|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Alexi
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Op voor de zelfhypnose dan maar. Twee stoelen 1 1/2 meter uit elkaar en er op gaan planken op de rugleuning natuurlijk en je er dan voorover op de tegels af laten vallen. Naar het schijnt ben je dan alles vergeten en kan je de wedstrijd onder het genot van een kratje bier weer helemaal opnieuw beleven. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Baby driver
Zag hem net voorbij komen op sbs9, best moeite waard. Leuke aktie |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Ik vond juist alle beelden uit de jaren 60, 70 en 80 zo gaaf vanmiddag. Was een mooie uitzending. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Vandaag op Zandvoort gereden met een AMG, je moet wat hè. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Haha.. ps 4 of X box? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zondag 03 mei 2020 - 19:03 schreef tomson het volgende:Ik vond juist alle beelden uit de jaren 60, 70 en 80 zo gaaf vanmiddag. Was een mooie uitzending. Ook tof, in de 80er liep ik er zelf ook. Kan me de Renaults met turbo en Prost nog vaag herinneren. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik kon toen weinig volgen, wat wel bij mij in het geheugen staat, is die coureur die verbrandde in zijn auto |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Ziet er gelikt uit :) |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik zoek een goede film op netflix film ( heb er aardig wat gezien) Tips ? |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Om in t voetbal te blijven : 2 seizoenen Sunderland till i die. Geen film , wel interessant (persoonlijke mening he ) |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Zit nu de serie Stranger Things te kijken. 2de seizoen net gestart. Wel leuke weg kijker |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: 10 Cloverfield Lane |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 07 mei 2020 - 22:08 schreef Fart het volgende:Zit nu de serie Stranger Things te kijken. 2de seizoen net gestart. Wel leuke weg kijker Top serie . |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Gisteren 12 gekeken waar gebeurd verhaal commandos in Afghanistan. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 10 mei 2020 - 17:18 schreef piet de paler het volgende:Gisteren 12 gekeken waar gebeurd verhaal commandos in Afghanistan. Ik heb het zojuist gezien een leuke film ,kijkt lekker weg. Maar wel sterk overdreven gefilmd Piet hahaha |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Spanje wil 12 juli weer starten met voetbal. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zondag 10 mei 2020 - 22:54 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Ik heb het zojuist gezien een leuke film ,kijkt lekker weg. Maar wel sterk overdreven gefilmd Piet hahaha Ja de praktijk is anders kan ik je vertellen, dit verhaal heeft wel een waarheidsgehalte, maar een USA waarheids gehalte. Een film die je niet meer kan vinden is charly bravo een film over het Legioen in Vietnam ( zat ik er hahaha nog niet bij) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2020 - 19:54 schreef piet de paler het volgende:[..] Ja de praktijk is anders kan ik je vertellen, dit verhaal heeft wel een waarheidsgehalte, maar een USA waarheids gehalte. Een film die je niet meer kan vinden is charly bravo een film over het Legioen in Vietnam ( zat ik er hahaha nog niet bij) Deze? https://www.moviemeter.nl/film/32428 |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 11 mei 2020 - 19:54 schreef piet de paler het volgende:[..] Ja de praktijk is anders kan ik je vertellen, dit verhaal heeft wel een waarheidsgehalte, maar een USA waarheids gehalte. Een film die je niet meer kan vinden is charly bravo een film over het Legioen in Vietnam ( zat ik er hahaha nog niet bij) Beetje A-team gehalte . Die scène in die kloof hahaha 20 man open en bloot op een paard tegen 150 man in dekking hahaha Maar ondanks dat toch een leuke film.
Ik denk wel dat ik die film ooit gezien heb. De beste Vietnam films vind ik overigens The Killingfields ,en Apocolypso now en de Dear hunter. |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
En "Full Metal Jacket" natuurlijk :P |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Vond ik ook goed maar die andere 3 zijn toch wel beter kwa verhaal ..The dear hunter is zelfs een beetje saai maar het blijft wel lang hangen.. Deze film heb ik denk ik een keer of 3 gezien ,en de laatste keer was een jaar of 20 terug denk ofzo. |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
FMJ heeft inderdaad wel een entertain gehalte. Ken mij niet herinneren dat ik de andere 2 heb gezien. Wie weet als de vrouw een keer weg is om een avondje te vullen een keer aanzetten. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Apocalyps nou geeft goed weer welke sfeer er heerst in een oorlogs situatie, de wrange humor, en de waanzin. Een film die op mij grote indruk maakt , is no news from the western frontier. Diverse versies, de eerste versie is de indrukwekkenst, het gaat over de eerste wereldoorlog. Unsere fater unsere mutter was ook een mooie serie wo2 maar mooi verhaal. Ik kijk wel naar oorlogsfilms maar daarna moet ik wel een stuk wandelen en medicatie slikken anders kan ik slecht slapen.
Life is good |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 - 09:19 schreef piet de paler het volgende:Apocalyps nou geeft goed weer welke sfeer er heerst in een oorlogs situatie, de wrange humor, en de waanzin. Een film die op mij grote indruk maakt , is no news from the western frontier. Diverse versies, de eerste versie is de indrukwekkenst, het gaat over de eerste wereldoorlog. Unsere fater unsere mutter was ook een mooie serie wo2 maar mooi verhaal. Ik kijk wel naar oorlogsfilms maar daarna moet ik wel een stuk wandelen en medicatie slikken anders kan ik slecht slapen. Life is good All quiet on the western front bedoel je neem ik aan? Klassieker inderdaad. Al is de laatste keer dat ik die zag al gauw een jaar of 15 terug. Recent zijn er ook wel een aantal goede oorlogsfilms uitgekomen.
1917 vorig jaar nog. Prachtige beelden. Dunkirk eigenlijk idem. Al vond ik 1917 indrukwekkender.
Fury is ook een prima film. Een half decennium oud inmiddels, maar een klein beetje een het Das Boot idee. Maar dan met tanks. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Fury heb ik gezien, ik heb wel eensde hand geschud met de echte helikopter piloot van we where soldiers. Deze man is 3 keer op een dag zijn huey helikopter gecrashed. Ook heb ik een keer staan praten met Raymond Westerling ik 1984 dacht ik, was leuk hij was op bezoek en deed zijn best om in het frans een gesprek aan te gaan, en ik begon ( na toestemming) in het Nederlands met hem te praten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 mei 2020 door piet de paler -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
3x op 1 dag... is het dan pech of geluk? Ook geen onaardige film trouwens, dat 'we were soldiers'. Wel heel Amerikaans. En Raymond Westerling moet wel bijzondere verhalen verteld hebben toen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Erg discutabel war raymond ( de Turk ) gedaan heeft in Indonesie. Zijn opdracht was wel geslaagd alleen de manier waar op ? Die vlieger was een kei, en keerde steds terug om militairen achter de linies op te pikken, heb hem gevraagd of de personage Gunny verzonnen was ( man met revolver) nee zei hij en hij was nog gekkker dan in de film. Ik zelf ben een keer in Vietnam geweest in 1990 om daar de franse ambassade te bewaken , mooi land hele aardige bevolking |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Las er net een en ander over. Een controversieel figuur ja. Sowieso ook wel het een en ander gebeurd toen natuurlijk. Van beide kanten. Genoeg ook over gehoord via familie die daar die tijd was. Mijn opa zat nog bij de onderzeedienst daar in de oorlog.
Zelf niet in Vietnam geweest, wel in Indonesië. Ook daar geldt, over het algemeen aardige mensen. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 - 16:11 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Las er net een en ander over. Een controversieel figuur ja. Sowieso ook wel het een en ander gebeurd toen natuurlijk. Van beide kanten. Genoeg ook over gehoord via familie die daar die tijd was. Mijn opa zat nog bij de onderzeedienst daar in de oorlog. Zelf niet in Vietnam geweest, wel in Indonesië. Ook daar geldt, over het algemeen aardige mensen. Indonesië ben ik ook geweest. Paar dagen Jakarta en toen een maand op Sulawesi gezeten. Kameraad van me liet daar destijds een boot bouwen, dus zat ik daar gelijk bij de locals. Waanzinnig sympathieke en gastvrije mensen ontmoet, ook de onderlinge beleefdheid kan de gemiddelde belanda een puntje aan zuigen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 mei 2020 door tomson -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 - 20:12 schreef tomson het volgende:[..] Indonesië ben ik ook geweest. Paar dagen Jakarta en toen een maand op Sulawesi gezeten. Kameraad van me liet daar destijds een boot bouwen, dus zat ik daar gelijk bij de locals. Waanzinnig sympathieke en gastvrije mensen ontmoet, ook de onderlinge beleefdheid kan de gemiddelde belanda een puntje aan zuigen. Zeker ja. Zelf niet op Sulawesi geweest. Zou nog wel eens die kant op willen, over een aantal jaar misschien. Anyway, was een klein decennium terug een paar weken op Java en op het eind nog een weekje Bali. Verschil tussen het 'echte' Indonesie en het toeristische en modernere Bali zeker dan best groot. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 - 09:16 schreef Fart het volgende:FMJ heeft inderdaad wel een entertain gehalte. Ken mij niet herinneren dat ik de andere 2 heb gezien. Wie weet als de vrouw een keer weg is om een avondje te vullen een keer aanzetten. Het zijn klassiekers ,1 volgens mij jaren 70 ,de ander begin jaren 80 . Of allebei jaren 70 haha Maar er zijn veel goede oorlogsfilms |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 - 09:19 schreef piet de paler het volgende:Apocalyps nou geeft goed weer welke sfeer er heerst in een oorlogs situatie, de wrange humor, en de waanzin. Een film die op mij grote indruk maakt , is no news from the western frontier. Diverse versies, de eerste versie is de indrukwekkenst, het gaat over de eerste wereldoorlog. Unsere fater unsere mutter was ook een mooie serie wo2 maar mooi verhaal. Ik kijk wel naar oorlogsfilms maar daarna moet ik wel een stuk wandelen en medicatie slikken anders kan ik slecht slapen. Life is good Piet ik kan mij niet herinneren of ik deze 2 gezien heb ,ik ga de trailers eens bekijken. Niet teveel naar kijken dan Piet ,is nog genoeg te zien waar je niet slecht van kan slapen |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Op You tube is een hele serie over de recrutering en opleiding van het legioen. Het is wel in het Frans maar best mooi, in een van de oude filmpjes zie je een glimp van Piet toen al onderofficier Ik kan daar uren naar kijken, voor mij nog steeds de beste gevechtseenheid in Europa. Maar ik moet uitkijken dat ik niet een beetje op Storm van jiskefet ga lijken hahahahaa Ik heb een scanner gekocht en ga is kijken of ik wat fotos kan digitaliseren, kan ik ze eens delen op het net. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
27 mei de nieuwe versie van Midway op netflix Is pas 4 mnd uit de bioscoop |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De nieuwe Avatar komt eraan. |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
quote: Mee eens. Gisteren de laatste aflevering van seizoen 3 gekeken, kijkt goed weg. Nu wachten op nieuw seizoen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op woensdag 13 mei 2020 - 10:46 schreef piet de paler het volgende:Op You tube is een hele serie over de recrutering en opleiding van het legioen. Het is wel in het Frans maar best mooi, in een van de oude filmpjes zie je een glimp van Piet toen al onderofficier Ik kan daar uren naar kijken, voor mij nog steeds de beste gevechtseenheid in Europa. Maar ik moet uitkijken dat ik niet een beetje op Storm van jiskefet ga lijken hahahahaa Ik heb een scanner gekocht en ga is kijken of ik wat fotos kan digitaliseren, kan ik ze eens delen op het net. Ja Piet ,foto's zijn altijd mooi.
Nu een serie aan het kijken met Eric Cantona in de hoofdrol. Is nog een goede serie ook ,al heb ik alleen nog maar de eerste aflevering gezien. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Net Homeland uit geworsteld. Begin was leuk en verrassend, maar na deel 3 werd het steeds meer Peyton Place. |
|
|
|