|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Word de wedstrijd om 12.00 nachts gespeeld? Dan hoef ik namelijk geen slaappil in te nemen.
Of moeten ze nog een breiwerk gaan maken, dan zou ik het idd doen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 september 2016 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 25 september 2016 - 01:48 schreef Loetje het volgende:[..] Juist wel. Ervoor loopt alles spaak via hem... Mede door zo'n instelling die jij hebt zullen wij Nederlanders altijd blijven falen. We speelde de hele wedstijd al met 10 man dan kan hij ook de wedstrijd afmaken want de wedstrijd was al gespeeld.
Maar ik ben met je eens dat Younes gewisseld had moeten worden, als Ajax de wedstrijd niet op slot had gegooid. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 13:13 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ja ik wel, jij ook? Was namelijk gewoon een bal die Onana had kunnen of misschien wel moeten hebben. Anticipeert niet goed op het schot. Doet overigens niet af aan het feit dat hij verder uitstekend keepte maar jij was toch altijd van het benoemen van dingen? Zowel goed als fout! En let wel, ik heb totaal 0.0 probleem met Onana op doel (zie hem graag op doel) maar benoem wel het zwakke moment. Ik heb heb hem speciaal voor deze reactie nog even terug gekeken.
En zoals ook vaak bij Cilissen, is het geen fout, maar zeker ook geen onhoudbare bal. Zo heb ik het gister niet beoordeelt.
Met zijn goede redding, waarvan ik denk dat Cilissen die bal niet zou hebben bedoel ik overigens die bal die hij weg stompt in zijn linker hoek, niet die showduik op dat boogballetje..
Zo voldoende antwoord op je vraag?
VErder overigens volledig eens met je stelling dat je hem graag ziet keepen..
Voetballend ook ijzersterk, ik denk misschien zelfs wel dat het voor KRul lastig gaat worden hem eruit te keepen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 15:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] We speelde de hele wedstijd al met 10 man dan kan hij ook de wedstrijd afmaken want de wedstrijd was al gespeeld. Maar ik ben met je eens dat Younes gewisseld had moeten worden, als Ajax de wedstrijd niet op slot had gegooid. Een speler die al weken zo slecht in vorm zit gaat niet de ommekeer vinden in een wedstrijd waarin die echt belabberd speelt...
Dat hij kansen moet blijven krijgen om zijn vorm te hervinden ben ik overigens volledig mee eens..
Maar ik denk dat Nouri op linksbuiten nu voor meer gevaar kan zorgen dan dat Youness kan .. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 20:09 schreef remco k het volgende:[..] Een speler die al weken zo slecht in vorm zit gaat niet de ommekeer vinden in een wedstrijd waarin die echt belabberd speelt... Dat hij kansen moet blijven krijgen om zijn vorm te hervinden ben ik overigens volledig mee eens.. Maar ik denk dat Nouri op linksbuiten nu voor meer gevaar kan zorgen dan dat Youness kan .. Vaak gaan spelers beter spelen als ze daarvoor iets goeds gedaan hebben. Deze wedstrijd was heel goed geschikt om zijn vorm terug te vinden. Zie traore, begon aan de wedstrijd wat zwakjes en begon betere te spelen. Het kan, gebeurd niet altijd.
Ik denk dat nouri als links buiten niet moet gebruiken, zelfde geld voor ziyech als rechtsbuiten |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 20:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Vaak gaan spelers beter spelen als ze daarvoor iets goeds gedaan hebben. Deze wedstrijd was heel goed geschikt om zijn vorm terug te vinden. Zie traore, begon aan de wedstrijd wat zwakjes en begon betere te spelen. Het kan, gebeurd niet altijd. Ik denk dat nouri als links buiten niet moet gebruiken, zelfde geld voor ziyech als rechtsbuiten Mee eens, dat ze op moeten houden met spelers niet op hun vaste posities laten spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 20:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Vaak gaan spelers beter spelen als ze daarvoor iets goeds gedaan hebben. Deze wedstrijd was heel goed geschikt om zijn vorm terug te vinden. Zie traore, begon aan de wedstrijd wat zwakjes en begon betere te spelen. Het kan, gebeurd niet altijd. Ik denk dat nouri als links buiten niet moet gebruiken, zelfde geld voor ziyech als rechtsbuiten Traore speelde gewoon in zijn geheel een redelijk goede pot..
Youness de hele wedstrijd gewoon heel erg slecht, die had gewoon bij 60 minuten eraf gehaald moeten worden..
Nouri speelde in de jeugd en in Jong Ajax afgelopen jaar ook veel in ditzelfde systeem als linksbuiten, en deed dat gewoon heel erg goed. Vergelijking met Zyech gaat daarom ook mank.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je moet de 11 beste speler opstellen, als Nouri bij die beste 11 hoort moet Bosz maar een plekje voor hem vinden. En Nouri is het daarbij gewoon gewend om op die plek in dit systeem te spelen... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 20:28 schreef remco k het volgende:[..] Traore speelde gewoon in zijn geheel een redelijk goede pot.. Youness de hele wedstrijd gewoon heel erg slecht, die had gewoon bij 60 minuten eraf gehaald moeten worden.. Nouri speelde in de jeugd en in Jong Ajax afgelopen jaar ook veel in ditzelfde systeem als linksbuiten, en deed dat gewoon heel erg goed. Vergelijking met Zyech gaat daarom ook mank.. Sorry maar de 1ste 20 min ging alles fout bij traore of zelfs langer. Maar toen vond ik hem niet goed spelen. Stond net als younes op het lijstje om te wisselen.
Ziyech had bij Twente de vrijheid om te toen wat hij wilde, maar speelde op papier rechtsbuiten. Speelde grandioos.
Bij Ajax krijg je die vrijheid niet, dan is het een stuk minder.
Bij jong Ajax en in de jeugd is dat precies het zelfde. Vorig jaar speelde Ajax anders dan wat ze bij jong Ajax en in de jeugd doen. Volgens mij is dat nu nog zo. Spelers hebben bij jong Ajax meer vrijheid, gaat daarom ook wel wat fout en wint niet altijd. Bij Ajax is er toch meer vastigheid en meer regels waar speler aan moeten houden.
Kortom ik ben geen fan van dat nouri linksbuiten zetten, ook al speelde hij in een ander team daar ook. Ik heb genoeg spelers elders beter zien spelen dan bij Ajax 1 terwijl de positie het zelfde is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 21:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Sorry maar de 1ste 20 min ging alles fout bij traore of zelfs langer. Maar toen vond ik hem niet goed spelen. Stond net als younes op het lijstje om te wisselen. Ziyech had bij Twente de vrijheid om te toen wat hij wilde, maar speelde op papier rechtsbuiten. Speelde grandioos. Bij Ajax krijg je die vrijheid niet, dan is het een stuk minder. Bij jong Ajax en in de jeugd is dat precies het zelfde. Vorig jaar speelde Ajax anders dan wat ze bij jong Ajax en in de jeugd doen. Volgens mij is dat nu nog zo. Spelers hebben bij jong Ajax meer vrijheid, gaat daarom ook wel wat fout en wint niet altijd. Bij Ajax is er toch meer vastigheid en meer regels waar speler aan moeten houden. Kortom ik ben geen fan van dat nouri linksbuiten zetten, ook al speelde hij in een ander team daar ook. Ik heb genoeg spelers elders beter zien spelen dan bij Ajax 1 terwijl de positie het zelfde is. Traore vond ik al vrij snel duidelijk dat die goed in de wedstrijd zat, probeerde acties te maken en een aantal daarvan gingen prima.. Speelde echt een stuk beter dan Youness, ook al in de eerste minuten..
Andere clubs zijn totaal niet relevant, ook Jong Ajax krijgt namelijk amper ruimte om te voetballen, die jongens zijn er alleen erg goed in om met die ruimte om te gaan..
Ajax 1 probeert nu vrijwel hetzelfde te spelen als de rest van de opleiding, en zeker de flanken worden op ongeveer dezelfde manier ingevuld. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 21:41 schreef remco k het volgende:[..] Traore vond ik al vrij snel duidelijk dat die goed in de wedstrijd zat, probeerde acties te maken en een aantal daarvan gingen prima.. Speelde echt een stuk beter dan Youness, ook al in de eerste minuten.. Andere clubs zijn totaal niet relevant, ook Jong Ajax krijgt namelijk amper ruimte om te voetballen, die jongens zijn er alleen erg goed in om met die ruimte om te gaan.. Ajax 1 probeert nu vrijwel hetzelfde te spelen als de rest van de opleiding, en zeker de flanken worden op ongeveer dezelfde manier ingevuld. Ga mij maar eens uitleggen waarom ik ajax onder de 19 beter zie voetballen dan Ajax 1 en dat al jaren lang.
Nouri, net als ziyech horen op het middenveld.
Ik heb ineasta ook wel eens op de flanken zien voetballen. Vond ik toch minder leuk dan dat hij gewoon op het middenveld speelde.
Laatst nog, sneijder tegen Zweden, als linksbuiten. Het kan, maar kom nou, die horen gewoon op het middenveld |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 22:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ga mij maar eens uitleggen waarom ik ajax onder de 19 beter zie voetballen dan Ajax 1 en dat al jaren lang. De tegenstand is bijvoorbeeld een stuk minder groot. Ook internationaal nog geen tegenstanders die half Zuid-Amerika binnen de lijnen hebben. Een minder grote poule toppers (maximaal een jaar of 2 leeftijdsbracket eigenlijk). Zeker in Nederland zo weinig tegenstander dat je maincaal kan aanvallen zonder daar last van te hebben.
Zo kan ik nog wel even door gaan. De A1 is in Europees verband bijvoorbeeld al een stuk minder spectaculair en aantrekkelijk omdat er dan serieus verdedigd moet worden. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 22:20 schreef Eide het volgende:[..] De tegenstand is bijvoorbeeld een stuk minder groot. Ook internationaal nog geen tegenstanders die half Zuid-Amerika binnen de lijnen hebben. Een minder grote poule toppers (maximaal een jaar of 2 leeftijdsbracket eigenlijk). Zeker in Nederland zo weinig tegenstander dat je maincaal kan aanvallen zonder daar last van te hebben. Zo kan ik nog wel even door gaan. De A1 is in Europees verband bijvoorbeeld al een stuk minder spectaculair en aantrekkelijk omdat er dan serieus verdedigd moet worden. Ik heb een keer iemand van het technische hart horen zeggen dat het niet uitmaakt of de teams in de jeugdopleiding winnen of verliezen.
Bij jong Ajax maakt het ook niet uit of ze winnen of verliezen want degraderen kunnen ze volgens mij niet. Promoveren kunnen ze überhaupt niet, wellicht wel kampioen worden.
Er is maar 1 team waar resultaat telt en dat is bij het hoofdteam. Resultaat is zelfs zo belangrijk dat het niet uit maakt hoe er word gespeeld, als er maar word gewonnen.
Dat verschil is belangrijk |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jong Ajax kan in de nieuwe opzet wel degelijk promoveren en degraderen. Het kan alleen niet in dezelfde klasse als andere representatieve teams uitkomen (Ajax 1, amateurs). Daarnaast is het doel van de jeugdopleiding inderdaad niet het winnen van prijzen maar het afleveren van talenten voor Ajax 1. Desondanks blijft het winnen van de Youth League een diep gekoesterde wens binnen Ajax.
Dat alles veranderd echter niets aan de verklaring waarom de A1 vaak makkelijker lijkt te spelen als Jong Ajax of Ajax 1. Er is gewoon veel minder tegenstand, het klasseverchil tussen de top en de rest is veel groter en geld/transfers spelen minder een rol. Dat blijft overeind, ongeacht de doelstellingen van de opleiding. Een elftal speelt zoals het kan. Als de weerstand laag is kan je dus maximaal aanvallen. Pas als de weerstand toeneemt (Europees of tegen de kakkies) ga je een ander soort voetbal zien, gewoon omdat je anders geslacht wordt door defensieve naïviteit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 september 2016 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 22:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ga mij maar eens uitleggen waarom ik ajax onder de 19 beter zie voetballen dan Ajax 1 en dat al jaren lang. Nouri, net als ziyech horen op het middenveld. Ik heb ineasta ook wel eens op de flanken zien voetballen. Vond ik toch minder leuk dan dat hij gewoon op het middenveld speelde. Laatst nog, sneijder tegen Zweden, als linksbuiten. Het kan, maar kom nou, die horen gewoon op het middenveld Omdat de grootste talenten van de wereld voetballen tegen jongens die net aan prof zijn geworden.. En er per definitie dus altijd een gigantisch kwaliteits verschil ontstaat..
De A1 speelt zoals Eide aangeeft ook in Europa een stuk minder makkelijk, simpelweg omdat ze daar ook meer tegenstand krijgen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Sanchez is door La Gazzetta dello Sport gekozen voor het elftal van de week. Als de je andere namen en clubs bekijkt is dat een heel aardige lijstje.
|
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ook knap van Dost trouwens |
|
|