|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Sterkst mogelijke opstelling vind ik, verwacht dan ook drie punten.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
VOORBESCHOUWING RODA JC KERKRADE - FEYENOORD
Feyenoord hervat de Eredivisie zondag met een vroege uitwedstrijd in Kerkrade. De heenwedstrijd tegen Roda JC eindigde in een 5-0 overwinning.
Roda JC hoopt zondag de tweede overwinning van het seizoen, en de eerste in eigen huis, te behalen.
Teamnieuws
Feyenoord begint de tweede seizoenshelft met een zo goed als fitte selectie. Trainer Giovanni van Bronckhorst mist naast Karim El Ahmadi – die met Marokko deelneemt aan de Afrika Cup – alleen Sven van Beek en Kenneth Vermeer. De coach liet vrijdagmiddag tijdens de persconferentie weten dat Vermeer komende week een volgende stap kan zetten in zijn herstel.
Roda-trainer Yannis Anastasiou verwelkomde in de winterstop zijn landgenoot Thanasis Papazoglou als nieuwe aanvaller. De Griek wordt gehuurd van het Belgische KV Kortrijk en moet de doelpuntendroogte van de Limburgers zien op te lossen. Een van de andere spitsen, Dani Schahin, is nog niet fit genoeg om zondag te kunnen spelen.
De kijk van de hoofdtrainers
‘We hebben zowel op trainingskamp in Marbella als deze week in Rotterdam goed kunnen toewerken naar de hervatting van de competitie en zullen klaar zijn voor de start’, stelt Van Bronckhorst in gesprek met Feyenoord TV. ‘We treffen met Roda een tegenstander die weinig kansen weggeeft, dus zal onze veldbezetting goed moeten zijn en ons baltempo hoog.’ Bekijk het volledige interview met Van Bronckhorst hieronder in de videospeler.
(https://youtu.be/6QBvK_jGnks)
‘Het duel van zondag is meteen na de winterstop een mooi begin, maar ook een echte krachtmeting waarin we kunnen laten zien hoe sterk we zijn,’ zegt Anastasiou op de website van Roda JC. ‘Tenslotte hebben we het in de eerste seizoenshelft tegen topclubs als Ajaks en PSV ook goed gedaan. Daarom verwacht ik dat we klaar zijn voor deze interessante wedstrijd.’
Vorm
Feyenoord ging met een goed gevoel de winterstop in. De drie competitieduels in de maand december werden allemaal gewonnen, met een indrukwekkend doelsaldo van 13-2. Daardoor hervat Feyenoord zondag de Eredivisie met vijf punten voorsprong op nummer twee Ajaks. In het enige oefenduel ter voorbereiding op de tweede seizoenshelft werd vorige week zaterdag met 0-2 gewonnen van 1. FSV Mainz 05.
Roda JC verloor in de laatste acht duels maar één keer. Het probleem voor de Limburgers is echter dat de overige zeven duels allemaal werden gelijkgespeeld. Daardoor bivakkeert Roda met dertien punten in de onderste regionen van de Eredivisie. Tijdens het trainingskamp in Portugal werd vorig weekend met 1-1 gelijkgespeeld tegen Estoril.
Historie
De resultaten van de 42 eerdere wedstrijden in Kerkrade zijn evenredig verdeeld. Tegenover veertien Rotterdamse zeges staan veertien remises en veertien nederlagen. Het doelsaldo is wel in het voordeel van Feyenoord: 57-54. Vorig seizoen eindigde het competitieduel in Kerkrade in 1-1, maar wist Feyenoord in de kwartfinale van de KNVB Beker wél te winnen dankzij een goal van Eric Botteghin in de verlenging. Meer over de historie tussen Roda en Feyenoord bekijk je in onderstaande video van Feyenoord TV.
(https://youtu.be/PfFXhPMQCMg) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Behoort 0-4 te worden. Na de 0-1 moet dat snel gaan. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Waken voor te veel euforie. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Precies, wedstrijden als tegen de Eagles mag echt niet meer.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dat stadium lijken we voorbij |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Doe de stand van 86/87 maar. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Het slopen van de verdediging gaat veel kracht kosten, ik hoop op een paar bevliegingen van Ejija en Berghuis. Als die door de verdediging kunnen komen en Jorgensen is in vorm gaat het snel echter komen we er niet langs dean verwacht ik een moeilijke 0-2 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Doelpunten gaan vanuit het middenveld en dode spelsituaties komen |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Het kan allemaal. Vleugels, combinaties op het middenveld. Een vroege 0-1 zou ideaal zijn, ook gezien het weer. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Botteghin vanuit een corner... |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Als het maar geen kouwe natte tyfuswedstrijd op een kut veld op een pleuristijd wordt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 januari 2017 door Gerard_FR -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Denk het eerlijk gezegd wel.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Denk ik ook, de laatste wedstrijden voor de winterstop leken al meer op bevrijd voetbal. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Helden, zorg dat je er bij komt.... |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: het word net zo zwaar als op de weg met al die sneeuw kleine overwinning verwacht ik
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 januari 2017 door de bluffer -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Als daar net zo veel gevallen is, en valt als hier ,dan denk ik dat het niet doorgaat. Geen idee hoe het in Limburg is. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op zondag 15 januari 2017 - 09:33 schreef van geil het volgende:Als daar net zo veel gevallen is, en valt als hier ,dan denk ik dat het niet doorgaat. Geen idee hoe het in Limburg is. Vrijwel geen neerslag volgens mijn weer-appje. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Heeft. Rida geen kut kunstgras |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Ja. Past wel bij zo'n kutclub. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Maar gelukkig geen Duitse trainer, die trainer van NEC zijn vader kent Rotterdam. Alleen vanuit de lucht.
Even dit is humor ik wil hier niemand kwaad mee doen, ik ben nu in nl daar heb ik gehoord dat je dan alles mag zegge. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
Als we een goed resultaat neerzetten dan zitten we direct weer in de flow en maak je de concurrentie nerveus. En praat iedereen Feijenoord naar de titel |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Ook goedemorgen! Eindelijk weer matchday! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Hoop dat Toornstra z'n energie doseert, onder Rutten liep ie overal en niet altijd doelbewust en met overleg. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op zondag 15 januari 2017 - 11:36 schreef FR-Henk het volgende:Hoop dat Toornstra z'n energie doseert, onder Rutten liep ie overal en niet altijd doelbewust en met overleg. Tja maar is dat de fout van de speler of de trainer? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Beide. Rutten misbruikte Toornstra, Jens zelf ging vanuit die ruime rechtshalf/buiten opdracht ook buiten dat gebied tegenstanders achtervolgen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zondag 15 januari 2017 - 11:36 schreef FR-Henk het volgende:Hoop dat Toornstra z'n energie doseert, onder Rutten liep ie overal en niet altijd doelbewust en met overleg. We hebben wissels toch? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
In dat geval moet Gio tijdig ingrijpen. Niet z'n sterkste kant. |
|
|
|