schreef Gerard_FR het volgende:Ricciardo laat de overwinning aan zich voorbijgaan door een pits pauze. Slordig weekendje van Red Bull Racing. Gauw vergeten. Jammer hoor die pitstop van Ricciardo, die mag er met recht de ziekte over in hebben. Hamilton natuurlijk helemaal uit zijn dak, van de schlemiel naar held, wie had dat gedacht haha. Force India natuurlijk ook een goud weekendde gehad, altijd leuk voor zulke teams. Tja dan Max, dit lag in de lijn van de verwachting. Hij is gedreven tot het einde, waarbij hij kleine foutjes vaak net kan corrigeren. Monaco is nou net z\\\'n circuit waar dit onvergefelijk afgestraft wordt en daar heeft hij wederom zijn leer momentje gehad. Max volgende keer beter, al moet het voorlopig ff niet meer gebeuren. Al met al nieuwsgierig hoe de kaarten er bij liggen in Canada (race 10 juni), een nieuw weekend met nieuwe kansen.
En natuurlijk nog ff als afsluiting, super actie van Sauber elkaar er zo uit te knikkeren :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 mei 2016 door VVout -- |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Nasr zijn boardradio was kapot, en daarna zijn voorvleugel. Mja, egotjes gaan ook niet vanzelf opzij :) |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
En de rookie wint de indy 500 op de laatste druppel. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Geen tijd voor gehad om dat te kijken, leuk voor Rossi :)
quote:Een daverende verrassing op Indianapolis: Alexander Rossi heeft de honderdste uitvoering van de 500-mijlsrace gewonnen. De 24-jarige Amerikaan kwam op brandstofdampen binnen gerold: er zat geen druppel ethanol meer in zijn Andretti-bolide. Door een pitstop uit te sparen, kon Rossi de gevestigde orde achter zich houden om een formidabele zege te scoren. Carlos Muñoz, die vlak voor tijd binnenkwam, reed elf seconden dicht in de laatste ronde, maar moest tot zijn teleurstelling zijn meerdere erkennen in Rossi. Josef Newgarden kwam als derde over de streep in een race waarin de favorieten het onderspit moesten delven. http://www.gpupdate.net/nl/indycar-series-nieuws/339983/rossi-zorgt-voor-daverende-verrassing-op-indianapolis/ |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
2016 Monaco - On-board Highlights: https://vimeo.com/169182298
What is Kimi doing? vanaf 10:04 Max op Intermediates sneller dan de rest vanaf 13:37 De pit issues van Ricciardo vanaf 18:19 De laatste kilometers van Max vanaf 21:53 Daarna gevecht tussen Hamilton en Ricciardo waarin Hamilton de chicane af snijd en Ricciardo bijna de vangrail in duwt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juni 2016 door Gerard_FR -- |
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 - 15:11 schreef Gerard_FR het volgende:2016 Monaco - On-board Highlights: https://vimeo.com/169182298What is Kimi doing? vanaf 10:04 Max op Intermediates sneller dan de rest vanaf 13:37 De pit issues van Ricciardo vanaf 18:19 De laatste kilometers van Max vanaf 21:53 Daarna gevecht tussen Hamilton en Ricciardo waarin Hamilton de chicane af snijd en Ricciardo bijna de vangrail in duwt. Ik mis deze link nog in topic Baku.. |
|
|
|