|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Ik heb eindelijk weer eens echt zin om naar Ajax te kijken, de aanvallende dreiging, het jagen en de risico's die worden genomen....heerlijk!
Zoals ik al eerder schreef: dit jaar moet je niet verwachten dat we kampiken worden, probeer te genieten van het spelletje dat we (gaan) spelen!
Als je straks 2-0 wint van feyenoord met mooi voetbal, vernederend en wel....dan is het seizoen toch een beetje mooi.
Volgend jaar ben je ver met dit team en de tactiek/speelwijze van Bosz, nu kan en mag je hem sowieso nix aanrekenen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2016 - 20:30 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Ik heb eindelijk weer eens echt zin om naar Ajax te kijken, de aanvallende dreiging, het jagen en de risico's die worden genomen....heerlijk! Zoals ik al eerder schreef: dit jaar moet je niet verwachten dat we kampiken worden, probeer te genieten van het spelletje dat we (gaan) spelen! Als je straks 2-0 wint van feyenoord met mooi voetbal, vernederend en wel....dan is het seizoen toch een beetje mooi. Volgend jaar ben je ver met dit team en de tactiek/speelwijze van Bosz, nu kan en mag je hem sowieso nix aanrekenen. Zo zal het inderdaad zijn verwacht ik.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2016 - 20:11 schreef remco k het volgende:[..] Ik heb veel goede voorzetten gezien ja.. Mooiste was die op Klaassen. Maar ik heb ook kansen gezien voor Cassiera vanuit een voorzet van Ghazi en meerdere pogingen.. Dan heb je het over die paar die wel aankwamen. Hij heeft voor zoveel voorzetten nog niet echt het gewenste rendement. Maar goed hij heeft in ieder geval de intentie wel. Dijks ook die probeert het zo vaak maar niets komt aan helaas. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2016 - 21:18 schreef Hummel10 het volgende:[..] Dan heb je het over die paar die wel aankwamen. Hij heeft voor zoveel voorzetten nog niet echt het gewenste rendement. Maar goed hij heeft in ieder geval de intentie wel. Dijks ook die probeert het zo vaak maar niets komt aan helaas. Ik vind de voorzetten van Ghazi prima. Afstemming in de voorhoede moet nog beter. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Hopelijk dat Tete dat ook een keer gaat doen |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Kan hij niet, misschien een paar keer met wat geluk....Tete moet doen waar hij goed in is....verdedigen |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik zou met dit Ajax 4-4-2 gaan spelen.....links en een rechtshalf met Traore en Dolberg voorin |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2016 - 20:30 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Ik heb eindelijk weer eens echt zin om naar Ajax te kijken, de aanvallende dreiging, het jagen en de risico's die worden genomen....heerlijk! Zoals ik al eerder schreef: dit jaar moet je niet verwachten dat we kampiken worden, probeer te genieten van het spelletje dat we (gaan) spelen! Als je straks 2-0 wint van feyenoord met mooi voetbal, vernederend en wel....dan is het seizoen toch een beetje mooi. Volgend jaar ben je ver met dit team en de tactiek/speelwijze van Bosz, nu kan en mag je hem sowieso nix aanrekenen. .
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2016 door enough -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Tja, wat moet je nou als de verre meerderheid zich blijkbaar berust in het afgezakte niveau.
Younes speelt af en toe een leuke pot op eredivisie niveau, maar zou vroeger 2e of 3e keuze zijn geweest.
Ik snap die zuinigheid en dus de keuze voor derderangs spelers niet.
De huidige beleidsbepalers duwen Ajax naar beneden maar hebben een dikke bankrekening.
Ik zou die dikke bankrekening graag ingeruild zien voor betere spelers.
Maar ach ik blijf wel roepen in de woestijn en luisteren naar alle holle tegenargumenten van supporters met blinde loyaliteit die allerlei argumenten napraten van anderen dat het tegenwoordig allemaal niet meer mogelijk is om te concurreren tegen het grote geld...
Ik zeg Bullshit. Wij hebben altijd al in deze situatie gezeten, maar vroeger was de voetballerij iets anders en kan je niet meer blind en arrogant zijn en talentvolle spelers van 16 meer afpoeieren zonder contract want dan lopen ze weg... En dit was een van de weinige punten waar ik het oneens was met Cruijff !
Wij zijn Ajax en kunnen nog steeds de beste zijn !!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Blij dat ik weet dat jij het zegt. El Ghazi doet meestal de eerste 15 tot 30 minuten leuk spelen. De tegenstander is dan nog niet gewend aan zijn actie/snelheid. Daarna is echter de verrassing eraf en valt El Ghazi enorm terug. Komt amper nog een man voorbij en loopt zich elke keer vast en lijdt daardoor balverlies. Laat dan ook steeds meer zijn kop hangen. Daarnaast zijn 9 van de 10 voorzetten van hem gegeven zonder te kijken waar de spits of een medespeler staat. En zoveel doelpunten komen er uit eindelijk niet uit een voorzet van El Ghazi. Overigens evenmin uit voorzetten van Younes. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 - 06:14 schreef Stanley het volgende:Tja, wat moet je nou als de verre meerderheid zich blijkbaar berust in het afgezakte niveau. Younes speelt af en toe een leuke pot op eredivisie niveau, maar zou vroeger 2e of 3e keuze zijn geweest. Ik snap die zuinigheid en dus de keuze voor derderangs spelers niet. De huidige beleidsbepalers duwen Ajax naar beneden maar hebben een dikke bankrekening. Ik zou die dikke bankrekening graag ingeruild zien voor betere spelers. Maar ach ik blijf wel roepen in de woestijn en luisteren naar alle holle tegenargumenten van supporters met blinde loyaliteit die allerlei argumenten napraten van anderen dat het tegenwoordig allemaal niet meer mogelijk is om te concurreren tegen het grote geld... Ik zeg Bullshit. Wij hebben altijd al in deze situatie gezeten, maar vroeger was de voetballerij iets anders en kan je niet meer blind en arrogant zijn en talentvolle spelers van 16 meer afpoeieren zonder contract want dan lopen ze weg... En dit was een van de weinige punten waar ik het oneens was met Cruijff ! Wij zijn Ajax en kunnen nog steeds de beste zijn !!! .
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 augustus 2016 door enough -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2016 - 23:22 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Kan hij niet, misschien een paar keer met wat geluk....Tete moet doen waar hij goed in is....verdedigen Helemaal eens. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 - 06:14 schreef Stanley het volgende:Tja, wat moet je nou als de verre meerderheid zich blijkbaar berust in het afgezakte niveau. Younes speelt af en toe een leuke pot op eredivisie niveau, maar zou vroeger 2e of 3e keuze zijn geweest. Ik snap die zuinigheid en dus de keuze voor derderangs spelers niet. De huidige beleidsbepalers duwen Ajax naar beneden maar hebben een dikke bankrekening. Ik zou die dikke bankrekening graag ingeruild zien voor betere spelers. Maar ach ik blijf wel roepen in de woestijn en luisteren naar alle holle tegenargumenten van supporters met blinde loyaliteit die allerlei argumenten napraten van anderen dat het tegenwoordig allemaal niet meer mogelijk is om te concurreren tegen het grote geld... Ik zeg Bullshit. Wij hebben altijd al in deze situatie gezeten, maar vroeger was de voetballerij iets anders en kan je niet meer blind en arrogant zijn en talentvolle spelers van 16 meer afpoeieren zonder contract want dan lopen ze weg... En dit was een van de weinige punten waar ik het oneens was met Cruijff ! Wij zijn Ajax en kunnen nog steeds de beste zijn !!! Volgens mij is het merendeel van dit forum het juist eens met je. En zijn de mensen zoals ik juist de roepende in de woestijn. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 15 augustus 2016 - 23:26 schreef Nenam_tiL het volgende:Ik zou met dit Ajax 4-4-2 gaan spelen.....links en een rechtshalf met Traore en Dolberg voorin Jij zegt het, ik dacht het. Maar velen zullen dit als vloeken in de kerk zien. Op Europees niveau zal je wel eens concessies meten doen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Een voorzet die niet aankomt is niet prima.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En ligt dat altijd aan de gever? Overigens ook al aardig wat mogelijkheden gezien vanuit zijn voorzetten. |
|
|
|
|
guusje
|
|
|
Wat is het alternatief...... Beter door een ezel gedragen dan door een paard in het zand geslagen. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 - 08:24 schreef remco k het volgende:[..] En ligt dat altijd aan de gever? Overigens ook al aardig wat mogelijkheden gezien vanuit zijn voorzetten. Als ze nou altijd op dezelfde plek terecht komen... Dat is zeker niet het geval. Hij heeft een goede voorzet, maar om nou te zeggen dat het aan de spits ligt dat ze niet aankomen...
Eerste paal, tweede paal of penaltystip. Dat is niet zo moeilijk voor een betaald voetballer toch? Als ze daar allemaal terecht komen is het inderdaad de fout van de teamgenoten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 - 09:52 schreef JOOD het volgende:[..] Als ze nou altijd op dezelfde plek terecht komen... Dat is zeker niet het geval. Hij heeft een goede voorzet, maar om nou te zeggen dat het aan de spits ligt dat ze niet aankomen... Eerste paal, tweede paal of penaltystip. Dat is niet zo moeilijk voor een betaald voetballer toch? Als ze daar allemaal terecht komen is het inderdaad de fout van de teamgenoten. Als dat niet zo lastig is. Waarom zijn er dan maar zo weinig met die goede voorzet. |
|
|
|