|
|
FR-Henk
|
|
|
Feyenoord bovenliggende team, na 0-1 even kwijt, heeft zichzelf met 1-1 tekort gedaan. El Ahmadi en Kuijt hebben hun opponenten volledig uitgescjakeld, Karsdorp en Kongolo genieten. Botteghin wederom erg goed. Vilhena 1e helft okee, veel arbeid. Toornstra op zeker banken. De energie is er uit.
Team is sterk, maar er komen nog wat testcases aan. |
|
|
|
|
wim de ruit
|
|
|
Onze kanjer (v/d Heijden ) in de fout bij doelpunt ?!?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2016 door wim de ruit -- |
|
|
|
|
wim de ruit
|
|
|
Of ging hier iets aan vooraf ?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2016 door wim de ruit -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Het lag nogal open, dus er ging wel meer fout, maar het was een zwak moment van hem, dat zeker. Overigens speelde ie tot dat moment een hele goede pot, maar die ene fout kantelt de wedstrijd. |
|
|
|
|
legrande
|
|
|
Weet iemand wat er met Sven van Beek was. Hij was niet eens reserve, Was hij geblesseerd? |
|
|
|
|
wim de ruit
|
|
|
Man van de wedstrijd Bilal ? (Opnieuw in negatieve zin) |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Tegen de Wolf had Dolberg de goal niet gehaald. |
|
|
|
|
Feijenoord1908
|
|
|
quote: tegen de wolf wel. tegen kongolo niet. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Vanwege de winnende goal in de eerste helft? Zet er wel ff duidelijk bij als het sarcasme is. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
FEYENOORD KNOKT ZICH NAAR GELIJKSPEL IN KLASSIEKER
Feyenoord heeft een gelijkspel uit het vuur gesleept in de thuiswedstrijd tegen Ajaks. Nadat de ploeg vroeg in de tweede helft op achterstand kwam, knokte Feyenoord zich terug in de wedstrijd via Dirk Kuyt: 1-1. Het gat met de Amsterdommers op de ranglijst blijft daardoor vijf punten. Eljero Elia maakte als invaller zijn rentree na een schouderblessure.
Het was tegen alle verhoudingen in dat Ajaks tien minuten na rust op voorsprong kwam. De Amsterdommers, tot dan toe nauwelijks gevaarlijk, ontsnapten via Kasper Dolberg, die Jan-Arie van der Heijden uitkapte en keeper Brad Jones met een stiftje passeerde. Het hardwerkende Feyenoord kreeg daarmee de rekening gepresenteerd voor een eerste helft waarin de ploeg sterk speelde, maar weigerde zichzelf te belonen met een doelpunt.
Op de wijze waarop Feyenoord tot de tegentreffer het vooraf opgestelde tactische plan van Van Bronckhorst uitvoerde, viel vrijwel niets aan te merken. Achterin hield de ploeg de ruimtes klein waardoor Ajaks nauwelijks mogelijkheden kreeg, op basis van vechtlust werd een ruime meerderheid van de persoonlijke duels gewonnen en vooral vanuit de tegenaanval creëerde de ploeg een handvol goede kansen. Het enige waar het tot de rust aan ontbrak, was een doelpunt.
Bilal Basaçikoglu kreeg daar na ruim tien minuten voetbal de beste kans toe, toen hij Daley Sinkgraven de bal ontfutselde en vrij op doelman Andre Onana af mocht. De aanvaller leek oog in oog met de keeper te twijfelen bij zoveel plotselinge tijd en ruimte en zag daardoor zijn passeeractie mislukken.
Ook in het vervolg van de eerste helft was er maar één ploeg die aanspraak maakte op de openingstreffer, zo zagen de bijna vijftigduizend supporters in de tot de nok toe gevulde Kuip. Telkens weer ging het alleen in de eindfase mis. Dirk Kuyt schoot uit kansrijke positie over, Eric Botteghin kreeg na een slim uitgespeelde vrije trap de bal niet tussen de palen en op slag van rust zag Jens Toornstra een laag schot net voorlangs rollen.
Het goede nieuws was dat Feyenoord na de tegentreffer nog voldoende tijd had om de achterstand te repareren. Van Bronckhorst bracht om die reden met Elia, Steven Berghuis en tot slot Michiel Kramer drie nieuwe aanvallers in het veld, terwijl Ajaks juist steeds nadrukkelijker achterover begon te leunen.
Hoewel de ruimtes op het veld zo steeds kleiner werden, kreeg Feyenoord uiteindelijk loon naar werken via Kuyt. De aanvoerder kwam vijf minuten voor tijd op aangeven van Elia voor zijn man en kopte de bal via de binnenkant van de paal achter Onana.
Gesteund door het legioen ging Feyenoord hartstochtelijk op jacht naar het winnende doelpunt, al kwam in de slotfase de grootste kans op naam van de bezoekers. Doordat Kongolo tijdig ingreep bij een nieuwe uitbraak van Dolberg, bleef de gelijke stand op het scorebord en weet Feyenoord dat het gat met de nummer twee op de ranglijst vijf punten blijft.
Feyenoord - Ajaks 1-1
Scheidsrechter: Björn Kuipers
Opkomst Feyenoord - Ajaks
(https://youtu.be/Q7Pp5Hr5puA)
(https://youtu.be/XMT70rePKQI)
Compilatie wedstrijdverslag Feyenoord - Ajaks op Radio Rijnmond
(https://youtu.be/5Ci6caQPXSU)
Samenvatting Feyenoord - Ajaks 1-1
(https://youtu.be/qUSfO7sVOGA)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 oktober 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
''Als er één ploeg had moeten winnen, dan was het Feyenoord''
Na de wedstrijd tegen Ajaks blikte voormalig Oranje-bondscoach Bert van Marwijk terug op de Klassieker. Van Marwijk is van mening dat Feyenoord als winnaar uit de wedstrijd had moeten komen. “Op basis van de eerste helft en op basis van het aantal kansen verdiende Feyenoord te winnen.”
Hoewel het een spannende wedstrijd was, deels door slordig spel van beiden ploegen, heeft Van Marwijk wel kunnen genieten van de Klassieker. “Dat ze alsnog terug komen van een 1-0 achterstand zit ook een beetje in het spel van Feyenoord. Maar gezien de kansen die Feyenoord gehad heeft, hadden ze moeten winnen. Absoluut. Beiden ploegen hielden het wel spannend, maar dat kwam ook omdat Feyenoord zijn kansen niet afmaakten. Verder was het geen grootste wedstrijd, maar wel een boeiende Klassieker om naar te kijken”, geeft Van Marwijk aan in gesprek met Voetbal International.
Giovanni van Bronckhorst krijgt de complimenten door zijn ploeg goed te hebben klaargestoomd voor de wedstrijd tegen Ajaks. “Als je de spelers probeert voor te bereiden op een kraker zoals vanmiddag en je krijgt het voor elkaar om drie van zulke grote kansen te creëren, dan heb je het gewoon goed gedaan als coach. Ook de aanvoerder van Feyenoord Dirk Kuyt kon Van Marwijk bekoren: “Dirk heeft Schöne het voetballen onmogelijk gemaakt, hij kwam zelf ook niet aan voetballen toe, maar is toch beslissend met zijn doelpunt.” |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Eens, en zeker over Kuyt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Pi-Air' en Boskamp: ''Feyenoord maakt indruk''
Pierre van Hooijdonk en Jan Boskamp zijn lyrisch over Feyenoord. De twee voormalig spelers van de club raakten zondag in De Klassieker tegen Ajaks ondanks het 1-1 gelijkspel onder de indruk van de manier waarop de Rotterdammers hun aartsrivaal bestreden, zo laten zij weten in de voetbaltalkshow FC Rijnmond.
"Feyenoord heeft echt indruk op mij gemaakt. Je speelt tegen een goede tegenstander en iedereen verwachtte dat Feyenoord achterover zou gaan leunen, maar ze hebben vanaf de eerste seconde Ajaks onder druk gezet én kansen gecreëerd", blikt Van Hooijdonk in de regionale voetbaltalkshow terug op de wedstrijd in De Kuip.
Boskamp genoot vooral van de slag op het middenveld. Volgens hem werd die overduidelijk gewonnen door Feyenoord. "De kracht die El Ahmadi en Vilhena uitstralen... Dat was echt heel sterk. Ze wonnen elk duel", zegt Boskamp. "Alles zit mee voor Feyenoord. Toen het 1-0 was werd het peentjes zweten, maar toch maken ze gelijk. Dat was in het verleden niet.
"
Dirk Kuyt bewees zijn waarde voor Feyenoord door in de slotfase de gelijkmaker voor zijn rekening te nemen. "Als hij die goal niet had gemaakt, dan hadden we heel anders over hem gepraat. Hij deed zijn werk, maar was niet echt aanwezig. Maar niemand anders dan Dirk kan zo'n goal maken. Hij gooide heel zijn ziel en zaligheid erin", vervolgt Boskamp.
Van Hooijdonk gelooft nog altijd in de kracht van de inmiddels 36-jarige Kuyt. "Hij is voor mij nog steeds onomstreden, want hij kan een goal maken. Daar gaat het om. Met alle respect voor Basacikoglu, maar hij is een buitenspeler die alleen hard werkt en snel is. Dat vind ik te karig. Ik zie te vaak het idee niet bij hem", aldus Pi-Air.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
ras
|
|
|
Zonde van het gelijkspel vandaag, want je had vanmiddag korte metten kunnen maken met Ajax. Wat een kansen van Bilal, Botteghin en Kuyt in de eerste helft. Dan kun je erop wachten dat de bal er bij Feyenoord weer invliegt en dat je weer achter de feiten aanloopt. Ook dat achteruitvoetbal net als vorig seizoen moet er echt eens een keer uit. Vandaag echt een gemiste kans laten lopen om eens een keer af te rekenen met Ajax. Vandaag zat ik echt te denken aan John Guidetti die er drie inschoot tegen Ajax en het team op sleeptouw nam met de instelling van jongens vandaag maken we Ajax in. Zonde,zonde,zonde dat je dit tegen Ajax vandaag zo weer laat lopen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Compilatie wedstrijdverslag Feyenoord - Ajaks op Radio Rijnmond
(https://youtu.be/5Ci6caQPXSU)
d:-))
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 oktober 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
We maken deze wedstrijd inderdaad veel te bijzonder. Daardoor wordt Feyenoord nooit absolute top. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Nog steeds ziek van, bleh |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Wedstrijd is gespeeld resultaat is goed naar kijken van de kansen had er meer in gezeten, maar nu op naar de bekerwedstrijd tegen Excelsior is ook weer belangrijk
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 oktober 2016 door de bluffer -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 24 oktober 2016 - 06:57 schreef Stylzz het volgende:We maken deze wedstrijd inderdaad veel te bijzonder. Daardoor wordt Feyenoord nooit absolute top. Dit begrijp ik niet..(?) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Dit moet een gewone topwedstrijd zijn. Niet de wedstrijd van t jaar. De benadering van ons is verkeerd. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ja helaas een gelijkspel, maar als ik het forum weer lees was alles klote. Ja we winnen niet maar ik heb toch wat voetballende acties gezien zowel aanvallend als verdedigend die ik klasse vond.En dan zeggen ze dat 020 een voetballende ploeg heeft. IK HEB DIT NIET GEZIEN, En dan mede forum leden weer die kritiek op Kuijt hij is de enige echt bewezen topspeler in onze selectie en blijft belangrijk.Ik ben zeker geen Basimoeilijk fan maar de kansen die hij verprutst creeert hij wel zelf.Als de eind pass beter wordt kan het wel een subtopper worden. Ellia bracht weinig en geen snelheid hij oogde mij een beetje lui. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Nog effe dit, hoe kan de KNJB nu twee beladen wedstrijden op dezelfde dag plannen. NEC- Vitesse verdient ook de aandacht,dan heb je 2 mooie tv items. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 24 oktober 2016 - 14:49 schreef Stylzz het volgende:[..] Dit moet een gewone topwedstrijd zijn. Niet de wedstrijd van t jaar. De benadering van ons is verkeerd. Okay op die manier, maar daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Dit zijn de wedstrijden waar het om gaat zowel bij de meeste spelers als bij de meeste supporters, hier kijk je een hele tijd naar uit. Zo was het vroeger en zo is het nog steeds.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 24 oktober 2016 - 16:07 schreef piet de paler het volgende:Nog effe dit, hoe kan de KNJB nu twee beladen wedstrijden op dezelfde dag plannen. NEC- Vitesse verdient ook de aandacht,dan heb je 2 mooie tv items. Vandaar dat ze niet op hetzelfde tijdstip werelden gespeeld mogelijk.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ja en die wedstrijd was kwalitatief dramatisch |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Kan gelijk op de transferlijst. Type Slory.. die toen ook 2 keer op de paal schoot tegen fc neus, voor bijna open doel. En vervolgens ook mocht vertrekken. Ik dacht echt dat er potentie zat in Bilal, maar tot de 16 is het leuk met rendement 0. Als spits zou ik gek worden van die gozer, en Karsdorp krijgt geen meter ruimte door dhr Bilal. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Hij verprutst de kansen die hijzelf creeert wat is er dan eerder de kip of het ei, ik vond Berghuis en Elia niets brengen op 1 voorzet na van elia dus wel eerlijk blijven . Van mij mag bilal ook wieberen maar toch |
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
En nu proberen om de komende 7 wedstrijden te winnen en hopen dat psv en 020 gelijk spelen, of dat psv wint. Dan staan we met de winterstop minimaal 7 punten los.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 oktober 2016 door windoweyes -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 24 oktober 2016 - 20:00 schreef piet de paler het volgende:Hij verprutst de kansen die hijzelf creeert wat is er dan eerder de kip of het ei, ik vond Berghuis en Elia niets brengen op 1 voorzet na van elia dus wel eerlijk blijven . Van mij mag bilal ook wieberen maar toch Eens |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 24 oktober 2016 - 16:18 schreef RenatoBos het volgende:[..] Okay op die manier, maar daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Dit zijn de wedstrijden waar het om gaat zowel bij de meeste spelers als bij de meeste supporters, hier kijk je een hele tijd naar uit. Zo was het vroeger en zo is het nog steeds.. En ook mee eens ,zolang ze elke volgende wedstrijd maar benaderen als topwedstrijd. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dat zal woensdag niet meevallen vreees ik. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 24 oktober 2016 - 20:00 schreef piet de paler het volgende:Hij verprutst de kansen die hijzelf creeert wat is er dan eerder de kip of het ei, ik vond Berghuis en Elia niets brengen op 1 voorzet na van elia dus wel eerlijk blijven . Van mij mag bilal ook wieberen maar toch Rendement van Elia is dus hoger |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
zo net thuis van een teleurstellende F1 race in USA. Helaas ook een teleurstellende resultaat van Feyenoord, in ieder geval niet verloren! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 - 02:14 schreef lijdensweg het volgende:zo net thuis van een teleurstellende F1 race in USA. Helaas ook een teleurstellende resultaat van Feyenoord, in ieder geval niet verloren! Heb je in de kroeg gekeken? |
|
|
|