|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:25 schreef remco k het volgende:[..] Dat is zeker waar, enige dat mij nog wel wat tegen valt is zijn voetballende bijdrages. Je mag van hem toch iedere wedstrijd wel een paar goede voorzetten verwachten naar mijn idee.. Ik denk, Remco, dat dat te maken heeft met nog te veel denken aan zijn nieuwe positie. Zodra hij wat meer automatismen als linksback onder de knie heeft, zal hij met meer vertrouwen gaan spelen en dus zullen de betere voorzetten ook wel komen. Althans, dat vermoed ik. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:30 schreef Ztjes het volgende:[..] Misschien stel Peter Bosz wel de beste speler op hun positie of voor het elftal op en niet het beste talent? Zonder twijfel heeft Bosz daar z'n redenen voor. Bosz wil met veel druk naar voren spelen en dat zul je met aanvallend denkende spelers (zoals Sinkgraven) eerder bereiken dan met een pure verdediger. Maar ja, dan word je achterin weer wat kwetsbaarder... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:28 schreef Pietje het volgende:[..] Zo is het Eide! Zo'n omscholing vergt nou eenmaal tijd. Het is een kwestie van veel spelen en patronen herkennen. En dus van je fouten leren. Vergelijk inderdaad z'n eerste partij daar maar eens met z'n partij tegen Celta. Een wereld van verschil. Wat ik wel opvallend vind is het feit dat Dijks en Tete er niet of nauwelijks meer aan te pas komen, uitgerekend de flankbacks, die in mijn ogen bepaald niet de slechtsten waren, maar nu toch kennelijk de gebeten hond zijn bij Peter Bosz. Tete en Dijks zijn allebei zwak begonnen. Veltman heeft elke directe tegenstander tot dusver opgevroten. Sinkgraven komt steeds beter in z'n ritme. Het is een beetje het credo "never change a winning team".
Toch ben ik nog altijd huiverig voor het koppel Viergever/Sinkgraven op links met Younes daar voor. Dat is niet de zekerste kant. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:34 schreef Eide het volgende:[..] Tete en Dijks zijn allebei zwak begonnen. Veltman heeft elke directe tegenstander tot dusver opgevroten. Sinkgraven komt steeds beter in z'n ritme. Het is een beetje het credo "never change a winning team". Toch ben ik nog altijd huiverig voor het koppel Viergever/Sinkgraven op links met Younes daar voor. Dat is niet de zekerste kant. Wat Veltman betreft, die denkt sowieso als verdediger en heeft vorig seizoen ook veel wedstrijden als rechtsback gespeeld door de blessure van Tete. Hij heeft dus veel meer ervaring dan Sinkgraven.
Waar ik het meest huiverig voor ben is de kwetsbaarheid van de defensie door gebrek aan ervaring. Ik denk eerlijk gezegd dat Feyenoord daar vanmiddag wel raad mee weet. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Haha we hebben over een foutje van sinkgraven. Maar sorry. Er is geen 1 linksback die een rechtsbuiten die naar binnen komt, kan stoppen. Wat vaak gebeurd is dat de middenvelder en de linkercentrale verdediger de linksback helpt, door de ruimte dicht te lopen. Waardoor rechtsbuiten de controle verliest over de bal.
Er is altijd wel de ruimte voor de rechtsbuiten om naar binnen te komen, al was het maar 1x in een wedstrijd.
Viergever had dit moeten blokken.
Sinkgraven zou met zijn rechterbeen de bal kunnen blokken. Maar voor de linkback is de rechter zijn standbeen.
Overigens had dit met dijks ook gebeurd |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:28 schreef Pietje het volgende:[..] Zo is het Eide! Zo'n omscholing vergt nou eenmaal tijd. Het is een kwestie van veel spelen en patronen herkennen. En dus van je fouten leren. Vergelijk inderdaad z'n eerste partij daar maar eens met z'n partij tegen Celta. Een wereld van verschil. Wat ik wel opvallend vind is het feit dat Dijks en Tete er niet of nauwelijks meer aan te pas komen, uitgerekend de flankbacks, die in mijn ogen bepaald niet de slechtsten waren, maar nu toch kennelijk de gebeten hond zijn bij Peter Bosz. Ik denk niet de gebeten hond. Ik denk dat ze beiden aanvallend te weinig brachten in zijn optiek, en dat is denk ik ook wel terecht.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:34 schreef Eide het volgende:[..] Tete en Dijks zijn allebei zwak begonnen. Veltman heeft elke directe tegenstander tot dusver opgevroten. Sinkgraven komt steeds beter in z'n ritme. Het is een beetje het credo "never change a winning team". Toch ben ik nog altijd huiverig voor het koppel Viergever/Sinkgraven op links met Younes daar voor. Dat is niet de zekerste kant. Helemaal eens. Ik begrijp ook niet zo goed waarom Riedewald niet speelt i.p.v. Viergever. Zou dat met de coaching van Sinkgraven te maken hebben? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat denk ik niet. Die had dat grote lijf erin gedraait. Dit soort situaties is Dijks juist heel erg goed in. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:39 schreef Pietje het volgende:[..] Wat Veltman betreft, die denkt sowieso als verdediger en heeft vorig seizoen ook veel wedstrijden als rechtsback gespeeld door de blessure van Tete. Hij heeft dus veel meer ervaring dan Sinkgraven. Waar ik het meest huiverig voor ben is de kwetsbaarheid van de defensie door gebrek aan ervaring. Ik denk eerlijk gezegd dat Feyenoord daar vanmiddag wel raad mee weet. Gebrek aan ervaring heeft nog geen tegengoal opgeleverd. Ik zie dat ze elkaar goed coachen, ook als ze onder druk staan.. Ajax zal vanmiddag best punten kunnen verspelen. Maar of dat door defensieve ervaring en een gebrek daaraan komt, ik denk het niet..
Dan eerder door het gebrek aan defensieve kwaliteit bij Schone.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:45 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk niet de gebeten hond. Ik denk dat ze beiden aanvallend te weinig brachten in zijn optiek, en dat is denk ik ook wel terecht.. Dat ben ik wel met je eens hoor. Dat schreef ik min of meer ook: de wens (opdracht) van Peter Bosz om met veel druk naar voren te spelen zal daar inherent aan zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Haha we hebben over een foutje van sinkgraven. Maar sorry. Er is geen 1 linksback die een rechtsbuiten die naar binnen komt, kan stoppen. Wat vaak gebeurd is dat de middenvelder en de linkercentrale verdediger de linksback helpt, door de ruimte dicht te lopen. Waardoor rechtsbuiten de controle verliest over de bal. Er is altijd wel de ruimte voor de rechtsbuiten om naar binnen te komen, al was het maar 1x in een wedstrijd. Viergever had dit moeten blokken. Sinkgraven zou met zijn rechterbeen de bal kunnen blokken. Maar voor de linkback is de rechter zijn standbeen. Overigens had dit met dijks ook gebeurd Viergever was met een andere man bezig in het centrum, en kon daar dus niet zijn. Gudelj had daar de boel dicht kunnen lopen als je dan iets aan wilt wijzen..
Maar kunnen we niet ook gewoon eens zeggen dat het een tegengoal was waar niet zo veel op af te dingen is?? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:46 schreef remco k het volgende:[..] Helemaal eens. Ik begrijp ook niet zo goed waarom Riedewald niet speelt i.p.v. Viergever. Zou dat met de coaching van Sinkgraven te maken hebben? Dat begrijp ik dus ook niet. Bovendien heb ik Bosz horen zeggen, dat Riedewald "als 6" de missing link was. En even later haalde hij Lasse Schöne uit de hoge hoed als 6 en dat vond ik nou weer een gouden greep, want Schöne vind ik daar fantastisch spelen. Maar ja, wat is nu het lot van Riedewald? Reserve dus. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:48 schreef remco k het volgende:[..] Gebrek aan ervaring heeft nog geen tegengoal opgeleverd. Ik zie dat ze elkaar goed coachen, ook als ze onder druk staan.. Ajax zal vanmiddag best punten kunnen verspelen. Maar of dat door defensieve ervaring en een gebrek daaraan komt, ik denk het niet.. Dan eerder door het gebrek aan defensieve kwaliteit bij Schone.. Over zo'n anderhalf uur zullen we het gaan merken. Ik heb wel zin in de Klassieker. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:47 schreef Eide het volgende:[..] Dat denk ik niet. Die had dat grote lijf erin gedraait. Dit soort situaties is Dijks juist heel erg goed in. Dat heeft met positie kiezen te maken. Dijks dwingt veel spelers buitenom en als ze dat niet doen dan lopen ze op hem. Maar ook heel vaak gebeurd het dat hij op de verkeerde been word gezet en er wel langs kan. Maar dan was er riedewald die dat wel zag aankomen en looprichting van de speler doorbrak.
Wat je met dijks heel goed kan dat hem aan het wankelen kan brengen, dan gaat hij naar de grond. Vaak wint hij dan wel de bal of anders heeft hij de speler wel meegenomen |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:49 schreef remco k het volgende:[..] Viergever was met een andere man bezig in het centrum, en kon daar dus niet zijn. Gudelj had daar de boel dicht kunnen lopen als je dan iets aan wilt wijzen.. Maar kunnen we niet ook gewoon eens zeggen dat het een tegengoal was waar niet zo veel op af te dingen is?? Dan had sanchez viergever zijn man moeten overnemen, of speelde celta toen met 4 aanvallers??
Oh ja, dat kan. Maar ik leg alleen uit waarom het soms wel werkt, door naar binnen te komen en soms niet werkt. Waarom het wel of niet werkt. In het algemeen, niet alleen bij Ajax. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Ja, ik ook. Waar je naar moet kijken is, de rechterkant van feyenoord en de linkerkant van Ajax. Dat wordt interessant |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:49 schreef remco k het volgende:[..] Maar kunnen we niet ook gewoon eens zeggen dat het een tegengoal was waar niet zo veel op af te dingen is?? Als Sinkgraven een halve meter dichterbij was geweest was ik dat helemaal met je eens geweest. Maar nu toch net niet. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 13:12 schreef Eide het volgende:[..] Als Sinkgraven een halve meter dichterbij was geweest was ik dat helemaal met je eens geweest. Maar nu toch net niet. En dat is nou net het gebrek aan ervaring op die positie waar ik eerder op doelde. Hij denkt nog niet steeds als verdediger. Maar Sinkgraven lijkt me een intelligente jongen die daarvan heeft geleerd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Er zit een verschil tussen een fout maken en iets iemand kwalijk nemen. Fouten maken hoort bij het leerproces. Het zou slecht zijn als fouten niet benoemt worden. Ik wil hem er absoluut niet op afrekenen want hij doet het, als gezegd, steeds beter. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 13:26 schreef Eide het volgende:Er zit een verschil tussen een fout maken en iets iemand kwalijk nemen. Fouten maken hoort bij het leerproces. Het zou slecht zijn als fouten niet benoemt worden. Ik wil hem er absoluut niet op afrekenen want hij doet het, als gezegd, steeds beter. We zijn het helemaal eens, Eide. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Is er geen wedstrijdtopic "Feyenoord-Ajax"?
Laat maar... Loetje zet het er net op :-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2016 door Pietje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 12:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dan had sanchez viergever zijn man moeten overnemen, of speelde celta toen met 4 aanvallers?? Oh ja, dat kan. Maar ik leg alleen uit waarom het soms wel werkt, door naar binnen te komen en soms niet werkt. Waarom het wel of niet werkt. In het algemeen, niet alleen bij Ajax. Er schoof een middenvelder door. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 13:12 schreef Eide het volgende:[..] Als Sinkgraven een halve meter dichterbij was geweest was ik dat helemaal met je eens geweest. Maar nu toch net niet. Dat kan. Benieuwd hoe die het vandaag doet. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Kom op man, was gewoon slecht verdedigd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik zeg toch ook dat ie dat niet geweldig doet. Maar om van een fout te spreken. Nee absoluut niet. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 17:02 schreef remco k het volgende:[..] Ik zeg toch ook dat ie dat niet geweldig doet. Maar om van een fout te spreken. Nee absoluut niet. Ik denk dat het voornamelijk te wijten was aan de gele kaart die hij al had. Hierdoor ging hij niet het duel in zoals gemoeten had. |
|
|
|