BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bosz erkent: 'In de winterstop evalueren we het middenveld van Ajax'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - donderdag 27 oktober 2016 - 22:26
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Bosz erkent: 'In de winterstop evalueren we het middenveld van Ajax' (VoetbalZone)

ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 02 november 2016 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 18:12 schreef p111 het volgende:

[..]

Nee ik vind Tete en Veltman niet echt veel verschil in zitten,maar Viergever en Riedewald wel.
Ik vind dit 2 totaal verschillende spelertypes, tete is erg gretig en fel en een echte rechtsback, Veltman vind ik slimmer de duels ingaan, maar weer iets softer.

Beide gewoon hele goede verdedigers die niet beter of slechter zijn dan de ander.
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 november 2016 - 19:08   quote  deeplink  
ok maar nu komen we op het punt, enige echte wissel wat geen eigen jeugd dan is is viergever riedewald...

veltman en tete zijn beiden jeugd spelers van ajax...

rest van de andere possities hebben we op dit moment geen eigen die beter is dan wat erin staat...

en werd door iemand gezegt dat te weinig eigen jeugd speelde.. maar dat komt puur omdat die niet beter zijn dannde huidige spelers,

cerny voor younes of traore maar dan houd het op
..
remco k
 remco k - woensdag 02 november 2016 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 16:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt en mogen ze wel spelen dan spelen ze dramatisch.. 1 tegenslag en het ligt aan de trainer en gaan ze lopen janken.. vergeet niet deboer had bazoer ook al uit de basis gehaald vorig seizoen omdat die drama was (tehoog in de bol gekregen?).. ook elghazi was geen vaste waarde (schone younes milik) en tete was op dat moment beter als vrhijn.. riedewald is gewoon nummer 1 reserver voor de nummer 6 en centraal voor viergever..

vind het eigenlijk best logische keuzes.. traore blijft gewoon gevaarlijk ondanks da die de vorm nog nie heeft.. maar neem elghazi en bazoer die er nog nie eens met kop en schouders bovenuitsteken bij een amateurclub.. dat waren vbeek nouri cerny.. en een clement deligt etc..
Ik vind dat gewoon niet waar..

BAzoer, tete, Ghazi en Riedewald hebben echt hele goede wedstrijden gespeeld. Ghazi is dit seizoen in verhouding bij meer goals betrokken. Riedewald was de man voor 6 in de ogen van Bosz, Tete ziet iedereen dat dit een topper in spe is, en Bazoer is gewoon zelfs als ie slecht is een prima speler.

Dat die jongens op dit moment geen basis zijn, dat kan, maar ze zijn gewoon niet eens meer in beeld en krijgen geen kansen in het eerste. Want spelen tegen een amateurploeg is voor Nouri inderdaad een kans. Maar voor jongens die basis waren is het dat niet en zal het voelen als een degradatie..

Maar waarom reageert niemand op de stelling dat er op 2 speler na gewoon geen zelf opgeleide spelers op het veld staan..
remco k
 remco k - woensdag 02 november 2016 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 16:47 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ben ik het ook mee eens en het vaste team van Bosz is zeker niet mijn team want Tete, Bazoer op zes en Riedewald zouden bij mij altijd spelen maar juist een El Ghazi die er geen klote van bakt, heeft geen recht om te zeiken en nog minder recht om aan de trainer te zitten. Wat ik al eerder zei. Cerny die heeft pas recht van spreken want is wekelijks itblinker bij Jong Ajax.
En toch is ie in verhouding bij meer goals betrokken dan Traore.

Ik zeg niet dat ie basis speler moet zijn. Maar hij heeft een aantal hele goede invalbeurten gehad, Bosz zei zelf nog dat ie heel dicht tegen de basis aan zat. En daarna is het ineens voorbij?

Wat je zegt over Cerny is helemaal waar..
remco k
 remco k - woensdag 02 november 2016 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 17:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Alleen younes en traore horen niet te spelen, dan kan je cerny als vervanger gebruiken. Maar dan houd het ook wel op. Nouri minuten maken op de linkerflank, maar dat is geen linksbuiten. Anders zou ik het niet weten.

Schone speelt gewoon prima en het gaat moeizamer als hij niet speelt.

Dijks vond ik niet goed spelen, logisch dat je daar wat voor anders zoekt.
Lees nou eens een keer.

Jij gaat er van uit dat er spelers uit de basis moeten.. Dat post ik niet, ik stel dat die jongens het verdienen om in te vallen en kansen te krijgen.. Zo groot is het verschil tussen al die spelers namelijk niet..

En toeval of niet, maar Bosz kiest voor heel veel spelers zonder veel restwaarde..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 02 november 2016 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 19:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Lees nou eens een keer.

Jij gaat er van uit dat er spelers uit de basis moeten.. Dat post ik niet, ik stel dat die jongens het verdienen om in te vallen en kansen te krijgen.. Zo groot is het verschil tussen al die spelers namelijk niet..

En toeval of niet, maar Bosz kiest voor heel veel spelers zonder veel restwaarde..
Over El ghazi had je het erover dat traore niet moest spelen. Eerder voor cerny zou gaan, zou ik doen.

Over schone, die verdedig je. Terecht, speelt prima. Voor Veltman, die verdedigd je zo nu en dan.
Stanley
 Stanley - woensdag 02 november 2016 - 20:54   quote  deeplink  
Voorspelling.... Tete en Bosz gaan voor een te laag bedrag de deur uit.
En zijn over een paar jaar Europese top!

Goed bezig ....not!
Jaccio
 Jaccio - woensdag 02 november 2016 - 21:12   quote  deeplink  
Bazoer laten gaan zou gewoon heel dom zijn van Ajax.
Ik vind dat als je als Ajax zijnde er bewust voor kiest om met jonge talenten te spelen je ook om moet kunnen gaan met de vormdipjes en de manier hoe deze jonge jongens reageren op die vormdipjes.

Daarnaast vind ik de opmerking die eerder gemaakt is over dat er bijna geen zelf opgeleide jongens basis spelen een zeer terechte en vind dat toch wel een kwalijke zaak. Of dat aan Bosz ligt laat ik voor nu even in het midden.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 02 november 2016 - 21:42   quote  deeplink  
Moet een Ajax-trainer zijn elftal samenstellen als een boekhouder of gewoon de beste beschikbare spelers van dat moment opstellen? De mening t.a.v. de beste speler kan men mee oneens zijn.
Mocht Bazoer naar bijv. AC Milan gaan, geloof me, dan heeft hij geen schijn van kans. Hij speelt de taal niet, er lopen ook nog eens genoeg Italiaanse jeugdige middenvelders rond. Daar komt hij helemaal niet aan spelen toe.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 november 2016 door Ztjes --
Loetje
 Loetje - woensdag 02 november 2016 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 21:42 schreef Ztjes het volgende:
Moet een Ajax-trainer zijn elftal samenstellen als een boekhouder of gewoon de beste beschikbare spelers van dat moment opstellen? De mening t.a.v. de beste speler kan men mee oneens zijn.
Mocht Bazoer naar bijv. AC Milan gaan, geloof me, dan heeft hij geen schijn van kans. Hij speelt de taal niet, er lopen ook nog eens genoeg Italiaanse jeugdige middenvelders rond. Daar komt hij helemaal niet aan spelen toe.
Kun je me 3 middenvelders van Milan opnoemen die nu zoveel beter zijn dan Bazoer in vorm? Heel dat middenveld daar is een groot drama.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 02 november 2016 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 22:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Kun je me 3 middenvelders van Milan opnoemen die nu zoveel beter zijn dan Bazoer in vorm? Heel dat middenveld daar is een groot drama.
Effe alleen de middenvelders die meestal spelen: Giacomo Bonaventura, Riccardo Montolivo, Juraj Kucka, Manuel Locatelli, Andrea Poli, Keisuke Honda. De 1e drie speel je niet zomaar uit het elftal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 november 2016 door Ztjes --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 november 2016 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 20:54 schreef Stanley het volgende:

Goed bezig ....not!
Nou als Bosz gaat zou ik er geen medelijden mee hebben! Graag zelfs! ;-)

Maar ik denk dat je Bazoer bedoelt.

Bosz gaat dit helemaal kapot maken. Tete, Bazoer, Riedewald, El Ghazi gaan vertrekken. Allemaal talenten die speeltijd nodig hebben en het gewoon niet krijgen. Wij gaan een middenvelder linksback maken, zetten een verdediger in het centrum die eigenlijk nooit iets nuttigs doet, hebben een rechtsbuiten die denkt dat hij als een ballerina over het veld kan bewegen en ook op deze manier voetbalt. En zo kan ik ook nog wel even doorgaan. Bosz doet echt aan vriendjespolitiek en aanvallend is het misschien leuk om te zien, maar verdedigend knijp ik elke keer in mijn handen als het werk weer wordt opgeknapt door Sanchez. De rots in de branding achterin!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 november 2016 - 22:45   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 november 2016 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - woensdag 02 november 2016 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 22:33 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Effe alleen de middenvelders die meestal spelen: Giacomo Bonaventura, Riccardo Montolivo, Juraj Kucka, Manuel Locatelli, Andrea Poli, Keisuke Honda. De 1e drie speel je niet zomaar uit het elftal.
En laat momenteel nou alleen Poli, die nog vaak achterin neergepleurd wordt en Lucka het redelijk doen. Ik zal maar zwijgen over Montolivo en Honda. Beiden worden helemaal uitgekotst daar. Ook Bonnaventura wordt vaker niet dan wel op het middenveld opgesteld en Milan wil al zeer lang een goede CM. Dus Bazoer in vorm maakt daar wel degelijk een hele goede kans.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 02 november 2016 - 22:51   quote  deeplink  
Ajax Warrior,

En toch kijk ik liever na het spel van Bosz, dan de laatste 3 jaar onder de Boer.
Loetje
 Loetje - woensdag 02 november 2016 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 22:45 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou als Bosz gaat zou ik er geen medelijden mee hebben! Graag zelfs! ;-)

Maar ik denk dat je Bazoer bedoelt.

Bosz gaat dit helemaal kapot maken. Tete, Bazoer, Riedewald, El Ghazi gaan vertrekken. Allemaal talenten die speeltijd nodig hebben en het gewoon niet krijgen. Wij gaan een middenvelder linksback maken, zetten een verdediger in het centrum die eigenlijk nooit iets nuttigs doet, hebben een rechtsbuiten die denkt dat hij als een ballerina over het veld kan bewegen en ook op deze manier voetbalt. En zo kan ik ook nog wel even doorgaan. Bosz doet echt aan vriendjespolitiek en aanvallend is het misschien leuk om te zien, maar verdedigend knijp ik elke keer in mijn handen als het werk weer wordt opgeknapt door Sanchez. De rots in de branding achterin!!
Ben benieuwd nu we tegen de grote ploegen gaan spelen. Ieder balverlies op het middenveld is een kans tegen. Ik ben echt zo'n tegenstander van Bosz
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 november 2016 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 22:51 schreef Ztjes het volgende:
Ajax Warrior,

En toch kijk ik liever na het spel van Bosz, dan de laatste 3 jaar onder de Boer.
Ja inderdaad, en vervolgens je club naar de klote omdat al je talenten worden verneukt door hem!!

En het spel tegen de 2 clubs uit Rotterdam waren natuurlijk ook om aan te gluren zo goed???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 november 2016 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - woensdag 02 november 2016 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 22:51 schreef Ztjes het volgende:
Ajax Warrior,

Spel is iets beter maar resultaatgericht? Absoluut niet!! Plus zo'n beetje alle randzaken gaan fout en die zijn zeer belangrijk.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 02 november 2016 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 22:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

En laat momenteel nou alleen Poli, die nog vaak achterin neergepleurd wordt en Lucka het redelijk doen. Ik zal maar zwijgen over Montolivo en Honda. Beiden worden helemaal uitgekotst daar. Ook Bonnaventura wordt vaker niet dan wel op het middenveld opgesteld en Milan wil al zeer lang een goede CM. Dus Bazoer in vorm maakt daar wel degelijk een hele goede kans.
Dan kom jij niet vaak in Italië, als ze moeten kiezen gaan ze altijd voor een Italiaan en als je de taal niet matig bent, geloof me geen schijn van kans.
Neem als voorbeeld mijn dochter wilde voor een minor studie naar Italië, het werd door de school ontraden, omdat ze de taal niet "goed" machtig is. Ik kom minimaal 4x per jaar in Milaan en heb al jaren vele wedstrijden van AC live gezien en nog steeds.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 november 2016 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 22:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Spel is iets beter maar resultaatgericht? Absoluut niet!! Plus zo'n beetje alle randzaken gaan fout en die zijn zeer belangrijk.
Ach Loetje, die gasten denken alleen maar aan aanvallend voetbal! De Boer zorgde voor rust in het elftal toen de club in brand stond. Zorgde ervoor dat de ploeg gewoon de punten bleef pakken en inderdaad resultaatgericht voetbalde. Dat het uiteindelijk in de laatste wedstrijd fout ging was hem inderdaad te verwijten. Ik heb in de competitie en in de Europa League nou nog niet echt wedstrijden gezien waar we er ruim bovenuit staken. Panathinaikos was dramatisch, Luik ook een wedstrijd om snel te vergeten en Celta tegen een B-team qua resultaat ver onder de maat. Ze winnen ze ja, maar het is veelal billenknijpen. In de competitie verloren van Willem II en onnodig punten verspeelt tegen Roda. De wedstrijd tegen Feyenoord was al matig, tegen Excelsior was het ronduit slecht. En met muitende spelers kan hij al helemaal niet omgaan!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 november 2016 - 22:57   quote  deeplink  
Maar wees er blij mee Ztje, voor mij zijn talenten belangrijker. En ik zie Nouri nog eerder vertrekken dan dat hij onder Bosz een vaste waarde in het elftal wordt!!

Ztjes
 Ztjes - woensdag 02 november 2016 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 22:57 schreef Ajax Warrior het volgende:
Maar wees er blij mee Ztje, voor mij zijn talenten belangrijker. En ik zie Nouri nog eerder vertrekken dan dat hij onder Bosz een vaste waarde in het elftal wordt!!
Ook onzin, want onder Frank heeft Nouri geen enkele kans gekregen.
Talenten worden pas belangrijk als ze uitgroeien tot een vaste waarde in het 1e team.
Misschien zijn onze talenten wel niet zo goed als ze bij de jeugd lijken. Komen gewoon tekort in mentaliteit, fysieke kracht, ......
Loetje
 Loetje - donderdag 03 november 2016 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 22:57 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Dan kom jij niet vaak in Italië, als ze moeten kiezen gaan ze altijd voor een Italiaan en als je de taal niet matig bent, geloof me geen schijn van kans.
Neem als voorbeeld mijn dochter wilde voor een minor studie naar Italië, het werd door de school ontraden, omdat ze de taal niet "goed" machtig is. Ik kom minimaal 4x per jaar in Milaan en heb al jaren vele wedstrijden van AC live gezien en nog steeds.
Integendeel, als je het wat meer volgt weet je dat Italianen willen verfrissen en steeds meer spelers buiten Italië willen.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 03 november 2016 - 07:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 00:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Integendeel, als je het wat meer volgt weet je dat Italianen willen verfrissen en steeds meer spelers buiten Italië willen.
De buitenlandse spelers die het goed doen in Italië komen uit een ander continent n.l. Zuid-Amerika en een enkele Fransman. Neem in dit geval AC Milan: Adriano, Bacca, Sosa, Fernandez, Zapata, Gomez, Niang (Argentijnen, Brazilianen, Colombianen, etc.).

Als je het volgt moet je wel objectief blijven. Nederlanders (Bergkamp, Reiziger, vd Sar, Stekelenburg, Kluivert, Huntelaar, Elia, Kishna, v Ginkel, etc.) hebben het over het algemeen gewoon heel moeilijk (mislukt) in Italië, de gouden drie uit het verleden bij AC Milan waren natuurlijk de grote uitzondering en in het korte verleden is dat de Jong en nu Strootman.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 november 2016 door Ztjes --
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 november 2016 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 19:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat gewoon niet waar..

BAzoer, tete, Ghazi en Riedewald hebben echt hele goede wedstrijden gespeeld. Ghazi is dit seizoen in verhouding bij meer goals betrokken. Riedewald was de man voor 6 in de ogen van Bosz, Tete ziet iedereen dat dit een topper in spe is, en Bazoer is gewoon zelfs als ie slecht is een prima speler.

Dat die jongens op dit moment geen basis zijn, dat kan, maar ze zijn gewoon niet eens meer in beeld en krijgen geen kansen in het eerste. Want spelen tegen een amateurploeg is voor Nouri inderdaad een kans. Maar voor jongens die basis waren is het dat niet en zal het voelen als een degradatie..

Maar waarom reageert niemand op de stelling dat er op 2 speler na gewoon geen zelf opgeleide spelers op het veld staan..
deed ik wel kijk tekst boven dit stukje.. daar zeg ik wat over de jeugd ;)
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 20:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Over El ghazi had je het erover dat traore niet moest spelen. Eerder voor cerny zou gaan, zou ik doen.

Over schone, die verdedig je. Terecht, speelt prima. Voor Veltman, die verdedigd je zo nu en dan.
Het gaat mij om kansen. Anders heb ik ook niet beweerd, ik zeg niet dat spelers basis moeten zijn op dit moment. Maar al die gasten verdienen het om te spelen en kansen te krijgen..

Bij Tete zou het trouwens ook te maken kunnen hebben met zijn zaakwaarnemer Raiola..
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 20:54 schreef Stanley het volgende:

Goed bezig ....not!
Wel benieuwd wat BOSZ op gaat brengen dan.
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 08:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 november 2016 - 22:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat dit het verhaal is.

Er is voor een coach bij Ajax meer dan alleen maar leuk voetbal laten zien bij het eerste.

Men moet met de toekomst bezig zijn, en Bosz bouwt uitsluitend op aangekochte spelers.

2 zelf opgeleide spelers slechts in de basis..
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 08:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 07:28 schreef Ztjes het volgende:

[..]

De buitenlandse spelers die het goed doen in Italië komen uit een ander continent n.l. Zuid-Amerika en een enkele Fransman. Neem in dit geval AC Milan: Adriano, Bacca, Sosa, Fernandez, Zapata, Gomez, Niang (Argentijnen, Brazilianen, Colombianen, etc.).

Als je het volgt moet je wel objectief blijven. Nederlanders (Bergkamp, Reiziger, vd Sar, Stekelenburg, Kluivert, Huntelaar, Elia, Kishna, v Ginkel, etc.) hebben het over het algemeen gewoon heel moeilijk (mislukt) in Italië, de gouden drie uit het verleden bij AC Milan waren natuurlijk de grote uitzondering en in het korte verleden is dat de Jong en nu Strootman.
Sneijder voor het gemak maar even vergeten. Kishna speelde gewoon goed voor zijn blessure, de Vrij is basis kracht als ie blessure vrij is..Reiziger en Kluivert ook gewoon prima gedaan..
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 08:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 07:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

deed ik wel kijk tekst boven dit stukje.. daar zeg ik wat over de jeugd ;)
NIet echt over wat ik poste maar goed...
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 08:25   quote  deeplink  
Heel bijzonder van Bosz.

Zeggen dat je vind dat Traore het kwijt is. Maar hem dan vanavond wel weer een basis plaats geven..
Ztjes
 Ztjes - donderdag 03 november 2016 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 08:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Sneijder voor het gemak maar even vergeten. Kishna speelde gewoon goed voor zijn blessure, de Vrij is basis kracht als ie blessure vrij is..Reiziger en Kluivert ook gewoon prima gedaan..
.
Ik kan nog wel meer namen opnoemen, die ik ben vergeten. Kishna wordt nu alleen als invaller gebruikt. Reiziger heeft maar 10 wedstrijden in 1 seizoen bij AC Milan gespeeld en dit geldt ook voor Kluivert, 27 wedstrijden en 6 goals en daarna moesten ze weer vertrekken. Dus geweldig gedaan .....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 november 2016 door Ztjes --
hjf
 hjf - donderdag 03 november 2016 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 08:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Wel benieuwd wat BOSZ op gaat brengen dan.
Goed toe geven zal wel de enige optie zijn.
hjf
 hjf - donderdag 03 november 2016 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 08:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat dit het verhaal is.

Er is voor een coach bij Ajax meer dan alleen maar leuk voetbal laten zien bij het eerste.

Men moet met de toekomst bezig zijn, en Bosz bouwt uitsluitend op aangekochte spelers.

2 zelf opgeleide spelers slechts in de basis..
Dus kapitaalvernietiging
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 08:31 schreef Ztjes het volgende:

[..]

.
Ik kan nog wel meer namen opnoemen, die ik ben vergeten. Kishna wordt nu alleen als invaller gebruikt. Reiziger heeft maar 10 wedstrijden in 1 seizoen bij AC Milan gespeeld en dit geldt ook voor Kluivert, 27 wedstrijden en 6 goals en daarna moesten ze weer vertrekken. Dus geweldig gedaan .....
Er zijn er ook wel meer die wel geslaagd zijn, Davids en Seedorf bijvoorbeeld..

Het heeft niets met Nederlandse zijn te maken of men wel of niet slaagt. Dat soort lijstjes zijn voor ieder land te maken.

Kluivert kon overigens gewoon niet met die trainer door 1 deur, en maakte in de voorbereiding op het nieuwe seizoen met nieuwe trainer een dusdanige indruk dat ie eigenlijk niet mocht vertrekken, maar ja, Louis en zijn ondoorgrondelijke wegen he..
Ztjes
 Ztjes - donderdag 03 november 2016 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 10:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Er zijn er ook wel meer die wel geslaagd zijn, Davids en Seedorf bijvoorbeeld..

Het heeft niets met Nederlandse zijn te maken of men wel of niet slaagt. Dat soort lijstjes zijn voor ieder land te maken.

Kluivert kon overigens gewoon niet met die trainer door 1 deur, en maakte in de voorbereiding op het nieuwe seizoen met nieuwe trainer een dusdanige indruk dat ie eigenlijk niet mocht vertrekken, maar ja, Louis en zijn ondoorgrondelijke wegen he..
Ik weet ook wel, dat er meer zijn die het in Italië hebben gemaakt. Dat zijn over het algemeen wel spelers van een andere categorie (Wilkes, Krol, Gullit, Rijkaard, v Basten, Seedorf, Davids, Stam, Sneijder, de Jong, Strootman, etc.) dan een jeugdspeler als Bazoer.
Deze spelers hadden wel allemaal al naam gemaakt bij hun vorige club(s).

Jij bent toch degene die alles en iedereen met statistieken, lijstjes, etc. probeert te overtuigen en als iemand anders ze gebruikt, dan zijn ze voor alles te maken.

Ik gaf aan dat Kluivert (en Reiziger) mislukt waren in Italië en volgens jou niet. Dat het bij Kluivert ook met de trainer te maken had, wil niet zeggen dat hij het goed gedaan heeft in Italië. Daarnaast kun je je daar als (buitenlandse) speler niet zo heel veel permitteren tegen de trainer als hier in Nederland.

Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 03 november 2016 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 08:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Het gaat mij om kansen. Anders heb ik ook niet beweerd, ik zeg niet dat spelers basis moeten zijn op dit moment. Maar al die gasten verdienen het om te spelen en kansen te krijgen..

Bij Tete zou het trouwens ook te maken kunnen hebben met zijn zaakwaarnemer Raiola..
Volgens mij krijgt El Ghazi, Dijks en Bazoer gewoon speel minuten. Ook Riedewald krijgt zijn speel minuten. Alleen Tete heeft weinig tot geen speel minuten gekregen.

Dijks vervangende Sinkgraven toen hij geblesseerd was.
El ghazi viel tegen Feyenoord in en ook viel hij voor traore.
Ook Riedewald vervangt Schone omdat hij moeilijk 3 wedstrijden per week kan spelen.
Bazoer verving Ziyech toen hij tegen feyenoord geblesseerd uitviel.

Volgens mij krijgt riedewald vanavond weer speelminuten
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 10:42 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ik weet ook wel, dat er meer zijn die het in Italië hebben gemaakt. Dat zijn over het algemeen wel spelers van een andere categorie (Wilkes, Krol, Gullit, Rijkaard, v Basten, Seedorf, Davids, Stam, Sneijder, de Jong, Strootman, etc.) dan een jeugdspeler als Bazoer.

Jij bent toch degene die alles en iedereen met statistieken, lijstjes, etc. probeert te overtuigen en als iemand anders ze gebruikt, dan zijn ze voor alles te maken.

Ik gaf aan dat Kluivert (en Reiziger) mislukt waren in Italië en volgens jou niet. Dat het bij Kluivert ook met de trainer te maken had, wil niet zeggen dat hij het goed gedaan heeft in Italië. Daarnaast kun je je daar als (buitenlandse) speler niet zo heel veel permitteren tegen de trainer als hier in Nederland.
Volgens mij heeft dit niet zo veel met statistieken te maken. En ik gebruik ze nu ook totaal niet.

Dat het land anders is begrijp ik, en dat het lastiger is begrijp ik ook.
Uberhaubt is het voor Nederlandse spelers erg lastig om waar dan ook een topper te worden de laatste 20 jaar. Zo veel hebben we er immers niet meer rond lopen.
Op dit moment op de altijd geblesseerde Robben na geen enkele speler rondlopen bij een club die bij de top van Europa behoort.. Dat is ook wel veel zeggend..

Bazoer is een ander type talent dan wat wij in NEderland gewend zijn. Ik kan hem ook met geen enkele speler vergelijken, of het moet Seedorf zijn. En laat dan nu de uitzondering zijn die vroeg vertrok, en het ook in Italie vervolgens heeft kunnen laten zien.

Het blijft gewoon een lastig verhaal..

Overal in de wereld gaan jonge jongens op vroege leeftijd naar grotere competities, en alle goede voetballers zijn jong vertrokken..

Waarom lukt het de Nederlander niet meer om te slagen??
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 11:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Volgens mij krijgt El Ghazi, Dijks en Bazoer gewoon speel minuten. Ook Riedewald krijgt zijn speel minuten. Alleen Tete heeft weinig tot geen speel minuten gekregen.

Dijks vervangende Sinkgraven toen hij geblesseerd was.
El ghazi viel tegen Feyenoord in en ook viel hij voor traore.
Ook Riedewald vervangt Schone omdat hij moeilijk 3 wedstrijden per week kan spelen.
Bazoer verving Ziyech toen hij tegen feyenoord geblesseerd uitviel.

Volgens mij krijgt riedewald vanavond weer speelminuten
Kansen krijgen is in mijn ogen iets anders dan wat jij hierboven schetst..

Maar inderdaad, Ghazi viel in, in de wedstrijden die er toe deden, deed hij dat dusdanig goed dat Bosz aangaf dat Ghazi tegen de basis aan zat. En ineens zou die niet meer bij de selectie zitten?

Incosequent en totaal niet in lijn met het beleid dat Ajax zou voeren..

Er staan nu alleen maar aangekochte spelers op het veld, en de talentvolle eigen jeugd wordt verneukt..
Ztjes
 Ztjes - donderdag 03 november 2016 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 11:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dit niet zo veel met statistieken te maken. En ik gebruik ze nu ook totaal niet.

Dat het land anders is begrijp ik, en dat het lastiger is begrijp ik ook.
Uberhaubt is het voor Nederlandse spelers erg lastig om waar dan ook een topper te worden de laatste 20 jaar. Zo veel hebben we er immers niet meer rond lopen.
Op dit moment op de altijd geblesseerde Robben na geen enkele speler rondlopen bij een club die bij de top van Europa behoort.. Dat is ook wel veel zeggend..

Bazoer is een ander type talent dan wat wij in NEderland gewend zijn. Ik kan hem ook met geen enkele speler vergelijken, of het moet Seedorf zijn. En laat dan nu de uitzondering zijn die vroeg vertrok, en het ook in Italie vervolgens heeft kunnen laten zien.

Het blijft gewoon een lastig verhaal..

Overal in de wereld gaan jonge jongens op vroege leeftijd naar grotere competities, en alle goede voetballers zijn jong vertrokken..

Waarom lukt het de Nederlander niet meer om te slagen??
Waarom niet, omdat het je nu niet uitkomt. Van de ongeveer 50 Nederlands spelers die meer als 1 seizoen in Italië hebben gespeeld, zijn er ongeveer 18 geslaagd en geen enkel Nederlandse trainer heeft het ooit in Italië kunnen maken.

Dat we de laatste 20 jaar nagenoeg geen toppers hebben rondlopen, klopt.

Een "box to box" middenvelder (Strootman) zou het kunnen redden, maar of Bazoer er in Italië nu al voor geschikt is, geloof ik gewoon niet. Net als Frank de Boer als trainer, gaat hij in Italië gewoon vol op zijn bek. Seedorf was van een heel andere categorie en ook met zijn respect als speler, ging hij vol onderuit als trainer. Welk respect heeft Bazoer als voetballer in Italië?

Waardeloze mentaliteit, fysiek te zwak en te weinig talent. Je hoeft niet groot te zijn als voetballer om fysiek sterk te kunnen zijn, kijk naar de Spaanse, Italiaanse, Portugese, Argentijnse voorbeelden. Hier op het forum maar blijven roepen, dat we zoveel geweldig talent hebben rondlopen. Ja, in de jeugd, maar zo vlug ze in het grote mannen voetbal terecht komen, vallen ze bijna allemaal door de mand.

Of zijn het toch niet zo'n grote talenten?

Loetje
 Loetje - donderdag 03 november 2016 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 07:28 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Dat is zeker niet waar. In Italië worden zelfs bij grote regelmaat documentaires uitgezonden van de Nederlandse jeugdopleiding. Lazio maakt daar al gebruik van en ook Milan en Inter willen daar in mee. Europa staat er gewoon steeds en steeds beter op daar. Italië wil dolgraag af van het oude voetbal.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 03 november 2016 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 12:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat is zeker niet waar. In Italië worden zelfs bij grote regelmaat documentaires uitgezonden van de Nederlandse jeugdopleiding. Lazio maakt daar al gebruik van en ook Milan en Inter willen daar in mee. Europa staat er gewoon steeds en steeds beter op daar. Italië wil dolgraag af van het oude voetbal.
Ze willen er misschien wel vanaf, maar het enige wat nog steeds telt, is het "resultaat" ten koste van alles en in Italië krijg je geen enkel kans om iets op te bouwen. Zie trainers als Seedorf en de Boer.

Willen is iets anders als kunnen en doen.

Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 03 november 2016 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 11:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Kansen krijgen is in mijn ogen iets anders dan wat jij hierboven schetst..

Maar inderdaad, Ghazi viel in, in de wedstrijden die er toe deden, deed hij dat dusdanig goed dat Bosz aangaf dat Ghazi tegen de basis aan zat. En ineens zou die niet meer bij de selectie zitten?

Incosequent en totaal niet in lijn met het beleid dat Ajax zou voeren..

Er staan nu alleen maar aangekochte spelers op het veld, en de talentvolle eigen jeugd wordt verneukt..
Volgens mij viel El Ghazi goed in tegen Ado, speelde tegen Feyenoord op de linker flank.
Dat was niet de rede om El Ghazi buiten de selectie zou vallen. De rede is denk ik meer dat hij in de beker tegen amateurs niet best voor de dag kwam. Werd ook vroeg gewisseld, terwijl dat zijn kans was om het te laten zien. Dat hij het vervolgens verpest, daar moet je de schuld bij El Ghazi leggen en niet bij de trainer.

Volgens mij is El Ghazi gekocht van Sparta en heeft hij daar zijn opleiding gedaan.
Ook Bazoer is gekocht, maar dan van PSV.

Ook de belgen van vroeger zijn aangekocht, maar worden gezien als spelers die een Ajax opleiding hebben gehad.

De ligt is bij de selectie gehaald, Nouri heeft 2 beker wedstrijden gespeeld en zijn competitie debuut gemaakt. Ook cerny viel de laatste competitie wedstrijd in. Pelle Clement kwam tijdens de Beker wedstrijd in.

Om nou te zeggen dat alleen aangekochte spelers in Ajax 1 spelen. Alleen in de basis daar staan veel aangekochte spelers, maar daar had je het niet over. Dat ze in de basis moeten staan??
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 12:17 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Waarom niet, omdat het je nu niet uitkomt. Van de ongeveer 50 Nederlands spelers die meer als 1 seizoen in Italië hebben gespeeld, zijn er ongeveer 18 geslaagd en geen enkel Nederlandse trainer heeft het ooit in Italië kunnen maken.

Dat we de laatste 20 jaar nagenoeg geen toppers hebben rondlopen, klopt.

Een "box to box" middenvelder (Strootman) zou het kunnen redden, maar of Bazoer er in Italië nu al voor geschikt is, geloof ik gewoon niet. Net als Frank de Boer als trainer, gaat hij in Italië gewoon vol op zijn bek. Seedorf was van een heel andere categorie en ook met zijn respect als speler, ging hij vol onderuit als trainer. Welk respect heeft Bazoer als voetballer in Italië?

Waardeloze mentaliteit, fysiek te zwak en te weinig talent. Je hoeft niet groot te zijn als voetballer om fysiek sterk te kunnen zijn, kijk naar de Spaanse, Italiaanse, Portugese, Argentijnse voorbeelden. Hier op het forum maar blijven roepen, dat we zoveel geweldig talent hebben rondlopen. Ja, in de jeugd, maar zo vlug ze in het grote mannen voetbal terecht komen, vallen ze bijna allemaal door de mand.

Of zijn het toch niet zo'n grote talenten?
Het heeft niks te maken met dat het nu uitkomt. Je staaft je cijfers ook nergens mee anders dan dat je wat namen noemt.

Daarnaast vind ik dit weinig zeggende statistieken. Er zijn namelijk ook gewoon jongens die het wel hebben gered.

De Italiaanse competitie is overigens lang zo sterk niet meer als destijds. En dus is de kans hoger dan voorheen.

Ook een jongen als Hoedt heeft vorig jaar veel gespeeld en dat zeker naar behoren gedaan, ook dat had niemand verwacht..

Het kan dus echt wel, het ligt aan de persoon zelf of die het red.

Of Bazoer het gaat redden weet ik niet, het talent heeft ie echt wel.

Wat je verder post ben ik het volledig mee eens. Ik vraag me ook oprecht wel af of die talenten allemaal wel zo goed zijn..

Nouri bijvoorbeeld. werd van de week vergeleken met de potentie van een Sneijder en vd Vaart, die jongen wordt in NEderland gezien als het grootste talent wat er in jaren rond heeft gelopen. De nieuwe Cruijff heb ik zelfs al eens langs zien komen.
Erg benieuwd of zon jongen die vergelijkingen waar gaat maken..

Ik las van de week een verhaal dat er helemaal geen plan is met de Ligt, dat is toch bijzonder te noemen?
Zelfs bij een PSV is er een plan met bijvoorbeeld Bergwijn, daar is vooraf mee besproken dat die jongen rond de 20 wedstrijden gaat maken in het eerste dit seizoen.
Bij Ajax gebeurt dat dus blijkbaar niet.

Latenw e dan alles maar aan het toeval over of jongens het al dan niet redden?

Ik heb hier namelijk al eens eerder aangegeven dat ik het vermoeden heb dat de jongens bij de laatste stap om basis speler te worden bij het eerste niet de juiste begeleiding krijgen. Jonk gaf dat ooit ook al eens aan..
remco k
 remco k - donderdag 03 november 2016 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 12:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Volgens mij viel El Ghazi goed in tegen Ado, speelde tegen Feyenoord op de linker flank.
Dat was niet de rede om El Ghazi buiten de selectie zou vallen. De rede is denk ik meer dat hij in de beker tegen amateurs niet best voor de dag kwam. Werd ook vroeg gewisseld, terwijl dat zijn kans was om het te laten zien. Dat hij het vervolgens verpest, daar moet je de schuld bij El Ghazi leggen en niet bij de trainer.

Volgens mij is El Ghazi gekocht van Sparta en heeft hij daar zijn opleiding gedaan.
Ook Bazoer is gekocht, maar dan van PSV.

Ook de belgen van vroeger zijn aangekocht, maar worden gezien als spelers die een Ajax opleiding hebben gehad.

De ligt is bij de selectie gehaald, Nouri heeft 2 beker wedstrijden gespeeld en zijn competitie debuut gemaakt. Ook cerny viel de laatste competitie wedstrijd in. Pelle Clement kwam tijdens de Beker wedstrijd in.

Om nou te zeggen dat alleen aangekochte spelers in Ajax 1 spelen. Alleen in de basis daar staan veel aangekochte spelers, maar daar had je het niet over. Dat ze in de basis moeten staan??
Dus 1 slechte pot en buiten de selectie? Traore loopt er al weken even verloren bij. Waarom blijft hij dan basis speler..

De bekerwedstrijd is voor mij geen enkele graat meter, die is puur gebruikt om zieltjes te winnen bij het publiek..

Ook Cerny krijgt namelijk in de echte wedstrijden gewoon amper kansen..
Ztjes
 Ztjes - donderdag 03 november 2016 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 12:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Het heeft niks te maken met dat het nu uitkomt. Je staaft je cijfers ook nergens mee anders dan dat je wat namen noemt.

Succesvolle spelers in Italië (t/m/ 2014):
e0pg81.jpg
Het zijn nagenoeg allemaal echte toppers.

Twijfelachtig succes in Italië:
2iuaomp.jpg

Mislukte spelers in Italie:
1247byh.jpg

Nu tevreden!

hjf
 hjf - donderdag 03 november 2016 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 12:58 schreef Ztjes het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu tevreden!
Indrukwekkend. Nu moet onze Remco wel tevreden zijn.
p111
 p111 - donderdag 03 november 2016 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 10:42 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Hier mag je de trainer omver duwen ha ha
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 november 2016 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 12:58 schreef Ztjes het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu tevreden!
en volgens mij mis je nog een aantal.. castoignos of hoe heet die kwiebus.. kishna.. want dit is maar tot 2014...en vast nog wel wat..
Ztjes
 Ztjes - donderdag 03 november 2016 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 november 2016 - 17:28 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en volgens mij mis je nog een aantal.. castoignos of hoe heet die kwiebus.. kishna.. want dit is maar tot 2014...en vast nog wel wat..
Castaignos staat gewoon in het laatste plaatje en inderdaad t/m 2014. Kishna is in 2015 na Lazio gegaan. Maar t/m 2014 gewoon compleet.
Ik wil hiermee ook laten zien, dat het in Italië heel moeilijk is om te slagen. Zelfs voor toppers die bijv. in Engeland, Duitsland, Spanje wel zijn geslaagd, zoals Bergkamp, vd Sar, Stekelenburg, Huntelaar, Jonk, Kluivert, Reiziger

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bosz erkent: 'In de winterstop evalueren we het middenveld van Ajax'

0.0084161