Feyenoord - Manchester United (Donderdag 15 september 2016, 19:00 uur)
Datum & tijdstip: Donderdag 15 september 2016, 19:00 uur Locatie: De Kuip, Rotterdam Scheidsrechter: Jesús Gil Manzano (spa)
Feyenoord speelde in haar historie slechts 3 duels tegen Manchester United (Eng). Daarvan won Feyenoord er 1 (33,3%) en gingen er 2 (66,7%) verloren. 0 (0,0%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 3 keer, een gemiddelde van 1,00 goals per wedstrijd. Manchester United (Eng) stelde daar 5 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,67 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 1,5 punten gehaald hebben en uit 0,0. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1984-1985: 1-0. In 1997-1998 leed Feyenoord met 1-3 haar grootste thuisnederlaag tegen Manchester United (Eng). In 1997-1998 ging Feyenoord onderuit met 2-1 in een uitwedstrijd bij Manchester United (Eng), een record.
verslag van de wedstrijd van 22-10-1997
Feyenoord verliest nipt van Manchester United met 2-1
Na een nederlaag tegen Juventus en een overwinning tegen FC Kosice, moet Feyenoord de derde wedstrijd in de Champions (?) League aantreden tegen Manchester United.
Op Old Trafford hangt dankzij de drieduizend Feyenoord-supporters een geweldige sfeer en na een hoopvol begin, wordt gaanderweg duidelijk dat de ‘Mancunians’ een maatje te groot zijn voor Feyenoord. Na een 1-0 ruststand, wordt het diep in de tweede helft 2-0, door een benutte penalty van de Engelsen.
Als Henk Vos zeven minuten voor tijd voor de onverwachte aansluitingstreffer zorgt, is er hoop bij de Feyenoord-supporters. Tot het laatste fluitsignaal gaat het achter de ploeg staan en krijgt het de Manchester United-fans stil, maar verder dan dat ene doelpunt geraakt het niet.
Bij het warmlopen van Jordi Cruyff laten de Feyenoord-supporters zich minutenlang horen door massaal ‘Jordi is een Jood’ te zingen. HIj reageert nauwelijks, maar zal later in een landelijke krant zeggen dat hij het niet bepaald leuk vond.
Opstelling Feyenoord: Dudek, Van Gobbel, Schuiteman, Picun, Van Wonderen, Graff, Bosvelt, Van Gastel, Sanchez, Van Bronckhorst en Connolly.
Doelpuntenmaker(s) Feyenoord: Vos (83′).
Doelpuntenmakers Manchester: Scholes (32') en Irwin (72')
Onderstaande samenvatting is die van de thuiswedstrijd van 5 november 1997, dat was het enigste filmmateriaal wat ik van deze ontmoetingen kon vinden.
Als Mourinho de Europa legue niet serieus neemt (en dat zou wel eens kunnen)stelt hij een B-elftal op. Dan hebben we nog enige kans op resultaat....als dus..
Op dinsdag 30 augustus 2016 - 15:28 schreef nr 10 het volgende: kost gvd niks zo'n passepartout. Voor O 154 euro. En dan tussen kuttekoppen komen te zitten die het verpest hebben.
Ik houd het op 1-1. Manchester laat paar sterren thuis competitie is belangrijker. 1-1 mooi begin. 2 maal winnen van Luhansk en 2 maal gelijk tegen die Turken en binnen.
Op dinsdag 06 september 2016 - 19:48 schreef RenatoBos het volgende: Alleen uit word kut voor me. Ik heb nog -6 verlofuren en kan nu dus geen vrij reserveren. Moet eerst overwerken..