|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Precies. En een goede tackle op het eind. Zoals gezegd, doet een hoop heel goed en een aantal dingen heel matig. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Veel te veel,balletje terug weer.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Malacia: ''Ik was niet bang dat het fout ging aflopen''
Tyrell Malacia speelde weer een uitstekende wedstrijd voor Feyenoord. De verdediger was betrokken bij het eerste doelpunt en gaf een assist op Bryan Linssen. Malacia kreeg direct na afloop de vraag waar het grote verschil vandaan kwam tussen de eerste en tweede helft.
''De tweede helft was vooral zwaar'', begint Malacia. ''Ik denk dat we de eerste helft in het druk zetten heel goed waren. Daardoor creëer je veel kansen in de omschakeling. Ook waren we aan de bal heel goed. De tweede helft zag je de vermoeidheid bij ons. Slavia Praag ging natuurlijk ook hoog drukzetten om iets te forceren. Het was meer tegenhouden en de counter zoeken. Ik was niet bang dat het fout ging aflopen. Met de steun van de supporters in je rug geeft dat zoveel energie op een gegeven moment, dan kan je het niet meer weggegeven.''
Malacia heeft de afgelopen weken kritiek ontvangen over zijn spel. Arne Slot heeft een gesprek gehad me de verdediger. ''Het ging gewoon over voetbalzaken. Eigenlijk niet veel bijzonders'', vertelt hij in gesprek met ESPN. Malacia ging vorige week tegen NEC in de fout. ''Op dat moment zelf weet ik al dat het niet kan. Dat mag mij niet overkomen, zo simpel is het. De volgende keer moet ik de situatie beter lezen. Vanavond ging het al een stuk beter.''
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 oktober 2021 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Hopelijk een goede verdere ontwikkeling onder Slot dit seizoen, met vallen en opstaan. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Bij de 2 doelpunten betrokken en de 2 - 2 voor de lijn weggetikt. Blijft mijn favoriet ❤ |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ook jij van mij ,jij staat naast de lach van Zuid haha |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: En jij staat daar weer naast ,zo krijg de daltons haha |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Die zijn samen met de Daltons verzot op kleine donkere kamertjes :) |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Als ik van Gaal was zou ik hem vanavond afbellen.
Wat is deze jongen afschuwelijk slecht al weken |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Heerlijk ventje ,worstelt wel een beetje zoals zijn maatje voorin Sinisterra . Dat combineren werkt al weken niet . |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ik denk dat het goed is als hij einde van het seizoen vertrekt. Goed voor hem en goed voor Feyenoord. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Mag weg als Bjorkan binnen is d:-) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Malacia is okee, maar moet beter. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Tyrell Malacia begon sterk aan het seizoen met Feyenoord. De verdediger kon daardoor ook zijn debuut maken voor het Nederlands Elftal. Sinds dat moment kampt Malacia met een enorme vormdip. Hans Kraay jr. merkt ook dat de Feyenoorder niet meer levert wat er van hem verwacht wordt.
"Ik ben een enorme fan van Malacia. Ik zat er echt op te hopen dat hij geselecteerd zou worden en dat is gebeurd, maar vanaf het moment dat hij geselecteerd is, heeft hij niet de vorm van een international'', oordeelt de analist in Voetbalpraat. ''Vanaf het duel met FC Utrecht speelt hij zoveel ballen breed terug in de drukte. Hij is constant weg, ik vind hem heel raar spelen."
Malacia lijkt sinds zijn fout tegen FC Utrecht met minder vertrouwen te spelen en maakt daardoor verkeerde keuzes in het veld. "Zoveel breed, zoveel terug, terwijl hij gewoon goed kan opendraaien, een nummer tien kan inspelen en door kan bewegen. Hij raakt nu ballen kwijt aan de achterlijn. Ik vind Malacia op dit moment een beetje warrig. Ik ben groot fan, maar hij heeft het op dit moment even niet."
Arne Slot De trainer van Feyenoord werd vorige week nog gevraagd naar de kritiek die er is op Malacia. ''Hij wordt nu beoordeeld als international. Dat is iets positiefs'', zo verklaarde Slot. ''De lat wordt voor hem bij Feyenoord steeds hoger gelegd. Dan moeten dit soort fouten als tegen NEC tot een minimum beperkt blijven.'' |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Tijd voor serieuze concurrentie. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Malacia blij met goal: "Nu stijgende lijn oppakken"
Tyrell Malacia scoorde 2,5 jaar niet, maar was tegen SC Cambuur met een prachtige treffer de matchwinner namens Feyenoord. Hij schoot de bal hard over de doelman heen en bepaalde zo de eindstand op 2-3. "Toen ik 'm raakte, wist ik dat 'ie goed was", zei hij na afloop.
In gesprek met ESPN vertelde de back over zijn iets andere rol tegen Cambuur. "In de opbouw hadden we bepaalde dingen afgesproken en ik kwam daar niet heel veel in voor. Ik stond hoger op het veld, dat is ook wel een keer fijn."
Vanuit die rol kon Malacia dus belangrijk worden, al was dat ook nodig omdat Feyenoord het zichzelf moeilijk maakte. "Het kwam mede door onszelf. De twee goals geef je weg, verder gebeurde er niet zo veel. Het enige wat we onszelf kunnen verwijten is dat we zelf niet meer scoorden."
Gevraagd naar zijn eigen spel: "Ik zit lekker in m'n vel. Ik hoop dat ik nu gewoon weer een stijgende lijn kan oppakken. Daarbij is deze goal wel lekker." |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ik begin een beetje klaar te raken met Malacia. Al maanden afschuwelijk slecht met vandaag het dieptepunt.
En het dan ook nog in je domme kop halen om in de laatste minuut te schieten terwijl je geen bal goed geraakt hebt.
Wat een domme speler is dit toch. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Is het helemaal helemaal HELEMAAL kwijt |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Eens. Al was t verdedigend wel prima dit keer. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Vond m niet best vandaag. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Op een paar acties na slecht en ondoordacht |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
De minst nauwkeurige veldspeler was Malacia, bij wie slechts 33 van de 49 passes (67%) aankwamen |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
tja, vind hem misschien wel de minste basisspeler dit seizoen. Hij of de invulling op rechtsbuiten. M.i. brengt Pedersen een stuk meer als back. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
ook eens met jullie , hij blijft grossieren in rare momenten , toch heeft hij ook momenten dat ik hem heel sterk vind , je hoopt dan dat hij die slechte momenten beter gaat oplossen , het tegendeel is waar hij maakt hier geen vorderingen in , staat stil in zijn ontwikkeling |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Zonder bal uitstekend. Als 1 van de eersten vaak terug. Verzaakt nooit. Verdedigend veel stappen gemaakt.
Aan de bal is t soms echt een drama. Hou mijn hart soms vast. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op maandag 29 november 2021 - 14:05 schreef Stylzz het volgende:Zonder bal uitstekend. Als 1 van de eersten vaak terug. Verzaakt nooit. Verdedigend veel stappen gemaakt. Aan de bal is t soms echt een drama. Hou mijn hart soms vast. het gekke is dat ik hem soms juist aan de bal geweldig vind , lost het vaak goed voetballend op , vaker overdrijft hij het of is dan net niet scherp genoeg en zorgt hij voor problemen achterin |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op zondag 28 november 2021 - 16:25 schreef MMM het volgende:Ik begin een beetje klaar te raken met Malacia. Al maanden afschuwelijk slecht met vandaag het dieptepunt. En het dan ook nog in je domme kop halen om in de laatste minuut te schieten terwijl je geen bal goed geraakt hebt. Wat een domme speler is dit toch. Eens, maar wie geeft hem daar de bal terwijl het gewoon een corner is. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Vind hem als balberoveraar in verdedigend opzicht echt wel goed. Komt z'm kleine gestalte en snelheid van pas. Opbouwend is het adhd geblazen, Dat onzinnige buitenkant opzoeken als Sini de bal nabij de 16 heeft. Die ongebaande passes en voorzetten. Te talrijk. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Hoorde de commentator m gisteren verdedigend nog bewieroken, dat klopt ook, maar aan de bal mijn hemel. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Prutser. Niet te geloven zo slecht weer |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Even ernaast zetten misschien , even helder in de kop worden ? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Weet niet of je dat er nog uitkrijgt. Maar zou inderdaad wel overwegen hem er af en toe eens naast te zetten. |
|
|
|