|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Het is een logische opstelling, behalve de voorroede.
Ziyech op de bank, net als taore en youness |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 19:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Het is een logische opstelling, behalve de voorroede. Ziyech op de bank, net als taore en youness Middenveld zit juist het grootste probleem. Geen enkele creativiteit vanuit dat middenveld. Ik zou veel liever gudelj op cvm zien. Ziyech naast Klaassen en dan Ghazi gewoon rechtsbuiten.
En als riedewald niet in de defensie wil spelen. Moet ie lekker op de bank gaan zitten. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Speelt suarez spits dan? Alleen op papier speelt hij in de spits. Neymar, messi en suarez wisselen van positie, die hebben geen vaste positie. Verder is hij altijd rechtsbuiten geweest.
Siem de jong vind dat hij een middenvelder is terwijl hij zijn beste wedstrijden als spits heeft gespeeld.
Maar even over riedewald, hij vind dat hij te weinig vertrouwen heeft om centraal achterin te spelen, zowel aan de bal als zonder. Hij vind het fijn dat er spelers achter hem staan. En je ziet ook dat hij dat nodig heeft. Aan de bal wil hij wel eens de bal verliezen, dat had hij als verdediger ook al. Ook zonder de bal wil hij wel eens uitgespeeld worden en duel verliezen.
Ik ben het mee eens dat hij ooit centraal achterin gaat spelen, maar nu is hij daar nog niet aan toe, aldus de speler zelf |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Volgende week tegen PEC toch maar eens Dolberg in de basis zetten Boszje! !!! Dan spelen we thuis en dat is een mooie kans om Ziyech op het middenveld te zetten. Achterin is Sanchez trouwens nu al onomstreden en een echte topspeler. Kortom goede spelers genoeg. ...nu nog ff op de goede plek zetten!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 20:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Speelt suarez spits dan? Alleen op papier speelt hij in de spits. Neymar, messi en suarez wisselen van positie, die hebben geen vaste positie. Verder is hij altijd rechtsbuiten geweest. Siem de jong vind dat hij een middenvelder is terwijl hij zijn beste wedstrijden als spits heeft gespeeld. Maar even over riedewald, hij vind dat hij te weinig vertrouwen heeft om centraal achterin te spelen, zowel aan de bal als zonder. Hij vind het fijn dat er spelers achter hem staan. En je ziet ook dat hij dat nodig heeft. Aan de bal wil hij wel eens de bal verliezen, dat had hij als verdediger ook al. Ook zonder de bal wil hij wel eens uitgespeeld worden en duel verliezen. Ik ben het mee eens dat hij ooit centraal achterin gaat spelen, maar nu is hij daar nog niet aan toe, aldus de speler zelf Ja Suarez speelt als 9. En ook gewoon echt als een echte 9. Zakt alleen iets uit als er rondom de 16 gespeed word.
Cvm is bij Ajax de belangrijkste positie in het elftal met de manier van spelen die bosz graag wil. Riedewald vult dat bij lange na biet goed genoeg in. Gudelj en bazoer zijn daar betere opties voor. Riedewald moet juist lekker naast Sánchez gaan spelen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 19:57 schreef remco k het volgende:[..] Middenveld zit juist het grootste probleem. Geen enkele creativiteit vanuit dat middenveld. Ik zou veel liever gudelj op cvm zien. Ziyech naast Klaassen en dan Ghazi gewoon rechtsbuiten. En als riedewald niet in de defensie wil spelen. Moet ie lekker op de bank gaan zitten. Middenveld is geen probleem, het probleem zit voorin en bij de backs.
Youness is in een diepe gat gevallen Ziyech, mag niet zweven, moet rechts staan. Heel snel balverlies, zat niet in wedstrijd. Taore is niet de man van vitesse, is dit een tweelingbroer?
Zowel tete als veltman levert totaal geen voorzet. En dijks doet het wel maar komt nooit aan.
De enige die wat doen in de wedstrijd is juist het middenveld. De andere die het moeten doen levert niks af, daarom is het zo weinig. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 19:57 schreef remco k het volgende:[..] Middenveld zit juist het grootste probleem. Geen enkele creativiteit vanuit dat middenveld. Ik zou veel liever gudelj op cvm zien. Ziyech naast Klaassen en dan Ghazi gewoon rechtsbuiten. En als riedewald niet in de defensie wil spelen. Moet ie lekker op de bank gaan zitten. Zet Riedewald dan naast Sanchez. Ghazi rechts, Gudelj cvm, klaassen en Ziyech ervoor. Dan nog Dolberg basis en klaar. Traore kan ook nog voor Younes op links. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 20:06 schreef remco k het volgende:[..] Ja Suarez speelt als 9. En ook gewoon echt als een echte 9. Zakt alleen iets uit als er rondom de 16 gespeed word. Cvm is bij Ajax de belangrijkste positie in het elftal met de manier van spelen die bosz graag wil. Riedewald vult dat bij lange na biet goed genoeg in. Gudelj en bazoer zijn daar betere opties voor. Riedewald moet juist lekker naast Sánchez gaan spelen. Gudelj heeft vorig jaar laten zien dat hij het niet geweldig kan. Vrijwel iedereen heeft gezegd dat hij dat niet moet doen. Begin van het seizoen heeft bazoer de kans gehad, wat bleek dat hij zo rampzalig speelde dat we nu in de EL speelt en niet in de CL.
Van alle 3 is riedewald op dit moment de betere. Bazoer is totaal uitvorm en gudelj kan het niet. Dus dan is het simpel, op dit moment is Riedwald de man op 6. OP DIT MOMENT, morgen kan het anders zijn, als bazoer invorm raakt of gudelj het wel laat zien dat hij het kan. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 20:20 schreef Hummel10 het volgende:[..] Zet Riedewald dan naast Sanchez. Ghazi rechts, Gudelj cvm, klaassen en Ziyech ervoor. Dan nog Dolberg basis en klaar. Traore kan ook nog voor Younes op links. Je mist volledig de eenheid binnen het team. Het is individualisme puur zang. Op deze manier ontstaat geen groei binnen het team. En wordt het moeilijk te groeien naar een niveau waarom Ajax wel als team gaat spelen.
Je mist nog steeds net als vorig jaar de wil om te willen winnen. Ik zie Bosz ook niet als een persoon die instaat is om die mentaliteit te kunnen veranderen.
Wanneer je niet eens instaat bent om een normaal rendement uit iedere speler te halen dan wordt het een heel lang en moeizaam jaar. Ik geloof niet dat nu diverse spelers tegelijk uit vorm zijn.
Klaassen is zelfs een speler die op dit moment niet de stempel zo op wedstrijden kan drukken als vorig jaar.
Met Milik had Ajax zeker nu meer goals gehad, Traore is niet een spits die zo zelfstandig als Milik kan spelen. Al jaren is het voor een spits bijna onmogelijk om een gewenst niveau te bereiken.
Ook ik denk dat hij beter op de zijkant kan spelen en Dolberg in de spits. Omdat zijn spel beter past bij dit Ajax. Dat zal hij dan met goals moeten afdwingen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het probleem van Ajax is niet creativiteit. Het probleem is het bloedeloze, trage spel. Zelfs achterin, zonder druk, durft niemand met 1x raken de bal rond te spelen. Daarvoor wordt het niet beter. Alleen Klaassen probeert dat steeds met de 9 maar hij is ook echt de enige. Zolang Ajax geen tempo speelt hoef je het gewoon niet over creativiteit te hebben. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Aanvullend op het bovenstaande: Ajax kan het echt wel. Zie delen van de wedstrijden tegen Roda en Rostov thuis toen Ajax de tegenstander echt van het kastje naar de muur stuurde met snel, aanvallend voetbal. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 21:00 schreef Eide het volgende:Aanvullend op het bovenstaande: Ajax kan het echt wel. Zie delen van de wedstrijden tegen Roda en Rostov thuis toen Ajax de tegenstander echt van het kastje naar de muur stuurde met snel, aanvallend voetbal. Alleen een beetje vreemd dat ze dit niet iedere wedstrijd kunnen brengen. Panathinaikos leek nergens op over 5 meter ging alles verkeerd. Vandaag bij vlagen ook weer. Zal toch echt met vertrouwen te maken hebben denk ik dan? |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 19:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Het is een logische opstelling, behalve de voorroede. Ziyech op de bank, net als taore en youness Zalig zijnde simpele van geest ze weten niet wat ze zeggen.
Ziyech is de beste speler van Ajax en moet op de meest rendabele positie worden ingezet.
En dat is niet de bank, haha sukkel (sorry meen het niet zo)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 september 2016 door Peter1956 -- |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
Wanneer stopt dat debiele overleg bij een vrije trap tussen Ziyech en die Gudlje |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Het is op dit moment een zwalkend elftal niet om aan te zien traag niemand beweegt geen zelfvertrouwen en Ziyech moet achter de spitsen met daar achter Klaasen en Gedelj of Bazoer.Achterin Tete-Sanzes-Riedewalt-Dijks.voorin Younes-Traore/Dolberg/Anwar |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 22:38 schreef Peter1956 het volgende:[..] Zalig zijnde simpele van geest ze weten niet wat ze zeggen. Ziyech is de beste speler van Ajax en moet op de meest rendabele positie worden ingezet. En dat is niet de bank, haha sukkel (sorry meen het niet zo) Sorry maar ziyech was vandaag niet de beste speler. Ziyech heeft heel vaak als rechtsbuiten gespeeld, toen speelde hij een stuk beter.
En daarvoor liet hij ook niet zien dat hij de beste speler is.
Sorry maar spelers moet het laten zien en spelen niet om hun naam of om hun bedrag |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 21:52 schreef Hummel10 het volgende:[..] Alleen een beetje vreemd dat ze dit niet iedere wedstrijd kunnen brengen. Panathinaikos leek nergens op over 5 meter ging alles verkeerd. Vandaag bij vlagen ook weer. Zal toch echt met vertrouwen te maken hebben denk ik dan? Inderdaad. Ajax begon redelijk maar met slechte resultaten. Daarna bij vlagen echt goed maar weer matige resultaten en nu kutvoetbal maar wel met resultaat. Ik snap het ook slecht. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 23:49 schreef Eide het volgende:[..] Inderdaad. Ajax begon redelijk maar met slechte resultaten. Daarna bij vlagen echt goed maar weer matige resultaten en nu kutvoetbal maar wel met resultaat. Ik snap het ook slecht. Zoals het nu gaat is natuurlijk prima slecht spelen en winnen is beter voor het vertrouwen dan constant verliezen. Ik hoop dat ze de rust en het vertrouwen kunnen gaan vinden dat als alles straks goed staat het voetbal beter kan gaan worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 20:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Middenveld is geen probleem, het probleem zit voorin en bij de backs. Youness is in een diepe gat gevallen Ziyech, mag niet zweven, moet rechts staan. Heel snel balverlies, zat niet in wedstrijd. Taore is niet de man van vitesse, is dit een tweelingbroer? Zowel tete als veltman levert totaal geen voorzet. En dijks doet het wel maar komt nooit aan. De enige die wat doen in de wedstrijd is juist het middenveld. De andere die het moeten doen levert niks af, daarom is het zo weinig. Het probleem zit wel in het middenveld. Dat middenveld is namelijk niet of amper aanspeelbaar, aansluiting naar voren toe is dramatisch in balbezit, en creativiteit is er gewoon niet.
Vrijwel alle kansen die ontstaan, komen vanuit de aanval, en ja bij het eindstation zijn dan ook vaak middenvelders betrokken..
Het middenveld is daarna de linie die het druk zetten bepaald, daar komen namelijk alle afvallende ballen terecht, en daar lopen de vrije mensen bij counters. Allemaal zaken die op dit moment ver onder de maat zijn.
En als laatste, het versnellen van het spel moet gebeuren vanuit het middenveld, ook dat gebeurt gewoon niet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 20:20 schreef Hummel10 het volgende:[..] Zet Riedewald dan naast Sanchez. Ghazi rechts, Gudelj cvm, klaassen en Ziyech ervoor. Dan nog Dolberg basis en klaar. Traore kan ook nog voor Younes op links. Dat gaf ik al aan. Precies zo.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 20:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Gudelj heeft vorig jaar laten zien dat hij het niet geweldig kan. Vrijwel iedereen heeft gezegd dat hij dat niet moet doen. Begin van het seizoen heeft bazoer de kans gehad, wat bleek dat hij zo rampzalig speelde dat we nu in de EL speelt en niet in de CL. Van alle 3 is riedewald op dit moment de betere. Bazoer is totaal uitvorm en gudelj kan het niet. Dus dan is het simpel, op dit moment is Riedwald de man op 6. OP DIT MOMENT, morgen kan het anders zijn, als bazoer invorm raakt of gudelj het wel laat zien dat hij het kan. Bazoer heeft niet op CVM gespeeld. Toen speelden ze weer naast elkaar en lieten ze gaten vallen omdat ze het van elkaar moesten overnemen..
JUist Riedewald laat nu zien het gewoon niet te kunnen. Van de 3 is Riedewald op die positie gewoon de slechtste optie. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Dan zijn we het een keertje eens! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Tete rechts proberen? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Proberen? Die heeft toch gewoon bewezen een prima back te zijn. Net als Veltman overigens..
Die jongens zijn verdedigend beiden gewoon heel erg goed. En daar moeten ze op worden afgerekend, als ze aan de bal aanvallend ook nog wat zouden kunnen is mooi meegenomen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 19 september 2016 - 14:03 schreef remco k het volgende:[..] Proberen? Die heeft toch gewoon bewezen een prima back te zijn. Net als Veltman overigens.. Die jongens zijn verdedigend beiden gewoon heel erg goed. En daar moeten ze op worden afgerekend, als ze aan de bal aanvallend ook nog wat zouden kunnen is mooi meegenomen. Tete en Veltman kunnen er niet tegelijk spelen dat bedoelde ik.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Veltman is totaal uit vorm de onzekerheid straalt er van af.Ik ben geen Tete fan maar van mij mag hij weer een kans krijgen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 19 september 2016 - 15:42 schreef p111 het volgende:Veltman is totaal uit vorm de onzekerheid straalt er van af.Ik ben geen Tete fan maar van mij mag hij weer een kans krijgen. Ik vond Tete juist erg sterk alleen dit seizoen zwak begonnen. Verdedigen kan hij wel alleen tegen mindere ploegen moet hij mee voetballen dat zag er niet best uit. Maar lag dit aan hem want de hele ploeg was niet vooruit te branden. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 18 september 2016 - 20:06 schreef remco k het volgende:[..] Ja Suarez speelt als 9. En ook gewoon echt als een echte 9. Zakt alleen iets uit als er rondom de 16 gespeed word. Cvm is bij Ajax de belangrijkste positie in het elftal met de manier van spelen die bosz graag wil. Riedewald vult dat bij lange na biet goed genoeg in. Gudelj en bazoer zijn daar betere opties voor. Riedewald moet juist lekker naast Sánchez gaan spelen. En daar ligt nu de kern van het probleem Remco, dat de Cvm bij ons de belangrijkste positie is. In de gouden jaren waren dat de nummer 10 positie en de spitspositie. Toen was het wel smullen en het aankijken meer dan waard. Dus ik zou aankomende wedstrijd Ziyech op 10 zetten en Dolberg in de spits voor Traore. El Ghazi terug in de basis en Nouri voor Younes. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 september 2016 - 19:19 schreef hjf het volgende:[..] En daar ligt nu de kern van het probleem Remco, dat de Cvm bij ons de belangrijkste positie is. In de gouden jaren waren dat de nummer 10 positie en de spitspositie. Toen was het wel smullen en het aankijken meer dan waard. Dus ik zou aankomende wedstrijd Ziyech op 10 zetten en Dolberg in de spits voor Traore. El Ghazi terug in de basis en Nouri voor Younes. Nee hoor, ook toen was dat deel van het voetbal het belangrijkste deel van het elftal. Alleen toen waren dat soort posities goed ingevuld, zo dat de "fijne" voetballers konden doen waar ze goed in waren..
Je opstelling trouwens helemaal mee eens. Ik zou Youness overigens ook wel willen zien met die jongens.. Klaassen naast Zyech lijkt me ook prima trouwens.. |
|
|
|