|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op woensdag 23 november 2016 - 19:50 schreef remco k het volgende:[..] Verschil is dat ik het niet als strijd zie, boeit me echt totaal niet. Ik heb een hele sterke eigen mening, maar respecteer een ieder zijn mening meer dan menig ander. Juist voor de mensen met wie ik veel discussies voer heb ik respect, die hebben tenminste een eigen mening. Enige waar ik moe van wordt, is dat het merendeel iedere discussie op ten duur persoonlijk maakt.. Zie ik het als strijd, nee, gewoon een pittige discussie.
Alleen prijs jij jezelf steeds weer, nu dat jij meer respect hebt dan menig ander. En dat geef mij nu net, dat vreemde onderbuik gevoel. Waar ik heel slecht tegen kan, is dat men mij in een discussie als jochie of zo gaat aanspreken, dan wordt ik opeens ook heel onaardig en persoonlijk. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wedstrijdselectie voor thuisduel met Panathinaikos
Trainer Peter Bosz heeft achttien spelers opgenomen in de wedstrijdselectie voor de thuiswedstrijd tegen Panathinaikos. Ten opzichte van het afgelopen duel met NEC zijn er verschillende wijzigingen.
Amin Younes is weer fit, terwijl Jairo Riedewald wegens een knieblessure ontbreekt. De zieke Hakim Ziyech moet het duel met de Grieken ook aan zich voorbij laten gaan. Daley Sinkgraven ontbreekt wegens een schorsing in de UEFA Europa League. Davinson Sánchez en captain Davy Klaassen krijgen rust. Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong maken de selectie compleet.
Riechedly Bazoer mist het duel met Panathinaikos om disciplinaire redenen, zo vertelde Bosz woensdagmiddag tijdens de persconferentie.
De volledige wedstrijdselectie is als volgt:
Andre Onana Diederik Boer Kenny Tete Joël Veltman Heiko Westermann Nick Viergever Mitchell Dijks Matthijs de Ligt Lasse Schöne Frenkie de Jong Donny van de Beek Abdelhak Nouri Bertrand Traoré Amin Younes Vaclav Cerny Mateo Cassierra Kasper Dolberg Pelle Clement Ajax.nl |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Oftewijl, alleen Schone als vaste kracht op het middenveld waarschijnlijk, samen met Donny and Appie lijkt mij. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Op zijn Cruijffiaans, "elk nadeel heeft zijn voordeel". Door de onstane situatie stromen er misschien talenten (bijv. Nouri) sneller door dan verwacht.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 november 2016 door Ztjes -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 23 november 2016 - 17:48 schreef nummer10 het volgende:[..] wie zegt dat ze hard leren ? bazoer ziek zwak misselijk... moet naar medische staf en weigerd dit.. Wie zegt dat ze dat niet doen? Wie zegt dat ze niet hard trainen?
Wat jij zegt, dat is een aanname. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 23 november 2016 - 19:46 schreef remco k het volgende:[..] Hij was zaterdag geblesseerd, zaterdag werd de selectie bekend gemaakt en daar zat ie al niet bij.. Hij verliet de training vroeg tijdig, of hij geblesseerd was of zich niet lekker voelde dat is niet duidelijk.
Hij zat niet bij de selectie omdat hij vroeg tijdig de training verliet. Dat is dat zeker is, of hij geblesseerd was, dat is een aanname. En volgens mij was hij ziek of voelde hij zich niet lekker. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 23 november 2016 - 19:58 schreef remco k het volgende:Ik vermoed, Onoana Tete VEltman de Ligt Dijks Schone vd Beek Nouri Traore CAssiera Cerny Youness zal wel invallen voor Traore, Frenkie de Jong voor Schone en Viergever voor Veltman om zo iedereen rust te geven.. Sorry, maar dit zie ik echt niet als mensen een kans geven, dit zie ik eerder als alles sparen voor as weekend.. Volgens mij deed boss dit ook voor de beker tegen willem2. Volgens mij gaf hij ook de rust aan de spelers die veel wedstrijden achter elkaar speelde.
Bosz vond dat die spelers zo goed speelde dat er een aantal mochten blijven staan.
Dus stel ze spelen nu een goede wedstrijd, zo goed dat bosz er niet meer omheen kan.
Dan is dat toch gewoon je kans grijpen.
Ja, in 1ste instantie is het sparen, dat snap ik maar voor de ander is dit wel een mogelijkheid om zich terug in de basis te vechten.
Dan gaat het vooral om tete, dijks en Riedewald. Als die laten zien dat ze veel beter zijn dan veltman, sinkgraven en Viergever. En bosz er echt niet meer onderuit kan, dan verwacht ik echt wel dat ze hun basis terug kunnen krijgen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Zie overigens dat riedewald niet bij de selectie zit.
Dus is El Ghazi, Bazoer, Gudelj en Riedewald om verschillende reden er niet bij.
Zonde!!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 23 november 2016 - 13:00 schreef Ztjes het volgende:[..] Nep soldaat! Uit een dip kruipen is ook een leerproces en de een lukt dat en een ander blijft er in hangen, niet ongewoon in ieder zijn leven. Tuurlijk jongen, jij bent geweldig!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 23 november 2016 - 19:52 schreef remco k het volgende:[..] En omdat je iets anders ziet dan je trainer wordt je direct buiten de selectie gezet, het lijkt verdomme wel alsof iedere scheet die dwars zit bij Ajax bestraft wordt met een verwijdering uit de selectie.. Deden ze met de supporters op de tribune ook! Nu gebeurt het ook met selectiespelers! ;-) |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Want jij weet de aanleiding??? Als deze kunstgreep elke keer wordt gedaan als een speler het een keer niet eens is met zijn trainer ben ik bang dat we Turkse praktijken gaan krijgen hier. Misschien wilde Bazoer namelijk niet langs de medische staf omdat hij juist heel graag bij de selectie wilde zitten voor aankomende donderdag. Misschien zag hij daar zijn kans wel! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: En nu weer je bed in, knuffelbeertje in je ene hand en de duim van je andere hand in je mondje en lekker slapen! ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 november 2016 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op woensdag 23 november 2016 - 22:36 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En nu weer je bed in, knuffelbeertje in je ene hand en de duim van je andere hand in je mondje en lekker slapen! ;-) Als je dat een goed gevoel geeft, ga dan maar weer met je tinnen soldaatjes spelen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op woensdag 23 november 2016 - 22:36 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Want jij weet de aanleiding??? Als deze kunstgreep elke keer wordt gedaan als een speler het een keer niet eens is met zijn trainer ben ik bang dat we Turkse praktijken gaan krijgen hier. Misschien wilde Bazoer namelijk niet langs de medische staf omdat hij juist heel graag bij de selectie wilde zitten voor aankomende donderdag. Misschien zag hij daar zijn kans wel! Gewoon lekker alles goed praten van die mannetjes gek dat Schone nooit die probleempjes heeft gehad. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Als jij doelt op mijn forumnaam dan kan ik je vertellen dat het niets met soldaatjes of oorlog te maken heeft maar met een bepaald nummer die herinneringen geeft. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 23 november 2016 - 23:38 schreef p111 het volgende:[..] Gewoon lekker alles goed praten van die mannetjes gek dat Schone nooit die probleempjes heeft gehad. Raar dat deze "mannetjes" eerst werden verheerlijkt maar nu bij het minste of geringste probleem met de trainer zo keihard de grond in worden getrapt! Maar wij zijn natuurlijk allemaal hele lieve mensen die nooit eens hebben gebaalt op het werk en daar eens wat hebben gezet. En kom alstublieft niet met de dooddoener van miljoenen en dergelijke want dat is Ajax en het gehele voetbal zijn eigen schuld.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 november 2016 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 24 november 2016 - 00:15 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Raar dat deze "mannetjes" eerst werden verheerlijkt maar nu bij het minste of geringste probleem met de trainer zo keihard de grond in worden getrapt! Maar wij zijn natuurlijk allemaal hele lieve mensen die nooit eens hebben gebaalt op het werk en daar eens wat hebben gezet. En kom alstublieft niet met de dooddoener van miljoenen en dergelijke want dat is Ajax en het gehele voetbal zijn eigen schuld. klopt ze mogen wat zeggen.. denk ook niet dat hier het probleem ligt.. denk meer dat dit temaken heeft met houding op het trainingen, en als ze op de bank zitten.. (gapende fotos van tete gezien en ongeintresseerde houdingen van bazoer etc)
PS als je een weer woord hebt tegen de baas deze dagen krijg je 9 vd 10 x ook de zak hoor.. en dan praat ik uit ervaring ;) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 24 november 2016 - 06:48 schreef nummer10 het volgende:[..] klopt ze mogen wat zeggen.. denk ook niet dat hier het probleem ligt.. denk meer dat dit temaken heeft met houding op het trainingen, en als ze op de bank zitten.. (gapende fotos van tete gezien en ongeintresseerde houdingen van bazoer etc) PS als je een weer woord hebt tegen de baas deze dagen krijg je 9 vd 10 x ook de zak hoor.. en dan praat ik uit ervaring ;) Nou dan weet ik niet wat voor baas je hebt, maar dat terzijde.
Blijkbaar sta jij in ieder geval elke training langs het veld om hun houding waar te nemen. En leuk.die fotomomenten van spelers of die camerabeelden van 5 seconden. Realiseer je jezelf wel dat die er zijn om spelers in kwaad daglicht te zetten. Media smult van dit soort foto's of beelden. Is toch weer zeker 3 dagen bladvulling en een hoop onzinverhalen.
Ik kan me verder niet voorstellen dat deze "mannetjes" jullie iets hebben misdaan, met uitzondering over verhalen uit media en van de trainer, die ervoor moeten zorgen om op deze wijze over de spelers te praten. Niet alleen hier, maar ook op andere fora. Terwijl ze nog niet zo lang geleden door velen werden gezien als toptalenten die de clubkas bij verkoop vele miljoenen zou opleveren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 november 2016 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 24 november 2016 - 07:34 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Nou dan weet ik niet wat voor baas je hebt, maar dat terzijde. Blijkbaar sta jij in ieder geval elke training langs het veld om hun houding waar te nemen. En leuk.die fotomomenten van spelers of die camerabeelden van 5 seconden. Realiseer je jezelf wel dat die er zijn om spelers in kwaad daglicht te zetten. Media smult van dit soort foto's of beelden. Is toch weer zeker 3 dagen bladvulling en een hoop onzinverhalen. Ik kan me verder niet voorstellen dat deze "mannetjes" jullie iets hebben misdaan, met uitzondering over verhalen uit media en van de trainer, die ervoor moeten zorgen om op deze wijze over de spelers te praten. Niet alleen hier, maar ook op andere fora. Terwijl ze nog niet zo lang geleden door velen werden gezien als toptalenten die de clubkas bij verkoop vele miljoenen zou opleveren. heb ze nooit gezien als DE TOP talenten.. dat deed indd de media... riedewald en tete wel overigens.. moet ik zeggen dat het moeilijk oordelen was onder deboer.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ook top talenten moeten in ieder geval alles geven en ook leren met teleurstelling om te gaan.Dus terecht dat ze op hun vingers getikt worden als je dat niet doet wordt het een grote puinzooi,een pluim voor de trainer. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 23 november 2016 - 21:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Hij verliet de training vroeg tijdig, of hij geblesseerd was of zich niet lekker voelde dat is niet duidelijk. Hij zat niet bij de selectie omdat hij vroeg tijdig de training verliet. Dat is dat zeker is, of hij geblesseerd was, dat is een aanname. En volgens mij was hij ziek of voelde hij zich niet lekker. Jezus kerel. hoe moeilijk wil je het maken man..
Ga er niet meer op in, succes.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 23 november 2016 - 21:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Volgens mij deed boss dit ook voor de beker tegen willem2. Volgens mij gaf hij ook de rust aan de spelers die veel wedstrijden achter elkaar speelde. Bosz vond dat die spelers zo goed speelde dat er een aantal mochten blijven staan. Dus stel ze spelen nu een goede wedstrijd, zo goed dat bosz er niet meer omheen kan. Dan is dat toch gewoon je kans grijpen. Ja, in 1ste instantie is het sparen, dat snap ik maar voor de ander is dit wel een mogelijkheid om zich terug in de basis te vechten. Dan gaat het vooral om tete, dijks en Riedewald. Als die laten zien dat ze veel beter zijn dan veltman, sinkgraven en Viergever. En bosz er echt niet meer onderuit kan, dan verwacht ik echt wel dat ze hun basis terug kunnen krijgen. Totaal niet, wat zegt het als iemand nu fantastisch speelt?? Helemaal niks, want zou die persoon dan ook fantastisch spelen met de andere basis spelers?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 23 november 2016 - 20:03 schreef Ztjes het volgende:[..] Zie ik het als strijd, nee, gewoon een pittige discussie. Alleen prijs jij jezelf steeds weer, nu dat jij meer respect hebt dan menig ander. En dat geef mij nu net, dat vreemde onderbuik gevoel. Waar ik heel slecht tegen kan, is dat men mij in een discussie als jochie of zo gaat aanspreken, dan wordt ik opeens ook heel onaardig en persoonlijk. Als jij dat als jezelf prijzen wil zien, prima jochie ;-) |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Nee, ik vind het een grote mate van zelfoverschatting, balletje.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 november 2016 door Ztjes -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat zou je alleen kunnen zeggen als je iemand zou kennen ventje, en aangezien je me niet kent. Kan je er ook niet over oordelen..
Wel grappig, ik oordeel niet over jou, jij wel over mij....Maar jij zou wel verder kijken dan een ander, althans dat suggereer je.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op donderdag 24 november 2016 - 12:47 schreef remco k het volgende:[..] Dat zou je alleen kunnen zeggen als je iemand zou kennen ventje, en aangezien je me niet kent. Kan je er ook niet over oordelen.. Wel grappig, ik oordeel niet over jou, jij wel over mij....Maar jij zou wel verder kijken dan een ander, althans dat suggereer je.. Remco,
Je hebt tientallen berichten geschreven op dit en andere onderwerpen en dan kom jij weer terug op een bericht van mij van woensdag 23 november 20:03. Wie blijft er nauw doordrammen?
Lees het gewoon terug, ik reageer altijd na pas persoonlijk na aantijgingen (bijv. extreem naïef) van jouw kant. En het is heel goed mogelijk om iemand te doorgronden, door over een hele lange tijd zijn persoonlijke berichten te lezen. Jij reageert heel onvolwassen op bijv. wat ik neerzet, dat ik daar niet zo heel goed teken (ventje, kereltje) kan. Hier lach ik gewoon om.
Dit is het laatste wat ik hierover ga zeggen en laat ik dan maar als oudste, de verstandigste zijn. Ik kan me indenken dat de andere forumleden het gezever van ons zo langzaam wel zat beginnen te worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 november 2016 door Ztjes -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 24 november 2016 - 13:58 schreef Ztjes het volgende:[..] Remco, Je hebt tientallen berichten geschreven en dan kom jij weer terug op een bericht van mij van woensdag 23 november 20:03. Wie blijft er nauw doordrammen? Lees het gewoon terug, ik reageer altijd na pas persoonlijk na aantijgingen (bijv. extreem naïef) van jouw kant. En het is heel goed mogelijk om iemand te doorgronden, door over een hele lange tijd zijn persoonlijke berichten te lezen. Jij reageert heel onvolwassen op bijv. wat ik neerzet, dat ik daar niet zo heel goed teken (ventje, kereltje) kan. Hier lach ik gewoon om. Dit is het laatste wat ik hierover ga zeggen en laat ik dan maar als oudste, de verstandigste zijn. Ik kan me indenken dat de andere forumleden het gezever van ons zo langzaam wel zat beginnen te worden. Een bericht naief vinden is niet een persoonlijke aanval, dat gaat over de post en niet de persoon..
Goed van je trouwens dat je zo fantastisch bent dat je zelfs de laatste berichten in de goede context gelezen hebt?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Europees debuut voor Nouri en de Ligt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 november 2016 door Eide -- |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
De eerste 5 minuten zag er toch wel veel belovend uit, voor de rest van de wedstrijd. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Westerman zelfs als stand-in is een schande. Neem je verlies en verlos hem van Ajax. |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
Die Westerman kan echt niet meer hoor, is gewoon bijna zielig |
|
|
|
|
046afca
|
|
|
Cerny speelt echt heel matig |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Geweldig, de 1-0 vlak voor rust. Ga je toch met een goed gevoel de rust in, dacht ik zo. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hele matige eerste helft. Met name de ervaren jongens spelen heel erg matig.
Zowel YOuness Westerman maar met name Schone kunnen iedere keer hele makkelijke keuzes vooruit maken, en kiezen iedere keer de moeilijke weg en zijn dan de bal kwijt.
Ook Nouri Cerny en vd Beek amper positief gezien, de Ligt eigenlijk de enige die een positieve indruk achterliet, deed niks verkeerd en aan de bal niets bijzonders..
Lucky maar zeer welkome 1-0 en daar is denk ik alles mee gezegd.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op donderdag 24 november 2016 - 19:54 schreef remco k het volgende:Hele matige eerste helft. Met name de ervaren jongens spelen heel erg matig. Zowel YOuness Westerman maar met name Schone kunnen iedere keer hele makkelijke keuzes vooruit maken, en kiezen iedere keer de moeilijke weg en zijn dan de bal kwijt. Ook Nouri Cerny en vd Beek amper positief gezien, de Ligt eigenlijk de enige die een positieve indruk achterliet, deed niks verkeerd en aan de bal niets bijzonders.. Lucky maar zeer welkome 1-0 en daar is denk ik alles mee gezegd.. Klopt helemaal. Ook Cassierra onzichtbaar. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zeker niet lucky, Ajax B is gewoon ruim beter als Panathinaikos dat voor de laatste kans strijdt. Ajax niet goed (verre van zelfs) maar wel veel beter. Ajax moet alleen veel simpeler gaan voetballen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 november 2016 door Eide -- |
|
|
|
|
sebas1
|
|
|
Zou het niet een idee zijn , om Younes een keer op rechts te zetten . Zodat hij niet alleen maar naar binnen te gaan, wordt een beetje voorspelbaar en rendement is ook behoorlijk laag |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Toch geweldig, de 2-0 van Tete. Nu de boel doordrukken naar de 3-0, hoop ik. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 24 november 2016 - 19:59 schreef Eide het volgende:Zeker niet lucky, Ajax B is gewoon ruim beter als Panathinaikos dat voor de laatste kans strijdt. Ajax niet goed (verre van zelfs) maar wel veel beter. Ajax moet alleen veel simpeler gaan voetballen. Vergeet niet dat het Griekse voetbal enorm op zijn gat ligt. Ligt daarnaast al 3 weken stil ivm een staking van de Griekse voetbalbond. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
-
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 24 november 2016 - 20:19 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Vergeet niet dat het Griekse voetbal enorm op zijn gat ligt. Ligt daarnaast al 3 weken stil ivm een staking van de Griekse voetbalbond. Dat, maar het is toch meer als schandalig wat Panathinaikos laat zien? Ze vechten voor hun laatste kans en dan zo passief en afwachtend. Je moet je toch kapot schamen als je door de reserves van een Nederlandse ploeg kansloos wordt verslagen? En zeker wetende dat die reserves verre van groots spelen.... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Leuk, Frenkie de Jong. Mooie beloning voor die jongen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En de band voor Tete, slim van Bosz.
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dit is trouwens gewoon Jong Ajax. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 24 november 2016 - 20:24 schreef Eide het volgende:[..] Dat, maar het is toch meer als schandalig wat Panathinaikos laat zien? Ze vechten voor hun laatste kans en dan zo passief en afwachtend. Je moet je toch kapot schamen als je door de reserves van een Nederlandse ploeg kansloos wordt verslagen? En zeker wetende dat die reserves verre van groots spelen.... Natuurlijk is het schandalig, maar wedstrijdritme is ook een belangrijk gegeven! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Deze Ajax reserves hebben ook weinig ritme. Dat vind ik geen excuus. Ik ben blij met de overwinning en trots op onze jonkies maar wat Panathinaikos laat zien is een aardig amateurniveau. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat doet overigens niets af aan de prestatie van onze reserves die niet groots spelen, maar wel degelijk, met aanvallende intenties en soms best aardige acties. |
|
|
|