|
|
RenatoBos
|
|
|
'Feyenoord wil samenwerken met Sparta'
Feyenoord leeft sterk met het idee om samen te werken met Sparta Rotterdam. Volgens journalist Emile Schelvis wordt er een optie gezocht om spelers die derde of vierde keus zijn elders extra speeltijd te geven. De technische mensen binnen Feyenoord zien de stadsgenoot hiervoor als serieuze optie.
''Het sentiment dat heel sterk bij Feyenoord leeft en wat echt al op groot niveau wordt gedragen is om samen te willen werken met een club als Sparta,'' zegt Schelvis bij FC Rijnmond. ''Waar je spelers van het kaliber Gustafson en Schuurman kan stallen.''
''Het leeft onder de mensen die het technisch beleid bepalen heel sterk, omdat ze toch met een aantal jongens zit dat moet spelen. Bij Jong Feyenoord blijft het gewoon armoe.''
Sparta lijkt minder happig te zijn op een samenwerking. ''Die hebben daar denk ik wat meer problemen mee. Het gaat Feyenoord natuurlijk ook om spelers als Dumfries en van Drongelen, om die uiteindelijk in Rotterdam-Zuid te krijgen: voordat ze naar een andere grote club zouden gaan.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Verstandig. Sentimenten spelen alleen nog bij bejaarden |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wat een onzin, sentimenten spelen alleen bij bejaarden.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Helemaal geen onzin. Merendeel van de jeugd en nog niet bejaarden boeit Sparta echt geen zak meer. De animositeit zit vooral aan Sparta zijde. Maar ook daar vooral bij de wandelstokken en rollators. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Zeggen ze ook he, maar ook vooral de wat ouderen hoor.
Maar het zou voor de clubs, met Excelsior erbij, juist goed zijn om meer de samenwerking te zoeken. Eén voetbalschool op te tuigen, met een goed doordacht leertraject.
Maar ja, sentimenten. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Bedrijfstak. Versterking produkt en concurrentie devies. Zeker binnen je eigen regio. Zinloos om in elkaars vijver te gaan pikken. Samenwerken. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Hebben ze mijn idee gepikt. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
windoweyes
|
|
|
Lijkt mij een prima plan. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Samenwerken doe je op gelijke ooghoogte, kan nooit wat worden. Alleen al het idee dat een club als Sparta als gelijkwaardige partner met Feyenoord meekomen kan is volslagen onneembaar te stellen.
Doe je het om zogenaamd te profiteren van de uitwisselbaarheid van je spelers die niet in het eerste passen, om het vanuit Feyenoord te zien krijg je binnen de kortste keren scheve verhoudingen. Excelsior vond het ook niet fijn op deze wijze als vergaarbak voor nog niet bruikbaar materiaal te functioneren en dat zie ik bij Sparta ook binnen de kortste keren fout lopen.
Lekker laten gaan, ik zou het snappen dat je als Spartaan hier niet mee kan leven en als Feyenoorder na moet ik het nog proberen uit te leggen. |
|
|
|