|
|
Stylzz
|
|
|
Eigenlijk een onwelkom tussendoortje |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Vermoedelijke opstelling volgens het AD: Jones; Karsdorp, Botteghin, Van der Heijden, Kongolo; El Ahmadi, Tapia, Vilhena; Basacikoglu, Kramer en Toornstra. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Dat Kuyt rust krijgt had ik wel verwacht, maar Jorgensen? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Tja zit wat in nu.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Manu: ''Ik sprong zondag tegen het plafond van vreugde''
Als je in Rotterdam de clubnaam Zorya Luhansk zegt dan heb je het automatisch over Elvis Manu. De aanvaller scoorde twee jaar geleden diep in blessuretijd de 4-3 in een duel die geen Feyenoorder meer zal vergeten.
Manu zou heel graag terug willen naar die dag. Want bij Brighton, zijn huidige werkgever, heeft hij het moeilijk. ''Mijn situatie is eigenlijk net zo als een jaar geleden. Ik speel niet. Ik bel er vaak over met mijn voormalig ploeggenoot Jean-Paul Boëtius, die bij FC Basel eigenlijk hetzelfde meemaakt'', zegt hij in het Algemeen Dagblad.
De linkerspits kan niet wachten op de winterstop, al wil hij liever terug in de tijd. ''Ik wil weer terug naar de dagen dat ik wel belangrijk was, zoals destijds tegen Zorya. Dat was mijn mooiste dag in het shirt van Feyenoord. Dat de club nu zo goed gaat, is geweldig. Toen Michiel Kramer zondag in Nijmegen scoorde, sprong ik thuis in Brighton bijna tegen het plafond van vreugde.''
(https://youtu.be/u2XeXSyXhek) |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Zondag is nou eenmaal een stuk belangrijker. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Blijkt maar weer wie er belangrijk zijn. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Uiteraard, maar deze wedstrijd is vrij essentieel voor een goede klassering in de poule. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Who cares of je overwintert of niet. Half volle Kuip, levert allemaal geen reet op dit jaar. Europa is ook niet mee begroot.
Alles op de competitie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 oktober 2016 door Stylzz -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Zo kun je alles dood relativeren. Who cares wie er kampioen wordt, volgend jaar begint toch alles weer opnieuw.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 oktober 2016 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Overwinteren is leuk. Nu eens lampioen worden véél belangrijker. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Kan keuze wel begrijpen. Winnen zondag kan de motivatie nog sterker maken. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
En Kramer de wedstrijd van z, n leven! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Die vind al n tijd niet fit. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 09:16 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Zo kun je alles dood relativeren. Who cares wie er kampioen wordt, volgend jaar begint toch alles weer opnieuw. Kans op kampioenschap is vele malen groter dan winnen Europa league. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Gedraag je Sta achter Feyenoord Maak geen ruzie Geen dingen op het veld gooien Geen rare geluiden Gewoon 3 punten pakken Succes allemaal
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 oktober 2016 door de bluffer -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Maar ja ik heb geen bananen |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
En ze moesten gaan zitten toch? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Zit achter Feyenoord dus. En niet op de trap. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: nog zo'n zielig figuur |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: quote: Het een sluit het ander niet uit. Dat we zondag de belangrijkere wedstrijd is, zonder meer mee eens, maar je hoeft niet alles te laten lopen (je stelt immers de speler met verreweg het hoogste rendement niet op). Je voetbalt er uiteindelijk een heel seizoen voor met als prijs Europees voetbal. Dit is een belangrijke pot in de poule. Wat weer perspectief biedt op grote wedstrijden tegen grote tegenstanders. Dat zijn wedstrijden (United, Sevilla) die mits je ze wint in het geheugen blijven, net zo goed als een overwinning tegen Ajax. En zeker meer dan een overwinning tegen welke andere ploeg dan ook in de Eredivisie.
Overigens draagt een goede pot tegen Luhansk ook bij in een positieve mindset voor richting Ajax. Dat qua inzet zondag hoe dan ook wel goed zit, geloof ik wel. Maar je moet vooral ook vanuit vertrouwen voetballen.
Spelers kan je trouwens ook voortijdig wisselen als je op voorsprong staat bijvoorbeeld. En rust kunnen ze ook wel krijgen tegen Exelsior. We hebben overigens net de interland week gehad, waar het gros het rustig aan heeft kunnen doen. Anyway, als je jullie gedachtegang volgt, waarom dan niet consequent zijn en ook spelers als Karsdorp of El Ahmadi niet opstellen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 oktober 2016 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Blessures en pijntjes (of 'ouderdom' bij Kuyt) zijn een ander verhaal natuurlijk. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 10:51 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] [..] Het een sluit het ander niet uit. Dat we zondag de belangrijkere wedstrijd is, zonder meer mee eens, maar je hoeft niet alles te laten lopen (je stelt immers de speler met verreweg het hoogste rendement niet op). Je voetbalt er uiteindelijk een heel seizoen voor met als prijs Europees voetbal. Dit is een belangrijke pot in de poule. Wat weer perspectief biedt op grote wedstrijden tegen grote tegenstanders. Dat zijn wedstrijden (United, Sevilla) die mits je ze wint in het geheugen blijven, net zo goed als een overwinning tegen Ajax. En zeker meer dan een overwinning tegen welke andere ploeg dan ook in de Eredivisie. Overigens draagt een goede pot tegen Luhansk ook bij in een positieve mindset voor richting Ajax. Dat qua inzet zondag hoe dan ook wel goed zit, geloof ik wel. Maar je moet vooral ook vanuit vertrouwen voetballen. Spelers kan je trouwens ook voortijdig wisselen als je op voorsprong staat bijvoorbeeld. En rust kunnen ze ook wel krijgen tegen Exelsior. We hebben overigens net de interland week gehad, waar het gros het rustig aan heeft kunnen doen. Anyway, als je jullie gedachtegang volgt, waarom dan niet consequent zijn en ook spelers als Karsdorp of El Ahmadi niet opstellen? Omdat als de laatste 2 spelers doe jij noemt wegvallen, je een probleem hebt. Je kunt zondag een gat slaan van 8 punten op de nummer 2.Hoe lang is dat geleden T.. Er is dus alles aangelegen dat je je belangrijkste spelers fit houdt. En ik denk eerlijk gezegd als ze vanavond een goede partij spelen, dat ze zondag wel degelijk scherpte missen. Plus dat een kampioenschap de nodige miljoenen oplevert. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Als Jorgensen niet fit is, vraag ik me echt af wat we van hem te zien krijgen als hij wel fit is. Als je al ziet wat hij nut presteert... |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 11:11 schreef ar het volgende:[..] Omdat als de laatste 2 spelers doe jij noemt wegvallen, je een probleem hebt. Je kunt zondag een gat slaan van 8 punten op de nummer 2.Hoe lang is dat geleden T.. Er is dus alles aangelegen dat je je belangrijkste spelers fit houdt. En ik denk eerlijk gezegd als ze vanavond een goede partij spelen, dat ze zondag wel degelijk scherpte missen. Plus dat een kampioenschap de nodige miljoenen oplevert. Maar als Jorgensen wegvalt heb je ook een probleem. Kramer is een paar strepen minder. En ik snap alle argumenten, ik denk alleen dat er teveel over de wedstrijd van vanavond heen gekeken wordt. En dat het niet opstellen van fitte onbetwiste basiskracht(en) een serieuze handicap is, terwijl een eventueel voordeel voor zondag vrij miniem is. Zeker omdat Feyenoord geen druk programma achter de de rug heeft. Volgende week spelen we tegen Excelsior voor de beker. Dan is het m.i. een geschikter moment.
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Helemaal eens hoor, zou van de zotte zijn om de Europa League te laten lopen want wie zegt dat we dan winnen tegen ajaks. Zie het liefst gewoon Jørgensen spelen, die kun je dan altijd nog wisselen. Spelers zelf, Baco zei hetzelf ook nog bevangen de week, vinden het heerlijk om zoveel wedstrijden te spelen, en zeker op het Europese podium. Wissel ze dan als je voor staat. Je speelt een heel jaar om hier aan deel te mogen nemen dan moet je het nu niet te ligt opvatten. Vanavond winnen geeft ook zeker weer een boost voor zondag, vorige keer hebben we na Manchester PSV ook verslagen, hoe geweldig was dat. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 11:52 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Maar als Jorgensen wegvalt heb je ook een probleem. Kramer is een paar strepen minder. En ik snap alle argumenten, ik denk alleen dat er teveel over de wedstrijd van vanavond heen gekeken wordt. En dat het niet opstellen van fitte onbetwiste basiskracht(en) een serieuze handicap is, terwijl een eventueel voordeel voor zondag vrij miniem is. Zeker omdat Feyenoord geen druk programma achter de de rug heeft. Volgende week spelen we tegen Excelsior voor de beker. Dan is het m.i. een geschikter moment. Ook die wedstrijd serieus nemen en wisselen als de stand dat toe laat.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 11:52 schreef RenatoBos het volgende:[..] Helemaal eens hoor, zou van de zotte zijn om de Europa League te laten lopen want wie zegt dat we dan winnen tegen ajaks. Zie het liefst gewoon Jørgensen spelen, die kun je dan altijd nog wisselen. Spelers zelf, Baco zei hetzelf ook nog bevangen de week, vinden het heerlijk om zoveel wedstrijden te spelen, en zeker op het Europese podium. Wissel ze dan als je voor staat. Je speelt een heel jaar om hier aan deel te mogen nemen dan moet je het nu niet te ligt opvatten. Vanavond winnen geeft ook zeker weer een boost voor zondag, vorige keer hebben we na Manchester PSV ook verslagen, hoe geweldig was dat. Precies. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En tuurlijk als ik zou mogen kiezen tussen een winst op Luhansk OF ajaks, kies ik ook voor winst op ajaks.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ik wil gewoon fokking kampioen worden. En als we daar de Europa leaque voor moeten laten, dan moet dat maar. Kampioen worden brengt de club ook verder. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 11:52 schreef RenatoBos het volgende:[..] Helemaal eens hoor, zou van de zotte zijn om de Europa League te laten lopen want wie zegt dat we dan winnen tegen ajaks. Zie het liefst gewoon Jørgensen spelen, die kun je dan altijd nog wisselen. Spelers zelf, Baco zei hetzelf ook nog bevangen de week, vinden het heerlijk om zoveel wedstrijden te spelen, en zeker op het Europese podium. Wissel ze dan als je voor staat. Je speelt een heel jaar om hier aan deel te mogen nemen dan moet je het nu niet te ligt opvatten. Vanavond winnen geeft ook zeker weer een boost voor zondag, vorige keer hebben we na Manchester PSV ook verslagen, hoe geweldig was dat. zeer goed gemaild grote KENNER 100 % mee eens |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 11:25 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Als Jorgensen niet fit is, vraag ik me echt af wat we van hem te zien krijgen als hij wel fit is. Als je al ziet wat hij nut presteert... Ik vind het nogal overdreven eerlijk gezegd. En iedereen zal toch zien dat hij iedere keer stukken minder wordt in de 2de helft.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 oktober 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Lijkt me inderdaad een verstandig plan. We weten hoe moeizaam het in de competitie al ging tegen Excelsior in het begin. Het is dat Kuyt toen opstond, want anders hadden we toen zo kunnen verliezen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
En laten we eerst eens de opstelling afwachten. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 12:33 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Lijkt me inderdaad een verstandig plan. We weten hoe moeizaam het in de competitie al ging tegen Excelsior in het begin. Het is dat Kuyt toen opstond, want anders hadden we toen zo kunnen verliezen. Natuurlijk, je gaat geen heel elftal omgooien maar het is een geschikter moment om spelers te sparen dan vandaag of zondag. Zeker omdat je dan een aantal belangrijke wedstrijden tegen sterke tegenstanders achter mekaar heb gehad. Wat nu niet zo is vanwege de interlandweek. En belangrijk, er is een aanzienlijk krachtsverschil tussen Zorya Luhansk en Excelsior. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Ook niet onbelangrijk inderdaad. Ze (de media) zitten er regelmatig naast is me opgevallen. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 11:59 schreef ar het volgende:Ik wil gewoon fokking kampioen worden. En als we daar de Europa leaque voor moeten laten, dan moet dat maar. Kampioen worden brengt de club ook verder. En ik denk dat iedereen het daar mee eens is maar als we Europees laten liggen geeft dat nog geen garantie dat we kampioen worden maatje. We hebben niet voor niks een brede selectie dit seizoen, zonde om je pijlen op nu al zo vroeg op 1 prijs te richten daar hebben we al die spelers niet voor, di enen je omdat je op diverse fronten mee wilt strijden.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 13:04 schreef RenatoBos het volgende:[..] En ik denk dat iedereen het daar mee eens is maar als we Europees laten liggen geeft dat nog geen garantie dat we kampioen worden maatje. We hebben niet voor niks een brede selectie dit seizoen, zonde om je pijlen op nu al zo vroeg op 1 prijs te richten daar hebben we al die spelers niet voor, di enen je omdat je op diverse fronten mee wilt strijden.. Maar hier praat je jezelf tegen. Als we zo'n brede selectie hebben , dan maakt t weinig uit 1 a 2 poppetjes te vervangen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ghehe..
Ik ook, zit er al klaar voor.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 13:08 schreef van geil het volgende:[..] Maar hier praat je jezelf tegen. Als we zo'n brede selectie hebben , dan maakt t weinig uit 1 a 2 poppetjes te vervangen. Ligt eraan welke poppetjes, Jørgensen vervangen voor kramer vind ik nogal een verschil. Die brede selectie heb je aangewend om blessures of schorsingen op te kunnen vangen omdat je weet dat die er aan gaan komen. Je hebt geen brede selectie om naar hartelust te wisselen om iedereen tevreden te houden. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 12:38 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Natuurlijk, je gaat geen heel elftal omgooien maar het is een geschikter moment om spelers te sparen dan vandaag of zondag. Zeker omdat je dan een aantal belangrijke wedstrijden tegen sterke tegenstanders achter mekaar heb gehad. Wat nu niet zo is vanwege de interlandweek. En belangrijk, er is een aanzienlijk krachtsverschil tussen Zorya Luhansk en Excelsior. Oh, maar dat ben ik ook met je eens, hoor. Tegen Excelsior is een geschikter moment dan vandaag. Ik zou denk ik eerder Jorgensen tegen Excelsior vervangen voor Kramer dan tegen Zorya. Maar goed, zoals je zelf al aangaf in een andere post; laten we eerst maar eens de echte opstelling afwachten. We hebben niet voor niets Gio ingehuurd als trainer ;) |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Zit je als enige int stadion nu..? :) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 13:11 schreef RenatoBos het volgende:[..] Ligt eraan welke poppetjes, Jørgensen vervangen voor kramer vind ik nogal een verschil. Die brede selectie heb je aangewend om blessures of schorsingen op te kunnen vangen omdat je weet dat die er aan gaan komen. Je hebt geen brede selectie om naar hartelust te wisselen om iedereen tevreden te houden. Dat doet Gio ook helemaal niet. Als er een of twee spelers rust krijgen zal daar een gegronde reden voor zijn. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Dat is me al eens overkomen ja Haha, nee zit te wachten tot ze me op komen halen..d:-) |
|
|
|