BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Hoe zit dat met Twente

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 juni 2016 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 11:39 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ze blijven in de eredivisie.
Geeft het intrekken van deze strafmaatregel andere clubs een vrijbrief om te financieel te frauderen..(?)
Gerard_FR
 Gerard_FR - vrijdag 17 juni 2016 - 12:42   quote  deeplink  
Zoveel spelers verkopen als nodig is om de begroting op orde te krijgen voor de JL,
en het besef dat ze daarmee heel goed weg komen is zeker op z'n plaats.

Maarja..
VVout
 VVout - vrijdag 17 juni 2016 - 13:13   quote  deeplink  
De strafbare feiten laat je de vrije loop door in eerste instantie Doyen de ruimte te geven binnen Europa. De Nederlandse regering heeft dit al aangekaart, toch schijnt in Europa op oogluikende wijze ruimte te zijn voor zulke geldwolven.

Het bezwijken aan zulke constructies door bestuurders die nu buitenspel staan kost Twente de kop, terwijl de uitvoerende hiervan de schuld dragen. Pak iets bij de bron aan en niet bij de staart, die vak niet weet waar het hoofd naar toe wilde.
Barabas
 Barabas - vrijdag 17 juni 2016 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 13:13 schreef VVout het volgende:
De strafbare feiten laat je de vrije loop door in eerste instantie Doyen de ruimte te geven binnen Europa. De Nederlandse regering heeft dit al aangekaart, toch schijnt in Europa op oogluikende wijze ruimte te zijn voor zulke geldwolven.

Het bezwijken aan zulke constructies door bestuurders die nu buitenspel staan kost Twente de kop, terwijl de uitvoerende hiervan de schuld dragen. Pak iets bij de bron aan en niet bij de staart, die vak niet weet waar het hoofd naar toe wilde.
Beetje te makkelijk om Twente op deze manier vrij te pleiten.

Uiteraard heb je wel een goed punt wat Doyen betreft, maar zij zijn niet verantwoordelijk voor de frauduleuze praktijken van de bestuurders? Die nemen toch hun eigen beslissingen? ZE hebben bewust zaken opgeleukt en andere zaken verzwegen....

Overigens gaat de hele Portugese competitie failliet als ze vanuit Brussel dat Doyen per direct de wacht aanzeggen. Als het al kon...
VVout
 VVout - vrijdag 17 juni 2016 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 13:18 schreef Barabas het volgende:

[..]

Beetje te makkelijk om Twente op deze manier vrij te pleiten.

....

Overigens gaat de hele Portugese competitie failliet als ze vanuit Brussel dat Doyen per direct de wacht aanzeggen. Als het al kon...
Dus komt er vanuit de regelgeving vanuit Europa geen dwingende oplossing en de moraalridders gaan over de naam Twente de bobo uithangen. Twente zijn slechts 6 letters die een naam vormen, de verantwoordelijke drukken hun snor.
Gerard_FR
 Gerard_FR - vrijdag 17 juni 2016 - 13:55   quote  deeplink  
De Graafschap degradeert alsnog. FC Twente heeft dus succes in hoger beroep.
Boete van 180.000

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juni 2016 door Gerard_FR --
MMM
 MMM - vrijdag 17 juni 2016 - 13:55   quote  deeplink  
180.000 euro boete is lachwekkend
Barabas
 Barabas - vrijdag 17 juni 2016 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 13:22 schreef VVout het volgende:

[..]

Dus komt er vanuit de regelgeving vanuit Europa geen dwingende oplossing en de moraalridders gaan over de naam Twente de bobo uithangen. Twente zijn slechts 6 letters die een naam vormen, de verantwoordelijke drukken hun snor.
Wat in Europa gebeurt tov deze materie doet er niet toe. Is geen factor.
Barabas
 Barabas - vrijdag 17 juni 2016 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 13:55 schreef Gerard_FR het volgende:
De Graafschap degradeert alsnog. FC Twente heeft dus succes in hoger beroep.
Boete van 180.000
Aanvechten!
Peckerwood
 Peckerwood - vrijdag 17 juni 2016 - 13:57   quote  deeplink  
Je mag dus doen in de bananenrepubliek wat je wilt......
Barabas
 Barabas - vrijdag 17 juni 2016 - 13:59   quote  deeplink  
Schandalig. Zullen we anders ook de boel structureel beflikkeren en dan 4 jaar op rij de titel pakken. En daarna 2 ton aftikken en ermee weg komen. Schandalige uitspraak.
Gerard_FR
 Gerard_FR - vrijdag 17 juni 2016 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 13:55 schreef MMM het volgende:
180.000 euro boete is lachwekkend
Veel te laag idd, idiote beslissing.
Peckerwood
 Peckerwood - vrijdag 17 juni 2016 - 14:04   quote  deeplink  
Goed voorbeeld doet volgen lijkt me, de knvb ligt blijkbaar niet wakker van een beetje corruptie
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 17 juni 2016 - 14:15   quote  deeplink  
Wel bizar dat de rechter oordeelt dat men tot dit besluit mocht komen en dat de licentiecommissie nu ineens anders gaat oordelen. Vraag me af wat dit voor de toekomst gaat betekenen. Als je nu nog niet de licentie afpakt, gaat het nooit meer gebeuren, want veel meer frauderen kan haast niet. Op zich positief voor het voetbal dat Twente blijft bestaan, denk ik, maar als je kijkt wat er is gebeurd, slaat dit naar mijn idee nergens op.
VVout
 VVout - vrijdag 17 juni 2016 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 13:57 schreef Barabas het volgende:

[..]

Wat in Europa gebeurt tov deze materie doet er niet toe. Is geen factor.
Dus Europees kan je het niet de wereld uit werken en in Nederland mag het niet. Het gebeurde tegen weten in toch bij Twente en staat los van wat er in Europa gebeurt, nog ff. Dat noem ik nog eens afschuif politiek.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 17 juni 2016 - 14:23   quote  deeplink  
Bizar
VVout
 VVout - vrijdag 17 juni 2016 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 14:23 schreef Stylzz het volgende:
Bizar
Dat wel, geen lijn in te trekken.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 17 juni 2016 - 14:27   quote  deeplink  
Twente moet nu wel alle engeltjes op de schouders verbruikt hebben. Ongelofelijk echt dat je met zulke acties kunt wegkomen met zo'n relatief kleine boete.
JanM
 JanM - vrijdag 17 juni 2016 - 14:34   quote  deeplink  
KNVB = Kan Niet Veel Beroerder

Alles nu geoorloofd in NL of kan/zal de UEFA nog ingrijpen?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 juni 2016 - 14:35   quote  deeplink  
Belachelijk..
Barabas
 Barabas - vrijdag 17 juni 2016 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 14:19 schreef VVout het volgende:

[..]

Dus Europees kan je het niet de wereld uit werken en in Nederland mag het niet. Het gebeurde tegen weten in toch bij Twente en staat los van wat er in Europa gebeurt, nog ff. Dat noem ik nog eens afschuif politiek.
Nee.... je veegt alles op één hoop terwijl ik juist duidelijk probeer te maken dat het over verschillende dingen gaat.
Barabas
 Barabas - vrijdag 17 juni 2016 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 14:35 schreef RenatoBos het volgende:
Belachelijk..
De uitspraak van die beroepscommissie is in strijd met de wet. Waarschijnlijk komt er nóg een rechtzaak. De uitkomst daarvan zal waarschijnlijk zijn dat de uitspraak van de commissie niet ontvankelijk wordt verklaard.

Nog even afwachten dus...
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 17 juni 2016 - 16:28   quote  deeplink  
Knvb ten top ik heb te doen met de Graafschap. Ik vind het nog steeds competitie vervalsing wat ze hebben gedaan.
VVout
 VVout - vrijdag 17 juni 2016 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 14:38 schreef Barabas het volgende:

[..]

Nee.... je veegt alles op één hoop terwijl ik juist duidelijk probeer te maken dat het over verschillende dingen gaat.
quote:
Daarmee verklaarde de club dat het alle misstanden uit het verleden bij de licentiecommissie bekend had gemaakt. Volgens de beroepscommissie is met de schoon-schipverklaring bij FC Twente het vertrouwen gewekt dat de overtredingen die de club bekendmaakte in de periode tussen december 2015 en april 2016, niet zouden worden meegewogen in de beoordeling voor het behoud van de licentie. Terwijl de licentiecommissie dat wel deed.
Verzin het ook niet zelf hè.
Gerard_FR
 Gerard_FR - vrijdag 17 juni 2016 - 17:01   quote  deeplink  
Vanaf vandaag is de integriteit van de competitie dus te koop,
het levert zelfs geld op.
JanM
 JanM - vrijdag 17 juni 2016 - 17:20   quote  deeplink  
Ik denk dat de beroepscommissie te koop blijkt te zijn ...
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 17 juni 2016 - 17:29   quote  deeplink  
Maar na die schoon-schipverklaring kwamen er toch nog allerlei misstanden naar buiten? Ik weet zo eigenlijk niet van wanneer die verklaring is, weet iemand dat?
Gerard_FR
 Gerard_FR - vrijdag 17 juni 2016 - 17:35   quote  deeplink  
Van December 2015, de lijken die daarna uit de kast donderden tellen niet meer mee schijnbaar.
ar
 ar - vrijdag 17 juni 2016 - 17:41   quote  deeplink  
Wassen neus allemaal.
Komen ze goed weg dat pleurisvolk
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 17 juni 2016 - 17:47   quote  deeplink  
Bizar, blijf het een ongelofelijk verhaal vinden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 17 juni 2016 - 18:32   quote  deeplink  
Bij de volgende meting mogen ze niet meer in categorie 1 vallen.
Volgens de regels mag een club niet meer dan 9x op rij in deze categorie vallen.
De eerstvolgende meting is in oktober.
De kans is groot dat ze het dan nog niet voor elkaar hebben.

Daarbij denk ik meer aan de Graafschap.Hebben zij zich al voorbereid op de eredivisie en daarvoor kosten gemaakt.?
Ergens is dit competitievervalsing op het uiterste.
Is het mogelijk dat RBC en Haarlem nu ook weer met terugwerkende krachten betaald voetbal mogen gaan spelen ,en daardoor de knvb verplicht is om deze clubs uit hun dood terug te halen?
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 17 juni 2016 - 18:38   quote  deeplink  
Voor € 225.000,- en 6 punten mindering kun je een compeitie belazeren en kampioen worden.
Doe ik het voor....
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 18 juni 2016 - 09:46   quote  deeplink  
Ik zie die Munsterman nog triomfantelijk lopen. Ik begrijp het blije gevoel bij de fans.Maar ik denk dat als de Knvb ons had gepakt een hoop ploegen Twente incluis op ons graf hadden gedanst.Nee de knvb kiest voor de grotere club Twente en de Graafschap is makkelijk opzij te zetten .
Peckerwood
 Peckerwood - zaterdag 18 juni 2016 - 09:52   quote  deeplink  
De belastingdienst kijkt blijkbaar ook nog met buitengewone interesse naar de handelingen van Twente van de afgelopen jaren.
de bluffer
 de bluffer - zaterdag 18 juni 2016 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 14:35 schreef RenatoBos het volgende:
Belachelijk..
wat vind jij belachelijk Grote KENNER
VVout
 VVout - zaterdag 18 juni 2016 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juni 2016 - 09:52 schreef Peckerwood het volgende:
De belastingdienst kijkt blijkbaar ook nog met buitengewone interesse naar de handelingen van Twente van de afgelopen jaren.
Ze hadden de cijfer mooier gemaakt dan ze in werkelijkheid waren. Lijkt mij dat er dan voor de belastingdienst weinig meer te halen is.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 18 juni 2016 - 10:27   quote  deeplink  
Iemand wordt vrijgesproken voor een strafzaak, maar in de tijd dat deze zaak liep flik je weer wat.
Dan zeg je toch ook niet dat telt niet want ik ben vrijgesproken bij de vorige zaak?
Barabas
 Barabas - zaterdag 18 juni 2016 - 10:43   quote  deeplink  
Recidivisten
ar
 ar - zaterdag 18 juni 2016 - 10:47   quote  deeplink  
Exact.
tomson
 tomson - zaterdag 18 juni 2016 - 11:01   quote  deeplink  
Feest in enschedeutschland
Barabas
 Barabas - zaterdag 18 juni 2016 - 11:18   quote  deeplink  
Vreemde gang van zaken. Ik las net dat de lobby van grote invloed is geweest bij de overwegingen van de beroepscommissie. Dat lijkt dus voor geen meter op objectieve besluitvorming. Het is op deze manier gewoon een lachertje. Mickey Mouse competitie met Jan Klaassen en Katrijn als bestuurders: De Nederlandse poppenkast is zo compleet.
Dirk1
 Dirk1 - zaterdag 18 juni 2016 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 18:32 schreef Leon FR1908 het volgende:
Bij de volgende meting mogen ze niet meer in categorie 1 vallen.
Volgens de regels mag een club niet meer dan 9x op rij in deze categorie vallen.
De eerstvolgende meting is in oktober.
De kans is groot dat ze het dan nog niet voor elkaar hebben.

Daarbij denk ik meer aan de Graafschap.Hebben zij zich al voorbereid op de eredivisie en daarvoor kosten gemaakt.?
Ergens is dit competitievervalsing op het uiterste.
Is het mogelijk dat RBC en Haarlem nu ook weer met terugwerkende krachten betaald voetbal mogen gaan spelen ,en daardoor de knvb verplicht is om deze clubs uit hun dood terug te halen?
en dan ?word ze dan alsnog de licentie afgenomen? ik hoop voor de mensen die betrokken zijn bij twente:personeel en supporters van niet maar voor de direct betrokkenen die moetten ze aanpakken dat zijn de schuldigen maar ja die pakken ze niet witteboorden criminaliteid.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 18 juni 2016 - 20:32   quote  deeplink  
Ik vind het allemaal zo krom.
Het betekent kort gezegd dat je kan frauderen, jaren, je niet aan de regels kan houden, andere clubs kan benadelen, terwijl heel je organisatie het weet.
Het enige wat je moet doen is doen alsof je neus bloed, op het moment dat het uit lijkt te komen, de directie de laan uit te sturen, nieuw crisismanagement in te huren die vervolgens schoon schip maakt. In dat proces gooi je alle misstanden die nog niet ontdekt waren ook op straat in het kader van transparantie.

Resultaat, paar ton boete en een 6 punten aftrek. Das alles.
Barabas
 Barabas - zaterdag 18 juni 2016 - 20:39   quote  deeplink  
Zo krom is het inderdaad. Ik vind het echt niet kunnen. ZE geven echt een slecht signaal af. Degradatie was een passende straf geweest.

Overigens ben ik er ook van overtuigd dat het verhaal nog niet gedaan is... staartjes komen altijd achteraan.
Barabas
 Barabas - zaterdag 18 juni 2016 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juni 2016 - 20:03 schreef Dirk1 het volgende:

[..]

en dan ?word ze dan alsnog de licentie afgenomen? ik hoop voor de mensen die betrokken zijn bij twente:personeel en supporters van niet maar voor de direct betrokkenen die moetten ze aanpakken dat zijn de schuldigen maar ja die pakken ze niet witteboorden criminaliteid.
En dat er competitievervalsing is gepleegd maakt niet uit? Dat Twente fans hebben staan juichen voor spelers die helemaal niet gehaald konden worden? Dat een reserveneus uit Dronten daar meer poen krijgt dan bij Feyenoord terwijl ze hem eigenlijk niet kunnen betalen?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 18 juni 2016 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juni 2016 - 20:32 schreef Stylzz het volgende:
Ik vind het allemaal zo krom.
Het betekent kort gezegd dat je kan frauderen, jaren, je niet aan de regels kan houden, andere clubs kan benadelen, terwijl heel je organisatie het weet.
Het enige wat je moet doen is doen alsof je neus bloed, op het moment dat het uit lijkt te komen, de directie de laan uit te sturen, nieuw crisismanagement in te huren die vervolgens schoon schip maakt. In dat proces gooi je alle misstanden die nog niet ontdekt waren ook op straat in het kader van transparantie.

Resultaat, paar ton boete en een 6 punten aftrek. Das alles.
Ik vind het wel goed want een voetbalclub is niet de directie ,wat vele mensen eigenlijk wel denken.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 18 juni 2016 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juni 2016 - 21:51 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik vind het wel goed want een voetbalclub is niet de directie ,wat vele mensen eigenlijk wel denken.
Maar dat is een bedrijf ook niet. Of een huishouden is ook niet de ouders alleen.
En de club blijft bestaan, je moet alleen opnieuw beginnen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 18 juni 2016 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juni 2016 - 21:55 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Maar dat is een bedrijf ook niet. Of een huishouden is ook niet de ouders alleen.
En de club blijft bestaan, je moet alleen opnieuw beginnen.
Je heb natuurlijk gelijk alleen is een club als Twente de trots van een hele provincie die verders niks hebben om trots op te zijn
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 18 juni 2016 - 22:08   quote  deeplink  
Herman Finkers.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 18 juni 2016 - 22:08   quote  deeplink  
Zwolle

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Hoe zit dat met Twente









0.0059540