|
|
Loetje
|
|
|
Een ruim 2 weken na het overlijden van ons gappie, Nenam_tiL is het tijd voor de klassieker. Ik ga er geen uitgebreid topic over maken. Het belang Ajax weegt voor mij momenteel even niet zo groot.
Laten we hem winnen voor Peet. Weet bijna dat hij 1-2 zou hebben gezegd.
De wedstrijd staat onder leiding van top scheidsrechter Björn Kuipers.
Opstelling Feyenoord: Jones, Karsdorp, Botteghin, Van der Heijden, Kongolo, El Ahmadi, Kuijt, Vilhena, Toornstra, Jørgensen en Basacikoglu
Opstelling Ajax: Onana, Veltman, Sanchez, Voergever, Sinkgraven, Klaassen, Schöne, Ziyech, Traoré, Dolberg en Younes
Scoreverloop en bijzonderheden 55' 0-1 Kasper Dolberg 85' 1-1 Dirk Kuijt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 november 2016 door Loetje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
http://nos.nl/teletekst#826
FEYENOORD: Jones,Karsdorp,Botteghin, v.d.Heijden,Kongolo,El Ahmadi,Kuijt, Vilhena,Toornstra,Jörgensen, Basacikoglu
AJAX: Onana,Veltman,Sánchez,Viergever, Sinkgraven,Klaassen,Schöne,Ziyech, Traoré,Dolberg,Younes
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2016 door Pietje -- |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Haha. Kort maar krachtig :-) |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Denk 1-1. slechte maar zeer spannende pot |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik hoop dat je gelijk krijgt. Ik ben wat minder optimistisch. Klassiekers zijn toch altijd een wedstrijd op zich. Feyenoord is een zeer trotse koploper en duidelijk in de "winning mood". Ik hoop dat alle Ajaxspelers zich realiseren wat er op het spel staat: Bij verlies is de achterstand maar liefts 8 punten en dat moet te allen tijde worden voorkomen. Ik vermoed dat het meer een vechtstrijd gaat worden dan een wedstrijd... |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Straks is het verschil nog 2 punten ik geloof echt in een overwinning voor ons ook al spelen we in de Kuip. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 14:18 schreef ZerauS het volgende:Straks is het verschil nog 2 punten ik geloof echt in een overwinning voor ons ook al spelen we in de Kuip. Ik hoop het... ik hoop het... ik hoop het... Ik begin steeds nerveuzer te worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Winst voor Feyenoord. . Ondanks dat peet op en top Ajacied is. Gunt hij Feyenoord die titel een keer. En aangezien hij met zijn mening maling heeft aan de rest gaat ie dat regelen ook. Samen met nummer 14 de twee meest eigenzinnige mannen daarboven. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Let maar op. Een dikke overwinning voor Feyenoord. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Toch blijf ik optimistisch, met een 1-2 overwinning. Dat het een zeer harde wedstrijd gaat worden, dat geloof ik wel. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik vrees met je mee. Ik denk dat Feyenoord, zoals altijd, veel fysiek in de strijd gooit, een "spelletje" waar Ajaxspelers over het algemeen niet van houden. Altijd zoekt Feyenoord de grenzen van het toelaatbare op, of ze gaan zelfs met regelmaat over die grens. Zo komt Ajax niet aan opbouwen of voetballen toe.
Ik houd serieus ook rekening met een duidelijke nederlaag. Ik gun het Ajax uiteraard in de eerste plaats, maar ik misgun een (eventuele) titel Feyenoord ook niet. Liever Feyenoord dan PSV.
Kortom: 3-0
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2016 door Pietje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik zie Ajax hier gewoon afgetroefd worden. Kunnen vaak niet mee in de strijd en denk ook echt dat ze gaan verliezen. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Feyenoord is altijd de eerste 20 a 25 minuten mentaal en fysiek veel sterker. Daarna wil het wel eens minder bij ze worden. Het blijft een kwestie van rustig blijven afwachten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
OEF.... Dank je wel Onana! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Pdf wat een grove fout van Daley. Geweldig goed gekeeptdoor Onana |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 14:33 schreef Loetje het volgende:Ik zie Ajax hier gewoon afgetroefd worden. Kunnen vaak niet mee in de strijd en denk ook echt dat ze gaan verliezen. Ach welnee, Feyenoord houdt dat tempo van de eerste 5 minuten nooit vol. Ajax moet alleen scherp blijven, niet als Veltman net. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Was Veltman toch? Edit: Sinkgraven inderdaad.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 oktober 2016 door Eide -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nee, dat was wel degelijk Sinkgraven |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Er begint al ruimte te komen voor Schone en Ziyech. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Hoop dat el ahmadi zo een optelsom kaartje krijgt. Al 3x een aanval onderbroken met een overtreding |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Pfff Opgefokt kereltje toch die Kuyt |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 14:55 schreef Pim het volgende:Hoop dat el ahmadi zo een optelsom kaartje krijgt. Al 3x een aanval onderbroken met een overtreding En Kuyt, die gun ik ook wel wat
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote: Kuyt is een verschrikkelijk hypocriet naar ventje |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Kuyt denkt dat ie alles kan en alles is. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
De eerste Orkaan van 30 minuten heeft Ajax gelukkig overleeft. |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Feyenoord dekt zo ver door dat je met een keer goed wegdraaien zo een 100% kans hebt. Alleen sinkgraven gaat nog niet echt lekker |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Vilhena is ook zon huilebalk zeg. Alleen maar aan t janken die feyenoorders haha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
De eindpass bij Ajax is veel te slordig |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Traore mag wel eruit. Wat een zwak balletje was dat, zo zonde viergever kon zo doorlopen |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Kom op van der Heyden op de bon hier |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote: Klopt, maar komen er sowieso lastig door |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Oef... dat scheelde niet veel. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Eens. Ajax moet ook wat feller in de duels zijn |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote: Gelukkig kan botteghin alleen maar verdedigen en koppen en aanvallend kan hij niks met de bal |
|
|
|
|
ZerauS
|
|
|
Dijks voor Sinkgraven sowieso |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
quote: Ja... en dan word je afgefloten om niks... Zie veltman |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: En El Ghazi voor Traoré |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ajax moet toch echt met een ander plan spelen in de tweede helft. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Feyenoord heeft wel een paar kansen gehad, Ajax niet één! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Sinkgraven ondermaats, maar ook Traore en Younes zeer matig. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax durft niet te voetballen. Daar waar het rap gaat vallen er meteen ruimtes maar dat gebeurt te weinig. Feyenoord ook niet best maar een stuk opportunistischer en daardoor gevaarlijker. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik vind met name Traoré uiterst zwak. Die komt echt helemaal niemand voorbij. Peter Bosz kennende zal hij Sinkgraven laten staan, maar Traoré moet vrezen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 15:20 schreef Eide het volgende:Ajax durft niet te voetballen. Daar waar het rap gaat vallen er meteen ruimtes maar dat gebeurt te weinig. Feyenoord ook niet best maar een stuk opportunistischer en daardoor gevaarlijker. Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat wanneer Ajax die vrees laat vallen, er warempel wat te halen is. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 23 oktober 2016 - 15:21 schreef Pietje het volgende:[..] Ik vind met name Traoré uiterst zwak. Die komt echt helemaal niemand voorbij. Peter Bosz kennende zal hij Sinkgraven laten staan, maar Traoré moet vrezen. Traore is veel te frivool bezig met al die draaibewegingen. Gewoon knokken!! |
|
|
|