|
|
Eide
|
|
|
Bazoer voor Ziyech vind ik toch een vreemde wissel. Nu zat Ziyech niet in de wedstrijd de 2e helft maar toch. Met de kaartenlast van Ajax tot zover had ik een andere keuze verwacht. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jammer, Ajax leek de wedstrijd in de hand te hebben maar dit is wel weer een knappe tegengoal zeg. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Sinkgraven laat z'n tegenstander wel wat makkelijk wegdraaien daar. Jammer want dit vind ik verder zijn beste pot als linksback tot nu toe. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Hij raakt hem goed klopt maar Sinkgraven heel makkelijk uit gespeeld en ook een Viergver die niet uit stapt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jammer dat je deze pot niet wint want Ajax was wel degelijk de ploeg die de overwinning het meeste wilde. Staat tegenover dat 2-2 uit bij Celta bepaald geen slechte uitslag is. Het is een uitslag die perspectief biedt op groepswinst door het thuisduel. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 20:46 schreef Brandje het volgende:[..] Hij raakt hem goed klopt maar Sinkgraven heel makkelijk uit gespeeld en ook een Viergver die niet uit stapt. Met name Sinkgraven die wel heel makkelijk gezien is. Jammer, want ik vond hem vandaag verder prima. Aanvallend ook steeds beter op dreef maar op z'n moment dan toch net even niet gewiekst genoeg. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ook 2-2 bij Luik-Panathinaikos |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 - 20:51 schreef Eide het volgende:[..] Met name Sinkgraven die wel heel makkelijk gezien is. Jammer, want ik vond hem vandaag verder prima. Aanvallend ook steeds beter op dreef maar op z'n moment dan toch net even niet gewiekst genoeg. Vond Sinkgraven op sommige momenten erg angstig bij het uitverdedigen. Verder goed gespeeld. Behalve bij de 2-2.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 oktober 2016 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax blijft nu koploper met 2 punten voorsprong op Celta. Als je Thuis wint komje op 10 punten en ben je sowieso door. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Gewoon een erg goed resultaat dit van Ajax. Drie wedstrijden gespeeld waarvan twee uit en dan met twee punten verschil boven aan in de poule. Het gaat om Europees voetbal. Dat zag je terug in de wedstrijd. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Goed resultaat en een slechte wedstrijd. Denk dat Ajax geen seconde het gevoel heeft gehad hoeveel beter ze waren... |
|
|
|
|
p111
|
|
|
De eerste helft zie ik gewoon iedereen uitglijen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Zag ik na rust nog steeds regelmatig. Maar alle clubs hebben daar last van die daar spelen. Dat veld daar is echt altijd slecht. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
Eens met meeste bovenstaande posts. Lijkt me ook een prima resultaat. Heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien, alleen de laatste tegengoal. Op naar zondag. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het resultaat is zeker prima en op het veld van Celta is goed voetbal onmogelijk. Wat een ijsbaan.
Verder prima resultaten voor het Nederlands voetbal. Ajax en Feyenoord zijn koploper in de groep. PSV lijkt ook richting de Europa League te gaan in een poule met Bayern en Atletico. Er is dus alle kans op 3 ploegen EL na de stop. Dat zou toch wel een luxe zijn voor Nederland.
Alleen AZ lijkt uitgeschakeld, wat toch wel verbazend is. Zo sterk is die poule niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 - 05:17 schreef Eide het volgende:Het resultaat is zeker prima en op het veld van Celta is goed voetbal onmogelijk. Wat een ijsbaan. Verder prima resultaten voor het Nederlands voetbal. Ajax en Feyenoord zijn koploper in de groep. PSV lijkt ook richting de Europa League te gaan in een poule met Bayern en Atletico. Er is dus alle kans op 3 ploegen EL na de stop. Dat zou toch wel een luxe zijn voor Nederland. Alleen AZ lijkt uitgeschakeld, wat toch wel verbazend is. Zo sterk is die poule niet. Die resultaten vind ik eerlijk gezegd wel tegenvallen. deze week kan je 12 punten pakken en je pakt er slechts 4..
Eigenlijk doen alleen Ajax en Feyenoord het prima Europees gezien.. PSV verliest gewoon 2 keer en speelt 1 keer gelijk..
Op de Coefficient is dit wederom geen lekker seizoen tot nu toe volgens mij.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het gaat vrij behoorlijk op de coefficientenlijst. Achter Nederland (13) twee landen die beter scoren maar voor ons 4 die het minder goed doen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik sprak overigens over Nederland in het algemeen. Het grote punten sprokkelen is pas als je de laatste 16 haalt. Dan gaan de bonuspunten namelijk echt serieus aantikken. Als je 3 teams kan laten overwinteren doe je het gewoon heel goed.
Over de coëfficiëntenlijst,
Kroatië (14) doet het iets beter maar die gaan straks kansloos als 4e in hun CL poule afvallen. Verder scoort Nederland (13) beter als Zwitserland (12), Tsjechië (11), Portugal (7), Oekraïne (8) en Griekenland (15).
Oostenrijk wordt interessant. Zij hebben nog 3 ploegen actief in de EL waar RB Salzburg eruit zal vliegen. Met name Austria Wien heeft veel punten verzameld in de kwalificatie door daar alles te winnen. Van de landen achter ons is Oostenrijk eigenlijk de enige serieuze bedreiging, zeker omdat hun slechtste resultaat van de afgelopen seizoenen gaat wegvallen.
Voor ons vallen er trouwens straks hele goede jaren weg van Turkije, Tsjechië en Zwitserland dus Nederland maakt best kans te stijgen of de achterstand wat in te lopen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Uitstekende link die de coëfficiënten heel inzichtelijk maakt. Het seizoen 12/13 gaat na dit seizoen wegvallen, via deze link is mooi en overzichtelijk te zien dat achter ons alleen Oostenrijk daar van gaat profiteren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 - 07:35 schreef Eide het volgende:Het gaat vrij behoorlijk op de coefficientenlijst. Achter Nederland (13) twee landen die beter scoren maar voor ons 4 die het minder goed doen. Oke, dat had ik echt niet verwacht.. En dan had het dus deze week ook wel een stukje beter gekund.. Ajax had gewoon moeten winnen, en AZ behoort thuis niet te verliezen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Heracles (!) is voornamelijk de boosdoener dat we niet beter scoren. Ze tellen wel mee maar hebben slechts 2 punten gehaald. AZ heeft, ondanks de slechte resultaten, nog altijd een half punt meer gehaald voor Nederland als Feyenoord door hun kwalificatietraject. Elk punt wat AZ nu nog haalt is mooi meegenomen.
PSV heeft de bonuspunten van CL plaatsing nog die in hun voordeel spreken. Realistisch gezien is PSV klaar in het CL toernooi en moeten de lampjes zich vol richten op EL deelname. PSV heeft slechts 1 punt uit wedstrijden gehaald en gaan in deze poule ook niet veel meer scoren. Die moeten dus EL halen wil je nog wat aan ze hebben.
Ajax en Feyenoord lijken op plaatsing voor de knock-out fase af te stevenen. Als je daar overleeft en de laatste 16 haalt ga je weer bonuspunten verdienen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overigens is dat altijd de zwakte van Nederland hoor, die 4e en 5e ploeg die veelal nauwelijks punten scoren maar wel invloed hebben op de telling. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
@Loetje: gedeeltelijk eens. Veltman heeft ooit ijzersterk gedebuteerd maar speelt sindsdien vaker zwak dan goed. Vind het daarom ook onbegrijpelijk dat die eigenwijze Bosz Tete geen kans geeft.
Dijks ben ik wel fan van, maar Sinkgraven vind ik wel weer een briljante vondst van Bosz. Hij speelt verrassend goed als lb.
Ziyech maakt echt het verschil in dit Ajax. Zijn vernuft brengt echt Ajaxvoetbal met het bekende gogme waarmee ik ben opgegroeid. Zodra hij wegvalt valt het niveau ook terug. Gudelj vind ik een Ijzervreter maar zou in mijn team geen basisplaats hebben!
Younes scoorde gisteren prachtig en ik gunde het hem ook. Maar ik ben geen fan van hem. Dan liever Quincy Meenig!
Ik heb genoten gisteren van de spanning of mijn spanning... Het 2e gedeelte van de 1e helft vond ik gevoelsmatig het Ajax dat ik graag zie en deed denken aan begin jaren 90 wat achteraf een voorbode was van een succesvolle periode! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 - 09:41 schreef Stanley het volgende:@Loetje: gedeeltelijk eens. Veltman heeft ooit ijzersterk gedebuteerd maar speelt sindsdien vaker zwak dan goed. Vind het daarom ook onbegrijpelijk dat die eigenwijze Bosz Tete geen kans geeft. Dijks ben ik wel fan van, maar Sinkgraven vind ik wel weer een briljante vondst van Bosz. Hij speelt verrassend goed als lb. Ziyech maakt echt het verschil in dit Ajax. Zijn vernuft brengt echt Ajaxvoetbal met het bekende gogme waarmee ik ben opgegroeid. Zodra hij wegvalt valt het niveau ook terug. Gudelj vind ik een Ijzervreter maar zou in mijn team geen basisplaats hebben! Younes scoorde gisteren prachtig en ik gunde het hem ook. Maar ik ben geen fan van hem. Dan liever Quincy Meenig! Ik heb genoten gisteren van de spanning of mijn spanning... Het 2e gedeelte van de 1e helft vond ik gevoelsmatig het Ajax dat ik graag zie en deed denken aan begin jaren 90 wat achteraf een voorbode was van een succesvolle periode! Veltman gister weer eens niet gezien? Sisto zijn ze nu nog aan het zoeken. En dat had een van de gevaarlijkste mensen van Celta moeten zijn.. Geen van de tegenstanders van Veltman wint het van hem tot nu toe dit seizoen, dus ik begrijp totaal nietw waarom hij eraf zou moeten..
Meenig zit niet bij Ajax..
Verder eens met je post.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vond Veltman, Sanchez en Sinkgraven gister prima. Pione Sisto maakte geen enkele indruk. Ik hoop overigens dat Tete heel sterk terug komt maar ik vind Veltman op rechtsback uitstekend.
Viergever was de dissonant. Hij speelt zeker niet verkeerd en kennelijk loopt het tussen hem en Sanchez goed, maar hij is bij beide tegengoals negatief betrokken. Bij de eerste goal loopt hij achter z'n tegenstander waardoor hij die bal niet kan wegrossen. Bij de tweede goal is hij te ver weg bij Sinkgraven om in te stappen. Beide misschien geen blunders, maar zeker niet sterk van Viergever.
De enige die ik verdedigend zou willen zien is Riedewald voor Viergever. Verder vind ik het achterin vrij goed, en gaat Sinkgraven steeds beter spelen op linksback.
DE vondst van Bosz vind ik trouwens Schone op 6, niet nieuw maar onder Bosz wel heel goed. Gudelj was gister trouwens ook niet verkeerd maar je mist toch slimmigheid in de opbouw zonder Schone. Ziyech gister de 1e helft erg goed vond ik. De 2e helft werd hij onzichtbaar. Ik snapte die wissel ook wel. Klaassen gister weer hard werkend, ik heb specifiek op hem zitten letten maar veel aanspeelbaar en leed nauwelijks balverlies.
Dolberg werkte knalhard maar had echt last van het veld. Zowel Traore als Younes gewoon zwak maar je merkt aan alles dat je ook in een zwakke wedstrijd een verschil kunnen maken. Dat is toch ook iets wat je bij een aanvaller zoekt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik begrijp kleine dingen bij Bosz niet.
Hij zegt dat Ghazi goed bezig is, een prima invalbeurt afgelopen weekend. En inderdaad was Traore slecht gister. Waarom dan niet juist die wissel?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat is een wissel waar ik ook op zat te wachten |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
wissels weer vreemd, ziyech ipv gudelj ? younes ipv traore ? las net wel dat younes leeg was... maar ziyech ?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik snap die wissel wel want Ziyech was onzichtbaar die 2e helft (na een goede 1e helft trouwens) terwijl Klaassen en Gudelj het goed deden. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het er mee eens was. Ik had eigenlijk Riedewald voor Gudelj gedacht vanwege de kaartlast van Gudelj en omdat Riedewald wat natuurlijker is in het verschaffen van rugdekking. Maar ik snapte de keuze voor Ziyech wel.
Younes en Traore waren beide rijp voor een wissel in mijn optiek. Lood om oud ijzer. Als Younes op was vind ik die keuze prima. Ik had alleen El Ghazi ook verwacht. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 - 14:50 schreef Eide het volgende:Ik snap die wissel wel want Ziyech was onzichtbaar die 2e helft (na een goede 1e helft trouwens) terwijl Klaassen en Gudelj het goed deden. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het er mee eens was. Ik had eigenlijk Riedewald voor Gudelj gedacht vanwege de kaartlast van Gudelj en omdat Riedewald wat natuurlijker is in het verschaffen van rugdekking. Maar ik snapte de keuze voor Ziyech wel. Younes en Traore waren beide rijp voor een wissel in mijn optiek. Lood om oud ijzer. Als Younes op was vind ik die keuze prima. Ik had alleen El Ghazi ook verwacht. misschien Ziyech sparen voor komend weekend ? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ook een optie, had ik nog niet eens over nagedacht. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Prima wedstrijd, was eerst bang voor het ergste, maar Ajax is uit in Europa wel heel sterk hoor (op die ene wedstrijd in rusland na dan) Ik vind Ajax steeds beter en leuker voetballen. Nu nog wachten tot Krul fit is... en we hebben nog 2 thuiswedstrijden te spelen in Europa :) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Krul krijgt nog een hele klus want Onana doet het goed. Hij groeit ook als keeper. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Toch had een Krul in normale doen die 2-2 gehad denk ik |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Die zat wel heel goed in het hoekkie hoor. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Sinkgraven had hem al nooit mogen laten schieten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Hij draait gewoon weg bij Sinkgraven. Dat zou wel beter kunnen, maar bij iedere goal gaan fouten aan vooraf.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 - 15:01 schreef remco k het volgende:[..] Hij draait gewoon weg bij Sinkgraven. Dat zou wel beter kunnen, maar bij iedere goal gaan fouten aan vooraf.. Tja alleen les 1 als back zijnde is dat een aanvaller niet binnendoor mag. Hij kon nog terugkomen in dat duel maar hield in. Dus inderdaad foutje van Sinkgraven. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 - 15:17 schreef Hummel10 het volgende:[..] Tja alleen les 1 als back zijnde is dat een aanvaller niet binnendoor mag. Hij kon nog terugkomen in dat duel maar hield in. Dus inderdaad foutje van Sinkgraven. Dat inhouden had volgens mij te maken met zijn eerdere gele kaart. Had hij die niet gehad dan had hij hem onderuit geschopt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 - 15:17 schreef Hummel10 het volgende:[..] Tja alleen les 1 als back zijnde is dat een aanvaller niet binnendoor mag. Hij kon nog terugkomen in dat duel maar hield in. Dus inderdaad foutje van Sinkgraven. Wat een onzin. Die les heb ik nog nooit van gehoord. Een aanvaller mag er langs. De bal mag er langs maar niet beiden. Die hoorde ik altijd maar niet dat ie nooit binnendoor mocht.
Als iets anders of beter had gekund betekend dat niet automatisch ook dat het een fout is. Soms is iets ook gewoon een goede knappe goal. En dat was dit. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het was zeker wel een foutje van Sinkgraven. Je dwingt een tegenstander altijd naar de buitenkant. Zo naar binnen draaien EN hem dan een meter kwijt zijn is wel degelijk een fout. Dat die vent daarna met z'n chocoladebeen die bal weergaloos binnen schiet doet daar niet zo veel aan af. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 08:18 schreef Eide het volgende:Het was zeker wel een foutje van Sinkgraven. Je dwingt een tegenstander altijd naar de buitenkant. Zo naar binnen draaien EN hem dan een meter kwijt zijn is wel degelijk een fout. Dat die vent daarna met z'n chocoladebeen die bal weergaloos binnen schiet doet daar niet zo veel aan af. Dus iedere speler die Messi binnen door passeert is een defensieve fout? |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Je kan een aanvaller tig keren af stoppen,maar elke aanvaller komt wel is een keer voorbij een verdediger,zelfs bij de top verdedigers.Deze man schiet hem weergaloos in de volgende 6x zal hem dat niet lukken.Ik vind Sinkgraven het prima doen op de lb plaats. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 11:37 schreef p111 het volgende:Je kan een aanvaller tig keren af stoppen,maar elke aanvaller komt wel is een keer voorbij een verdediger,zelfs bij de top verdedigers.Deze man schiet hem weergaloos in de volgende 6x zal hem dat niet lukken.Ik vind Sinkgraven het prima doen op de lb plaats. Ik voond Sinkgraven verder zijn beste wedstrijd op LB spelen tot dusver. Maar bij die goal zit hij bij het wegdraaien wel verkeerd. Ik snap niet zo goed waarom het zo moeilijk is om dat te kunnen zeggen. Hij laat z'n directe tegenstander te makkelijk wegdraaien waardoor die een meter heeft. Verder een prima pot, maar daar gewoon net even niet scherp genoeg. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
En laten we niet vergeten, dat Daley Sinkgraven van nature geen verdediger is. Dit wil ik wel onder de noemer "kinderfouten" brengen. Ik denk dat hij van dit soort fouten leert en elke wedstrijd op die positie beter gaat worden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zeker Pietje. ik was heel kritisch op Sinkgraven maar vindt hem echt steeds beter worden op linksback. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 11:39 schreef Eide het volgende:[..] Ik voond Sinkgraven verder zijn beste wedstrijd op LB spelen tot dusver. Maar bij die goal zit hij bij het wegdraaien wel verkeerd. Ik snap niet zo goed waarom het zo moeilijk is om dat te kunnen zeggen. Hij laat z'n directe tegenstander te makkelijk wegdraaien waardoor die een meter heeft. Verder een prima pot, maar daar gewoon net even niet scherp genoeg. Omdat zijn tegenstander daar gewoon bij hem wegdraait op een slimme manier. Dat zie ik echt niet als een fout. Dat zijn gewoon dingen die in wedstrijden gebeuren.
Hij staat niet fout, het lukt hem gewoon niet hem af te stoppen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:20 schreef Eide het volgende:Zeker Pietje. ik was heel kritisch op Sinkgraven maar vindt hem echt steeds beter worden op linksback. Dat is zeker waar, enige dat mij nog wel wat tegen valt is zijn voetballende bijdrages. Je mag van hem toch iedere wedstrijd wel een paar goede voorzetten verwachten naar mijn idee.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:20 schreef Eide het volgende:Zeker Pietje. ik was heel kritisch op Sinkgraven maar vindt hem echt steeds beter worden op linksback. Zo is het Eide! Zo'n omscholing vergt nou eenmaal tijd. Het is een kwestie van veel spelen en patronen herkennen. En dus van je fouten leren. Vergelijk inderdaad z'n eerste partij daar maar eens met z'n partij tegen Celta. Een wereld van verschil.
Wat ik wel opvallend vind is het feit dat Dijks en Tete er niet of nauwelijks meer aan te pas komen, uitgerekend de flankbacks, die in mijn ogen bepaald niet de slechtsten waren, maar nu toch kennelijk de gebeten hond zijn bij Peter Bosz. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:28 schreef Pietje het volgende:[..] Zo is het Eide! Zo'n omscholing vergt nou eenmaal tijd. Het is een kwestie van veel spelen en patronen herkennen. En dus van je fouten leren. Vergelijk inderdaad z'n eerste partij daar maar eens met z'n partij tegen Celta. Een wereld van verschil. Wat ik wel opvallend vind is het feit dat Dijks en Tete er niet of nauwelijks meer aan te pas komen, uitgerekend de flankbacks, die in mijn ogen bepaald niet de slechtsten waren, maar nu toch kennelijk de gebeten hond zijn bij Peter Bosz. Misschien stel Peter Bosz wel de beste speler op hun positie of voor het elftal op en niet het beste talent? |
|
|
|