|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:24 schreef Onze Ajax het volgende:Laten we maar zeggen dat het een zeer matige wedstrijd was, maar toch weer met de 3 punten. Geen echte kans weg gegeven. Zelf 5/6 opgelegde kansen. Tegen de nummer 4. Prima overwinning en dik verdiend gewonnen |
|
|
|
|
pth
|
|
|
Zeer terechte overwinning, niet heel goed maar als je de dikke kansen benut wordt het gewoon 0-4. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:24 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Tja, als het op een schwalbe lijkt is het geel. Vond scheids sowieso erg warrig fluiten. Oké, maar het was geen schwalbe, want hij werd wel degelijk licht aangetikt. Logisch dan dat je je evenwicht kwijt bent en dus valt. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:25 schreef Eide het volgende:Niet goed, wel de punten. Dat op zich prima. Bosz moet wel eens heel hard gaan nadenken over met name Traore. Die zou wel eens een tijdje geblesseerd kunnen zijn. Hij greep naar zoijn bovenbeen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:25 schreef Brandje het volgende:[..] Geen echte kans weg gegeven. Zelf 5/6 opgelegde kansen. Tegen de nummer 4. Prima overwinning en dik verdiend gewonnen Onana toch 2 keer echt handelend moeten optreden. De 2e helft trouwens helemaal niets meer weg gegeven. Maar goed, een lastige uitwedstrijd tegen een ploeg die PSV en Feyenoord op een gelijkspel hield. Een prima resultaat dus inderdaad.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 november 2016 door Eide -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:26 schreef Pietje het volgende:[..] Oké, maar het was geen schwalbe, want hij werd wel degelijk licht aangetikt. Logisch dan dat je je evenwicht kwijt bent en dus valt. Tja maar het vallen lijkt op een schwalbe. Das ook goed te zien in de herhaling. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:17 schreef Eide het volgende:Schone speelt een puike pot hoor. Wint al z'n duels, haalt veel weg. Prima. Samen met Onana de beste Ajacied. Vond hem goed de eerste helft. Maar eerlijk gezegd gewoon slecht de eerste helft..
Onana prima.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:23 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Tja ........ anderen werden bij de eerste de beste slechte wedstrijd al geslachtofferd! En dat is precies waar ik het al weken over heb. Dat kan toch gewoon niet?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:26 schreef Pietje het volgende:[..] Oké, maar het was geen schwalbe, want hij werd wel degelijk licht aangetikt. Logisch dan dat je je evenwicht kwijt bent en dus valt. Eens.
Niet elke val die niet met een pingel wordt gestraft is een schwalbe. Klaassen wordt wel degelijk geraakt, Malakie vindt het echter te licht. Waarom Makalie dan geel geeft is mij een raadsel. Ik neem aan dat de scheidsrechter het contact niet heeft gezien. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Tegen FC Groningen moet Ajax toch wel echt veel beter gaan spelen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik ben van mening dat een gele kaart pas mag als je het zeker weet en niet bij twijfel. Daarnaast, niet iedere scheidsrechter bestraft een (echte) schwalbe en deze flapdrol grossierde erin, want ook de gele kaarten voor Sinkgraven en Younes vond ik uiterst dubieus. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:25 schreef Brandje het volgende:[..] Geen echte kans weg gegeven. Zelf 5/6 opgelegde kansen. Tegen de nummer 4. Prima overwinning en dik verdiend gewonnen Geen kansen weggeven ligt in dit geval echt alleen aan Heerenveen en niet omdat wij zo goed stonden, met name de eerste helft was het niet best defensief.
Overwinning is zeker verdiend gezien de grote kansen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Veltman toch ook prima trouwens. Larsson volledig uit de wedstrijd gehouden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: In mijn optiek raakt ie hem gewoon en is het een overtreding.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: De tweede helft zeker. Overigens vond ik ook Sanchez een goede wedstrijd spelen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Jij hebt (nog?) niet gereageerd op mijn "oproep", een ander topic. Dat hoeft uiteraard niet, maar het is niks voor jou. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Mannen. Allereerst ongelooflijk gefeliciteerd. Goede nieuws is ook dat Traore (wat is die uit vorm zeg) geblesseerd is geraakt. Kan niet uitblijven, dat Anwar zijn kans gaat krijgen en hem verdient gezien zijn instelling bij de wedstrijden bij Jong Ajax. Het knappe is ook dat Veltman Larsson compleet uit de wedstrijd speelde. Larsson totaal niet gezien. Geweldige duels tussen Dolberg en St Juste. Laatstgenoemde is zich geweldig aan het ontwikkelen. En wat is die Van de Beek een mannetje. Ik zou niet in de schoenen van Bosz willen staan. Wat een luxe probleem op het middenveld en voor de rechtsachter plaats. En tot slot: wat is die Davy Klaasen weer belangrijk. We kunnen met z'n allen zeggen wat we willen over hem, maar hij pakt toch veel punten voor ons. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:39 schreef hjf het volgende:Mannen. Allereerst ongelooflijk gefeliciteerd. Goede nieuws is ook dat Traore (wat is die uit vorm zeg) geblesseerd is geraakt. Kan niet uitblijven, dat Anwar zijn kans gaat krijgen en hem verdient gezien zijn instelling bij de wedstrijden bij Jong Ajax. Het knappe is ook dat Veltman Larsson compleet uit de wedstrijd speelde. Larsson totaal niet gezien. Geweldige duels tussen Dolberg en St Juste. Laatstgenoemde is zich geweldig aan het ontwikkelen. En wat is die Van de Beek een mannetje. Ik zou niet in de schoenen van Bosz willen staan. Wat een luxe probleem op het middenveld en voor de rechtsachter plaats. En tot slot: wat is die Davy Klaasen weer belangrijk. We kunnen met z'n allen zeggen wat we willen over hem, maar hij pakt toch veel punten voor ons. Helemaal, echt helemaal met je eens |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:34 schreef Pietje het volgende:[..] Jij hebt (nog?) niet gereageerd op mijn "oproep", een ander topic. Dat hoeft uiteraard niet, maar het is niks voor jou. Het kost je maar 2 minuten Eide. En even elke dag doen tot en met de 12e december (ik hem makkelijk lullen kerel, omdat ik deze week heerlijk vakantie heb). |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:41 schreef hjf het volgende:[..] Het kost je maar 2 minuten Eide. En even elke dag doen tot en met de 12e december (ik hem makkelijk lullen kerel, omdat ik deze week heerlijk vakantie heb). En vanaf de tweede keer is het in 10 seconden gepiept :-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:34 schreef Pietje het volgende:[..] Jij hebt (nog?) niet gereageerd op mijn "oproep", een ander topic. Dat hoeft uiteraard niet, maar het is niks voor jou. Ik reageer eigenlijk nooit op dergelijke onderwerpen. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet stem, maar ik heb er eigenlijk nooit een zinnige bijdrage voor. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:46 schreef Eide het volgende:[..] Ik reageer eigenlijk nooit op dergelijke onderwerpen. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet stem, maar ik heb er eigenlijk nooit een zinnige bijdrage voor. Is goed, gap! Het was ook zeker geen kritiek hoor. Ik vroeg het me alleen maar af, omdat jij -net als ik- maatschappelijk zeer betrokken bent. Vergeet m'n vraagje maar gauw. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Gele kaart en schorsing maken aanvoerder Ajax woedend
Davy Klaassen maakte de winnende treffer voor Ajax in de uitwedstrijd tegen sc Heerenveen, maar de aanvoerder is verre van gelukkig. Arbiter Danny Makkelie gaf hem een gele kaart, waardoor de matchwinner geschorst is.
De Ajacied kreeg de prent voor een vermeende schwalbe: ''Die gele kaart was heel onterecht en nu ben ik ook nog geschorst voor het duel met FC Groningen van volgende week. Die speler van Heerenveen tikte eerst mijn knie aan en daarna ook nog mijn voet'', foetert de middenvelder voor de camera van Fox Sports.
''Ik was heel boos en zo boos ben ik niet snel'', gaat de verontwaardigde Klaassen verder met zijn tirade. ''Ik baal hier echt van. Ik heb Makkelie ook gezegd dat hij fout zat, maar dat zal hij niet toegeven. Helaas kan ik deze kaart ook niet aanvechten.''
Peter Bosz sluit zich aan bij de woorden van zijn captain: ''Laat ik hier maar niets over zeggen. Ik heb een verleden met deze scheidsrechter.''
bron
En waarom zou Ajax die onterechte gele kaart niet kunnen aanvechten?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 november 2016 door Pietje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Omdat, volgens de regels van de KNVB. je alleen rode kaarten kan aanvechten, geen gele kaarten. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 17:36 schreef Eide het volgende:[..] Omdat, volgens de regels van de KNVB. je alleen rode kaarten kan aanvechten, geen gele kaarten. Bizar. En ook niet wanneer een scheidsrechter z'n fout toegeeft?
In feite doet de KNVB dat zelf toch ook wel door een speler alsnog te schorsen op basis van TV-beelden? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ik vond het geen overtreding, maar mening kan verschillen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:29 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben van mening dat een gele kaart pas mag als je het zeker weet en niet bij twijfel. Daarnaast, niet iedere scheidsrechter bestraft een (echte) schwalbe en deze flapdrol grossierde erin, want ook de gele kaarten voor Sinkgraven en Younes vond ik uiterst dubieus. En dat is nog steeds het inconsequente gedrag bij scheidsrechters. Geen eenduidige lijn qua fluiten en bestraffen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 18:14 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En dat is nog steeds het inconsequente gedrag bij scheidsrechters. Geen eenduidige lijn qua fluiten en bestraffen. We zijn het helemaal eens. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Beide hij raakt hem licht en Klaassen viel te mooi. Moet je geluk hebben soms krijg je hem en soms niet. Dus opzich een overtreding maar geen penalty waard. Geel was wel overdreven aangezien het geen schwalbe was. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hoe iemand valt is geen onderdeel van de regels. Hij wordt geraakt daar en uit maand gebracht. Hoe ligt ook, in mijn beleving wel een penalty. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Nee, maar het beïnvloed wel de beoordeling van de scheidsrechter. Wij hebben herhaling op herhaling maar een scheidsrechter moet het doen met het moment zelf. Als hij het contact slecht ziet en de val theatraal vind beïnvloed dat zijn besluit.
Nogmaals, de scheidsrechter kan niet anders als het contact niet gezien hebben. Anders kan die gele kaart niet worden verklaard. Dat is een fout van de scheidsrechter maar je doet er verder niets aan. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 18:14 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En dat is nog steeds het inconsequente gedrag bij scheidsrechters. Geen eenduidige lijn qua fluiten en bestraffen. Klopt waar Heerenveen constant de bal vast hield of even weg tikte bij een vrije trap voor Ajax laat ie 70 minuten lang onbestraft. Younes meen ik wordt dan wel gestraft. Davy wordt bij de "schwalbe" degelijk geraakt. Je kan goed toen dat hij op de hak word geraakt en waarom zou hij in godsnaam gaan duiken. Hij was zijn man voorbij en in een prima positie. Daarbij is Klaassen helemaal geen speler voor zulke fratsen. |
|
|
|
|
guusje
|
|
|
maar....... zal nu de buitenlandse interesse voor Dolberg wat afnemen? Ik blijf het een geweldig talent en spits vinden maar gisteren totaal onzichtbaar. Of was dit de verdienste van een uitstekende st. Juste? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 28 november 2016 - 09:54 schreef guusje het volgende:maar....... zal nu de buitenlandse interesse voor Dolberg wat afnemen? Ik blijf het een geweldig talent en spits vinden maar gisteren totaal onzichtbaar. Of was dit de verdienste van een uitstekende st. Juste? Ik vond hem gister een heerlijke wedstrijd spelen. KOmt weliswaar niet tot scoren, maar was constant bezig en een echte handenbinder van de twee CV's van de tegenstander..
Zou niet weten waarom de interesse af zou nemen, die is ook niet opgebouwd uit 1 wedstrijd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 28 november 2016 - 08:48 schreef Eide het volgende:[..] Nee, maar het beïnvloed wel de beoordeling van de scheidsrechter. Wij hebben herhaling op herhaling maar een scheidsrechter moet het doen met het moment zelf. Als hij het contact slecht ziet en de val theatraal vind beïnvloed dat zijn besluit. Nogmaals, de scheidsrechter kan niet anders als het contact niet gezien hebben. Anders kan die gele kaart niet worden verklaard. Dat is een fout van de scheidsrechter maar je doet er verder niets aan. Je hebt ook helemaal gelijk hoor. En het blijft ook lastig |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 28 november 2016 - 08:48 schreef Eide het volgende:[..] Nee, maar het beïnvloed wel de beoordeling van de scheidsrechter. Wij hebben herhaling op herhaling maar een scheidsrechter moet het doen met het moment zelf. Als hij het contact slecht ziet en de val theatraal vind beïnvloed dat zijn besluit. Nogmaals, de scheidsrechter kan niet anders als het contact niet gezien hebben. Anders kan die gele kaart niet worden verklaard. Dat is een fout van de scheidsrechter maar je doet er verder niets aan. Daarom zou een video scheidsrechter uitkomst bieden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
Als je het te licht vindt om te fluiten voor een overtreding ok, maar je mag toch wel vallen. Je weet toch wel dat Klaassen geen schwalbe mannetje is. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 16:23 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Tja ........ anderen werden bij de eerste de beste slechte wedstrijd al geslachtofferd! wel neejo klaassen staat er ook nog steeds.. ;) gister overigens wel goed.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Klopt, volgende wedstrijd gaat een indicatie geven, als bijv. Donny op de positie van Davy wordt neergezet en Anwar op de plek Traore.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 november 2016 door Ztjes -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 28 november 2016 - 11:18 schreef Ztjes het volgende:[..] Klopt, volgende wedstrijd gaat een indicatie geven, als bijv. Donny op de positie van Davy wordt neergezet en Anwar op de plek Traore. yepz.. ben benieuwd |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik denk dat dat wel mee valt. Donny is geweldig in vorm en zat vorig seizoen al dicht tegen het niveau van Ajax 1 aan. Ik verwacht dus linksom of rechtsom weinig nieuws te zien, anders dan een bevestiging dat Donny nog altijd zeer dicht op dat niveau zit.
Ik verwacht veel meer van de slag tussen El Ghazi en Traore. Daar zit veel meer ruimte in, zeker omdat Traore echt slecht voetbalt. Als El Ghazi z'n vertrouwen en goede spel van jong Ajax mee neemt wordt dat nog interessant. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Donny zal zeker weten a.s. zondag de plaats innemen van Davy. Als Bosz zijn "vriendje" Traore blijft verkiezen boven El Ghazi, dan maakt hij zich in mijn ogen belachelijk om deze keuze te blijven maken. Het wordt nu echt de hoogste, dat 1. Traore gaat banken en 2. in de winterstop een enkeltje Londen krijgt. En Overmars heeft al aangegeven een Linksachter (Haps heeft mijn voorkeur) en een buitenspeler te halen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overmars heeft absoluut niet gezegd spelers te gaan halen. Overmars heeft aangegeven dat Ajax, indien noodzakelijk, bereid is spelers te halen tijdens de winter, ook als er geen andere spelers verkocht worden. Die noodzakelijkheid is echter niets over gezegd. In dat VP artikel waar jij het over hebt worden een aantal zaken behoorlijk uit verband gerukt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 november 2016 door Eide -- |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op maandag 28 november 2016 - 12:58 schreef Eide het volgende:Ik denk dat dat wel mee valt. Donny is geweldig in vorm en zat vorig seizoen al dicht tegen het niveau van Ajax 1 aan. Ik verwacht dus linksom of rechtsom weinig nieuws te zien, anders dan een bevestiging dat Donny nog altijd zeer dicht op dat niveau zit. Ik verwacht veel meer van de slag tussen El Ghazi en Traore. Daar zit veel meer ruimte in, zeker omdat Traore echt slecht voetbalt. Als El Ghazi z'n vertrouwen en goede spel van jong Ajax mee neemt wordt dat nog interessant. Klopt, alleen denkt ik dat Donny een grotere bijdrage heeft met zijn steekpassen in aanvallend opzicht.
Ik ook, alleen El Ghazi valt vaak tegen t.a.v. zijn prestaties in Jong Ajax en verdedigend laat hij zijn tegenstander te vaak lopen en ook blijft hij te lang bij een mislukte actie stilstaan. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
vraag me af wie er beter is.. traore zal denk ik in de JL ook aan de lopende band scoren en verricht veel meer werk dan alleen aanvallen zoals elghazi.. misschien heeft elghazi dit wakker gemaakt en zien we een andere speler.. ben benieuwd |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 28 november 2016 - 14:50 schreef Ztjes het volgende:[..] Klopt, alleen denkt ik dat Donny een grotere bijdrage heeft met zijn steekpassen in aanvallend opzicht. Ik ook, alleen El Ghazi valt vaak tegen t.a.v. zijn prestaties in Jong Ajax en verdedigend laat hij zijn tegenstander te vaak lopen en ook blijft hij te lang bij een mislukte actie stilstaan. Wanneer viel hij nog meer tegen ten op zichte van zijn prestaties in Jong Ajax?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 28 november 2016 - 15:17 schreef nummer10 het volgende:vraag me af wie er beter is.. traore zal denk ik in de JL ook aan de lopende band scoren en verricht veel meer werk dan alleen aanvallen zoals elghazi.. misschien heeft elghazi dit wakker gemaakt en zien we een andere speler.. ben benieuwd El Ghazi verzaakt zelden tot nooit in zijn defensieve werk, hoe komt men daar toch bij? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
je kijkt duidelijk weer met een andere bril.. geeft niet (y) |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote: Ongeveer 2e helft vorige seizoen en de enkel (inval)beurten dit seizoen. |
|
|
|