|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Bosz erkent: 'In de winterstop evalueren we het middenveld van Ajax' (VoetbalZone)
|
|
|
nummer10
|
|
|
sorry overheen gekeken :).. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Sorry, maar door die cijfers krijg je juist ongelijk in mijn ogen..
IK begrijp overigens ook niet waarom je er ook maar over door blijft zagen maar goed..
Er zijn er zelfs meer geslaagd dan ik dacht joh..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 november 2016 door remco k -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 03 november 2016 - 12:29 schreef Ztjes het volgende:[..] Ze willen er misschien wel vanaf, maar het enige wat nog steeds telt, is het "resultaat" ten koste van alles en in Italië krijg je geen enkel kans om iets op te bouwen. Zie trainers als Seedorf en de Boer. Willen is iets anders als kunnen en doen. En daarom zie je Nederlanders die daar spelen die mentaliteit krijgen maar tevens het Italiaanse voetbal veel meer voorzien worden van impuls. Spelers krijgen zat kansen daar want de grote spelers willen er niet meer heen op Juventus en heel zelden Napoli na. Trainers krijgen daarintegen geen kans daar. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
In Nederland zal men veel meer energie moeten gaan steken om spelers fysiek sterker te krijgen. Omdat dit een belangrijk aspect is waarin Nederland het al geruime tijd tekort in schiet.
Dus zal men bij Ajax ook hierin stappen moeten maken. Als ik Ajax was zou ik maar eens het geheel gaan evalueren. Omdat je in de winter mogelijkheden hebt om spelers te kopen en misschien te verkopen.
Ajax is op de vleugels helaas nog steeds niet stabiel genoeg en we zijn inmiddels november. Ajax is verplicht naar haar supporters om kampioen te worden.
Mocht Ajax bepaalde spelers (Bazoer) willen verkopen , schakel dan ook direct verder. Omdat Ajax niet overtuigd op de vleugels.
Ook mentaal is Ajax niet stabiel genoeg, gisteren zag je dat ook opnieuw. Bosz wilde bepaalde spelers rust geven, nou Bosz laat dit een wijze les voor je zijn. Het was een erg slechte beslissing.
Ook achterin op de rechter en linker positie is Ajax zeker niet overtuigend. Je moet kritisch blijven en desnoods ook daar andere spelers halen.
Ajax heeft als voordeel dat het spelers voor veel geld kan verkopen en daarmee structureel over veel meer geld kan beschikken dan andere ploegen. Je ziet nu dat je met spelers als Dolberg en Ziyech je het jezelf een stuk gemakkelijker maakt.
Ajax moet veel meer energie en geld steken in scouting. Omdat het zeer rendabel is wanneer je dit soort spelers na een paar jaar verkoopt.
Ondanks dat Bosz niet altijd overtuigd, is het spel wel leuker om te zien. Is ook deels te danken aan Dolberg en Ziyech. Juist doordat er veel groei mogelijkheden zijn heeft Ajax het in eigen hand.
Ik zie PSV en Feyenoord niet de mogelijkheden tot zoveel groei. En daarnaast ook niet om in de winter bij de verkoop van spelers andere spelers op de zwakke posities terughalen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 11:42 schreef Bobby1972 het volgende:In Nederland zal men veel meer energie moeten gaan steken om spelers fysiek sterker te krijgen. Omdat dit een belangrijk aspect is waarin Nederland het al geruime tijd tekort in schiet. Dus zal men bij Ajax ook hierin stappen moeten maken. Als ik Ajax was zou ik maar eens het geheel gaan evalueren. Omdat je in de winter mogelijkheden hebt om spelers te kopen en misschien te verkopen. Ajax is op de vleugels helaas nog steeds niet stabiel genoeg en we zijn inmiddels november. Ajax is verplicht naar haar supporters om kampioen te worden. Mocht Ajax bepaalde spelers (Bazoer) willen verkopen , schakel dan ook direct verder. Omdat Ajax niet overtuigd op de vleugels. Ook mentaal is Ajax niet stabiel genoeg, gisteren zag je dat ook opnieuw. Bosz wilde bepaalde spelers rust geven, nou Bosz laat dit een wijze les voor je zijn. Het was een erg slechte beslissing. Ook achterin op de rechter en linker positie is Ajax zeker niet overtuigend. Je moet kritisch blijven en desnoods ook daar andere spelers halen. Ajax heeft als voordeel dat het spelers voor veel geld kan verkopen en daarmee structureel over veel meer geld kan beschikken dan andere ploegen. Je ziet nu dat je met spelers als Dolberg en Ziyech je het jezelf een stuk gemakkelijker maakt. Ajax moet veel meer energie en geld steken in scouting. Omdat het zeer rendabel is wanneer je dit soort spelers na een paar jaar verkoopt. Ondanks dat Bosz niet altijd overtuigd, is het spel wel leuker om te zien. Is ook deels te danken aan Dolberg en Ziyech. Juist doordat er veel groei mogelijkheden zijn heeft Ajax het in eigen hand. Ik zie PSV en Feyenoord niet de mogelijkheden tot zoveel groei. En daarnaast ook niet om in de winter bij de verkoop van spelers andere spelers op de zwakke posities terughalen. Ongelooflijk. Er staan nog maar twee zelf opgeleide spelers op het held. En jij wil nog meer aankopen. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 11:48 schreef remco k het volgende:[..] Ongelooflijk. Er staan nog maar twee zelf opgeleide spelers op het held. En jij wil nog meer aankopen. Je kunt wel roepen, dat er nog maar 2 (3) zelf opgeleide spelers in het veld staan. Misschien ... toch te weinig kwaliteit uit de vorige lichting Ajax-talenten en zijn de aankopen Dolberg en Ziyech een wereld van verschil. Misschien ..... wel in de lichting die nu klaar staat of eraan staat te komen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 november 2016 door Ztjes -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Kluivert-Nouri-van de Beek-Cerny-de Jong-De Light-Sierhuis-Lang. we hoeven niet bang te zijn er komt genoeg aan. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 12:21 schreef p111 het volgende:Kluivert-Nouri-van de Beek-Cerny-de Jong-De Light-Sierhuis-Lang. we hoeven niet bang te zijn er komt genoeg aan. Maar breken ze wel echt door bij het volwassen mannen voetbal? Jeugd-talenten zijn bij Ajax van alle tijden, maar wie zijn er in de laatste jaren echt doorgebroken? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 12:05 schreef Ztjes het volgende:[..] Je kunt wel roepen, dat er nog maar 2 (3) zelf opgeleide spelers in het veld staan. Misschien ... toch te weinig kwaliteit uit de vorige lichting Ajax-talenten en zijn de aankopen Dolberg en Ziyech een wereld van verschil. Misschien ..... wel in de lichting die nu klaar staat of eraan staat te komen. Of de begeleiding van die jongens.
Het is niet alleen Nederland of Ajax wat dit soort gasten als groot talent ziet of zag he.
Heel de wereld zat en zit achter een groot deel van deze talenten aan.
En ze hebben bij Bosz gewoon geen enkel krediet gekregen, ondanks dat ze stuk voor stuk hele periodes hebben laten zien gewoon heel goed te kunnen voetballen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 12:34 schreef Ztjes het volgende:[..] Maar breken ze wel echt door bij het volwassen mannen voetbal? Jeugd-talenten zijn bij Ajax van alle tijden, maar wie zijn er in de laatste jaren echt doorgebroken? Klaassen en Veltman op dit moment.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Klaassen was de minste startende middenvelder tijdens de wedstrijd tegen Celta op de laatste 20 minuten van Schöne. Veldman is mede verantwoordelijk voor de 2 tegengoals en ook de bijna 3e goal, ook de minste verdediger. Als ze echt zo goed zijn, dan speelden ze met hun leeftijd volgens jou, omdat de talenten niet lang door Ajax zijn te behouden bij een buitenlandse club. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 12:46 schreef Ztjes het volgende:[..] Klaassen was de minste startende middenvelder tijdens de wedstrijd tegen Celta op de laatste 20 minuten van Schöne. Veldman is mede verantwoordelijk voor de 2 tegengoals en ook de bijna 3e goal, ook de minste verdediger. Als ze echt zo goed zijn, dan speelden ze met hun leeftijd volgens jou, omdat de talenten niet lang door Ajax zijn te behouden bij een buitenlandse club. Sorry, maar Klaassen was gister een flinke tijd gewoon de beste middenvelder. Zyech leed in het begin flink veel balverlies en pas vanaf het moment dat ie veel begon af te jagen werd hij beter, opvallender is trouwens een beter woord, aangezien een creatieve middenvelder niet perse beter is dan een box to box middenvelder. Schone speelde in mijn optiek niet zijn beste wedstrijd.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 12:59 schreef remco k het volgende:[..] Sorry, maar Klaassen was gister een flinke tijd gewoon de beste middenvelder. Zyech leed in het begin flink veel balverlies en pas vanaf het moment dat ie veel begon af te jagen werd hij beter, opvallender is trouwens een beter woord, aangezien een creatieve middenvelder niet perse beter is dan een box to box middenvelder. Schone speelde in mijn optiek niet zijn beste wedstrijd.. Ook sorry, maar de flinke tijd, was alleen de eerste 15 minuten. Het gaat ook niet om het verschil tussen een aanvallende en box to box middenvelder. Want Klaassen is in mijn ogen niet echt goed als verdedigende middenvelder, loopt vaak alleen maar de tegenstander in de weg, maar wint weinig duels. En zijn aanvallende kwaliteiten liggen alleen in het stichten van gevaar in de 16-meter en regelmatig scoren. Net niet goed genoeg in beide 2 werelden. Speelde hij slecht, neen, maar ook in de waarderingen (bijv. Voebalzone-speler/publiek, AjaxPrimeur, etc.) staat hij op de 3e plek van de startende middenvelders.
PS Ik vind dat jij niet objectief beoordeeld. Jij beoordeelt eigen opgeleide talenten/spelers, anders dan gekochte spelers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 november 2016 door Ztjes -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 13:42 schreef Ztjes het volgende:[..] Ook sorry, maar de flinke tijd, was alleen de eerste 15 minuten. Het gaat ook niet om het verschil tussen een aanvallende en box to box middenvelder. Want Klaassen is in mijn ogen niet echt goed als verdedigende middenvelder, loopt vaak alleen maar de tegenstander in de weg, maar wint weinig duels. En zijn aanvallende kwaliteiten liggen alleen in het stichten van gevaar in de 16-meter en regelmatig scoren. Net niet goed genoeg in beide 2 werelden. Speelde hij slecht, neen, maar ook in de waarderingen (bijv. Voebalzone-speler/publiek, AjaxPrimeur, etc.) staat hij op de 3e plek van de startende middenvelders. PS Ik vind dat jij niet objectief beoordeeld. Jij beoordeelt eigen opgeleide talenten/spelers, anders dan gekochte spelers. Mag jij vinden. Ik zie aangekochte jongens als Zyech Dolberg en Sanchez echt als een gigantische meerwaarde en benoem gister als een van de weinige het slechte spel van Veltman.
Ik denk dat er weinig andere mensen zijn die zo objectief beoordelen als ik.. Jijzelf bijvoorbeeld bent absoluut niet objectief. En zie ook niet dat jij wel de goede dingen van Klaassen benoemt in een wedstrijd..
Zoveel middenvelders zijn er niet te vinden die regelmatig scoren.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 15:58 schreef remco k het volgende:[..] Mag jij vinden. Ik zie aangekochte jongens als Zyech Dolberg en Sanchez echt als een gigantische meerwaarde en benoem gister als een van de weinige het slechte spel van Veltman. Ik denk dat er weinig andere mensen zijn die zo objectief beoordelen als ik.. Jijzelf bijvoorbeeld bent absoluut niet objectief. En zie ook niet dat jij wel de goede dingen van Klaassen benoemt in een wedstrijd.. Zoveel middenvelders zijn er niet te vinden die regelmatig scoren.. -
Ik zal nooit zo zelf ingenomen zijn, door van mezelf te beweren, dat ik zelf zo objectief ben. Dat laat ik aan anderen over. Dit zegt in mijn ogen heel veel over de persoon zelf. Na terugkomst van de Arena ben ik heel positief over de wedstrijd tegen Celta en benoem ik Klaassen zelfs nog apart.
Nee hoor, en Ziyech en Schöne bij ons.
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 16:32 schreef Ztjes het volgende:[..] - Ik zal nooit zo zelf ingenomen zijn, door van mezelf te beweren, dat ik zelf zo objectief ben. Dat laat ik aan anderen over. Dit zegt in mijn ogen heel veel over de persoon zelf. Na terugkomst van de Arena ben ik heel positief over de wedstrijd tegen Celta en benoem ik Klaassen zelfs nog apart. Nee hoor, en Ziyech en Schöne bij ons. Volgens mij geen van beide zo veel als Klaassen.
Ik ben niet zelf ingenomen. Heb gewoon een mening. En ben moeilijk te overtuigen van een andere mening. En daarmee zeg ik niet dat het waar is wat ik denk. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 22:42 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij geen van beide zo veel als Klaassen. Ik ben niet zelf ingenomen. Heb gewoon een mening. En ben moeilijk te overtuigen van een andere mening. En daarmee zeg ik niet dat het waar is wat ik denk. Ook dat is niet waar. In het seizoen 2015/2016: Ziyech 17, Klaassen 13 en Schöne 4 In het seizoen 2014-2015: Ziyech 13, Schöne 8 en Klaassen 6
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 november 2016 door Ztjes -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 23:45 schreef Ztjes het volgende:[..] Ook dat is niet waar. In het seizoen 2015/2016: Ziyech 17, Klaassen 13 en Schöne 4 In het seizoen 2014-2015: Ziyech 13, Schöne 8 en Klaassen 6 Dit seizoen kerel. We hebben het toch over hier en nu bij Ajax. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Balletje, Hoe kun je op dit moment, dit seizoen nu vergelijken! Ziyech (7)en Schöne (6) speelden 1e wedstrijden niet bij Ajax. Ziyech eerste wedstrijden op een andere positie en er zijn maar weinig spelers, die na een clubwissel zich zo snel zich hebben aangepast. Ook Schöne speelt dit seizoen op een andere positie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 november 2016 door Ztjes -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2016 - 12:34 schreef Ztjes het volgende:[..] Maar breken ze wel echt door bij het volwassen mannen voetbal? Jeugd-talenten zijn bij Ajax van alle tijden, maar wie zijn er in de laatste jaren echt doorgebroken? Dat weet je nooit maar het wordt pas echt een probleem als je geen extra kwaliteit meer hebt in de jeugd.Ik heb ze neer gezet omdat ik verwacht dat deze jongens eerste elftal spelers worden,hopelijk heb ik gelijk. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 november 2016 - 13:48 schreef p111 het volgende:[..] Dat weet je nooit maar het wordt pas echt een probleem als je geen extra kwaliteit meer hebt in de jeugd.Ik heb ze neer gezet omdat ik verwacht dat deze jongens eerste elftal spelers worden,hopelijk heb ik gelijk. Dat hoop ik ook. Alleen is de overstap veel moeilijker, als men denkt. Wel kan het nu makkelijk worden, omdat het elftal beter gaat draaien en de speelwijze niet meer zo verschillend van elkaar zijn.
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
gudelj uit de selectie want kon het mentaal niet aan om op de bank te zitten... hahaha.... ajax onwaardig !! je moet verdomme trots zijn met de kwaliteiten van hem dat hij uberhaubt bij ajax mocht spelen.. kortom bazoer, gudelj.. metaliteit van lik me kloten en zullen nooit de top halen.. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 november 2016 - 17:30 schreef nummer10 het volgende:gudelj uit de selectie want kon het mentaal niet aan om op de bank te zitten... hahaha.... ajax onwaardig !! je moet verdomme trots zijn met de kwaliteiten van hem dat hij uberhaubt bij ajax mocht spelen.. kortom bazoer, gudelj.. metaliteit van lik me kloten en zullen nooit de top halen.. Zou het niks met Bosz te maken hebben? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Tuurlijk wel! Maar dat is toch logisch?
Ze lopen niet zelf naar jong Ajax.... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ik weet het wel zeker!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 november 2016 - 11:46 schreef Ztjes het volgende:[..] Balletje, Hoe kun je op dit moment, dit seizoen nu vergelijken! Ziyech (7)en Schöne (6) speelden 1e wedstrijden niet bij Ajax. Ziyech eerste wedstrijden op een andere positie en er zijn maar weinig spelers, die na een clubwissel zich zo snel zich hebben aangepast. Ook Schöne speelt dit seizoen op een andere positie. Het droeftoeter. Als je een ander niet normaal kan aanspreken. Reageer dan gewoon niet. Verder je post om die reden ook gewoon niet gezien. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Wordt nog een probleem na de winterstop. Ontevreden spelers. Spelers naar de Afrika Cup. Gaat lekker zo |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Zeker lekker. Wordt blijkbaar goed gemanaged door bosz. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
gewoon de rotte appels eruit.. klaar doeidoei |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 november 2016 - 21:54 schreef remco k het volgende:[..] Het droeftoeter. Als je een ander niet normaal kan aanspreken. Reageer dan gewoon niet. Verder je post om die reden ook gewoon niet gezien. Wie begint er met het arrogante/pejoratieve "Dit seizoen kerel" en dan als je op dezelfde manier beantwoord, gelijk op zijn teentjes is getrapt.
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Het cynisme druipt van je antwoord af. Kan me haast niet voorstellen dat jij dit toejuicht??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 november 2016 - 22:02 schreef Ztjes het volgende:[..] Wie begint er met het arrogante/pejoratieve "Dit seizoen kerel" en dan als je op dezelfde manier beantwoord, gelijk op zijn teentjes is getrapt. Zit gelukkig totaal geen verschil tussen. Dat is echt niet op dezelfde manier.
Maar goed succes verder kerel. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 november 2016 - 22:25 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het cynisme druipt van je antwoord af. Kan me haast niet voorstellen dat jij dit toejuicht??? Nee totaal niet zelfs.
Eerlijk is eerlijk. Het voetbal is beter. Maar zon grote groep van zulke talenten gewoon compleet links laten liggen. Nee sorry, daar heb ik geen goed woord voor over.
Het is ook gewoon dom. Want als het dadelijk even niet zo lekker loopt. Heb je de publieke opinie alleen maar harder tegen je. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 november 2016 - 22:45 schreef remco k het volgende:[..] Zit gelukkig totaal geen verschil tussen. Dat is echt niet op dezelfde manier. Maar goed succes verder kerel. Neen hoor, de vrouwelijke vorm is wijf. Zelf gaan uitdagen, maar geen tegenreactie kunnen verdragen.
Maar laten we erover ophouden, balletje
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 november 2016 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Ai, dit gaat wel lekker zo.
Gudelj kan het niet opbrengen, goed dat hij het aangegeven heeft. Is ook lastig, je basisplek kwijt raken.
Gudelj staat ook gewoon terecht naast, krijg van de bankzitters nog de meeste speeltijd.
Dit heeft niet zo zeer met Bosz te maken, maar met Gudelj zelf.
Gudelj wil zijn vorm terug en denkt dat het beter is als hij bij Jong Ajax gaat mee spelen, daar spelen ze tegen mindere tegenstanders en daar kan je namelijk vertrouwen opdoen. Vertrouwen is namelijk een van de dingen die belangrijk is voor een goede vorm te pakken te krijgen.
Gudelj zet zich zelf terug, om vervolgens 2 stappen daarna vooruit te zetten.
Zie El Ghazi vrijdag, gescoord komt na zijn schorsing ook gewoon weer terug.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 november 2016 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ik ben bang dat hij niet alleen het middenveld moet gaan evalueren. ;-) |
|
|
|