|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord - Pec Zwolle (Zondag 20 november 2016, 16:45 uur)
Datum & tijdstip: Zondag 20 november 2016, 16:45 uur Locatie: De Kuip, Rotterdam Scheidsrechter: Higler..
Speelronde 13 brengt de blauwvingers naar de Kuip. Pec verspeelde 2 punten tegen Roda JC in een zeer vermakelijke wedstrijd. Het werd uiteindelijk 0-0. Pec Zwolle bekleed de elfde plaats in de eredivisie en heeft tot nu toe 13 punten gesprokkeld. Hiervoor werden er drie wedstrijden gewonnen en 4 gelijk gespeeld. Opvallend is het aantal tegendoelpunten die ze hebben moeten incasseren, 21 te weten het hoogste van de eredivisie.
Mijn god wat hebben wij een wanprestatie moeten aanschouwen tegen de nummer laatst van de eredivisie. Wat was hier aan de hand. Roepen dat we voor het kampioenschap gaan en dan ons dit voorschotelen. Gewoon verdiend gewonnen van Go Ahead. Genoeg stof tot nadenken voor dit lamlendige zooitje..
Feyenoord speelde in haar historie slechts 14 duels tegen PEC Zwolle. Daarvan won Feyenoord er 9 (64,3%) en gingen er 4 (28,6%) verloren. 1 (7,1%) Duel eindigde in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 32 keer, een gemiddelde van 2,29 goals per wedstrijd. PEC Zwolle stelde daar 14 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,00 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 3,0 punten gehaald hebben en uit 1,0. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 2003-2004: 7-1. Uit werd de grootste triomf gevierd in 2003-2004, toen Feyenoord won met 0-3. In 2014-2015 ging Feyenoord onderuit met 3-0 in een uitwedstrijd bij PEC Zwolle, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam: Datum Wedstrijd Uitslag 15-09-2012 Feyenoord-Pec Zwolle 2-0 21-12-2013 Feyenoord-Pec Zwolle 3-0 01-11-2014 Feyenoord-Pec Zwolle 2-0 24-09-2015 Feyenoord-Pec Zwolle 3-0 (KNVB beker) 27-09-2015 Feyenoord-Pec Zwolle 2-0
Laatste 5 ontmoetingen in Zwolle: Datum Wedstrijd Uitslag 28-09-2003 FC Zwolle-Feyenoord 0-3 17-02-2013 Pec Zwolle-Feyenoord 3-2 04-08-2013 Pec Zwolle-Feyenoord 2-1 17-05-2015 Pec Zwolle-Feyenoord 3-0 14-02-2016 Pec Zwolle-Feyenoord 3-1
Verslag van de thuiswedstrijd vorig seizoen:
FEYENOORD OPNIEUW TE STERK VOOR PEC
Feyenoord heeft de volle buit overgehouden aan twee thuiswedstrijden tegen PEC Zwolle op rij. Nadat afgelopen donderdag in het bekertoernooi een 3-0 overwinning werd geboekt, was de ploeg van Giovanni van Bronckhorst zondag opnieuw te sterk voor de bekerfinalist van vorig seizoen. Door doelpunten van Dirk Kuyt en Eljero Elia werd het in De Kuip 2-0.
Feyenoord speelde de eerste helft niet zo overtuigend als drie dagen eerder in de bekerontmoeting met PEC Zwolle het geval was, maar toch zullen de supporters in de wederom uitverkochte Kuip tot de rust het gevoel hebben gehad dat een Feyenoord-doelpunt in de lucht hing. De ploeg van Van Bronckhorst had de controle over de wedstrijd en bracht de verdediging van Zwolle geregeld in problemen, zo bleek ook uit de vier gele kaarten die scheidsrechter Kuipers al in de eerste helft uitdeelde aan de bezoekers.
Hoewel Feyenoord bij vlagen goede aanvallen liet zien, bleef het aantal grote kansen tot aan de rust voor de ploeg beperkt tot één. Die kwam na ruim een half uur spelen op naam van Michiel Kramer, die zichzelf met de bal los worstelde van zijn tegenstander en vervolgens oog in oog met keeper Mickey van der Hart naast schoot.
Feyenoord maakte daarmee de meeste aanspraak op een doelpunt, maar kwam op slag van rust zelf met de schrik vrij. Zwolle-spits Lars Veldwijk werkte toen de bal in het doel na een knappe voorzet vanaf de rechterflank, maar scheidrechter Kuiper constateerde terecht dat dit met de hand was gebeurd en keurde het doelpunt af.
Juist omdat het aantal kansen voor rust niet overhield, was het doelpunt dat vroeg in de tweede helft viel zeer welkom. De voorzet kwam niet voor het eerst dit seizoen van Rick Karsdorp, die zag hoe Kramer de bal handig liet lopen waarna Kuyt hem in het dak van het doel kon schieten. Voor de aanvaller was het zijn 75steEredivisie-doelpunt voor Feyenoord.
Zeker omdat in de slotfase de vermoeidheid een rol ging spelen met de bekerwedstrijd nog in de benen, was het voor heel Feyenoord een grote opluchting dat de sterk spelende Elia tien minuten voor tijd de beslissing bracht. De assist voor dat doelpunt kwam op naam van Kramer, maar Kuyt en Karsdorp mochten evengoed delen in de eer.
Juist op het moment dat PEC Zwolle zich begon op te richten, veroverde de onvermoeibare Kuyt net buiten zijn eigen zestienmetergebied met een uiterste krachtsinspanning de bal, die Karsdorp vervolgens richting Kramer stuurde. De spits bracht op zijn beurt Elia in stelling, die na een prima actie de bal hard in de korte hoek schoot en daarmee de eindstand bepaalde: 2-0.
Feyenoord - PEC Zwolle 2-0
Scoreverloop '54 1-0 Kuyt '82 2-0 Elia
Scheidsrechter: Björn Kuipers
Gele kaarten: Karsdorp, Van Beek, van der Heijden, Polen, Lam, Marinus en Veldwijk
Samenvatting Feyenoord - PEC Zwolle 2-0
(https://youtu.be/O0NCFopINA0)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 november 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Juistem..
Mijn god wat hebben wij een wanprestatie moeten aanschouwen tegen de nummer laatst van de eredivisie. Wat was hier aan de hand. Roepen dat we voor het kampioenschap gaan en dan ons dit voorschotelen. Gewoon verdiend gewonnen van Go Ahead. Genoeg stof tot nadenken voor dit lamlendige zooitje.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Eerst trappen de Belgen Karsdorp naar de klote, en Elija en dan weet ik het niet |
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ik verwacht een explosief Feyenoord. 6-0 |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op zondag 06 november 2016 - 19:02 schreef tomson het volgende:Juistem.. Mijn god wat hebben wij een wanprestatie moeten aanschouwen tegen de nummer laatst van de eredivisie. Wat was hier aan de hand. Roepen dat we voor het kampioenschap gaan en dan ons dit voorschotelen. Gewoon verdiend gewonnen van Go Ahead. Genoeg stof tot nadenken voor dit lamlendige zooitje.. Áltijd hetzelfde toch tegen die nummerlaatst clubs? Eigenlijk moeten we beter weten, het is nooit anders geweest. En al helemaal als de concurrentie punten morst. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik had m nu niet echt aan zien komen. Tot na 10 minuten. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Was al snel duidelijk inderdaad.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik hoor net dat ik erbij ben hahahahah dat is weer leuk |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Banaan thuis laten deze keer Piet |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Gelukkig ons middenveld dan ook weer compleet! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Eerder helaas. Had verwacht dat vervangers naadloos in te passen waren. Vejinovic in ieder geval niet. Dan Vilhena maar. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik vond Tapia vele malen slechter dan Vejinovic |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Allebei niveauloos.
Hopen dat Vilhena en El Ahmadi weer terug zijn. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Vejinovic voegt waarde toe, met een man als El Ahmadi naast hem. Tweede helft liep hij zelfs nog uitbraken dicht.
Maar t was gewoon triest. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Vejinovic was dolende en is flegmatiek. Komt tekort in het krachtvoetbal dat Feyenoord hanteert. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Voor de thuiswedstrijd van Feyenoord tegen PEC Zwolle zijn extra kaarten in de verkoop gegaan. Omdat PEC Zwolle niet alle beschikbare kaarten heeft afgenomen, is vak FF vrijgekomen voor Feyenoord-supporters. Het competitieduel staat op zondag 20 november aanstaande op het programma (aanvang 16:45 uur). |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Mooi kunnen ze gelijk Mohktar vastleggen als Zwolle komt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik verwacht een goede pot met een goede uitslag |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Dus een lesbische met herpes? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Is een baasje hoor dat mannetje ...Krijg held Karsdorp zijn handen vol aan denk ik. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kan bijna niet lang genoeg duren |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ghehe wat heb jij gerookt dan..(?) |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ben ook wel een beetje benieuwd naar die Mohktar van Zwolle.. Eens kijken wat hij kan in de Kuip?
3-1 |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Alle thuiswedstrijden van Feyenoord in de competitie tot de winterstop zijn uitverkocht. Dit betekent dat de Rotterdammers tegen PEC Zwolle, Sparta en Vitesse in een volle Kuip speelt. Daarnaast speelt Feyenoord nog thuis tegen Fenerbahce in de Europa League, tegen ADO Den Haag in de KNVB Beker en de uitwedstrijden tegen FC Utrecht, en AZ. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Nog n week om aan te sterken. Benieuwd hoe het met de pijntjes en het mentaal verwerken is. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
De KNVB heeft Dennis Higler aangesteld als scheidsrechter voor de wedstrijd tussen Feyenoord en PEC Zwolle. Dit duel wordt aanstaande zondag om 16:45 uur gespeeld in een uitverkochte Kuip.
Higler krijgt ondersteuning van de assistent-scheidsrechter Brondijk en De Vree. Allard Lindhout is aangesteld als vierde official. |
|
|
|
|
Peter V.
|
|
|
Een van de vreemdste wedstrijden die ik ooit gezien heb..... Feyenoord-PEC 5-5, met Jans in de basis volgens mij. |
|
|
|
|
Peter V.
|
|
|
29 november 1981, 2x Jeliazkov, 3 x Ron Jans! Na een 4-1 voorsprong, brrrrrrrr |
|
|
|
|
Peter V.
|
|
|
12.108 toeschouwers lees ik. Dalletje... |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
Tering toen was ik 11. Kan het me nog goed herinneren. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Nibke
|
|
|
Moet een klinkende overwinning worden na die afgang in Deventer! Daarmee kun je weer vertrouwen tanken voor de komende weken. Laat Elia het maar weer eens laten zien en Berghuis heeft ook nog veel te weinig laten zien. Laat Dirk maar eens een keertje banken. Dan nog achterin de nul houden en we gaan genieten. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op woensdag 16 november 2016 - 18:46 schreef Nibke het volgende:Moet een klinkende overwinning worden na die afgang in Deventer! Daarmee kun je weer vertrouwen tanken voor de komende weken. Laat Elia het maar weer eens laten zien en Berghuis heeft ook nog veel te weinig laten zien. Laat Dirk maar eens een keertje banken. Dan nog achterin de nul houden en we gaan genieten. Als je Dirk niet opstelt, krijg je weer Tapia of Veijno. Die hoeven van mij nooit meer te spelen. |
|
|
|