BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Roda JC (zaterdag 13 augustus 2016, 19:45); 2 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - zondag 14 augustus 2016 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2016 - 23:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Zal allemaal best. Maar men neemt dit soort wedstrijden als voorbeeld.

Ik heb overigens op voorhand al geroepen dat dit geen geweldig seizoen ging worden. Ongeacht de trainer. De boer opvolgen is gewoon niet zo makkelijk. Ondanks dat ie er het laatste jaar een zooitje van heeft gemaakt.
Oneens. Dat kun je gewoonweg niet zeggen vooraf. De selectie is behoorlijk verbeterd ten opzichte van de laatste jaren. Je zou juist meer succes verwachten met dit spelersmateriaal. Ongeacht de trainer.
hjf
 hjf - zondag 14 augustus 2016 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 12:18 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik ben bij dat je dan weer terug bent...teken dat het beter met je gaat.
Laudrup ken ik niet als trainer
Dank je man. Het gaat zeker beter. En wat ik mooi vind in jou is enerzijds je nuchtere en pakkende commentaar op onze posts en anderzijds jouw muzieksmaak.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 14 augustus 2016 - 12:33   quote  deeplink  
Mijn muziek smaak is heel breed en soms bizar....komt ook door mijn leeftijd.
Ik zat vaak bij Feijenoord op het Sevillana topic muziek te plakken maar helaas werkt YouTube niet meer bij mij op het forum.....geen idee hoe dat komt.
hjf
 hjf - zondag 14 augustus 2016 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 12:33 schreef Nenam_tiL het volgende:
Mijn muziek smaak is heel breed en soms bizar....komt ook door mijn leeftijd.
Ik zat vaak bij Feijenoord op het Sevillana topic muziek te plakken maar helaas werkt YouTube niet meer bij mij op het forum.....geen idee hoe dat komt.
Dat weet ik. We zijn een beetje van dezelfde lichting.
remco k
 remco k - zondag 14 augustus 2016 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 11:39 schreef p111 het volgende:
Dit mannetje remco heeft alleen oog voor zijn vijand Cillissen die in zijn ogen schuld heeft aan alle doelpunten al zegt heel Nederland dat het slecht verdedigd is.Zoals Stevens zei je bent in de 90ste minuut en krijgt een vrije trap tegen waar ze uit kunnen scooren, Ajax laat gewoon 3 man voor staan en er staan gewoon 5 Roda spelers helemaal vrij bij de tweede paal belachelijk verdedigd.Maar nee ons keeper hatertje vind alles de schuld van onze keeper ha ha wat een lachwekkend mannetje is hij toch t/o Cillissen.
Je moet eens wat meer rondlezen en niet alleen naar die knakkers luisteren op fox. Dan zou je zelf misschien ook eens een mening krijgen. Wel zo leuk.
remco k
 remco k - zondag 14 augustus 2016 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 11:45 schreef hjf het volgende:
Ha Peet. Ja. Van den Brom was ook mijn eerste keus. Maar we zullen het ermee moeten doen, dat Bosz nu de trainer is. Overigens is Bosz zelf ook ontevreden hoe zijn ideeën worden uitgevoerd. We hebben jarenlang het Ajax spelletje moeten ontberen en dat krijg je in een paar er ook niet even zo maar in. Daarom, en dat is een herhaling, vrees ik dat we met de winterstop op een onoverbrugbare achterstand staan. Dus wat willen we nu. Het Ajax spelletje weer terug of het oersaaie spel van de afgelopen terug, waar je de laatste 2 keer ook geen kampioen mee geworden bent.
Hé Remco. Heb je in die 6 uur goed geslapen? Wie moet er volgens jou dan Cillissen gaan vervangen? Onana? Boer? Aaankoop (wie)? De prioriteit ligt bij het bestuur bij het aantrekken van een andere keeper. Bovendien vind ik ook, dat je kritisch moet kijken wat er fout gaat in het veld. Bovendien komt de laatste goal van Roda voort uit een blunder van Nijhuis. Tete maakte geen overtreding, waardoor we de counter niet konden inzetten. De overtreding van Riedewald, kort na de hieruit voortvloeiende vrije trap was er wel 1. Maar die had nooit gekomen als de balverovering van Tete niet als een overtreding was gezien.
Tot slot vind ik het gebrek aan creativiteit op het middenveld beangstigend. Toch maar een echte nummer 10 aantrekken voor de deadline?
Ik weet het niet kerel. Ik vond dat er veel keepers zijn die beter zijn dan Jasper. Jurius was een goede optie geweest. Vermeer weer terug halen. Padt. Ruiter.
remco k
 remco k - zondag 14 augustus 2016 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 12:15 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik vond Riedewald dat super uitvoeren toen hij op 6 stond. Bazoer was gruwelijk onzichtbaar gisteren, zit daar het knelpunt? De 6 is het belangrijkste pionnetje in druk zetten naar voren.
Bazoer speelde biet echt op 6
p111
 p111 - zondag 14 augustus 2016 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2016 - 16:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Je moet eens wat meer rondlezen en niet alleen naar die knakkers luisteren op fox. Dan zou je zelf misschien ook eens een mening krijgen. Wel zo leuk.
Misschien ook eens luisteren naar de mening van een ander zou je goed doen.
Eide
 Eide - maandag 15 augustus 2016 - 13:03   quote  deeplink  
Ik heb niet alle reacties gelezen, ik was zelf gister de hele dag hardlopen en had na het teleurstellende resultaat weinig zin het allemaal nog eens op te rakelen.

Wat mij wel opvalt is dat Ajax "lullige" goals tegen krijgt, allemaal uit defensieve fouten en dan specifiek gewoon ordinaire dekkingsfouten. De tegengoal bij Sparta had voorkomen kunnen worden door Gudelj beter weg te zetten. Tegen Roda waren de goals wel heel opzichtig het gevolg van slecht verdedigend werk.

Werk aan de winkel wat dat betreft.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 15 augustus 2016 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 13:03 schreef Eide het volgende:
Ik heb niet alle reacties gelezen, ik was zelf gister de hele dag hardlopen en had na het teleurstellende resultaat weinig zin het allemaal nog eens op te rakelen.

Wat mij wel opvalt is dat Ajax "lullige" goals tegen krijgt, allemaal uit defensieve fouten en dan specifiek gewoon ordinaire dekkingsfouten. De tegengoal bij Sparta had voorkomen kunnen worden door Gudelj beter weg te zetten. Tegen Roda waren de goals wel heel opzichtig het gevolg van slecht verdedigend werk.

Werk aan de winkel wat dat betreft.
Ik denk dat iedereen, maar dan ook echt iedereen het hier mee eens zal zijn. Wat zo vreemd is aan die bizarre tegengoals, is het feit dat er min of meer dezelfde vijf verdedigers (inclusief doelman) staan die onder Frank de Boer steeds naar weer juist de minst gepasseerde verdediging van de eredivisie was. Eén keer stond Westermann opgesteld en één keer Sanchez, maar verder niet.
Eide
 Eide - maandag 15 augustus 2016 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 13:08 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen, maar dan ook echt iedereen het hier mee eens zal zijn. Wat zo vreemd is aan die bizarre tegengoals, is het feit dat er min of meer dezelfde vijf verdedigers (inclusief doelman) staan die onder Frank de Boer steeds naar weer juist de minst gepasseerde verdediging van de eredivisie was. Eén keer stond Westermann opgesteld en één keer Sanchez, maar verder niet.
Dat is het verschil tussen FdB en Bosz. FdB is net zoals Bosz gestart maar is hoe langer hoe meer defensieve controle gaan inbouwen omdat Ajax te veel stomme goals tegen kreeg. Dat zelfde gebeurt Bosz nu ook. Het zal enorm interessant zijn hoe Bosz dat gaat oplossen.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 15 augustus 2016 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 augustus 2016 - 13:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is het verschil tussen FdB en Bosz. FdB is net zoals Bosz gestart maar is hoe langer hoe meer defensieve controle gaan inbouwen omdat Ajax te veel stomme goals tegen kreeg. Dat zelfde gebeurt Bosz nu ook. Het zal enorm interessant zijn hoe Bosz dat gaat oplossen.
Ook ik ben benieuwd hoe Peter Bosz dit gaat oplossen, want hij heeft dit euvel zelf ook benoemd. Maar laten we hem alsjeblieft wel de tijd geven en niet nu al gaan afbranden. Dat doen er hier nogal een aantal, waarmee ik niet op joe doel, hoor!
Eide
 Eide - maandag 15 augustus 2016 - 13:22   quote  deeplink  
Met vallen en opstaan bij Ajax

De weg vol valkuilen die Peter Bosz op dit moment bewandelt, lijkt op het moeilijk begaanbare pad dat de trainer Johan Cruijff in 1985 koos. Het inslijpen van de aanvallende speelwijze van de nieuwe coach, gaat met vallen en opstaan. Dat bleek wel in het eerste thuisduel met Roda JC, dat onverwachts een punt meenam naar Limburg (2-2).

Na vijf jaar Frank de Boer koos de directie van Ajax bewust voor Bosz, wiens visie het dichtst bij die van Cruijff zou liggen. Daarmee gaf de clubleiding gehoor aan de smeekbede van een groot deel van de fans om aantrekkelijker voetbal. Dat kwam er in 1985 na het tijdperk Aad de Mos ook. In zijn eerste seizoen won Cruijff de beker en in competitieverband scoorde zijn elftal in 34 wedstrijden maar liefst 120 keer.

"Het was een seizoen met uitzonderlijke hoogtepunten en ongelooflijk veel goals", blikt de toenmalige assistent-trainer Tonny Bruins Slot, de huidige analyticus van Peter Bosz, terug op Cruijffs eerste stappen in de trainerswereld. Ajax versloeg in eigen huis VVV met 7-1, Roda JC met 6-0, Sparta met 9-0, AZ met 8-2 en Heracles met 7-0. Op bezoek bij Heracles (1-8) en FC Twente (1-8) werden ook monsterzeges geboekt.

Zeperds
De keerzijde van het ultra-offensieve spel was dat Ajax ook tegen zeperds aanliep. De eerste ronde van de Europa Cup I tegen FC Porto was direct het eindstation en in competitieverband werd in Amsterdam de eerste thuiswedstrijd verloren van PSV (2-4) en later Feyenoord (1-2). Uiteindelijk eindigden Cruijff en zijn spelers na zeven nederlagen, twee gelijkspelen en 35 tegentreffers op de tweede plaats van de eredivisie, (omgerekend naar het drie puntensysteem) tien punten achter PSV.
Advertentie

Cruijff kreeg kritiek, omdat hij het veelvuldig sprak over een leerproces. De critici vonden dat er bij Ajax altijd moest worden gepresteerd. De legendarische nummer veertien had echter zo veel krediet dat hij in het kleine stormpje recht overeind bleef. Een jaar later won hij de Europa Cup II.
Evenwicht vinden

Voor amp;euro;buitenstaanderamp;euro; Bosz is het nu zaak om de ontwikkeling van zijn elftal hand in hand te laten gaan met resultaten. "Johan moest en Peter moet een evenwicht vinden tussen het aanvallende voetbal en het aantal tegengoals", zegt Bruins Slot, die ook de trainers Ronald Koeman en Frank de Boer van dichtbij meemaakte.

"Alle vier die trainers hebben in de basis hetzelfde idee over voetbal, maar in de uitvoering verschilt het spel in details. Ik vind dat je daarin goed kunt zien of een trainer zelf een verdediger is geweest of een middenvelder of een aanvaller. Frank en Ronald waren achterhoedespelers en startten vanuit de verdedigende organisatie. Mijn eerste indruk van Peter is dat hij weliswaar een middenvelder was, maar zoals Johan meer als aanvaller denkt. De speelwijze moet zich ontwikkelen en dat gaat niet van de ene op de andere dag. Cruijff, Koeman, De Boer en nu ook Bosz waren of zijn op zoek naar de balans in het team. Dat is het moeilijkste dat er is", aldus Bruins Slot.

Vermakelijk eerste uur
Dat was goed zichtbaar tegen Roda JC. Het spel was het eerste uur vermakelijk. En Ajax nam via de 18-jarige spits Dolberg (na goede assists van Davy Klaassen en Daley Sinkgraven) tot twee keer toe de leiding (1-0 en 2-1), maar baalde door treffers van Adil Auassar en Tom van Hyfte uiteindelijk als een stekker (2-2).

Van Hyfte kopte de Limburgers in de slotminuut naast de Amsterdammers en zorgde voor een debuut met een zwart randje voor basisklant Davinson Sanchez en invaller Bertrand Traoré. Het voelde voor Bosz als een nederlaag, maar de trainer hield zich bewust of onbewust vast aan de les uit 1985. "We zijn een weg ingeslagen, die we sowieso zullen blijven volgen. Het kost tijd om te voetballen zoals wij willen, maar ik ben ervan overtuigd dat het ons gaat lukken", aldus Bosz, die morgen in de Champions Leagueplay-off tegen FK Rostov (thuis) voor een echte krachtproef staat.
Bron

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5114
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Roda JC (zaterdag 13 augustus 2016, 19:45); 2 - 2

0.0091688