|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 11:16 schreef remco k het volgende:[..] Een jongen die snel is. Goed kan kaatsen, explosief is, kan voetballen, een actie heeft en rust uitstraalt. Kortom, wat Dolberg tegen Paok liet zien. Dan kan Klaassen toch ook in de spits?
Wat ik van Dolberg gezien heb, kan Klaassen ook. Of heb je iets gezien wat ik niet gezien heb?
Voor de plek van Klaassen haal je Ziyech. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 14:51 schreef Abε het volgende:[..] dat maakt mijn punt alleen maar meer tot zijn recht komen, ik weet niet wat voor afspraken Ajax met de bank heeft Ik ken die afspraken uiteraar ook niet.. |
|
|
|
|
Abε
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 15:13 schreef Pavlov14 het volgende:[..] Ik weet niet waarom jouw punt nu meer tot zijn recht zou komen. Er valt weinig af te spreken met banken, want de marges zijn minimaal. Toegegeven, hoe groter je kapitaal is, des te meer invloed je zou kunnen proberen uit te oefenen op die bank. Je praat dan echter over tienden van een procent. De rentes bij diverse banken zijn extreem laag. Alleen de Regiobank hanteert een rente van net boven de één procent (1,1%). Alle andere banken zitten (dik) onder de één procent. De grootbanken (ING, AMRO en Rabo) zitten zelfs rond de 0,5% (of nog lager). Gelukkig maar dat de inflatie op zo'n 0% staat, waardoor er nog iets "te verdienen" valt. Of je moet richting deposito denken, dan ligt de rente wat hoger. Nedeel: je zet je geld voor een langere periode vast, wat het moeilijk maakt als je je geld ineens (voor een nieuw spits?) nodig hebt. Dat komt omdat mijn punt juist is dat ze het niet op de bank moeten laten maar moeten investenren in een speler als Leon Bailey aangezien je daar dus meer aan kan verdienen dan dat je het op de bank laat staan wat ze al een geruime tijd doen. Mijn punt is juist dat ze nu toch niks meer verdienen aan het geld op de bank zetten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 15:22 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dan kan Klaassen toch ook in de spits? Wat ik van Dolberg gezien heb, kan Klaassen ook. Of heb je iets gezien wat ik niet gezien heb? Voor de plek van Klaassen haal je Ziyech. Dolberg is een echte 9, snapt het positionele van die plek beter en kan dus met de rug naar de goal spelen, Klaassen is een man die er moet komen, niet al moet zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 15:36 schreef Abε het volgende:[..] Dat komt omdat mijn punt juist is dat ze het niet op de bank moeten laten maar moeten investenren in een speler als Leon Bailey aangezien je daar dus meer aan kan verdienen dan dat je het op de bank laat staan wat ze al een geruime tijd doen. Mijn punt is juist dat ze nu toch niks meer verdienen aan het geld op de bank zetten. Ik denk dat je juist dan je geld kapot maakt.
Ghazi Muric en Cerny zijn de mannen voor rechtsbuiten, en alle drie hebben ze hetzelfde potentieel als Bailey.. Waarom zou je daar dan nog een vierde man bij moeten hebben voor die plek? |
|
|
|
|
Abε
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 15:39 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat je juist dan je geld kapot maakt. Ghazi Muric en Cerny zijn de mannen voor rechtsbuiten, en alle drie hebben ze hetzelfde potentieel als Bailey.. Waarom zou je daar dan nog een vierde man bij moeten hebben voor die plek? El Ghazi heeft al die jaren imo niks laten zien net als de afgelopen wedstrijd tegen Paok was hij extreem slecht. Met Muric en Cerny heb je inderdaad wel een punt dus die geef ik je. Omdat hij op alledrie de posities in de aanval uit de voeten kan dus heb je gelijk een concurrent voor alledrie de posities erbij. Verder denk ik niet dat we in de spits positie afhankelijk moeten zijn van Dolberg en moeten wij hier dus Traore voor erbij halen. |
|
|
|
|
Abε
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 15:39 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat je juist dan je geld kapot maakt. Ghazi Muric en Cerny zijn de mannen voor rechtsbuiten, en alle drie hebben ze hetzelfde potentieel als Bailey.. Waarom zou je daar dan nog een vierde man bij moeten hebben voor die plek? Ben dan wel benieuwd naar jouw opstelling en de aan te trekken spits, vleugelaanvaller! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 15:46 schreef Abε het volgende:[..] Ben dan wel benieuwd naar jouw opstelling en de aan te trekken spits, vleugelaanvaller! Van mij hoeft er geen vleugel aanvaller komen.
Een spits zou wel fijn zijn. Ik zie Soriano als de perfecte kandidaat, veel meer nog dan een Huntelaar bijvoorbeeld. Hij kent dit systeem, heeft de juiste leeftijd wat ervaring betreft en moet voor Ajax haalbaar zijn.
Ik durf nog geen opstelling af te geven, simpelweg omdat ik jongens als Sanches, Cassiera en Westerman nog niet goed genoeg kan beoordelen in het systeem van Bosz..
Wel hebben we dan in iedere linie de juiste mix van goede spelers, iedere positie dubbel bezet en redelijk wat ervaring. |
|
|
|
|
Abε
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 15:51 schreef remco k het volgende:[..] Van mij hoeft er geen vleugel aanvaller komen. Een spits zou wel fijn zijn. Ik zie Soriano als de perfecte kandidaat, veel meer nog dan een Huntelaar bijvoorbeeld. Hij kent dit systeem, heeft de juiste leeftijd wat ervaring betreft en moet voor Ajax haalbaar zijn. Ik durf nog geen opstelling af te geven, simpelweg omdat ik jongens als Sanches, Cassiera en Westerman nog niet goed genoeg kan beoordelen in het systeem van Bosz.. Wel hebben we dan in iedere linie de juiste mix van goede spelers, iedere positie dubbel bezet en redelijk wat ervaring. Ga er vanuit dat je de aanvaller van Red Bull Salzburg bedoelt |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 15:37 schreef remco k het volgende:[..] Dolberg is een echte 9, snapt het positionele van die plek beter en kan dus met de rug naar de goal spelen, Klaassen is een man die er moet komen, niet al moet zijn. Ik vind Klaassen heel erg op Siem lijken. Ik vond Siem heel goed spelen in de spits.
Of Klaassen dat ook kan dat weet ik niet. Maar om die reden zou ik het wel een keer willen zien. Tegen excelsior kan het geen kwaad om het een keer te proberen. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 15:36 schreef Abε het volgende:[..] Dat komt omdat mijn punt juist is dat ze het niet op de bank moeten laten maar moeten investenren in een speler als Leon Bailey aangezien je daar dus meer aan kan verdienen dan dat je het op de bank laat staan wat ze al een geruime tijd doen. Mijn punt is juist dat ze nu toch niks meer verdienen aan het geld op de bank zetten. Ik heb geen verstand van geld. Ik kijk alleen naar mijn eigen spaarrekening en wat het aan rente oplevert ;) Bijna niks dus...
Ajax hanteert nou eenmaal dat ze A) een salarisplafond hebben en B) maximaal € 5 miljoen aan een komende speler wil uitgeven. Ik heb die stelling altijd verdedigd omdat het steeds gekker werd. Kijk wat dat betreft ook nog eens naar de absurde transfersom die Ajax destijds voor Sulejmani heeft betaald.
Dit alles neemt niet weg dat Ajax haar principes incidenteel, voor een gerichte aankoop, zal moeten laten varen. Wie weet gaat dat binnenkort inderdaad gebeuren, want spitsen, althans goede spitsen, die dan ook nog eens voor Ajax zouden willen spelen, zijn tamelijk zeldzaam. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 15:39 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk dat je juist dan je geld kapot maakt. Ghazi Muric en Cerny zijn de mannen voor rechtsbuiten, en alle drie hebben ze hetzelfde potentieel als Bailey.. Waarom zou je daar dan nog een vierde man bij moeten hebben voor die plek? Dat ben ik absoluut met je eens. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 15:45 schreef Abε het volgende:[..] El Ghazi heeft al die jaren imo niks laten zien net als de afgelopen wedstrijd tegen Paok was hij extreem slecht. Met Muric en Cerny heb je inderdaad wel een punt dus die geef ik je. Omdat hij op alledrie de posities in de aanval uit de voeten kan dus heb je gelijk een concurrent voor alledrie de posities erbij. Verder denk ik niet dat we in de spits positie afhankelijk moeten zijn van Dolberg en moeten wij hier dus Traore voor erbij halen. Dat ben ik niet met je eens, want ik vind dat El Ghazi een aantal uitstekende wedstrijden heeft gespeeld, met name vóór zijn langdurige blessure. Hij heeft het potentieel om structureel een zeer goede speler te worden. Vergeet daarbij niet dat ook hij pas 21 jaar is. |
|
|
|
|
Abε
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 16:06 schreef Pavlov14 het volgende:[..] Dat ben ik niet met je eens, want ik vind dat El Ghazi een aantal uitstekende wedstrijden heeft gespeeld, met name vóór zijn langdurige blessure. Hij heeft het potentieel om structureel een zeer goede speler te worden. Vergeet daarbij niet dat ook hij pas 21 jaar is. Vergeet niet dat spelers als ze 23 jaar zijn al niet meer te houden zijn voor de eredivisie dus 21 jaar klinkt jong maar die is dus al bijna klaar bij Ajax |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 16:08 schreef Abε het volgende:[..] Vergeet niet dat spelers als ze 23 jaar zijn al niet meer te houden zijn voor de eredivisie dus 21 jaar klinkt jong maar die is dus al bijna klaar bij Ajax Dus kan Ajax nog 2 of 3 jaar van hem genieten. Ik geloof in hem. |
|
|
|
|
Abε
|
|
|
quote: oke ik niet we gaan het zien wie er gelijk heeft aant einde van het seizoen |
|
|
|
|
Abε
|
|
|
quote: Oke ik zie liever traore komen en toch Lenoy erbij. Zolang ze maar geen Haller en Ziyech halen laat ik dan zo maar duidleijk zijn haha. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 14:04 schreef Abε het volgende:[..] Ik ben het met je eens dat het een grote gok is maar Ajax heeft 80+ miljoen op de bank staat waar nu al 2/3 jaar over gespeculeerd wordt wat er mee gedaan gaat worden ondertussen heb je er in die 2/3 jaar laten we zetten 2% rente over gekregen. Dat komt neer op een vedrag van om en de nabij 7 miljoen euro. Een speler kan het dubbele opbrengen in hetzelfde tijdsbestek. Welke buitenspeler raad jij dan aan? Ajax had rond de 80 miljoen aan liquide middelen. Dat is dus eigen vermogen wat om te zetten is in geld. Dat is iets heel anders als 80 miljoen op een bankrekening. Bovendien verwacht ik dat Ajax over het vorige seizoen een netto verlies heeft gedraait. De halfjaar cijfers waren 2 mio positief maar dat betekent waarschijnlijk een verlies van een paar miljoen over het gehele jaar.
Wat dat netto verlies met name aantoont is dat Ajax nu nog altijd niet 'break even' draait op vaste inkomsten. Ajax heeft inkomsten uit transfers en UEFA voetbal nodig om rond te komen. Ajax moet dus altijd aan de reserves denken.
Daarom kan en wil Ajax dus niet aan het salarisplafond schroeven. Die ruimte is er niet op basis van reguliere, vaste en betrouwbare inkomsten. Die liquide middelen zijn eigenlijk "slechts" het resultaat van een aantal succesvolle jaren waarin men naar een structureel gezonde club streeft. Dat in tegenstelling tot Ajax onder Vd Boog waar een netto verlies van 20 mio werd geboekt zonder aantoonbaar resultaat.
Ik zie het liefst dat men dat geld gebruikt om de club structureel op een hoger niveau te tillen. Dat doe je niet door maar dat potje te dippen voor hoge salarissen, transfersommen en tekengelden. Dat doe je door daadwerkelijk te investeren en daardoor aantrekkelijker te worden voor bijvoorbeeld sponsoren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 juli 2016 door Eide -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 07:38 schreef Hummel10 het volgende:[..] Millik 2 benig? Millik balvast? Millik snel? Millik positioneel sterk? Millik sterk in de lucht? Rendeerde ook prima toch? Gaat zelfs voor de hoofdprijs weg. Daarbij vind ik Haller juist wel een goed aanspeelpunt voorin en balvast. Totaal geen aanspeelpunt. Pure counterspits en niks meer dan dat. Milik was in hetgeen wat hij kon ook abnormaal goed. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 07:48 schreef Hummel10 het volgende:[..] [ filmpje ] Heb nog even gekeken voor je maar voetballen en oog voor medespelers heeft hij wel. Kan met link ook schieten al heeft rechts de voorkeur. Koppen is 1 van zijn kwaliteiten zeggen ze hier doet hij ook in het filmpje een paar keer. En maak nu maar een filmpje van de 80 wedstrijden waar hij niets kan. Echt totaal geen spits voor ons |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Hij heeft wel glashard gelijk. Jij oordeelde een speler toch per wedstrijd? Laat je goed zien hier... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 23:35 schreef Eide het volgende:[..] Wat dat netto verlies met name aantoont is dat Ajax nu nog altijd niet 'break even' draait op vaste inkomsten. Ajax heeft inkomsten uit transfers en UEFA voetbal nodig om rond te komen. Ajax moet dus altijd aan de reserves denken. Ik denk dat dit wel meevalt. Als we naar de cijfers kijken van de laatste halfjaar cijfers
Ajax maakt zijn begroting op reële doelstelling in het voetbal. Deelname aan de Europa League en daarin overwinteren. (niet gehaald) Minimaal tot aan de winter mee spelen in de beker.(niet gehaald) Bijzonder slecht jaar op het behalen van voetballende prestaties.
Transfers: Ajax heeft meer geld uitgeven aan transfers dan dat er binnen kwam: 0,2 miljoen te veel betaald.
Seizoen kaartverkoop was met 9% gedaald, daar tegen over staat wel dat de sponsorinkomsten met 35% zijn gestegen
Met het behouden van de sponsorinkomsten nu, terugbrengen van de seizoen kaartverkoop naar de oude waarde en een break even transferuitgaven verschil. Dan heb je je break even resultaat, ook met een zeer slecht voetbal half jaar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 juli 2016 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 00:31 schreef Loetje het volgende:[..] Hij heeft wel glashard gelijk. Jij oordeelde een speler toch per wedstrijd? Laat je goed zien hier... Niet helemaal waar denk ik.. Ik vind Millik ook niks in het Ajax-spelletje maar kan ook niet ontkennen dat hij gewoon goed rendeerde dus heeft hij op papier helemaal geen gelijk. Ik beoordeel helemaal niemand op 1 wedstrijd maar in profvoetbal ben je zo goed als je laatste wedstrijd. Goed is goed en voor veel jonge talenten ben ik helemaal niet hard en beoordeel ik zeker niet op 1 wedstrijd. En als ik zeg dat ik Ghazi laatste wedstrijd niet goed vond mag dit niet? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 00:30 schreef Loetje het volgende:[..] Totaal geen aanspeelpunt. Pure counterspits en niks meer dan dat. Milik was in hetgeen wat hij kon ook abnormaal goed. Millik bezat ook niks van de 4 punten die jij opnoemde hoor.. En abnormaal goed mag hij nu bij Napoli ook gaan laten zien want ik denk dat als hij geen ruimte krijgt je niks meer van hem hoort. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 00:30 schreef Loetje het volgende:[..] En maak nu maar een filmpje van de 80 wedstrijden waar hij niets kan. Echt totaal geen spits voor ons Jij zegt dat hij niet kan koppen terwijl er toch echt staat dat dat 1 van zijn kwaliteiten is. Nogmaals ik zeg ook niet dat hij ideaal voor ons is maar dat was Millik ook niet pakte ook goed uit gezien de cijfers. Cijfers liegen nooit en daar wordt uiteindelijk toch naar gekeken. Millik nooit onomstreden bij ons en voor 35 miljoen weg is daar een mooi voorbeeld van. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
@PA Ajax, lees Jeroen Slop, heeft al meermaals aangegeven dat Ajax niet wenst te begroten pp deelname aan toernooien. Dat is juist slecht bevallen. Niet alleen in Amsterdam trouwens, in Eindhoven bleek dat ook een luchtkasteel op te leveren wat PSV bijna de kop kostte.
Ajax wil daar juist vanaf. Het grote voordeel daarvan is dat je dan je incidentele inkomsten niet meer nodig hebt op gaten te dichten maar alles kan aanwenden om te investeren in de club. En dat alles op een oergezonde financiële basis. Dan kan je dus niet speculeren met geld dat je niet hebt, lees incidentele inkomsten uit toernooien en transfers.
De halfjaarcijfers vallen trouwens altijd positiever uit dan de uiteindelijke cijfers omdat allerlei kosten pas aan het einde van het financiële jaar op de balans komen. Ajax stevent dus waarschijnlijk op een klein verlies af. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 08:23 schreef Hummel10 het volgende:[..] Niet helemaal waar denk ik.. Ik vind Millik ook niks in het Ajax-spelletje maar kan ook niet ontkennen dat hij gewoon goed rendeerde dus heeft hij op papier helemaal geen gelijk. Ik beoordeel helemaal niemand op 1 wedstrijd maar in profvoetbal ben je zo goed als je laatste wedstrijd. Goed is goed en voor veel jonge talenten ben ik helemaal niet hard en beoordeel ik zeker niet op 1 wedstrijd. En als ik zeg dat ik Ghazi laatste wedstrijd niet goed vond mag dit niet? Waarom rendeerde hij goed dan? En is dat wel zo? Het ligt er maar net aan wat je daar allemaal onder verstaat.
Ik zie liever een spits die er maar 15 maakt per seizoen, maar er wel voor zorgt dat het elftal beter presteerd, de aansluiting naar voren toe tijd krijgt, en goed mee kan voetballen in het positiespelletje.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Soriano 30 jaar de perfecte kandidaat heb het hele lijstje gezien bij voetbalzone en in mijn ogen is hij de beste kandidaat. Trouwens compliment voor Vitesse met hun aankoop voor Rick Wolfswinkel 27 jaar en voor 6,5 ton. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 08:54 schreef remco k het volgende:[..] Waarom rendeerde hij goed dan? En is dat wel zo? Het ligt er maar net aan wat je daar allemaal onder verstaat. Ik zie liever een spits die er maar 15 maakt per seizoen, maar er wel voor zorgt dat het elftal beter presteerd, de aansluiting naar voren toe tijd krijgt, en goed mee kan voetballen in het positiespelletje.. Verpak het hoe je het wilt spits moet scoren en dat heeft hij gedaan. Hij heeft ook een paar wedstrijden laten zien wat hij wel kon toen waren de meeste hier lovend over hem. Hij gaat ook niet voor niets voor 35 miljoen weg. Dat Millik bleef vond ik ook helemaal niet meer erg omdat hij leek te groeien en op het Ek was zijn teamspel ook al een stuk beter. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 08:37 schreef Eide het volgende:@PA Ajax, lees Jeroen Slop, heeft al meermaals aangegeven dat Ajax niet wenst te begroten pp deelname aan toernooien. Dat is juist slecht bevallen. Niet alleen in Amsterdam trouwens, in Eindhoven bleek dat ook een luchtkasteel op te leveren wat PSV bijna de kop kostte. Ajax wil daar juist vanaf. Het grote voordeel daarvan is dat je dan je incidentele inkomsten niet meer nodig hebt op gaten te dichten maar alles kan aanwenden om te investeren in de club. En dat alles op een oergezonde financiële basis. Dan kan je dus niet speculeren met geld dat je niet hebt, lees incidentele inkomsten uit toernooien en transfers. De halfjaarcijfers vallen trouwens altijd positiever uit dan de uiteindelijke cijfers omdat allerlei kosten pas aan het einde van het financiële jaar op de balans komen. Ajax stevent dus waarschijnlijk op een klein verlies af. Jeroen Slob en alle andere commissarissen hebben het over CL-deelname, daar was de vorige begroting van voor de revolutie op gebaseerd. Dat is heel wat anders dan dat je een begroting niet mag maken op andere en vooral kleinere toernooien.
Begroting maken je over meerdere jaren, wat je minimale verwachtingen zijn. De verwachting dat Ajax ieder jaar CL speelt is natuurlijk niet reeel. Maar wel tot aan de winter in iedergeval Europees speelt, hoe lang dat nog reeel is, dat weet ik niet. De verwachting is ook dat Ajax ieder jaar Eredivisie speelt, ze gaan geen begroting maken op de juplier league.
Shirt verkoop, losse kaart verkoop komen ook pas tijdens het seizoen binnen, je kan een indicatie maken hoe hoog dat wordt, maar exact weet je dat natuurlijk niet. Zou jij een begroting maken dat de inkomsten beide met 10% tegen zou vallen, terwijl dat al jaren stabiel zou zijn?
begroting maak je op je minimale verwachtingen. Dan bestaat er een kans je niet aan die minimale verwachtingen gaat voldoen en dus verlies maakt. En daarvoor heb je geld in kas om dat op te vangen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 juli 2016 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 08:23 schreef Hummel10 het volgende:[..] Niet helemaal waar denk ik.. Ik vind Millik ook niks in het Ajax-spelletje maar kan ook niet ontkennen dat hij gewoon goed rendeerde dus heeft hij op papier helemaal geen gelijk. Ik beoordeel helemaal niemand op 1 wedstrijd maar in profvoetbal ben je zo goed als je laatste wedstrijd. Goed is goed en voor veel jonge talenten ben ik helemaal niet hard en beoordeel ik zeker niet op 1 wedstrijd. En als ik zeg dat ik Ghazi laatste wedstrijd niet goed vond mag dit niet? Je hebt het letterlijk zo gezegd gap, letterlijk. Maar Haller is op niet 1 ding uitzonderlijk goed. Milik wel. Bovendien speelt Napoli volledig anders dan Ajax. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 08:33 schreef Hummel10 het volgende:[..] Jij zegt dat hij niet kan koppen terwijl er toch echt staat dat dat 1 van zijn kwaliteiten is. Nogmaals ik zeg ook niet dat hij ideaal voor ons is maar dat was Millik ook niet pakte ook goed uit gezien de cijfers. Cijfers liegen nooit en daar wordt uiteindelijk toch naar gekeken. Millik nooit onomstreden bij ons en voor 35 miljoen weg is daar een mooi voorbeeld van. Er kan zo vaak een filmpje gemaakt worden. Cassierra was in zijn filmpje een speler die iedere bal van zn voet laat lopen. De werkelijkheidis anders. In een filmpje kan ik Sightorsson nog een topspits laten lijken. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 08:30 schreef Hummel10 het volgende:[..] Millik bezat ook niks van de 4 punten die jij opnoemde hoor.. En abnormaal goed mag hij nu bij Napoli ook gaan laten zien want ik denk dat als hij geen ruimte krijgt je niks meer van hem hoort. Alleen is hij uitzonderlijk goed met zijn linkerbeen en maakt hij betere goals dan Haller. Milik vangen wij nog niet zo snel op, dat geef ik je vast mee.
Overigens bij ons op de redactie bij VP is eigenlijk iedereen heel sceptisch over Haller. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 15:55 schreef Loetje het volgende:[..] Er kan zo vaak een filmpje gemaakt worden. Cassierra was in zijn filmpje een speler die iedere bal van zn voet laat lopen. De werkelijkheidis anders. In een filmpje kan ik Sightorsson nog een topspits laten lijken. Net als destijds van onze "wereldspits" Gabrich... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 15:57 schreef Loetje het volgende:[..] Alleen is hij uitzonderlijk goed met zijn linkerbeen en maakt hij betere goals dan Haller. Milik vangen wij nog niet zo snel op, dat geef ik je vast mee. Overigens bij ons op de redactie bij VP is eigenlijk iedereen heel sceptisch over Haller. Beetje tegenstrijdig dit je ben het een met Remco dat Millik niet rendeerde maar toch is zijn vertrek moeilijk op te vangen?
Nogmaals zeg ook niet dat Haller ideaal is maar denk toch dat hij nog wel een stapje kan maken. 10 miljoen is dan ook erg veel geld voor hem maar hem gelijk afschrijven of vergelijken met Sigthorsson daar doe ik niet aan mee. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 15:55 schreef Loetje het volgende:[..] Er kan zo vaak een filmpje gemaakt worden. Cassierra was in zijn filmpje een speler die iedere bal van zn voet laat lopen. De werkelijkheidis anders. In een filmpje kan ik Sightorsson nog een topspits laten lijken. Klopt maar ik beoordeel hem niet alleen op dit filmpje. Zijn tweede seizoenshelft was hij ook helemaal niet goed. Kijk veel wedstrijden van diversen teams Eredivisie. Ik kijk ook naar zijn fysiek, snelheid, Stukje techniek, scorend vermogen ect. Ik denk echt (mening) dat hij nog een stapje kan maken. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 16:39 schreef Hummel10 het volgende:[..] Beetje tegenstrijdig dit je ben het een met Remco dat Millik niet rendeerde maar toch is zijn vertrek moeilijk op te vangen? Nogmaals zeg ook niet dat Haller ideaal is maar denk toch dat hij nog wel een stapje kan maken. 10 miljoen is dan ook erg veel geld voor hem maar hem gelijk afschrijven of vergelijken met Sigthorsson daar doe ik niet aan mee. Je vergelijkt mij met Remco? Terwijl je jezelf werkelijk compleet tegenspreekt? Enige overeenkomst tussen Remco en mij is dat onze meningen altijd voortkomen uit wat we zelf zien en niet mee gaan in iedere hype en alles klakkeloos overnemen vanuit de media. Hij kijkt veel voetbal en ik net zo goed. En ik werk voor een voetbalsite en heb daar de afdeling van Ajax in beheer. Dus ik snap wederom je punt niet...
Ik heb ook never nooit gezegd dat Milik even op te vangen zou zijn en juist ik ben degene die zei dat hij moeilijk in het systeem komt omdat de rest destijds er weinig moeite voor deed. Laatste half jaar was dat anders.
Haller is gewoon een matige spits waarbij zijn top AZ of een middenmotor in een redelijke competitie is. Voor Ajax komt hij heel zwaar tekort. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Lees 16 posts terug jij zegt dat Remco glashard gelijk heeft? Ging over rendement van Millik en dat hij alleen maar cijfers gebruikt wanneer het hem uitkomt? Volgens mij snap jezelf niet eens wat je post?
Ook zeg jij inderdaad dat het vertrek van Millik niet makkelijk op te vangen is, dat klopt. Maar je was het glashard met Remco eens dat hij niet rendeerde? Dan moet het toch juist makkelijker zijn om een spits die wel rendeert? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 18:35 schreef Loetje het volgende:[..] Je vergelijkt mij met Remco? Terwijl je jezelf werkelijk compleet tegenspreekt? Enige overeenkomst tussen Remco en mij is dat onze meningen altijd voortkomen uit wat we zelf zien en niet mee gaan in iedere hype en alles klakkeloos overnemen vanuit de media. Hij kijkt veel voetbal en ik net zo goed. En ik werk voor een voetbalsite en heb daar de afdeling van Ajax in beheer. Dus ik snap wederom je punt niet... Ik heb ook never nooit gezegd dat Milik even op te vangen zou zijn en juist ik ben degene die zei dat hij moeilijk in het systeem komt omdat de rest destijds er weinig moeite voor deed. Laatste half jaar was dat anders. Haller is gewoon een matige spits waarbij zijn top AZ of een middenmotor in een redelijke competitie is. Voor Ajax komt hij heel zwaar tekort. Heb ook even de moeite genomen maar Remco en ik hadden het volgens over Millik en jij geeft hem glashard gelijk terwijl je dacht dat hij Haller bedoelde. Dat ging er verkeerd denk ik ?in het gesprek tussen ons.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 13:15 schreef Hummel10 het volgende:[..] Verpak het hoe je het wilt spits moet scoren en dat heeft hij gedaan. Hij heeft ook een paar wedstrijden laten zien wat hij wel kon toen waren de meeste hier lovend over hem. Hij gaat ook niet voor niets voor 35 miljoen weg. Dat Millik bleef vond ik ook helemaal niet meer erg omdat hij leek te groeien en op het Ek was zijn teamspel ook al een stuk beter. Geld zegt me echt helemaal niets..
Ik vond het ook totaal niet erg dat ie bleef, was er zelfs wel blij om..Hij leek inderdaad te groeien.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 15:57 schreef Loetje het volgende:[..] Alleen is hij uitzonderlijk goed met zijn linkerbeen en maakt hij betere goals dan Haller. Milik vangen wij nog niet zo snel op, dat geef ik je vast mee. Overigens bij ons op de redactie bij VP is eigenlijk iedereen heel sceptisch over Haller. Ook dat is niets meer dan de mening van een aantal personen.. Net zo veel waard als de mening van iedereen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 18:35 schreef Loetje het volgende:[..] Je vergelijkt mij met Remco? Terwijl je jezelf werkelijk compleet tegenspreekt? Enige overeenkomst tussen Remco en mij is dat onze meningen altijd voortkomen uit wat we zelf zien en niet mee gaan in iedere hype en alles klakkeloos overnemen vanuit de media. Hij kijkt veel voetbal en ik net zo goed. En ik werk voor een voetbalsite en heb daar de afdeling van Ajax in beheer. Dus ik snap wederom je punt niet... Ik heb ook never nooit gezegd dat Milik even op te vangen zou zijn en juist ik ben degene die zei dat hij moeilijk in het systeem komt omdat de rest destijds er weinig moeite voor deed. Laatste half jaar was dat anders. Haller is gewoon een matige spits waarbij zijn top AZ of een middenmotor in een redelijke competitie is. Voor Ajax komt hij heel zwaar tekort. Sorry, maar dan zijn we het toch echt eens in deze.. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 13:50 schreef Hummel10 het volgende:[..] Wat is dat voor kromme redenatie? Dan zou dus elke speler van 3 miljoen beter dan Millik moeten zijn? Ik denk dat je met Haller zijn snelheid beter druk kan zetten. En nogmaals Haller hoeft van mij niet eens hoor.. Mocht hij wel komen ook prima. Dit is duidelijk weer zo'n heldere redenatie van jou. Ik heb het niet over elke speler van 3 miljoen, ik heb het over een naam die jij noemt ( Haller ) Ik vind 10 miljoen voor een speler die alleen bij een club als Utrecht redelijk voetbal heeft laten zien zo en zo te veel geld. En als je dan zoveel uitgeeft voor zo'n speler dat hij beter moet zijn als Millik, en dat is in mijn ogen verre van de waarheid. Dus geef jij maar weer een draai aan de woorden die ik zeg, maar voor normale mensen is mijn punt wel duidelijk. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 28 juli 2016 - 10:12 schreef riveco het volgende:[..] Wat wil je nou? Voor Millik hoefde AJAX 2,8 miljoen op tafel leggen en voor Haller rond de 10 dus mag hij toch wel beter zijn toch? En ook al kijk je op 20 filmpjes, dan nog zul je zien dat hij geen aanspeelpunt is Je zeg toch zelf dat Millik 2,8 gekost heeft dat als je voor Haller 10 miljoen betaald hij beter moet zijn? Je zegt het letterlijk.. Millik is nu 35 miljoen waard dus dan is Haller voor 10 een koopje toch? Hopelijk voor de normale mensen is het nu duidelijk.. Heerlijk toontje voor een knuppeltje met een klein pikkie als jou!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 juli 2016 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 21:02 schreef Hummel10 het volgende:[..] Je zeg toch zelf dat Millik 2,8 gekost heeft dat als je voor Haller 10 miljoen betaald hij beter moet zijn? Je zegt het letterlijk.. Millik is nu 35 miljoen waard dus dan is Haller voor 10 een koopje toch? Hopelijk voor de normale mensen is het nu duidelijk.. Heerlijk toontje voor een knuppeltje met een klein pikkie als jou! Sorry naar hij heeft echt gewoon gelijk. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Dat 10 miljoen voor Haller teveel is begrijp ik net als de "normale" mensen ook wel.. 35 miljoen voor Millik is dat ook. En nogmaals ik zeg nergens dat Ajax 10 miljoen moet gaan betalen of Haller moet halen. Enige wat ik zeg is dat hij niet voor 100% faalt als hij wel komt. Niks meer niks minder. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Flikker toch op met die Haller... |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 - 21:47 schreef Hummel10 het volgende:[..] Dat 10 miljoen voor Haller teveel is begrijp ik net als de "normale" mensen ook wel.. 35 miljoen voor Millik is dat ook. En nogmaals ik zeg nergens dat Ajax 10 miljoen moet gaan betalen of Haller moet halen. Enige wat ik zeg is dat hij niet voor 100% faalt als hij wel komt. Niks meer niks minder. Voor dat je zo weer gaat huilen dat ik persoonlijk wordt, lees even wat m'n pikkie er mee te maken heeft. Ik heb het over normale mensen omdat jij nooit normaal op een Quote kan reageren ( je leest niet goed en verdraait alles ) Jij roept een naam en aan alle kanten wordt er tegen je gezegd dat het geen aanwinst is voor die prijs ( al denk jij schijnbaar dat AJAX hem voor rond 3 miljoen kan halen )En dat het er nu naar uit ziet dat er 35 miljoen betaald gaat worden, zegt niet dat de speler het ook waard is. Als je alleen maar vind dat hij niet voor 100% faalt dan snap ik echtttttt niet waarom je zo door zit te drammen ( er wordt hier door helemaal niemand beweerd dat hij niet kan voetballen ) Dus 100% faalt is weer voor jou rekening ( ook dit is trouwens iets wat je nu pas meld ) Ook was jij het die met het verhaal komt dat ik letterlijk zeg dat spelers van 3 miljoen beter moeten zijn als Millik , dus even die grote knop voor je ogen weg halen en lezen wat er staat. |
|
|
|