|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord - Manchester United (Donderdag 15 september 2016, 19:00 uur)
Datum & tijdstip: Donderdag 15 september 2016, 19:00 uur Locatie: De Kuip, Rotterdam Scheidsrechter: Jesús Gil Manzano (spa)
Feyenoord speelde in haar historie slechts 3 duels tegen Manchester United (Eng). Daarvan won Feyenoord er 1 (33,3%) en gingen er 2 (66,7%) verloren. 0 (0,0%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 3 keer, een gemiddelde van 1,00 goals per wedstrijd. Manchester United (Eng) stelde daar 5 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,67 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 1,5 punten gehaald hebben en uit 0,0. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1984-1985: 1-0. In 1997-1998 leed Feyenoord met 1-3 haar grootste thuisnederlaag tegen Manchester United (Eng). In 1997-1998 ging Feyenoord onderuit met 2-1 in een uitwedstrijd bij Manchester United (Eng), een record.
verslag van de wedstrijd van 22-10-1997
Feyenoord verliest nipt van Manchester United met 2-1
Na een nederlaag tegen Juventus en een overwinning tegen FC Kosice, moet Feyenoord de derde wedstrijd in de Champions (?) League aantreden tegen Manchester United.
Op Old Trafford hangt dankzij de drieduizend Feyenoord-supporters een geweldige sfeer en na een hoopvol begin, wordt gaanderweg duidelijk dat de ‘Mancunians’ een maatje te groot zijn voor Feyenoord. Na een 1-0 ruststand, wordt het diep in de tweede helft 2-0, door een benutte penalty van de Engelsen.
Als Henk Vos zeven minuten voor tijd voor de onverwachte aansluitingstreffer zorgt, is er hoop bij de Feyenoord-supporters. Tot het laatste fluitsignaal gaat het achter de ploeg staan en krijgt het de Manchester United-fans stil, maar verder dan dat ene doelpunt geraakt het niet.
Bij het warmlopen van Jordi Cruyff laten de Feyenoord-supporters zich minutenlang horen door massaal ‘Jordi is een Jood’ te zingen. HIj reageert nauwelijks, maar zal later in een landelijke krant zeggen dat hij het niet bepaald leuk vond.
Opstelling Feyenoord: Dudek, Van Gobbel, Schuiteman, Picun, Van Wonderen, Graff, Bosvelt, Van Gastel, Sanchez, Van Bronckhorst en Connolly.
Doelpuntenmaker(s) Feyenoord: Vos (83′).
Doelpuntenmakers Manchester: Scholes (32') en Irwin (72')
Onderstaande samenvatting is die van de thuiswedstrijd van 5 november 1997, dat was het enigste filmmateriaal wat ik van deze ontmoetingen kon vinden.
(https://youtu.be/PRlZsAgh8hQ)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 september 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lastige pot maar met een beetje geluk 5-0 |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Met Uli, een kerel met zijn postuur en snelheid hadden we nu tegen Zlat wel kunnen gebruiken. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Meteen de eerste tik uitdelen: 7-0! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
mooi topic.. staat prima op t affiche |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik zal hem op m'n cv zetten Tommie..d:-) |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Irwin kreeg toen een ongelooflijke rotschop van Bosvelt. Staat me nog aardig bij. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Citroenen-tijd: man dat wordt een pak slaag voor ons... |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Als Mourinho de Europa legue niet serieus neemt (en dat zou wel eens kunnen)stelt hij een B-elftal op. Dan hebben we nog enige kans op resultaat....als dus.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: check...en op t plein was t ook een dolle boel |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ik zat op F en het hek tussen F en G onder de vakken ging plat. Schuimbekkende Engelsen gezien.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Toen was het Legioen ook iets luidruchtiger. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op maandag 29 augustus 2016 - 20:59 schreef RenatoBos het volgende:[..] Ik zat op F en het hek tussen F en G onder de vakken ging plat. Schuimbekkende Engelsen gezien.. Op W.. was van voor naar achter een gekkenhuis |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
kost gvd niks zo'n passepartout. Voor O 154 euro. En dan tussen kuttekoppen komen te zitten die het verpest hebben. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En toch ga je maar weer he.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 - 15:28 schreef nr 10 het volgende:kost gvd niks zo'n passepartout. Voor O 154 euro. En dan tussen kuttekoppen komen te zitten die het verpest hebben. exclusief prijsje |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
YESSSSSSSSSSS krijg net een telefoontje of ik zijn heb in een busreis naar Manchester. 50 kaartjes beschikbaar in Manchester vak..
Hoppaaaaaaaa
Als er nog willen van hier zeg het maar kijk ik voor je |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Schweinnsteigert doet alvast niet mee, die is door Mourinho buiten de selectie gehouden voor de Eurooa League |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Die had er beter wel bij kunnen zijn. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Haha daar heb je ook wel een punt ja..d:-)) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lees net al dat ie door Mourinho al teruggezet was naar het beloftenelftal en dat ie niet in de plannen van Mourinho meer voorkomt.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Was voor ons nog een topper geweest. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Krijgt daar een veelvoud van ons salarisplafond, maar dat terzijde ... kudtVanGeel dat ie m niet gehaald heeft ;-P |
|
|
|
|
legrande
|
|
|
Ik houd het op 1-1. Manchester laat paar sterren thuis competitie is belangrijker. 1-1 mooi begin. 2 maal winnen van Luhansk en 2 maal gelijk tegen die Turken en binnen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dat kan maarzo..misschien wel 4. |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
Vandaag mijn ticket en hotel geboekt ik ga naar manchester!! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: je weet dat er in Manchester een een quotum is voor hersenlozen die dag he ? Hooligan ! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Had wel gelezen dat united Nederlanders gaat weren in de thuisvakken.
Dus.. Succes! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Snel op Engelse les en n vervalst paspoort kopen dan maar Milo. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Indisch lukt ook, beetje schoensmeer en met je hoofd draaien en binnen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Raar ze verkopen ze juist aan Nederlanders. En ze vervolgens weren.. |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
Via Feijenoord gewoon een eerlijk kaartje :) |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Onderschatting mancunians. 1-0 |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Passe Partouts die al verkocht zijn blijven geldig. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Alleen uit word kut voor me. Ik heb nog -6 verlofuren en kan nu dus geen vrij reserveren. Moet eerst overwerken.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 september 2016 - 19:48 schreef RenatoBos het volgende:Alleen uit word kut voor me. Ik heb nog -6 verlofuren en kan nu dus geen vrij reserveren. Moet eerst overwerken.. Wat doe je dan hier ? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos