BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Openingswedstrijd seizoen 2016-2017: Feyenoord - Valencia CF (Zaterdag 23 juli 2016, 20:00 uur) 2-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - zondag 24 juli 2016 - 12:14   quote  deeplink  
Koppen dat kennen ze daar niet
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 24 juli 2016 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2016 - 11:31 schreef tomson het volgende:
Dat doek bij de tifo was dat weer dat doek met alle namen van overleden kameraden ?
Yep..
G-child
 G-child - zondag 24 juli 2016 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2016 - 10:04 schreef piet de paler het volgende:
Ja heb me el vermaakt:
Botteghin vond ik goed, Ellia, Kuijt, Jorgenson,
En jongens die Vilhena ging weer lopen wat zien jullie nu wat ik niet zie in deze voetballer,
Keeper was geen topper, el ahmadi tja als deze middenvelder gaat scoren is het echt een topper maar ja?
De zwakste man was de scheidsrechter man man ....Ik zie het wel wat het wordt.
Heb me redelijk vermaakt. Denk dat het middenveld de zwakker plek was. Kuyt kan het niet belopen als zn man doorkomt. Vilhena loopt te vaak uit positie. Het argument, Piet, dat hij teveel met de bal loopt licht merendeels aan het stilstaan van anderen in mijn optiek. El ahmadi vind ik persoonlijk de zwaktste. Geeft geen bal over meer dan 15 meter. Verdedigend best oke maar het is allemaal zo voorspelbaar en moordend voor het tempo. De baĺ komen ophalen bij centrale verdediging, heb je nog een man minder voor de bal. Vond toornstra ongelukkig. Elia, Kongolo en Botteghin de betere. Goal had nooit mogen vallen, zag Hansen niet goed uit.
2-1 mooi resultaat met soortgelijk voetbal aan vorig jaar. Hopen dat ze een stap kunnen zetten. Woudenberg wil ik graag zien. El ahmadi eruit. Kuyt rechts buiten. Gustafson op 10. Toornstra en Vilhena erachter en dan ga je echt wel beter draaien.
van geil
 van geil - zondag 24 juli 2016 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2016 - 14:49 schreef G-child het volgende:

[..]

Heb me redelijk vermaakt. Denk dat het middenveld de zwakker plek was. Kuyt kan het niet belopen als zn man doorkomt. Vilhena loopt te vaak uit positie. Het argument, Piet, dat hij teveel met de bal loopt licht merendeels aan het stilstaan van anderen in mijn optiek. El ahmadi vind ik persoonlijk de zwaktste. Geeft geen bal over meer dan 15 meter. Verdedigend best oke maar het is allemaal zo voorspelbaar en moordend voor het tempo. De baĺ komen ophalen bij centrale verdediging, heb je nog een man minder voor de bal. Vond toornstra ongelukkig. Elia, Kongolo en Botteghin de betere. Goal had nooit mogen vallen, zag Hansen niet goed uit.

Volledig eens.
tomson
 tomson - zondag 24 juli 2016 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2016 - 14:02 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Yep..
Netjes
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 24 juli 2016 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2016 - 14:49 schreef G-child het volgende:

[..]

2-1 mooi resultaat met soortgelijk voetbal aan vorig jaar. Hopen dat ze een stap kunnen zetten. Woudenberg wil ik graag zien. El ahmadi eruit. Kuyt rechts buiten. Gustafson op 10. Toornstra en Vilhena erachter en dan ga je echt wel beter draaien.
Vond El Ahmadi juist met afstand de beste. Doet veel meer voor de organisatie dan Vilhena en Kuyt speelt functioneel in balbezit. Als hij die ballen over 35 meter ook constant had gegeven was hij veel te goed geweest voor Feyenoord. Maar dat is zijn minder kant inderdaad, daarom speelt ie bij ons.

Het is aan Vilhena en Kuyt om het spel te versnellen. Juist omdat zij bij balbezit tegenstander in een verdedigend opzicht een minder voorname rol dan El Ahmadi hebben. En daarin onderscheiden zij zich nog nauwelijks van El Ahmadi en dat mag je die 2 best wel aanrekenen.
van geil
 van geil - zondag 24 juli 2016 - 16:49   quote  deeplink  
Hij maakt het zichzelf makkelijk en anderen moeilijk.
Ik ben het met G-child eens.
Door in te zakken komt hij steeds als vrije man in balbezit en beperkt zich tot veilige balletjes.
Hierdoor heb je n man minder voor de bal precies zoals hij zegt.
Plus je medespelers hebben n tegenstander meer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 juli 2016 door van geil --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 24 juli 2016 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2016 - 16:49 schreef van geil het volgende:
Hij maakt het zichzelf makkelijk en anderen moeilijk.
Ik ben het met G-child eens.
Door in te zakken komt hij steeds als vrije man in balbezit en beperkt zich tot veilige balletjes.
Hierdoor heb je n man minder voor de bal precies zoals hij zegt.
Plus je medespelers hebben n tegenstander meer.
Vergeet niet dat onze backs hoog spelen. Dat compenseert zijn soms wat veilige gedrag. Feyenoord heeft zodoende alsnog voldoende spelers voor de bal. En zo extreem als jij het stelt is het m.i. ook weer niet. Hij schuift vaak genoeg in, tis niet voor niets dat hij gisteren de voorassist geeft.

Maar goed, het zit een beetje in zijn spel dat postbode voetbal. Zoals ik al zei dat is zijn mindere kant, maar zijn positieve kwaliteiten zie ik bij geen ander in de selectie. En ik blijf vinden dat Vilhena en Kuyt op hun positie voetballend meer moeten brengen.
van geil
 van geil - zondag 24 juli 2016 - 16:59   quote  deeplink  
Geen probleem, ik zie het anders.
Het begint bij El vind ik, veel te behoudend traag en verkeerd in positie.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 24 juli 2016 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2016 - 16:59 schreef van geil het volgende:
Geen probleem, ik zie het anders.
Het begint bij El vind ik, veel te behoudend traag en verkeerd in positie.
Ok. :)

Al begint de opbouw bij Botteghin en Kongolo. Ik vind eigenlijk dat die al sneller zouden moeten inspelen.

Maar goed, andere vraag: afgezien van El Ahmadi, vind jij dat Vilhena en Kuyt voldoende brengen op hun positie?
van geil
 van geil - zondag 24 juli 2016 - 17:04   quote  deeplink  
Ik vind het hele middenveld ruk.(Toornstra hoort daar ook bij)
Maar dat lijkt me al n tijdje duidelijk:)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 24 juli 2016 - 17:05   quote  deeplink  
Ja dat je het middenveld als geheel ruk vind was duidelijk. Maar dan kan je nog individuele spelers naar behoren zien spelen.
van geil
 van geil - zondag 24 juli 2016 - 17:08   quote  deeplink  
Kuyt compenseert veel door zijn goals.
Vilhena is soms goed dan weer slecht.
Toornstra haakt vrijwel altijd af als t tempo omhoog gaat.
Maar bovenal , het loopt vrijwel altijd uit positie.
Ook daar zie ik n sleutelrol voor El die altijd druk zet op de bal , ook als het niet kan.
Daardoor moet iedereen improviseren.
En zijn eigen man loslaten waardoor heel veel ruimtes ontstaan voor de tegenstander.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 juli 2016 door van geil --
van geil
 van geil - zondag 24 juli 2016 - 17:13   quote  deeplink  
De meesten kijken wat n speler doet aan de bal.
Voor mij niet zo heel interessant , omdat ze 98 procent van de wedstrijd niet in balbezit zijn.
het gaat vooral om goed staan, lopen en anticiperen zonder bal.
Nadenken wanneer kan ik druk zetten wanneer niet etc.
Daar vind ik El echt n hele zwakke schakel in.
MMM
 MMM - zondag 24 juli 2016 - 17:26   quote  deeplink  
Voetballer op 10 en een echte buitenspeler aub

En Nelom eruit flikkeren
MMM
 MMM - zondag 24 juli 2016 - 17:29   quote  deeplink  
Bekijk de spelers van gisteren en tel de doelpunten.. Te weinig.
van geil
 van geil - zondag 24 juli 2016 - 17:34   quote  deeplink  
Precies
Stylzz
 Stylzz - zondag 24 juli 2016 - 17:37   quote  deeplink  
El Ahmadi en Vilhena zijn zonder bal verdedigend zeer matig. Dan heb ik t niet over druk zetten, maar zien waar de spelers gaan lopen, de bal komt en weten wat er achter je gebeurt.
Aan de bal redelijk tot goed. Al zal El Ahmadi 8 van de 10 keer terugspelen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 24 juli 2016 - 17:37   quote  deeplink  
Ik zie 5 spelers met voldoende scorend vermogen, precies wat je wil. Het aantal goals dat elke speler met zich mee brengt is m.i. nu juist geen probleem van deze opstelling. De vraag is m.i. met name of er voldoende voetballers opgesteld staan. Waarmee ik met name naar de 10 en rechtsbuiten positie kijk.
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 24 juli 2016 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2016 - 11:39 schreef Gerard_FR het volgende:
Een Spaanse samenvatting.
http://www.dailymotion.com/video/x4ll83m
Thanks Gerard!
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 24 juli 2016 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2016 - 17:04 schreef van geil het volgende:
Ik vind het hele middenveld ruk.(Toornstra hoort daar ook bij)
Maar dat lijkt me al n tijdje duidelijk:)
Ziyech was de oplossing geweest
G-child
 G-child - zondag 24 juli 2016 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 juli 2016 - 16:46 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Vond El Ahmadi juist met afstand de beste. Doet veel meer voor de organisatie dan Vilhena en Kuyt speelt functioneel in balbezit. Als hij die ballen over 35 meter ook constant had gegeven was hij veel te goed geweest voor Feyenoord. Maar dat is zijn minder kant inderdaad, daarom speelt ie bij ons.

Het is aan Vilhena en Kuyt om het spel te versnellen. Juist omdat zij bij balbezit tegenstander in een verdedigend opzicht een minder voorname rol dan El Ahmadi hebben. En daarin onderscheiden zij zich nog nauwelijks van El Ahmadi en dat mag je die 2 best wel aanrekenen.
Kuyt en vilhena moeten het spel inderdaad versnellen. Dat lukt veelal ook niet omdat ze van te ver moeten komen. Als el ahmadi die bal sneller voortwaards speelt dan kunnen ze veel dichter bij de spits spelen/komrn + jorgensen staat dan minder op een eiland. Daarom nog steeds pleit ik voor Gustafson op 10 en Dirk op rechts. Kan Karsdorp er helemaal overheen komen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Openingswedstrijd seizoen 2016-2017: Feyenoord - Valencia CF (Zaterdag 23 juli 2016, 20:00 uur) 2-1

0.0073781