|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord - Vitesse (Zaterdag 17 december 2016, 19:45 uur)
Datum & tijdstip: Zaterdag 17 december 2016, 19:45 uur Locatie: De Kuip, Rotterdam Scheidsrechter: Higler..
Speelronde 17. De laatste wedstrijd voor de winterstop alweer. Vitesse heeft vandaag tegen Sparta met 0-1 gewonnnen door een doelpunt van Ricky van Wolfswinkel. Die in de laatste vier eredivisie duels drie keer het net wist te vinden. Eentje om in de gaten te houden dus Botteghin..!!
Feyenoord heeft in Alkmaar een fantastische eerste helft op de mat gelegd waardoor ze met een 0-3 voorsprong de rust in gingen, ik denk zelfs de beste eerste helft die ik gezien heb dit seizoen. En dat met Kuyt op de bank. Jørgensen geeft twee assists op Scharie en Berghuis om vervolgens zelf de 0-3 te maken. Wat een waardevolle speler..
In de tweede helft tegen AZ liep van der Heijden tegen zijn zoveelste gele kaart aan waardoor die deze wedstrijd moet missen. Maar goed dat Kongolo weer bij de selectie zit. Middels een goal van Vilhena werd de eindstand 0-4, terwijl dit hoger had uit kunnen vallen.
De wedstrijd Feyenoord - Vitesse in De Kuip is volledig uitverkocht. Voor het duel zijn geen kaarten meer beschikbaar.
Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 68 duels tegen Vitesse. Daarvan won Feyenoord er 34 (50,0%) en gingen er 10 (14,7%) verloren. 24 (35,3%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 113 keer, een gemiddelde van 1,66 goals per wedstrijd. Vitesse stelde daar 62 doelpunten tegenover, gemiddeld 0,91 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,2 punten gehaald hebben en uit 1,5. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1991-1992: 5-0. In 1994-1995 leed Feyenoord met 0-3 haar grootste thuisnederlaag tegen Vitesse. Uit werd de grootste triomf gevierd in 2011-2012, toen Feyenoord won met 0-4. In 1954-1955 ging Feyenoord onderuit met 3-0 in een uitwedstrijd bij Vitesse, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam: Datum Wedstrijd Uitslag 12-02-2012 Feyenoord-Vitesse 3-1 21-04-2013 Feyenoord-Vitesse 2-0 31-01-2014 Feyenoord-Vitesse 1-1 11-05-2015 Feyenoord-Vitesse 1-4 23-08-2015 Feyenoord-Vitesse 2-0
Laatste 5 ontmoetingen in Arnhem: Datum Wedstrijd Uitslag 20-11-2011 Vitesse-Feyenoord 0-4 02-09-2012 Vitesse-Feyenoord 1-0 06-10-2013 Vitesse-Feyenoord 1-2 09-11-2014 Vitesse-Feyenoord 0-0 13-03-2016 Vitesse-Feyenoord 0-2
Verslag van de thuiswedstrijd vorig seizoen:
FEYENOORD DANKZIJ LATE DOELPUNTEN LANGS VITESSE
Feyenoord beleeft de beste start van de Eredivisie sinds het seizoen 2007-2008. Nadat eerder FC Utrecht en SC Cambuur opzij werden gezet, versloeg de ploeg van coach Giovanni van Bronckhorst zondag Vitesse in De Kuip: 2-0. Feyenoord is daarmee naast Ajaks de enige ploeg die nog geen puntenverlies heeft geleden in de competitie. Tegen Vitesse vielen beide doelpunten in het laatste kwartier. Dirk Kuyt benutte een strafschop, Bilal Basaçikoglu maakte vrijwel direct aansluitend zijn eerste officiële doelpunt voor Feyenoord.
De laatste ontmoeting met Vitesse in De Kuip lag bij aanvang van de derde speelronde nog vers in het geheugen bij Feyenoord. Drie maanden geleden werd de ploeg op eigen veld weggevaagd door de opponent uit Arnhem (1-4), wat de opmaat was voor een rampzalige laatste maand van het seizoen.
De krachtsverhoudingen waren zondag veel meer in evenwicht, wat resulteerde in een gelijk opgaande strijd die zich de eerste helft vooral tussen beide strafschopgebieden afspeelde. Waar Feyenoord er moeite mee had om via de combinatie het elftal van Vitesse uit elkaar te spelen en zonder veel succes vaak noodgedwongen de lange bal moest hanteren, lukte het de bezoekers nauwelijks om via de tegenaanval gevaarlijk te worden.
Omdat Feyenoord op die manier voor rust niet verder kwam dan één mogelijkheid voor Lex Immers, die op aangeven van Kongolo in de handen van keeper Eloy Room kopte, was het duidelijk dat de ploeg het de tweede helft over een andere boeg moest gooien.
Hoewel Feyenoord er ook toen in slaagde om Vitesse nauwelijks kansrijk te laten worden, maakte de ploeg van Van Bronckhorst zelf aanvankelijk eveneens weinig aanspraak op een doelpunt. Het wachten was zodoende op een nieuwe impuls, die volgde na een minuut of zeventig toen Michiel Kramer de spitspositie overnam van Colin Kazim-Richards. Kramer, een week eerder matchwinner met zijn doelpunt tegen SC Cambuur, werd bij zijn eerste optreden als Feyenoorder in De Kuip met gejuich ontvangen door het legioen.
Zo schaars als de kansen zeventig minuten lang waren geweest, zo makkelijk vielen in het laatste kwartier twee doelpunten op rij. De eerste was het resultaat van een door Kongolo verdiende strafschop, die door Kuyt opnieuw onberispelijk raak werd geschoten. Voor de aanvaller was het de derde benutte penalty in drie wedstrijden op rij.
de 1-0 van Kuyt
(http://youtu.be/Ob9vLBrkbco)
De overwinning werd even later al definitief over de streep getrokken, toen Basaçikoglu zichzelf lanceerde en de bal onder de uitkomende keeper door schoof. De aanvaller vierde zijn eerste doelpunt in Feyenoord-shirt met een knieschuiver over het gras van een uitzinnige Kuip.
de 2-0 van Bilal
(http://youtu.be/YOgUei6QR1M)
Feyenoord - Vitesse 2-0
Scoreverloop 1-0 77' Kuyt (p) 2-0 79' Basaçikoglu
Opstelling Feyenoord Vermeer; Karsdorp (58' Botteghin), Van Beek, Van der Heijden, Kongolo; Vejinovic (84' Vilhena), Immers, El Ahmadi; Kuyt, Kazim-Richards (67' Kramer) en Basaçikoglu.
Statistieken Feyenoord 46 % Balbezit 2 Hoekschoppen 4 Buitenspel 18 Inworpen 16 Vrije trappen 11 Doelpogingen 11 Overtredingen 2 Gele Kaarten 0 Rode Kaarten
Vitesse 54 % Balbezit 3 Hoekschoppen 0 Buitenspel 27 Inworpen 16 Vrije trappen 5 Doelpogingen 17 Overtredingen 1 Gele Kaarten 0 Rode kaarten
Samenvatting Feyenoord - Vitesse 2-0
(https://youtu.be/ifI4kojeIMY)
Programma speelronde 17
vrijdag
20:00 | Willem II - sc Heerenveen
zaterdag
18:30 | Roda JC - FC Utrecht
19:45 | Feyenoord - Vitesse
20:45 | FC Twente - AZ
zondag
12:30 | Excelsior - NEC
14:30 | ADO - Sparta
14:30 | FC Groningen - Go Ahead Eagles
14:30 | Heracles - PEC Zwolle
16:45 | Ajaks - PSV
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kongolo kan Van der Heijden vervangen: ''Hij is inzetbaar''
Terence Kongolo keerde in de wedstrijd tegen AZ terug in de wedstrijdselectie van Feyenoord. De verdediger raakte geblesseerd in de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles en stond daardoor enkele weken aan de kant. Volgens trainer Giovanni van Bronckhorst is de kans groot dat Kongolo in de wedstrijd tegen Vitesse Jan-Arie van der Heijden vervangt, die dan geschorst is.
“Kongolo heeft niet voor niets vanmiddag op de reservebank gezeten”, zegt de trainer tegenover RTV Rijnmond. “Hij was vandaag inzetbaar, niet voor negentig minuten maar voor een deel van de wedstrijd. Jan-Arie is volgende week geschorst dus dan ga ik er wel van uit dat Terence gewoon kan spelen.” |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Geen vertrouwen geile..(?) Niet gezien hoeveel moeite die vandaag houden met Sparta.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
quote: en wat zeg jij Piet? |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik ben het orakel hahahah2-1 |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dit wordt een makkie. Laatste potje voor de winterstop knallen ze er overheen. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Wedstrijd moet nog komen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Elke wedstrijd is belangrijk. Maar deze wedstrijd winnen is vergelijkbaar met scoren net voor de rust. Even n mentaal tikje naar de concurrenten . En andersom natuurlijk. Dus come on FEYENOORD! |
|
|
|
|
Nibke
|
|
|
Ben ik het helemaal mee eens, deze wedstrijd moet hoe dan ook gewonnen worden en het liefst net zo overtuigend als de laatste wedstrijden! |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Ik ga kijken naar middenvelder Baker |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: goeie opvolger voor Kuyt is beter dan Tapia en Vejinovic samen |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Bluffer, de ontdekker van ontdekte spelers. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: En eigendom van Geldski ook nog hahaha |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Denk je nu heus dat we zoveel geld hebben ? En dat er iets verkocht wordt? En dat Vitesse, wat een handelshuis is , ons een koopje gaat geven ? |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 15 december 2016 - 18:19 schreef piet de paler het volgende:Denk je nu heus dat we zoveel geld hebben ? En dat er iets verkocht wordt? En dat Vitesse, wat een handelshuis is , ons een koopje gaat geven ? Vitesse heeft er zelfs niets mee te maken. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Martin moet met Chelsea nu in de winterstop of in het voorjaar gaan praten om Baker naar Rotterdam te halen of huren goeie versterking op het middenveld
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 december 2016 door de bluffer -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Waarom ? En huren waarom? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Gio vindt versterking niet nodig.... |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dat vindt Kramer ook denk ik. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ach je kan er altijd Dirk nog neer zetten. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
ik stap over een uur in de auto en ga richting Holland om er vanavond in een volle kuip bij te zijn |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 december 2016 - 07:25 schreef de bluffer het volgende:ik stap over een uur in de auto en ga richting Holland om er vanavond in een volle kuip bij te zijn Ik wilde dat ik dit ook kon doen, maar ja verplichtingen hier en wachten op mijn centjes en de dokter hahahaha.ik denk wel dat we het wcorend moeilijker gaan krijgen |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 14 december 2016 - 23:20 schreef van geil het volgende:Elke wedstrijd is belangrijk. Maar deze wedstrijd winnen is vergelijkbaar met scoren net voor de rust. Even n mentaal tikje naar de concurrenten . En andersom natuurlijk. Dus come on FEYENOORD! Belangrijke dag mannen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Precies nu winst kun je rustig toe leven naar de tweede helft.. |
|
|
|
|
Leonidas1
|
|
|
Tijdens de vorige seizoenen had ik voor dit soort wedstrijden er weinig vertrouwen in en was ik daardoor nogal nerveus. Dat is bij mij nu totaal afwezig.We gaan dit absoluut winnen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Die overtuiging heb ik nooit volkomen. Maar goed, er is een stijgende lijn. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Mag je in vak S een spiegelreflex camera met 70/200 lens meenemen? En zo nee, mag een kleinere lens wel? Of zijn spiegelreflex camera's in vakken sowieso verboden? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Thanks. Ik kon er inderdaad ook niks over vinden. Denk dat ik Feyenoord maar ff bel. Geen zin om het achter te laten als het niet mag. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik las wel ergens op een site die concerten hield in de Kuip dat het mocht zo lang andere toeschouwers geen last van de camera hadden. |
|
|
|