|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ok ok, ik beken schuld. Het waren er ietsje pietsje klein beetje meer dan 3! |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: OKÈ dan
Pfffff werd tijd !!
Prettige vacantie nog |
|
|
|
|
enough
|
|
|
zou wel kotsend met een kater worden voor die jongen ;-) |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 07 augustus 2016 - 19:05 schreef Eide het volgende:[..] En ook dat is een mening die iedereen mag hebben. Dus die lekker normaal en schrijf gewoon je mening, in plaats van meteen anderen gaan lopen afzeiken. Daarnaast is juist hier steeds geroepen dat we ons niet moeten drukmaken over het verleden van Bosz. Geen idee dus waarover je vandaan haalt dat dat een ding is hier, individuen daargelaten. Daarnaast mag de waarheid gesproken worden. Bosz heeft Ajax gewoon nog niet op de rit. Ze simpel is het wel en zo eerlijk mag je ook wel zijn. Niemand schreeuwt om een ontslag of beweert dat het niet goed kan gaan komen, wat jij een beetje suggereert. Het was vandaag gewoon niet goed. Punt. Bosz heeft overigens zat tijd gehad om z'n wensenlijstje bij Overmars in te leveren. Overmars bepaald niet wie er komen, die doet slechts de onderhandelingen. De RvC en hoofdtrainer bepalen. Ik weet wel dat de kritiek op Overmars makkelijk is en dat heel veel mensen er graag over beginnen, maar uiteindelijk is zijn rol, sinds vorig seizoen, maar heel erg beperkt. Ik denk dat je bij het laatste de plank echt mis slaat. De tijden dat een trainer bepaald wie er komen liggen echt achter ons zoals bij Jol en MvB. Overmars bepaalt wel degelijk wie er komt en natuurlijk zou hij eea met de trainer overleggen. Over de wedstrijd ben ik het ook niet eens. Ajax speelde een degelijke pot. Hebben geen kans weg gegeven, zelf voldoende gecreëerd, bal vaak snel weer terug en hadden veel balbezit. Dat het wat sprankelender mag ok maar Ajax speelde niet slecht en heb geen seconde getwijfeld dat we zouden winnen. Waar ik dat onder de Boer vaak wel had. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 07 augustus 2016 - 21:58 schreef Brandje het volgende:[..] Ik denk dat je bij het laatste de plank echt mis slaat. De tijden dat een trainer bepaald wie er komen liggen echt achter ons zoals bij Jol en MvB. Overmars bepaalt wel degelijk wie er komt en natuurlijk zou hij eea met de trainer overleggen. Nee, er is vorig jaar zelf letterlijk gecommuniceerd dat dat specifiek UIT het pakket van Overmars is gehaald. Hij doet onderhandelingen en spelerscontracten. Hij maakt geen deel meer uit van het Technisch Hart en is niet betrokken bij technische zaken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 augustus 2016 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het TH bepaald de transfers. Daarbij geeft de trainer zijn behoeftes aan en was er volgens FdB veel invloed van hem als trainer. Ik neem aan dat dat met Bosz niet anders is. Tot de breuk met Jonk zat Overmars in het TH en deed hij ook technische zaken. Dat is overgeheveld naar het pakket van Edwin van der Sar. Het RvC moet daarnaast een fiat geven bij transfers.
Volgens mij, voor zover ik kan nagaan, de gang van zaken op dit moment binnen Ajax. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 07 augustus 2016 - 21:58 schreef Brandje het volgende:[..] Ik denk dat je bij het laatste de plank echt mis slaat. De tijden dat een trainer bepaald wie er komen liggen echt achter ons zoals bij Jol en MvB. Overmars bepaalt wel degelijk wie er komt en natuurlijk zou hij eea met de trainer overleggen. Over de wedstrijd ben ik het ook niet eens. Ajax speelde een degelijke pot. Hebben geen kans weg gegeven, zelf voldoende gecreëerd, bal vaak snel weer terug en hadden veel balbezit. Dat het wat sprankelender mag ok maar Ajax speelde niet slecht en heb geen seconde getwijfeld dat we zouden winnen. Waar ik dat onder de Boer vaak wel had. Klopt het was niet zo zenuwslopend als onder de Boer. Sparta groef zich massaal in en dat is gewoon erg lastig te bespelen. Ze creëerden zelf ook echt helemaal niets vandaar dat die angst er ook niet was. Die trainer zei het zelf ook Ajax was heer en meester. Nog een spits erbij en de selectie is wel aardig rond denk ik. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Kotsen?? Ik ken niet eens kotsen smurf! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 07 augustus 2016 - 22:17 schreef Hummel10 het volgende:[..] Klopt het was niet zo zenuwslopend als onder de Boer. Sparta groef zich massaal in en dat is gewoon erg lastig te bespelen. Ze creëerden zelf ook echt helemaal niets vandaar dat die angst er ook niet was. Die trainer zei het zelf ook Ajax was heer en meester. Nog een spits erbij en de selectie is wel aardig rond denk ik. Zo zo, voor het eerst dat Hummel tevreden is over de selectie ! ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 augustus 2016 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Hahaha. En dat terwijl er eigenlijk niets veranderd is ten opzichte van vorig seizoen anders dan dat we zelfs minder spelers hebben. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Haha dat zeg ik toch helemaal niet? Van mij had Ziyech gewoon gehaald mogen worden hoor heb me er maar bij neergelegd.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 06:59 schreef remco k het volgende:[..] Hahaha. En dat terwijl er eigenlijk niets veranderd is ten opzichte van vorig seizoen anders dan dat we zelfs minder spelers hebben. Niets veranderd? Denk dat je dan iets gemist hebt. 1 van Rhijn is weg 2 Fischer is weg 3 Andersen is weg 4 Schöne komt niet meer in het verhaal voor 5 vd Hoorn is weg 6 Millik is weg 7 van de beek is een jaartje verder 8 Westermann is gehaald 9 Cassierra is gehaald 10 Sanches is gehaald 11 Serrero weg 12 Muric lijkt meer kans te krijgen 13 Cerny zit bij de selectie 14 Dolberg 15 (nieuwe spits) 16 Frank is weg
Best veel veranderd hoor ook in de selectie omdat vd Beek, Muric, Cerny, Dolberg nu dichterbij de basis zitten. Talenten dus ipv middelmatige spelers zo hoort het ook want dan kun je groeien. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 08:08 schreef Hummel10 het volgende:[..] Niets veranderd? Denk dat je dan iets gemist hebt. 1 van Rhijn is weg 2 Fischer is weg 3 Andersen is weg 4 Schöne komt niet meer in het verhaal voor 5 vd Hoorn is weg 6 Millik is weg 7 van de beek is een jaartje verder 8 Westermann is gehaald 9 Cassierra is gehaald 10 Sanches is gehaald 11 Serrero weg 12 Muric lijkt meer kans te krijgen 13 Cerny zit bij de selectie 14 Dolberg 15 (nieuwe spits) 16 Frank is weg Best veel veranderd hoor ook in de selectie omdat vd Beek, Muric, Cerny, Dolberg nu dichterbij de basis zitten. Talenten dus ipv middelmatige spelers zo hoort het ook want dan kun je groeien. Dus in de basis amper wat veranderd, er zijn alleen jongens weggegaan die amper aan spelen toekwamen het laatste jaar en er zijn spelers voor teruggekomen waarvan niemand kan weten of ze gaan slagen bij Ajax, op Westerman na is het er nog jonger op geworden..
Schone afgelopen week gewoon nog ingevalen trouwens.. Cerny zat al bij de selectie, Muric maakte vorig jaar ook al minuten. Andersen was er afgelopen jaar ook niet.. En ga je nu echt zeggen dat vd Beek een jaar verder is als verandering? Dat geld toch ieder jaar voor de gehele selectie..
Wat talenten betreft dus helemaal niets veranderd anders dan dat Dolberg zijn eerste minuten heeft gemaakt.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 07 augustus 2016 - 22:14 schreef Eide het volgende:Het TH bepaald de transfers. Daarbij geeft de trainer zijn behoeftes aan en was er volgens FdB veel invloed van hem als trainer. Ik neem aan dat dat met Bosz niet anders is. Tot de breuk met Jonk zat Overmars in het TH en deed hij ook technische zaken. Dat is overgeheveld naar het pakket van Edwin van der Sar. Het RvC moet daarnaast een fiat geven bij transfers. Volgens mij, voor zover ik kan nagaan, de gang van zaken op dit moment binnen Ajax. Je zegt TH bepaald de transfers maar Bosz maakt daar geen deel van uit. Bovendien is het een zeer slechte zaak als een trainer bepaald wie er komen aangezien een trainer een passant is en dus nooit met beleid mag bemoeien dus daarom geloof ik er niet zo in wat jij zegt. En tuurlijk mag een Bosz zeggen dat hij bijvoorbeeld een traore wil maar meer ook niet want trainers komen vaak toch niet verder dan spelers waar ze zelf mee gewerkt hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 augustus 2016 door Brandje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 08:21 schreef Brandje het volgende:[..] Je zegt TH bepaald de transfers maar Bosz maakt daar geen deel van uit. Bovendien is het een zeer slechte zaak als een trainer bepaald wie er komen aangezien een trainer een passant is en dus nooit met beleid mag bemoeien dus daarom geloof ik er niet zo in wat jij zegt. En tuurlijk mag een Bosz zeggen dat hij bijvoorbeeld een traore wil maar meer ook niet want trainers komen vaak toch niet verder dan spelers waar ze zelf mee gewerkt hebben. Ik denk dat dit soort dingen vaak in overleg met meerdere mensen gaat. En echt niet alleen de mensen die er op papier over gaan, daar zullen ook mensen bij betrokken worden die de speler in kwestie kennen voor advies. Een trainer zal uiteraard zijn namen wel hebben, maar dat geld ook voor de scouting die niet in het TH zitten.
Uiteinderlijk zal dat lijstje met al die mensen worden samengesteld, en neemt het TH de uiteindelijke beslissing welke spelers er moeten komen, en tot hoe ver Overmars mag gaan. Dat laatste weer in samenspraak met de RVC vermoed ik..
KOrtom denk ik dus dat er wel wat breder getrokken wordt dan alleen het TH of alleen Overmars..
Daarom begrijp ik ook de kortzichtige reacties van een groot deel hier niet richting Overmars.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 08:21 schreef remco k het volgende:[..] Dus in de basis amper wat veranderd, er zijn alleen jongens weggegaan die amper aan spelen toekwamen het laatste jaar en er zijn spelers voor teruggekomen waarvan niemand kan weten of ze gaan slagen bij Ajax, op Westerman na is het er nog jonger op geworden.. Schone afgelopen week gewoon nog ingevalen trouwens.. Cerny zat al bij de selectie, Muric maakte vorig jaar ook al minuten. Andersen was er afgelopen jaar ook niet.. En ga je nu echt zeggen dat vd Beek een jaar verder is als verandering? Dat geld toch ieder jaar voor de gehele selectie.. Wat talenten betreft dus helemaal niets veranderd anders dan dat Dolberg zijn eerste minuten heeft gemaakt.. Prima veranderingen vind ik. Van de Beek vind ik echt een toevoeging op dit moment. Sinkgraven zoals de tweede helft wil ik ook wel vaker zien. Casierra lijkt een prima aanwinst zowel spits als op links. Sanches en Westermann weet je nog niet hoe dat uitpakt. En er komt een andere spits daar waar ik van Millik niet echt kapot was. Riedewald die mogelijk op 6 gaat spelen.
Verdediging heeft dan Sanches en Westermann erbij.
Middenveld Riedewald mogelijk op 6 en van de Beek dichterbij de basis
Aanval Cassierra en een nieuwe spits en Dolberg
Mwah ik zie zo ie zo in twee linies 4 nieuwe spelers(Dolberg niet meegeteld) middenveld is inderdaad hetzelfde gebleven type Ziyech had ik daar nog steeds graag gezien maar met 10/15 miljoen niet realistisch. Dus ja vind er genoeg veranderd incl. nieuwe trainer om toch redelijk positief te zijn. Cerny en Muric zie ik liever vaker ipv Schöne dat is het enige. Veel troep is gelukkig weg en er is meer ruimte voor talent
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 augustus 2016 door Hummel10 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 08:43 schreef Hummel10 het volgende:[..] Prima veranderingen vind ik. Van de Beek vind ik echt een toevoeging op dit moment. Sinkgraven zoals de tweede helft wil ik ook wel vaker zien. Casierra lijkt een prima aanwinst zowel spits als op links. Sanches en Westermann weet je nog niet hoe dat uitpakt. En er komt een andere spits daar waar ik van Millik niet echt kapot was. Riedewald die mogelijk op 6 gaat spelen. Verdediging heeft dan Sanches en Westermann erbij. Middenveld Riedewald mogelijk op 6 en van de Beek dichterbij de basis Aanval Cassierra en een nieuwe spits en Dolberg Mwah ik zie zo ie zo in twee linies 4 nieuwe spelers(Dolberg niet meegeteld) middenveld is inderdaad hetzelfde gebleven type Ziyech had ik daar nog steeds graag gezien maar met 10/15 miljoen niet realistisch. Dus ja vind er genoeg veranderd incl. nieuwe trainer om toch redelijk positief te zijn. Cerny en Muric zie ik liever vaker ipv Schöne dat is het enige. Veel troep is gelukkig weg en er is meer ruimte voor talent Ik vind het echt allemaal wel meevallen hoor. Alleen maar jongens voor de breedte waarvan een groot deel er al gewoon liep, en daarvan riep iedereen inclusief jijzelf dat het allemaal te jong is en was.. Wat ervaring betreft is alleen Westerman erbij gekomen..
Als die spits gaat komen, dan zal CAssiera ook netjes vanaf de bank gaan starten als Youness weer fit is. Cerny en Muric lijkt Bosz voorlopig nog geen fan van..
Ik denk dat in de basis straks alleen Sanchez een plekje gaat veroveren en de nieuw aan te trekken spits.. Dan veranderd er in mijn optiek amper iets.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 08:56 schreef remco k het volgende:[..] Ik vind het echt allemaal wel meevallen hoor. Alleen maar jongens voor de breedte waarvan een groot deel er al gewoon liep, en daarvan riep iedereen inclusief jijzelf dat het allemaal te jong is en was.. Wat ervaring betreft is alleen Westerman erbij gekomen.. Als die spits gaat komen, dan zal CAssiera ook netjes vanaf de bank gaan starten als Youness weer fit is. Cerny en Muric lijkt Bosz voorlopig nog geen fan van.. Ik denk dat in de basis straks alleen Sanchez een plekje gaat veroveren en de nieuw aan te trekken spits.. Dan veranderd er in mijn optiek amper iets.. Klopt maar ik ben wel voorstander van jonge spelers met veel talent. Die heb ik er liever bij dan Schöne, Serrero, Rhijn ect.
Je breedte is beter ingevuld met talenten en 2 a 3 nieuwe basisspelers Spits, Cassiera en Sanches. 2 of 3 van de 11 basis is toch een verandering? Millik weg vind ik ook niet eens erg. Maar als ik heel kritisch ga kijken dan ben ik nog helemaal niet positief maar heb ik me erbij neergelegd.
Cilissen momenteel teveel foutjes Dijks niet bijzonder Veltman het gaat Gudelj moet beter Bazoer laat nog niet veel zien
Wat zit er achter Tete en Dijks?
Dus ja als ik negatief wil zijn zijn er nog punten genoeg over.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 09:52 schreef Hummel10 het volgende:[..] Klopt maar ik ben wel voorstander van jonge spelers met veel talent. Die heb ik er liever bij dan Schöne, Serrero, Rhijn ect. Je breedte is beter ingevuld met talenten en 2 a 3 nieuwe basisspelers Spits, Cassiera en Sanches. 2 of 3 van de 11 basis is toch een verandering? Millik weg vind ik ook niet eens erg. Maar als ik heel kritisch ga kijken dan ben ik nog helemaal niet positief maar heb ik me erbij neergelegd. Cilissen momenteel teveel foutjes Dijks niet bijzonder Veltman het gaat Gudelj moet beter Bazoer laat nog niet veel zien Wat zit er achter Tete en Dijks? Dus ja als ik negatief wil zijn zijn er nog punten genoeg over.. Veltman heeft laten zien prima als rechtsback te kunnen spelen, Viergever en Riedewald prima als linksback, dan zouden Sanchez en Westerman als centraal duo kunnen spelen.. Dijks vond ik gister trouwens gewoon goed spelen..Veltman vind ik gewoon goed, behoort bij de beteren van het elftal. Verder moet gewoon het hele elftal beter..
Maar ik vind de selectie niet zo veel anders dan begin van het seizoen afgelopen jaar.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ze zijn allemaal een jaartje ouder iets meer ervaring, en met Cassiera en Sanches er bij moet je toch weer wat sterker zijn, ik heb geen idee wat het vertrek van Milik invloed heeft op dit team. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 10:20 schreef remco k het volgende:[..] Veltman heeft laten zien prima als rechtsback te kunnen spelen, Viergever en Riedewald prima als linksback, dan zouden Sanchez en Westerman als centraal duo kunnen spelen.. Dijks vond ik gister trouwens gewoon goed spelen..Veltman vind ik gewoon goed, behoort bij de beteren van het elftal. Verder moet gewoon het hele elftal beter.. Maar ik vind de selectie niet zo veel anders dan begin van het seizoen afgelopen jaar.. Tja dan komen we weer op meningen en die verschillen nou eenmaal.. Ben redelijk tevreden met de huidige ontwikkelingen. Spits moet er nog wel bij en misschien toch die linksbuiten waar eerder naar gezocht is. Rest is prima zo. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 08 augustus 2016 - 11:05 schreef p111 het volgende:Ze zijn allemaal een jaartje ouder iets meer ervaring, en met Cassiera en Sanches er bij moet je toch weer wat sterker zijn, ik heb geen idee wat het vertrek van Milik invloed heeft op dit team. Millik was ondanks zijn doelpunten ook niet altijd onomstreden dus die positie hoef je niet zwakker te worden als je hem invult met een spits die of bij Ajax past of veel scoort. |
|
|
|