|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord - Excelsior (Zaterdag 27 augustus 2016, 19:45 uur)
Datum & tijdstip: Zaterdag 27 augustus 2016, 19:45 uur Locatie: De Kuip, Rotterdam Scheidsrechter: Richard Liesveld
Speelronde 4 brengt onze stadsgenoten Excelsior naar de Kuip. Een van de weinige stadsderby's die ons land kent. De eerste wedstrijd die ik zal moeten missen omdat ik op vakantie ben. Tot aan vandaag heeft Excelsior de volle buit uit twee wedstrijden en zijn dus medekoploper met ons.
Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 62 duels tegen Excelsior. Daarvan won Feyenoord er 48 (77,4%) en gingen er 11 (17,7%) verloren. 3 (4,8%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 168 keer, een gemiddelde van 2,71 goals per wedstrijd. Excelsior stelde daar 72 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,16 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,4 punten gehaald hebben en uit 2,3. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1972-1973: 7-0. In 1979-1980 leed Feyenoord met 0-4 haar grootste thuisnederlaag tegen Excelsior. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1986-1987, 1972-1973, toen Feyenoord won met 1-6. In 1914-1915 ging Feyenoord onderuit met 1-0 in een uitwedstrijd bij Excelsior, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in De Kuip: Datum Wedstrijd Uitslag 20-10-2007 Feyenoord-Excelsior 1-0 12-12-2010 Feyenoord-Excelsior 1-0 14-04-2012 Feyenoord-Excelsior 3-0 22-02-2015 Feyenoord-Excelsior 3-2 02-04-2016 Feyenoord-Excelsior 3-0
Laatste 5 ontmoetingen op Woudestein: Datum Wedstrijd Uitslag 18-01-2008 Excelsior-Feyenoord 2-1 15-08-2010 Excelsior-Feyenoord 3-2 05-08-2011 Excelsior-Feyenoord 0-2 06-12-2014 Excelsior-Feyenoord 2-5 28-11-2015 Excelsior-Feyenoord 2-4
Verslag van de thuiswedstrijd vorig seizoen:
FEYENOORD NA SIMPELE ZEGE IN DERBY STEVIGER OP PLEK DRIE
Feyenoord heeft zaterdagavond optimaal geprofiteerd van het puntenverlies van de concurrenten AZ, FC Utrecht en Heracles Almelo. De ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst had geen kind aan stadgenoot Excelsior en won eenvoudig met 3-0. Dirk Kuyt scoorde twee keer, Eljero Elia nam de andere treffer voor zijn rekening. Dankzij de vijfde competitieoverwinning op rij staat Feyenoord steviger op de derde plaats; het verschil met nummer vier AZ is nu vijf punten.
De zorgeloze overwinning was precies waar Feyenoord naar snakte. Tijdens de afgelopen thuisduels met twee andere degradatiekandidaten, SC Cambuur en De Graafschap, slaagde de thuisploeg er pas in het laatste kwartier in om definitief afstand te nemen. Zaterdagavond was het duel na 33 minuten al gespeeld, toen Elia er 2-0 van maakte. De linksbuiten had na vijf minuten al een opgelegde kans gemist (hij raakte de paal na een verkeerde terugspeelbal van Luigi Bruins), maar schoot na ruim een half uur wel raak op aangeven van Jens Toornstra. Hij had de bal ontvangen via Kuyt, die goed doorjaagde op Excelsior-verdediger Jurgen Mattheij en de bal veroverde.
De Feyenoord-aanvoerder amp;euro; terug in het team nadat hij tegen De Graafschap geschorst was amp;euro; had zijn ploeg na 21 minuten al op voorsprong gezet, door op fraaie wijze een corner van Toornstra bij de eerste paal binnen te koppen. Een kwartier na rust wisten die twee elkaar opnieuw te vinden, toen Kuyt bij de tweede paal een schot van Toornstra tot doelpunt promoveerde en daarmee voor zijn achttiende competitietreffer van het seizoen tekende. Feyenoords derde treffer had overigens al voor rust kunnen vallen, maar Michiel Kramer en Tonny Vilhena vonden bij hun pogingen Excelsior-doelman Tom Muyters op hun weg.
Het publiek ging er na het derde doelpunt van de avond eens goed voor zitten. Excelsior leek rijp voor de slacht en Feyenoord leek een poging te kunnen doen om de grootste overwinning van het seizoen (5-0 tegen FC Twente) te benaderen. Daar kwam het echter niet van, mede doordat Kramer weinig gelukkig was in de afronding, invaller Bilal Basaçikoglu een fraai schot gekeerd zag worden door Muyters en Miquel Nelom in blessuretijd in kansrijke positie voorlangs schoot.
Dat Feyenoord de voorsprong niet verder uitbouwde, was wellicht het enige dat Van Bronckhorst zijn ploeg kon verwijten. Verder zal de trainer tevreden terugkijken op het duel. Zijn ploeg behaalde eindelijk weer eens een probleemloze overwinning, waardoor het de derde plaats in Eredivisie nog steviger in handen kreeg. Daarnaast kon Van Bronckhorst zijn ervaren steunpilaren Karim El Ahmadi en Kuyt in de slotfase rust geven en Marko Vejinovic en Anass Achahbar juist weer eens speelminuten gunnen in de competitie.
Feyenoord - Excelsior 3-0
Scoreverloop: 21' Kuyt 33' Elia 59' Kuyt
Scheidsrechter: Liesveld
Samenvatting Feyenoord Excelsior 3-0
(http://youtu.be/5E0LLonGgSg)
OUDSTE KAMERAADJES GRATIS NAAR ROTTERDAMSE DERBY
Feyenoord krijgt bij het begin van het seizoen direct veel steun van de leden van de Feyenoord Juniorclub Kameraadjes. Zo was de Kameraadjeswedstrijd van aanstaande zondag was binnen enkele uren uitverkocht, waardoor duizenden kinderen de ploeg zondag zullen toejuichen tegen FC Twente. Ook bij de tweede thuiswedstrijd van het seizoen, op zaterdag 27 augustus (19:45 uur) tegen Excelsior, kan Feyenoord rekenen op vele jonge toeschouwers.
Activiteiten rondom De Kuip De Rotterdamse derby is namelijk gratis te bezoeken door de Junioren, de Kameraadjes in de leeftijdscategorie twaalf tot en met veertien jaar. Rondom het duel worden voor de Feyenoord-supporters uit deze leeftijdsgroep diverse activiteiten georganiseerd. Zo kunnen ze hun voetbalkwaliteiten laten zien bij een interactieve voetbalmuur en is er een bijzondere fotoactiviteit. Ook krijgen alle Kameraadjes bij het betreden van De Kuip een speciale Kameraadjes-vlag, zodat iedereen kan zien waar de jonge Feyenoord-supporters zich bevinden.
Bezoek een avondwedstrijd met leeftijdsgenoten De derby tussen Feyenoord en Excelsior is het eerste evenement dat exclusief door Kameraadjes uit de hoogste leeftijdsgroep te bezoeken is. Deze actie rondom deze avondwedstrijd is speciaal georganiseerd voor Junioren en is dus iets anders dan de Kameraadjeswedstrijden. Het exclusieve evenement met leeftijdsgenoten is een onderdeel van de leeftijdssegmentatie die sinds dit seizoen is aangebracht binnen de Feyenoord Juniorclub. De Kameraadjes zijn onderverdeeld in Minis (0-2 jaar), Puntertjes (3-7 jaar), Pupillen (8-11 jaar) en Junioren (12-14 jaar). Kinderen uit iedere groep profiteren van voordelen die aansluiten bij hun leeftijd en interesses.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 augustus 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dacht maak hem alvast omdat ik op vakantie ben en dan kun je natuurlijk niet op het forum gaan zitten posten want dan behoor je tijd aan de familie te besteden, pffffff
5-0 op zeker.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
10-0 wordt tijd voor de dubbele cijfers. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En dan zeggen ze dat ik gek ben d:-) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Excelsior zit in de flow maar gaan er toch aan met 3-1 |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Met Dirk 2-0, zonder Dirk ook 2-0. Met Vejinovic 3-0, zonder Vejinovic 2-0. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
En plots is daar Vejinovic? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Liep nog wel ff warm..toen Karim geblesseerd leek.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Liep zelfs twee keer warm |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Okay, dat was me dan ontgaan.. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord wordt tijdens de thuiswedstrijd tegen Excelsior gesteund door 1.200 Kameraadjes. Rondom de Rotterdamse derby worden speciaal voor de Junioren (de Kameraadjes in de leeftijdscategorie twaalf tot en met veertien jaar) leuke activiteiten georganiseerd. Maandagochtend werden de laatste kaarten hiervoor verkocht. De verkoop was afgelopen woensdag begonnen. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Tegen die tijd is Nelom helaas weer fit , en aangezien dat de holmaat van Gio is vrees ik het ergste .... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Voor de supporters die de ploeg van Giovanni van Bronckhorst nog willen steunen in de thuiswedstrijd tegen Excelsior moeten snel zijn. Er zijn namelijk nog slechts 400 kaarten beschikbaar voor de stadsderby. De Rotterdamse clubs treffen elkaar op zaterdagavond om 19:45 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Kwaliteitsverschil. Hoort dus 3-0 te worden, Gio. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
4-0. Het is excelcior thuis... |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Grote KENNER ga je Dikkie & Mario op zoeken in Turkye ik weet het nog niet misschien ga ik wel ergens in het buitenland naar een jeugd speler kijken. Ik wens je alvast een fijne vakantie
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2016 door de bluffer -- |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op zondag 14 augustus 2016 - 19:12 schreef RenatoBos het volgende:Dacht maak hem alvast omdat ik op vakantie ben en dan kun je natuurlijk niet op het forum gaan zitten posten want dan behoor je tijd aan de familie te besteden, pffffff 5-0 op zeker.. wat ben jij een nette man, dat vindt mijn jonge vriendin uit Denenmarken ook daarom heeft ze nu voor mij gekozen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 augustus 2016 door de bluffer -- |
|
|
|
|
moa
|
|
|
Gaat lastig genoeg worden, dit is een boven gemiddeld excelsior, steken ook in goede vorm en een paar leuke spelers. De nul houden we nog wel de komende twee wedstrijden.
4-0 |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op maandag 22 augustus 2016 - 22:49 schreef de bluffer het volgende:[..] wat ben jij een nette man, dat vindt mijn jonge vriendin uit Denenmarken ook daarom heeft ze nu voor mij gekozen Kristuzzzz.... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 22 augustus 2016 - 22:40 schreef de bluffer het volgende:Grote KENNER ga je Dikkie & Mario op zoeken in Turkye ik weet het nog niet misschien ga ik wel ergens in het buitenland naar een jeugd speler kijken. Ik wens je alvast een fijne vakantie Bedankt maat..
Ik zit overigens in Griekenland dus dat zal geen bezoekje worden d:-) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 22 augustus 2016 - 22:49 schreef de bluffer het volgende:[..] wat ben jij een nette man, dat vindt mijn jonge vriendin uit Denenmarken ook daarom heeft ze nu voor mij gekozen d:-)))))
Bluffie///toppert.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 22 augustus 2016 - 22:49 schreef de bluffer het volgende:[..] wat ben jij een nette man, dat vindt mijn jonge vriendin uit Denenmarken ook daarom heeft ze nu voor mij gekozen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 22 augustus 2016 - 22:49 schreef de bluffer het volgende:[..] wat ben jij een nette man, dat vindt mijn jonge vriendin uit Denenmarken ook daarom heeft ze nu voor mij gekozen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 22 augustus 2016 - 22:49 schreef de bluffer het volgende:[..] wat ben jij een nette man, dat vindt mijn jonge vriendin uit Denenmarken ook daarom heeft ze nu voor mij gekozen Cabaret |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Heb hem ff een paar keer gequote zodat iedereen het maar ff weten he
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 augustus 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
De link is zo helder als wat, jij bent een nette man dus kiest ze voor de bluffer. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Het houdt niet op, niet vanzelf ... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ik schrok al, nette man en vriendin over en weer. BedenkeLijk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Pfffff jaloerse honden d:-) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
LIESVELD LEIDT ROTTERDAMSE DERBY
De KNVB heeft Richard Liesveld aangesteld als scheidsrechter voor de stadsderby tussen Feyenoord en Excelsior. Het duel tussen beide Rotterdamse clubs wordt zaterdagavond om 19:45 uur gespeeld in De Kuip. Liesveld wordt bijgestaan door de assistent-scheidsrechters Van Zuilen en Strijker. Vierde official is de heer Bax.
Net als Feyenoord beleeft ook Excelsior een prima competitiestart. De Kralingers verloren afgelopen weekeinde weliswaar thuis van ADO Den Haag (1-2), maar de eerste twee competitieduels leverden de volle buit op. De ploeg van trainer Mitchell van der Gaag was in de eerste twee speelrondes te sterk voor FC Twente (1-2) en FC Groningen (2-0).
Voor de Rotterdamse derby in De Kuip zijn nog kaarten beschikbaar vanaf 21 euro per stuk. Er geldt geen clubkaartverplichting en er zit geen limiet aan het aantal kaarten dat je kunt kopen. Steun jij Feyenoord in de thuiswedstrijd tegen Excelsior? Je koopt je kaarten via www.feyenoord.nl/ticketshop. |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Bodem en saus is nu in orde, nu komt het aan op de topping. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Bodem + saus = 2? Dus dan nog 9 toppings erop? 5 lijkt me meer dan genoeg VVout: 7-0! |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Overtuigende 1-0 overwinning. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Salami, ham, gehakt, uitjes, chapignons, look, peperoni, eitje en extra kaas. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Je stopt toch geen ei op je pizza! |
|
|
|