|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Deels waar. Maar tis ook maar hoe je het bekijkt. Tis bij hem ook maar een deel van het verhaal. Veel geblesseerd geweest. Hij maakte pas zo'n 700 minuten in officiele wedstrijden voor ons tot nu toe (dat zijn minder dan 8 hele wedstrijden). Hij scoorde daarin 5 keer. Das niet eens onaardig qua rendement. Maar goed, hij zit niet in zijn beste periode, worstelt veel met de bal, het gaat nog niet van zelf. Maar dat zie ik ook erg bij Berghuis en dat ligt lang niet alleen aan die 2 zelf.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 januari 2019 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
igor korneev
|
|
|
Het zit in ieder geval tussen de oren weer goed bij hem, ik zie dat hij graag wil. Nu nog zekerheid terug vinden in zijn lijf en kunnen en hij staat er weer 100% |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Met alle respect , maar de wedstrijden dat hij goed speelde zijn inmiddels in aantal een stuk lager dan andersom. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 23 januari 2019 - 22:40 schreef van geil het volgende:Met alle respect , maar de wedstrijden dat hij goed speelde zijn inmiddels in aantal een stuk lager dan andersom. Dan kan je de topics van zo'n beetje de hele selectie gaan updaten. ;) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat is waar , maar bij de meeste zit er niet veel meer in |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Wordt wel weer tijd dat Jorgensen iets gaat laten zien ja, werkt zich in ieder geval de pleuris. Kan ook weer goed komen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 januari 2019 door FR-Henk -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Fair enough.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 januari 2019 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
igor korneev
|
|
|
Denk als van persie stopt dat hij zich weer nummer 1 gaat voelen, zou best eens zo'n type kunnen zijn, die zich de belangrijkste moet voelen om goed te kunnen presteren. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Aan de ene kant terecht als hij weer gepasseerd wordt vandaag , aan de andere kant, de waarde van Jorgensen is volledig aan het verdampen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Kunstgras hij is niet in een keer het voetballen verleert, heb vertrouwen in dezeterke spits |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Waar moet dit naartoe met Jorgensen ? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Is geen man voor de kleine ruimte en met het gebrei bij ons zijn de ruimtes heel klein. En dan trekt ook nog eens iedereen naar binnen toe. Maar zet een buitenspeler met een actie buitenom naast hem en 1-2 spelers die de bal van achter sneller voorin krijgen en de wereld ziet er weer heel anders uit. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Wel een buitenspeler van enig niveau uiteraard. Zo'n speler loopt nu bij ons niet rond. Maar ik denk aan een Elia en een Boëtius (in zijn goede tijd). Of zelfs iemand als Schaken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 februari 2019 - 00:07 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Is geen man voor de kleine ruimte en met het gebrei bij ons zijn de ruimtes heel klein. En dan trekt ook nog eens iedereen naar binnen toe. Maar zet een buitenspeler met een actie buitenom naast hem en 1-2 spelers die de bal van achter sneller voorin krijgen en de wereld ziet er weer heel anders uit. Ik geloof er niet in, Berghuis geeft een record aan voorzetten (ondanks andere beweringen), en waarom maakt van Persie ze wel dan ? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 februari 2019 - 00:08 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Wel een buitenspeler van enig niveau uiteraard. Zo'n speler loopt nu bij ons niet rond. Maar ik denk aan een Elia en een Boëtius (in zijn goede tijd). Of zelfs iemand als Schaken. Ja dat is zo klaar als een klontje. Een spits als Jorgensen moet het van de ruimte voor hem hebben. Van de doelpunten die hij gemaakt heeft kwamen er 50% vanaf zijn hoofd vanuit een voorzet. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 februari 2019 - 09:26 schreef van geil het volgende:[..] Ik geloof er niet in, Berghuis geeft een record aan voorzetten (ondanks andere beweringen), en waarom maakt van Persie ze wel dan ? De ene voorzet is de andere niet. Berghuis geeft zat voorzetten, maar het gaat lang niet altijd alleen om kwantiteit maar ook om kwaliteit. Waarmee ik niet zeg dat hij slechte voorzetten geeft, integendeel, hij heeft een prima trap daarvoor en dat laat ie ook zien. Wat ik wel zeg is dat in veel situaties de tegenstander al in positie staat omdat er weinig tempo in de aanval zit waardoor zelfs goede voorzetten goed te verdedigen zijn. Iemand als Elia die op snelheid een actie maakt of spelers die vanaf het middenveld sneller de bal kunnen geven trekken de verdediging van de tegenstander uit elkaar waardoor je het jezelf makkelijker maakt.
Wat Berghuis en Van Persie doen heeft een hele hoge moeilijkheidsgraad, maar Berghuis heeft een goede trap en Van Persie was op zijn top wellicht de beste spits ter wereld. Die kan als geen ander de ruimte vinden en zijn afronding is nog altijd wereldklasse. De kwaliteiten van Jorgensen liggen daar minder. Een prima speler, maar een ander type dan RVP en minder briljant. Hij is minder technisch, maar is wel iemand die veel meer duelkracht brengt en makkelijker verder van de goal kan spelen. Veel meer iemand die is gemaakt voor directer voetbal en de omschakeling. Hij ploetert omdat ie in het huidige Feyenoord te weinig in zijn kracht komt. Daar hebben RVP en Berghuis in bepaalde mate ook mee te maken, maar die kunnen meer in de kleine ruimte. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Pffffff hahaha je bedoelt de natte kleine ruimte.
Overig eens met @T-FeY |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 februari 2019 - 21:33 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] De ene voorzet is de andere niet. Berghuis geeft zat voorzetten, maar het gaat lang niet altijd alleen om kwantiteit maar ook om kwaliteit. Waarmee ik niet zeg dat hij slechte voorzetten geeft, integendeel, hij heeft een prima trap daarvoor en dat laat ie ook zien. Wat ik wel zeg is dat in veel situaties de tegenstander al in positie staat omdat er weinig tempo in de aanval zit waardoor zelfs goede voorzetten goed te verdedigen zijn. Iemand als Elia die op snelheid een actie maakt of spelers die vanaf het middenveld sneller de bal kunnen geven trekken de verdediging van de tegenstander uit elkaar waardoor je het jezelf makkelijker maakt. Wat Berghuis en Van Persie doen heeft een hele hoge moeilijkheidsgraad, maar Berghuis heeft een goede trap en Van Persie was op zijn top wellicht de beste spits ter wereld. Die kan als geen ander de ruimte vinden en zijn afronding is nog altijd wereldklasse. De kwaliteiten van Jorgensen liggen daar minder. Een prima speler, maar een ander type dan RVP en minder briljant. Hij is minder technisch, maar is wel iemand die veel meer duelkracht brengt en makkelijker verder van de goal kan spelen. Veel meer iemand die is gemaakt voor directer voetbal en de omschakeling. Hij ploetert omdat ie in het huidige Feyenoord te weinig in zijn kracht komt. Daar hebben RVP en Berghuis in bepaalde mate ook mee te maken, maar die kunnen meer in de kleine ruimte. Prima uitleg, maar ik vind het een beperkte spits, redelijk goed misschien in NL als hij top is, maar echt niet meer dan dat ., scoort ook veel te weinig , niet goed in de kleine ruimte , en technisch best zwak . Op kunstgras lijkt het wel een paard. Super rol gehad een half jaar in het topjaar van Feyenoord , maar iedereen speelde toen boven zijn top , met niet eens zoveel punten meer dan nu. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Redelijk goede spits met een aantal kwaliteiten die niet optimaal benut worden. Gebrek aan systeem en automatismen laat elke speler van Feijenoord er slecht uitzien. Dan lijkt het dat de kwaliteit van de spelers ondermaats is. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Moet gewoon nog 2 jaar blijven met op 10 Til straks
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 februari 2019 door de bluffer -- |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Dat is de enige goede optie vind ik met hem. een echte 10 achter hem gaat ook niet goed , zie van Persie |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
,
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 februari 2019 door van geil -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 februari 2019 - 22:13 schreef van geil het volgende:[..] Dat is de enige goede optie vind ik met hem. een echte 10 achter hem gaat ook niet goed , zie van Persie Absoluut niet,dit is een counteropstelling waar Jorgensen de snelheid niet voor heeft. Ik denk dat Jorgensen gewoon pech heeft,met Larsson en Berghuis valt hij gewoon af. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 februari 2019 - 21:57 schreef van geil het volgende:[..] Prima uitleg, maar ik vind het een beperkte spits, redelijk goed misschien in NL als hij top is, maar echt niet meer dan dat ., scoort ook veel te weinig , niet goed in de kleine ruimte , en technisch best zwak . Op kunstgras lijkt het wel een paard. Super rol gehad een half jaar in het topjaar van Feyenoord , maar iedereen speelde toen boven zijn top , met niet eens zoveel punten meer dan nu. Ik denk ook niet dat hij hoger aankan. Maar als ie redelijk op niveau is en Feyenoord's speelwijze ligt hem meer dan maakt er ie er seizoen gewoon een stuk of 20 en is ie een aanspeelpunt. Das goed genoeg voor een Nederlandse club. Kijk naar PSV die hebben eigenlijk een redelijk vergelijkbare speler in de spits rondlopen (De Jong is nog wat sterker in de lucht, Jorgensen heeft meer diepgang/loopvermogen). Ook iemand die een hoger niveau niet aankan, maar als je hem goed gebruikt dan is ie meer dan bruikbaar. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Aannemelijk. Jorgensen verpieterde in Duitsland, had 1 geweldig jaar hier. Tis komkommer en kwel geworden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 februari 2019 door FR-Henk -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 februari 2019 - 22:28 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Absoluut niet,dit is een counteropstelling waar Jorgensen de snelheid niet voor heeft. Ik denk dat Jorgensen gewoon pech heeft,met Larsson en Berghuis valt hij gewoon af. Ik vind 4-4-2 geen counteropstelling , integendeel , is vaak veel aanvallender met doorkomende middenvelders. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Klopt. Al kun je met dit systeem zeker counteren. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Dat kan met elk systeem
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 februari 2019 door van geil -- |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Nico speelde bij Copenhagen ook 4-4-2 dacht ik. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Yep als valse spits |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Eigenlijk wel ja haha |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
4-5-1 blijft t mooist. Met de meeste variatie |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Straks met een nieuwe top trainer en betere spelers dan wordt Nicolai ook veel beter |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 05 februari 2019 - 22:59 schreef van geil het volgende:[..] Ik vind 4-4-2 geen counteropstelling , integendeel , is vaak veel aanvallender met doorkomende middenvelders. In het voetbal wordt door de formatie bepaald, hoe de spelers op het veld staan. Er bestaan veel verschillende formaties. Meestal wordt een formatie gekozen, nadat is bepaald of een ploeg wil gaan aanvallen of juist niet. Clubs die de aanval willen kiezen, spelen tegenwoordig vaak in een 3-4-3, 4-3-3 of 4-2-3-1-opstelling. Als een ploeg geen tegendoelpunt wil krijgen, wordt er al snel gekozen voor 5-3-2, 4-5-1 of 4-4-2, maar dan met een verdedigend ingesteld middenveld |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Gelezen Geile 4-4-2 is countervoetbal. Is tevens hoe vroeger de kleintjes zo nu en dan mooi schitterde in de premier league.
Of zoals Chelsea met Drogba won in de cl van Barcalona |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik ben het deze keer niet met je eens leon. Heel veel teams spelen zeer aanvallend met 4-4-2 |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Tuurlijk is het ook aanvallend maar de nadruk ligt hoofdzakelijk op het verdedigen omdat je tegenover een zeer aanvallend team staat. In 4.4.2 speel je niet voor niks met 2 spitsen. Wachten op de omschakeling en weg zijn de spitsen. Nou en dat is niks voor Jorgensen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Hier een mooi voorbeeld van een nog mooier samenvatting. Dik genieten dit filmpje.
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Uiteindelijk kun je elke formatie aanvallend of verdedigend uitvoeren. Je kan 4-4-2 spelen met twee aanvallende vleugels en 2 echte spitsen waardoor je een soort 4-2-4 speelt in aanvallend opzicht. Of varianten met een 10 bijvoorbeeld. Tegelijkertijd kan je ook heel verdedigend spelen. Met 4 middenvelders die in de controle spelen en 1 van de spitsen die ook nog meer teruggetrokken speelt en in veel gevallen een extra middenvelder is.
Uiteindelijk is de formatie die je speelt maar een naam. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Oranje werd Europees Kampioen met aanvallend 4-4-2 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 06 februari 2019 - 19:08 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Uiteindelijk kun je elke formatie aanvallend of verdedigend uitvoeren. Je kan 4-4-2 spelen met twee aanvallende vleugels en 2 echte spitsen waardoor je een soort 4-2-4 speelt in aanvallend opzicht. Of varianten met een 10 bijvoorbeeld. Tegelijkertijd kan je ook heel verdedigend spelen. Met 4 middenvelders die in de controle spelen en 1 van de spitsen die ook nog meer teruggetrokken speelt en in veel gevallen een extra middenvelder is. Uiteindelijk is de formatie die je speelt maar een naam. Wijzelf , jaja :) de veteranen inmiddels spelen 4-4-2 De twee spitsen staan tussen hun backs en cv's in, ikzelf kom er steeds tussen , de buitenste middenvelders zijn de buitenspelers . De rest sluit door. Dan is het dus gewoon 5 -5 geworden ( 5 aanvallers 5 man blok erachter) Eens dus.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 februari 2019 door van geil -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 06 februari 2019 - 19:20 schreef van geil het volgende:[..] Wijzelf , jaja :) de veteranen inmiddels spelen 4-4-2 De twee spitsen staan tussen hun backs en cv's in, ikzelf kom er steeds tussen , de buitenste middenvelders zijn de buitenspelers . De rest sluit door. Dan is het dus gewoon 5 -5 geworden ( 5 aanvallers 5 man blok erachter) Eens dus. Klinkt goed ;) |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op woensdag 06 februari 2019 - 19:08 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Uiteindelijk kun je elke formatie aanvallend of verdedigend uitvoeren. Je kan 4-4-2 spelen met twee aanvallende vleugels en 2 echte spitsen waardoor je een soort 4-2-4 speelt in aanvallend opzicht. Of varianten met een 10 bijvoorbeeld. Tegelijkertijd kan je ook heel verdedigend spelen. Met 4 middenvelders die in de controle spelen en 1 van de spitsen die ook nog meer teruggetrokken speelt en in veel gevallen een extra middenvelder is. Uiteindelijk is de formatie die je speelt maar een naam. Ik ben nogal eigenwijs T :,) 4.4.2 is geen 4.2.4 en hoe dan ook Jorgensen is alles behalve snel. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op woensdag 06 februari 2019 - 19:20 schreef van geil het volgende:[..] Wijzelf , jaja :) de veteranen inmiddels spelen 4-4-2 De twee spitsen staan tussen hun backs en cv's in, ikzelf kom er steeds tussen , de buitenste middenvelders zijn de buitenspelers . De rest sluit door. Dan is het dus gewoon 5 -5 geworden ( 5 aanvallers 5 man blok erachter) Eens dus. Dus jullie luisteren ook niet naar je trainer :,) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: De laatste 20 jaar luisteren we niet eens meer naar de trainers.( als ze iets over voetbal zeggen) Die is/zijn er alleen om te wisselen en de opstelling neer te zetten .En de gezelligheid er in te houden. :)is wel echt , maar goed amateurs he. Maar met de meesten speel ik al 30/35 jaar samen , dus ja, die hoef je echt niets meer te vertellen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 februari 2019 door van geil -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 06 februari 2019 - 19:39 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Ik ben nogal eigenwijs T :,) 4.4.2 is geen 4.2.4 en hoe dan ook Jorgensen is alles behalve snel. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het allemaal een grijs gebied is.
En Jorgensen is niet rap nee. Ook niet heel traag trouwens. |
|
|
|