|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Nee nee, liever een snee in mn vinger.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op woensdag 31 augustus 2016 - 17:58 schreef Loetje het volgende:[ afbeelding ] Datum en tijdstip: Zondag 11 september 2016, 16.45 uur. Locatie: Amsterdam ArenA Arbiter: Richard Liesveld Laatste ontmoeting in de Amsterdam ArenA Zaterdag 21 januari 2016; Ajax - Vitesse 1-0 Bazoer scoorde al in de eerste minuut de enige treffer in deze wedstrijd De voorbeschouwing Ajax - Vitesse is de eerste competitiewedstrijd na het sluiten van de transferwindow. Ajax wist zich deze transferperiode te versterken met Davinson Sanchez, Mateo Cassierra, Heiko Westermann, Tim Krul, Hakim Ziyech en Betrand Traoré. Daartegen stond het vertrek van de sterkhouders Arkadiusz Milik en Jasper Cillessen. De 2 vertrokken respectievelijk naar Napoli (32 miljoen exclusief bonussen, een record voor Ajax) en FC Barcelona (13 miljoen exclusief bonussen). Beide ploegen staan doorgaans voor zeer aanvallend voetbal en het is afwachten of Ajax -trainer het spel van de Arnhemmers nog zo weet te lezen, zodat Ajax zichzelf optimaal in de wedstrijd kan nestelen. Bosz is immers oud trainer van Vitesse en stapte daar ruim een half jaar geleden op voor een avontuur bij het Israëlische Maccabi Tel-Aviv om later terug te keren op de Nederlandse velden bij ons aller Ajax. Bij Maccabi greep Bosz net naast de landstitel, deze ging naar Hapoël Beer Sheva. Enkele dagen later zag Bosz zijn ploeg ook nog de bekerfinale verliezen van Maccabi Haïfa met 1-0, de ploeg waar een week eerder nog met 6-0 van werd gewonnen. Zo sloot Bosz toch zéér teleurstellend af. [ afbeelding ] Ajax - Vitesse, de historieAjax speelde in haar historie maar liefst 66 duels tegen Vitesse SBV. Daarvan won Ajax er 41 (62,1%) en gingen er 16 (24,2%) verloren. 9 (13,6%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 162 keer, een gemiddelde van 2,45 goals per wedstrijd. Vitesse SBV stelde daar 74 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,12 per wedstrijd. Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,5 punten gehaald hebben en uit 1,5. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'. De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 1971-1972: 12-1. In 2014-2015 leed Ajax met 0-4 haar grootste thuisnederlaag tegen Vitesse SBV. Uit werd de grootste triomf gevierd in 2009-2010, toen Ajax won met 1-5. In 1999-2000 ging Ajax onderuit met 3-0 in een uitwedstrijd bij Vitesse SBV, een record. [ afbeelding ] De tegenstander, VitesseVitesse kent een goede start in de Eredivisie. 7 punten uit 4 wedstrijden en het spel lijkt weer te zijn zoals dat onder onze huidige trainer Peter Bosz het geval was. Waar na het vertrek van Bosz, Rob Maas werd aangesteld als interim trainer, leek Vitesse hard bergafwaarts te gaan. Dit seizoen werd deze functie overgenomen door Henk Fräser. De man die goed werk geleverd heeft bij ADO Den Haag lijkt ook nu meteen zijn stempel te drukken op het spel van de Arnhemmers. Vitesse had namelijk ook zomaar 12 punten kunnen hebben, maar de afwerking is momenteel vooral hetgeen wat nog beter kan bij Vitesse. Vitesse raakte op de slotdag van de transferwindow nog sterspeler Valeri Quazaishvili kwijt. De Georgiër gaat op huurbasis aan de slag bij Legia Warschau en gaat daarmee de groepsfase van de Champions League in. Apart was dat Quazaishvili niet in de basis stond onder leiding van Fräser. Desalniettemin lijkt Ajax vol aan de bak te kunnen tegen een tegenstander in vorm! [ afbeelding ] Ons aller AjaxDan het belangrijkste, namelijk ons eigen cluppie! Ajax kent een moeizame start van het seizoen. Soms is het voetbal goed maar vallen de goals niet en soms is het niet om aan te gluren. De Champions League werd misgelopen tegen FK Rostov en dit was het ideale voorbeeld van de zin hierboven. Waar in de thuiswedstrijd de Russen eigenlijk helemaal weggespeeld werden, maar de goals niet vielen, liet Ajax het in Rusland volledig afweten en kreeg het een pak slaag, 4-1! In de competitie begon Ajax nog met een prima zege op Sparta, maar ook daar ging het snel bergafwaarts. Thuis gelijk tegen Roda JC werd gevolgd door een beschamende thuisnederlaag tegen de Willem II. De tricolores hadden tot aan die wedstrijd 2x kansloos verloren en leek rijp voor de slacht, zeker na de vroege 1-0 van Ajax. Ajax vergat echter door de drukken en kreeg de peperdure rekening dan ook dankbaar gepresenteerd door de ploeg uit Tilburg. Erna moest Ajax na 2 nederlagen op rij op zoek naar eerherstel, en dat zou gebeuren. Afgelopen zondag was de ploeg van Peter Bosz met een 0-3 zege op de Aaderlaarshorst veel en veel te sterk voor Go Ahead Eagles. De weg naar boven lijkt daar weer wat te zijn ingeslagen! Ook wist Ajax zich op de een na laatste dag van de transferwindow zich te versterken met Hakim Ziyech. De middenvelder kwam voor 11 miljoen over van FC Twente en wordt door velen gezien als de missing link in het elftal. De middenvelder moet de aanval voorzien van steekpasses en daardoor de nodige assists. Ook Tim Krul kwam over van Newcastle United en zou zomaar in de wedstrijd tegen Vitesse het Amsterdamse doel kunnen verdedigen. Wanneer deze man nog niet fit is, zal vermoedelijk Andre Onana onder de lat staan. De keeper wordt middels gezien als eerste keeper op de lange termijn en wist zich in de uitwedstrijd bij Go Ahead Eagles te onderscheiden door een penalty van Leon de Kogel fraai te keren en Ajax daarmee te behoeden voor een achterstand in die wedstrijd. [ afbeelding ] De laatste ontmoeting met Vitesse in een samenvatting[ filmpje ] Ik wens iedereen een fijne wedstrijd en tot Ajax! Wauw... Loetje... jij bent al net zo'n supertalent als Eide. Wat heb je er een schitterend wedstrijdtopic van gemaakt. Mijn oprechte complimenten.
Wat betreft de wedstrijd van vanmiddag, ik ben er bepaald niet gerust op. Vitesse weet wel raad met de ruimte die Ajax zonder twijfel gaat weggeven. Als Willem II en Roda dat al kunnen, dan kan Vitesse dat zeker.
Ik hoop dat Ziyech al in de basis start en dat hij de ploeg van positieve energie voorziet. Mijn verstand zegt dat Ajax niet gaat winnen, maar ik wil niet al te negatief doen. Vooruit, 3-1 voor Ajax. Het eerste doelpunt van Traoré in dienst van Ajax en de overige twee van Ziyech. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
37-31
8x Traoré, 7x Klaassen, 7x Younes, 5x Ziyech, 4x Gudelj, 3x Dolberg (als invaller) 3x eigen doelpunt.
Bij Vitesse 19x Rashica, 12x Van Wolfswinkel |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Thanks Pavlov en de rest. Als ik tijd heb zal ik het af en toe toen. Die tijd is er echter amper tot niet meer vanaf morgen. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:15 schreef Loetje het volgende:Thanks Pavlov en de rest. Als ik tijd heb zal ik het af en toe toen. Die tijd is er echter amper tot niet meer vanaf morgen. Wat gaat er gebeuren "vanaf morgen"?
Wellicht heb ik wat gemist de afgelopen 2 weken, want ik heb alleen maar gewerkt, inclusief de weekeinden... Maar de "beloning" komt eraan! Aanstaande donderdag vertrekken wij voor een kleine 3 weken naar Zuid-Frankrijk. Jippie!! |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Dit gaat toch weer een heel moeilijke wedstrijd worden denk ik! Hopelijk is Davy wat scherper voor de goal dan afgelopen week en kunnen ook Ziyech, Younes en Traore wat moois laten zien! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:21 schreef Pavlov14 het volgende:[..] Wat gaat er gebeuren "vanaf morgen"? Wellicht heb ik wat gemist de afgelopen 2 weken, want ik heb alleen maar gewerkt, inclusief de weekeinden... Maar de "beloning" komt eraan! Aanstaande donderdag vertrekken wij voor een kleine 3 weken naar Zuid-Frankrijk. Jippie!! Ik werk dan als watcher bij Voetbalprimeur. Dat kan ik overigens thuis doen. Verder vanaf komende week begint me opleiding en heb natuurlijk me kindje en me meisje. Dus dan blijft er verdomd weinig tijd over. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:22 schreef Pim het volgende:Dit gaat toch weer een heel moeilijke wedstrijd worden denk ik! Hopelijk is Davy wat scherper voor de goal dan afgelopen week en kunnen ook Ziyech, Younes en Traore wat moois laten zien! Davy scherper? 8 goals in de laatste 7 wedstrijden... Ik verslikte me bijna toen ik het las. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:24 schreef Loetje het volgende:[..] Ik werk dan als watcher bij Voetbalprimeur. Dat kan ik overigens thuis doen. Verder vanaf komende week begint me opleiding en heb natuurlijk me kindje en me meisje. Dus dan blijft er verdomd weinig tijd over. Dan maak je gvd maar tijd....ben je helemaal besodemieterd |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:25 schreef Loetje het volgende:[..] Davy scherper? 8 goals in de laatste 7 wedstrijden... Ik verslikte me bijna toen ik het las. Scherper dan afgelopen week staat er he ;). Wel goed lezen. Had voor Oranje toch wel wat mogen benutten. Voor ons daarentegen doet hij het dit seizoen prima! |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:24 schreef Loetje het volgende:[..] Ik werk dan als watcher bij Voetbalprimeur. Dat kan ik overigens thuis doen. Verder vanaf komende week begint me opleiding en heb natuurlijk me kindje en me meisje. Dus dan blijft er verdomd weinig tijd over. Dat begrijp ik heel goed, Loetje! Welke opleiding ga je volgen?
Ja, je relatie en je kindje gaan te allen tijde voor! Dat is voor mij ook altijd het belangrijkst geweest. Mijn (vier) kinderen zijn de deur uit en mijn vrouw heeft zo ook haar bezigheden, dus kan ik zonder slecht gevoel veel tijd in mijn (leuke en interessante) werk stoppen. Het is min of meer ook mijn hobby. De ruimte daarvoor krijg ik ook van mijn vrouw.
En, zoals gezegd, donderdag samen op weg naar Frankrijk... Heerlijk. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:22 schreef Pim het volgende:Dit gaat toch weer een heel moeilijke wedstrijd worden denk ik! Hopelijk is Davy wat scherper voor de goal dan afgelopen week en kunnen ook Ziyech, Younes en Traore wat moois laten zien! Nog scherper? Volgens mij heeft Klaassen aan de lopende band gescoord, zowel in de voorrondes CL als in de ED! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ziyech dus meteen in de basis, op het oog als rechtsbuiten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 september 2016 door Eide -- |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:28 schreef Pim het volgende:[..] Scherper dan afgelopen week staat er he ;). Wel goed lezen. Had voor Oranje toch wel wat mogen benutten. Voor ons daarentegen doet hij het dit seizoen prima! Ah, ik zie het nu... Sorry! |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote: Ik verwacht er veel van. Niet alleen wat scorend vermogen betreft, maar ook om de anderen beter te laten renderen.
Overigens, is Tim Krul nog geblesseerd? (Zoals gezegd, ik heb de afgelopen 2 weken nauwelijks iets kunnen volgen...).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 september 2016 door Pavlov14 -- |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote: Rechtsbuiten dus. Moet Anwar vandaag de bank maar warmhouden. Ben benieuwd hoe hij zijn rol invult. Is toch anders spelen dan wanneer je voor een degradatiekandidaat speelt |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote: Haha no problemo. Over het algemeen hebben we natuurlijk niet te klagen over Davy's effectiviteit :). |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
De opstelling van Ajax,
Andre Onana op goal. Achterin spelen Joël Veltman, Davinson Sanchez, Nick Viergever en Mitchell Dijks. Middenveld vandaag, Nemanja Gudelj, Jaïro Riedewald en onze aanvoerder, Davy Klaassen. De voorhoede met Ziyech als debutant op rechts, Betrand Traoré en Amin Younes. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:29 schreef Pavlov14 het volgende:[..] Dat begrijp ik heel goed, Loetje! Welke opleiding ga je volgen? Ja, je relatie en je kindje gaan te allen tijde voor! Dat is voor mij ook altijd het belangrijkst geweest. Mijn (vier) kinderen zijn de deur uit en mijn vrouw heeft zo ook haar bezigheden, dus kan ik zonder slecht gevoel veel tijd in mijn (leuke en interessante) werk stoppen. Het is min of meer ook mijn hobby. De ruimte daarvoor krijg ik ook van mijn vrouw. En, zoals gezegd, donderdag samen op weg naar Frankrijk... Heerlijk. Ik wil de zorg in, past net wat beter bij me. Enkel iedere dag op en neer naar Roosendaal dus dat wordt heel pittig.
Geniet ervan Pafke. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:33 schreef Pim het volgende:[..] Haha no problemo. Over het algemeen hebben we natuurlijk niet te klagen over Davy's effectiviteit :). Vorig jaar speelde die een half jaar goed en weinig goals. Erna is het minder goed maar meer goals. Liever dat laatste dan voor mij... |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Ben benieuwd wie hun linksback is. Voor Ziyech te hopen dat deze niet teveel opkomt zodat hij niet al te veel mee hoeft te verdedigen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Jij hebt gewoon een aai over je bolleke nodig schat. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:36 schreef Pim het volgende:Ben benieuwd wie hun linksback is. Voor Ziyech te hopen dat deze niet teveel opkomt zodat hij niet al te veel mee hoeft te verdedigen Normaliter Kruiswijk geloof ik. Dus hij zal wel aardig voorin blijven.
Zou een open pot kunnen worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 september 2016 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Haalde even hun backs door elkaar. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:33 schreef Pim het volgende:[..] Haha no problemo. Over het algemeen hebben we natuurlijk niet te klagen over Davy's effectiviteit :). Zo is het maar net :) |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:29 schreef Pavlov14 het volgende:[..] Dat begrijp ik heel goed, Loetje! Welke opleiding ga je volgen? Ja, je relatie en je kindje gaan te allen tijde voor! Dat is voor mij ook altijd het belangrijkst geweest. Mijn (vier) kinderen zijn de deur uit en mijn vrouw heeft zo ook haar bezigheden, dus kan ik zonder slecht gevoel veel tijd in mijn (leuke en interessante) werk stoppen. Het is min of meer ook mijn hobby. De ruimte daarvoor krijg ik ook van mijn vrouw. En, zoals gezegd, donderdag samen op weg naar Frankrijk... Heerlijk. Have fun. Geniet ervan |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:35 schreef Loetje het volgende:[..] Ik wil de zorg in, past net wat beter bij me. Enkel iedere dag op en neer naar Roosendaal dus dat wordt heel pittig. Geniet ervan Pafke. Dat is schitterend werk, Loetje. En volop kansen om aan de slag te komen, kijkend naar de vergrijzing in ons land. Ik ben trots op je :)
En genieten gaan we zeker doen. Maar dat is pas donderdag ;)
Maandag en dinsdag ga ik thuis werken en woensdag kon ik al vrij nemen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dit wordt of heel weinig goals of enorm veel. Of 1 of ook meteen minimaal 6. Tenminste, dat zegt mijn gevoel. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:44 schreef Pavlov14 het volgende:[..] Dat is schitterend werk, Loetje. En volop kansen om aan de slag te komen, kijkend naar de vergrijzing in ons land. Ik ben trots op je :) En genieten gaan we zeker doen. Maar dat is pas donderdag ;) Maandag en dinsdag ga ik thuis werken en woensdag kon ik al vrij nemen. Veel voldoening en dat heb ik eigenlijk wel nodig als persoon, wellicht zelfs meer dan andere. Nenam weet die reden ook. Alleen dagen dat ik er half 5 uit moet en tegen half 10 thuis ben en dat vind ik minder vanwege mijn dochter. Dus dat kijk ik een paar weken aan en bevalt het niet kap ik het, zonder dat ik een opgever ben, direct af. Dochter gaat voor alles. |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:44 schreef Loetje het volgende:Dit wordt of heel weinig goals of enorm veel. Of 1 of ook meteen minimaal 6. Tenminste, dat zegt mijn gevoel. Ik heb ook zon gevoel. Of het wordt echt een klinkende 5-0 of 5-1, maar het kan ook een hele nare wedstrijd worden met een 0-1 of 1-1 voor mijn gevoel. Een gewone degelijke 2-0 of 3-1 voel ik niet echt aankomen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Oh en Pafke, neem woensdag een pilsje. Dat is namelijk heerlijk voor je er even tussenuit gaat. |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote: Pils is ook lekker als je er niet tussenuit gaat hoor :-P |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:47 schreef Pim het volgende:[..] Ik heb ook zon gevoel. Of het wordt echt een klinkende 5-0 of 5-1, maar het kan ook een hele nare wedstrijd worden met een 0-1 of 1-1 voor mijn gevoel. Een gewone degelijke 2-0 of 3-1 voel ik niet echt aankomen Beide ploegen spelen vol op de aanval. Dan valt het altijd of gigantisch tegen of je krijgt door een foutenfestival een waar doelpuntenfestijn |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ik pas deze keer... ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Het wordt 2-2....Ziyech zien we amper |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote: Haha. Ik ook, want ik drink niet alleen. Maar anders had ik er zeker eentje gepakt! |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:47 schreef Loetje het volgende:[..] Veel voldoening en dat heb ik eigenlijk wel nodig als persoon, wellicht zelfs meer dan andere. Nenam weet die reden ook. Alleen dagen dat ik er half 5 uit moet en tegen half 10 thuis ben en dat vind ik minder vanwege mijn dochter. Dus dat kijk ik een paar weken aan en bevalt het niet kap ik het, zonder dat ik een opgever ben, direct af. Dochter gaat voor alles. Ook dat begrijp ik maar al te goed. Kun je die opleiding alleen in Roosendaal doen? Is er helemaal geen mogelijkheid op dat wat dichter bij huis te doen?
Overigens vrees ik dat we jouw schiterende wedstrijdtopic aan het verkloten zijn met ons "gepraat"... ;) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote: Teveel druk op die jongen? Of Vitesse schakelt m uit? |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote: Ik neem je advies graag ter harte ;) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Dat verwachtingspatroon is belachelijk gewoon. Ik denk hetzelfde. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:48 schreef Loetje het volgende:[..] Beide ploegen spelen vol op de aanval. Dan valt het altijd of gigantisch tegen of je krijgt door een foutenfestival een waar doelpuntenfestijn Zo lang het maar in Ajax' voordeel is. |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote: Zelfbescherming haha. Heel soms op een enorm warme zonnige dag dan kan ik er nog wel eens eentje pakken |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Dit dus :-)....Loetje en ik zijn het vaak eens (niet op het forum) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:50 schreef Pavlov14 het volgende:[..] Ook dat begrijp ik maar al te goed. Kun je die opleiding alleen in Roosendaal doen? Is er helemaal geen mogelijkheid op dat wat dichter bij huis te doen? Overigens vrees ik dat we jouw schiterende wedstrijdtopic aan het verkloten zijn met ons "gepraat"... ;) Was door mijn oude docent veel te laat met aanmelden en dan is alles vol.
Nee man, lekker posten. Voetbal is kijken, zuipen en vooral chillen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Daarom mijn voorspelling van 37-31 |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op zondag 11 september 2016 - 15:52 schreef Loetje het volgende:[..] Was door mijn oude docent veel te laat met aanmelden en dan is alles vol. Nee man, lekker posten. Voetbal is kijken, zuipen en vooral chillen Maar er zijn ALTIJD en overal afvallers! Dat zou kunnen inhouden dat wanneer er dichter bij huis (vaak al heel snel) een afvaller is, dat jij zijn (of haar) plaats zou kunnen innemen. Maak het bespreekbaar, Loe. Neem contact op met je docent. |
|
|
|