|
|
JanM
|
|
|
Iemand dit boek besteld, ondanks zijn stevige prijskaartje van € 999,00? Zelf had ik 'm een tijdje geleden bijna besteld, maar toch niet gedaan en nu twijfel ik opnieuw. Weet iemand toevallig hoeveel van de 1908 exemplaren er daadwerkelijk verkocht zijn?
Misschien als mijn grootste vriend lijdensweg (heeft 'm ongetwijfeld besteld) dit leest hij er voor ons allemaal even eentje kan regelen, ter 'compensatie' van het al tijden aan moeten horen van zijn gezeik?
donderdag 08-09-16 14:22 'Feyenoord de Grootste’ donderdag gepresenteerd
De Kuip is donderdagavond het decor van de presentatie van het dikste, het zwaarste en het grootste sportboek ooit gemaakt in Nederland: Feyenoord de Grootste.
Het boek telt ruim 860 pagina’s, weegt dertig kilo, kent een formaat van 51.5 cm x 51.5 cm en wordt uitgegeven in een gelimiteerde, genummerde oplage van 1908 exemplaren, verwijzend naar het oprichtingsjaar van Feyenoord.
‘Feyenoord de Grootste’ is tot stand gekomen dankzij een samenwerking tussen club, supporters, Kick uitgevers en DrukwerkMAX. In het boek worden de hoogte- en dieptepunten in de historie van Feyenoord uitgelicht, met vele bijzondere verhalen en niet eerder gepubliceerde foto’s.
Niet alleen de grootste successen uit de clubhistorie krijgen veel aandacht, maar ook de mensen die de club groot hebben gemaakt: van spelers tot trainers en van bestuurders tot supporters. Bovendien is er veel ruimte voor een schitterende reeks relikwieën, verzamelobjecten die de hechte band tussen de club en zijn aanhangers symboliseren.
Aan het XXL-boek is in totaal 94 weken gewerkt. Het telt bijdragen van gerenommeerde auteurs en journalisten als Jaap Visser, Matty Verkamman, Wilfried de Jong, Michel van Egmond, Nico Dijkshoorn en Edwin Winkels.
Het boek is geproduceerd door DrukwerkMAX, dat hulp heeft gekregen van een van ’s werelds beste binderijen. Bij deze Italiaanse binderij worden ook boeken voor het Vaticaan gebonden. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Ik ben wel een lezer en zeker boeken over Feyenoord vind ik interessant. Maar dit prijskaartje gaat mijn budget net even te boven. Ik pas. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Wat een geld zeg... Vast een geweldig naslagwerk. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Ongetwijfeld! Collectorsitem noemen ze het, maar ik vraag me af of ze er veel van verkocht hebben. Op http://www.feyenoorddegrootste.nl/~/xxl-boek_1.html wijst alles er tenminste op dat je 'm nog gewoon kunt bestellen ...
Neem aan dat ze pas zijn gaan drukken toen er al een behoorlijk aantal besteld was (zeg 500 of misschien zelfs 1.000 stuks), zodat ze de kosten in ieder geval (grotendeels) gedekt hadden, maar kan daar nergens iets over vinden.
Zou dan persoonlijk graag de laatste (#1908) willen hebben! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Tja, dat is wel heel veel.. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Goeie investering, die boeken worden alleen maar meer waard. Ingepakt op zolder laten liggen en nooit inkijken. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 08 september 2016 - 19:03 schreef Gerard_FR het volgende:Goeie investering, die boeken worden alleen maar meer waard. Ingepakt op zolder laten liggen en nooit inkijken. Wanneer je zelf dood bent ja. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op donderdag 08 september 2016 - 19:03 schreef Gerard_FR het volgende:Goeie investering, die boeken worden alleen maar meer waard. Ingepakt op zolder laten liggen en nooit inkijken. Opwindend man.... Lekker met je porum + boek naar Tussen Kunst en Kitsch gaan. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 08 september 2016 - 19:03 schreef Gerard_FR het volgende:Goeie investering, die boeken worden alleen maar meer waard. Ingepakt op zolder laten liggen en nooit inkijken. Klopt, leuk voor bv een nalatenschap . |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Maar als er van de 1908 nu nog maar 500 of zo verkocht zijn is de kans daarop niet zo groot lijkt mij ... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Wat bedoel je Jan ? |
|
|
|
|
ar
|
|
|
M, n dochter wilde het boek wel aan opa vragen met Sinter kerst en nieuw. Tevens ook haar verjaardagskado.Misschien trapt hij erin. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik ben effe de weg kwijt. In 2014 (dec?)hebben alle certificaathouders toch n mail ontvangen om in te schrijven ? Later werd er n link gegeven voor inschrijving. Op diezelfde link (ik heb hem even opgehaald in het cafe topic) kun je nu direct betalen en bestellen ? |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op donderdag 08 september 2016 - 21:54 schreef van geil het volgende:Ik ben effe de weg kwijt. In 2014 (dec?)hebben alle certificaathouders toch n mail ontvangen om in te schrijven ? Later werd er n link gegeven voor inschrijving. Op diezelfde link (ik heb hem even opgehaald in het cafe topic) kun je nu direct betalen en bestellen ? Blijkbaar. Daaruit maak ik dus op dat de 1908 beschikbare exemplaren dus niet allemaal verkocht zijn. Het zou op zich natuurlijk een collectorsitem kunnen worden, maar m.i. alleen als er een 'run' op geweest zou zijn en ze al allemaal verkocht zouden zijn. Nu is er blijkbaar al te weinig animo om ze überhaupt alle 1908 kwijt te raken en betwijfel ik dus ten zeerste of je er later ooit een veelvoud voor zult kunnen krijgen. Aan de andere kant worden de wel verkochte exemplaren (stel 500) ooit natuurlijk wel schaarser dan als er 1908 zouden zijn verkocht, maar dan zouden alle niet verkochte exemplaren vernietigd moeten zijn/worden. Beetje onduidelijk verhaal geworden misschien, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik ... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 september 2016 - 13:44 schreef JanM het volgende:[..] Blijkbaar. Daaruit maak ik dus op dat de 1908 beschikbare exemplaren dus niet allemaal verkocht zijn. Het zou op zich natuurlijk een collectorsitem kunnen worden, maar m.i. alleen als er een 'run' op geweest zou zijn en ze al allemaal verkocht zouden zijn. Nu is er blijkbaar al te weinig animo om ze überhaupt alle 1908 kwijt te raken en betwijfel ik dus ten zeerste of je er later ooit een veelvoud voor zult kunnen krijgen. Aan de andere kant worden de wel verkochte exemplaren (stel 500) ooit natuurlijk wel schaarser dan als er 1908 zouden zijn verkocht, maar dan zouden alle niet verkochte exemplaren vernietigd moeten zijn/worden. Beetje onduidelijk verhaal geworden misschien, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik ... Ja duidelijk. Alleen ik heb me toen ingeschreven en zou bericht ontvangen over betaling etc. Echter nooit iets gehoord tot op heden. En nu zijn ze ineens in de vrije handel. Dat begrijp ik even niet of het bericht is onderweg? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Al een poosje. Hetzelfde bedrijf als die van de passe-partouts ;-) |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Gewoon alles opkopen, eentje houwe de rest verbrande, over 100 jaar naar tusse kunst en kitsch en cashen. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Elek keer als ik er over lees of iets over zie, begin ik ok te twijfelen om er eentje te kopen. Ik heb alle stoeptegels over Feyenoord en die een over de watersnoodramp. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Had even een mailtje gestuurd en kreeg terug dat er inmiddels ± 400 verkocht / weg zijn, waaronder populaire nummers zoals 1, 1200, 1212 en 1908 ... Nog maar eens even rustig afwachten dus wat mij betreft ... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het is natuurlijk een duur boek, maar dat valt me tegen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ga toch geen boek lezen waar Nico Dijkshoorn aan heeft meegewerkt... Buiten dat kan je alle verhalen en anekdotes van onze club zo onderhand wel.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nico Dijkshoorn wat een zaaddodende ouwehoer is dat.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Waarom z'n klote titel voor dit topic, krijg elke keer weer zin aan een frikandel als ik em lees. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Op een zacht wit broodje en een schep pindasaus, slurp. Wel ff af laten koelen, maar toch verassen die dingen je steeds weer en brand je gigantisch je bek. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Haha vertel mij wat..d:-))) |
|
|
|
|
broer van Ted
|
|
|
het moet op de boekenlijst komen van het voortgezet onderwijs Examenjaar 2017. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kijk dat noem ik nog eens een goede suggestie.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
XXL-BOEK NUMMER 1908 VOOR STAD ROTTERDAM
Feyenoords ambassadeur Gerard Meijer heeft vrijdagmiddag het XXL-boek ‘Feyenoord de Grootste’ op het stadhuis van Rotterdam overhandigd aan burgemeester Ahmed Aboutaleb. Het boek is een cadeau van Feyenoord aan de gemeente en al haar inwoners.
Het XXL-boek is uitgebracht in een genummerde oplage van 1908 exemplaren. De gemeente Rotterdam kreeg nummer 1908, verwijzend naar het oprichtingsjaar van Feyenoord.
Burgemeester Aboutaleb ontving Meijer in zijn persoonlijke werkkamer, waar ze samen het boek onthulden. Dit lag opengeslagen op de pagina’s waarop foto’s waren te zien van de huldiging op de Coolsingel na het landskampioenschap van 1999.
De burgemeester begon direct in het boek te bladeren en was zichtbaar onder de indruk. ‘Het is niet alleen een boek, maar ook een kunstwerk, waarmee ik Feyenoord en alle Feyenoorders graag wil feliciteren,’ vertelde hij. Ook gaf hij te kennen dat hij het boek binnenkort zal laten zien aan het college en aan de gemeenteraad. ‘Daarna zullen we bekijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat ook de inwoners van Rotterdam de kans krijgen om het boek op het stadhuis te bekijken.’
‘Feyenoord de Grootste’ werd in september gepresenteerd in De Kuip, waar het eerste exemplaar werd overhandigd aan Willem van Hanegem. Ook clubiconen als Wim Jansen, Giovanni van Bronckhorst en Gerard Kerkum kregen daar een boek overhandigd.
Het XXL-boek is het grootste Nederlandse sportboek ooit en een collectorsitem bij uitstek. Het boek is verkrijgbaar via www.feyenoorddegrootste.nl.
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Daar gaat JanM zn droom exemplaar was t niet ? |
|
|