|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord - NEC (zondag 29 januari 2017, 16:45 uur)
Datum & tijdstip: Zondag 29 januari 2017, 16:45 uur Locatie: De Kuip, Rotterdam Scheidsrechter: Pol van Boekel
Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 88 duels tegen NEC. Daarvan won Feyenoord er 56 (63,6%) en gingen er 16 (18,2%) verloren. 16 (18,2%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 174 keer, een gemiddelde van 1,98 goals per wedstrijd. NEC stelde daar 90 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,02 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,3 punten gehaald hebben en uit 1,9. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'. De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1983-1984, 1973-1974: 6-1.
In 1997-1998, 2008-2009 leed Feyenoord met 0-2 haar grootste thuisnederlaag tegen NEC. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1967-1968, toen Feyenoord won met 0-5. In 1981-1982 ging Feyenoord onderuit met 5-1 in een uitwedstrijd bij NEC, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam: Datum Wedstrijd Uitslag 15-05-2011 Feyenoord-NEC 1-1 05-11-2011 Feyenoord-NEC 0-1 29-09-2012 Feyenoord-NEC 5-1 08-02-2014 Feyenoord-NEC 5-1 08-05-2016 Feyenoord-NEC 1-0
Laatste 5 ontmoetingen in Nijmegen: Datum Wedstrijd Uitslag 26-09-2012 NEC-Feyenoord 2-2 (KNVB) 03-03-2013 NEC-Feyenoord 0-3 15-09-2013 NEC-Feyenoord 3-3 20-12-2015 NEC-Feyenoord 3-1 16-10-2016 NEC-Feyenoord 1-2
Verslag van de heenwedstrijd van dit seizoen:
FEYENOORD IN SLOTMINUUT LANGS N.E.C.
Feyenoord heeft met dank aan een doelpunt in blessuretijd van Michiel Kramer op bezoek bij N.E.C. de negende overwinning op rij geboekt in de Eredivisie. In het Goffertstadion keek de ploeg van Giovanni van Bronckhorst lang tegen een 1-0 achterstand aan. Pas in de laatste tien minuten werd de stand omgebogen: 1-2.
De wens van Feyenoord om op bezoek in Nijmegen voor de zesde uitwedstrijd in de Eredivise op rij ‘de nul’ te houden en zo een clubrecord te breken, kon al binnen tien minuten uit het hoofd gezet worden. Moham Rayhi verraste Brad Jones met een schot van net buiten het zestienmetergebied en zette daarmee de thuisploeg op voorsprong. Het was het eerste tegendoelpunt voor Feyenoord op vreemde bodem sinds 20 april 2016, toen de ploeg op bezoek bij Heracles twee treffers moest incasseren.
Tegelijkertijd was het doelpunt van N.E.C. een teken dat Feyenoord niet helemaal scherp begon aan de eerste wedstrijd na de interlandperiode. Niet alleen mocht Julian von Haacke ongehinderd het middenveld oversteken met de bal aan zijn voet, ook maakte de tot dusver in bloedvorm verkerende Brad Jones bij het schot van Rayhi een zeldzame misser, met een vroege achterstand als gevolg.
De gedachten van de Feyenoorders zullen op dat moment onbewust terug zijn gegaan naar de laatste wedstrijd van de winterstop van vorig seizoen. De ploeg leed toen op bezoek bij N.E.C. een kostbare en onnodige 3-1 nederlaag, wat het begin bleek van een zwarte reeks van zeven verliesbeurten op rij.
Tegelijkertijd was er in Nijmegen ondanks de achterstand nog weinig reden tot paniek, al had Feyenoord in het vervolg van de eerste helft veel moeite om de defensie van N.E.C. in problemen te brengen. De schaarse kansen die de ploeg creëerde waren veelal het gevolg van individuele acties, zoals na een half uur spelen van Bilal Basaćikoglu, die op rechts de voorkeur kreeg boven Steven Berghuis. Zijn voorzet vanaf de achterlijn na een knappe versnelling werd net gemist door Dirk Kuyt.
Hoe langer de 1-0 op het scorebord stond, hoe comfortabeler de thuisploeg achterover kon leunen en ondertussen kon loeren op de tegenaanval. Voor Feyenoord zat er weinig anders op dan het tempo proberen op te voeren en met steeds meer mankracht te aanval te zoeken, in de hoop het eerste puntenverlies van het seizoen af te wenden.
Met het inbrengen van spits Michiel Kramer voor verdediger Jan-Arie van der Heijden, kort nadat Jens Toornstra had plaatsgemaakt voor Steven Berghuis, maakte Van Bronckhorst zijn intenties voor de slotfase duidelijk.
De wissels betaalden zich uit, want Berghuis lag met een schot van afstand aan de basis van de gelijkmaker tegen het moegestreden N.E.C. Tien minuten voor tijd belandde de bal via de paal bij Kuyt, die eveneens het houtwerk raakte, voordat Jørgensen het laatste zetje over de lijn gaf: 1-1.
Het was uiteindelijk Kramer die Feyenoord in de slotminuut de winst bezorgde. De ingevallen spits stond op de juiste plek nadat Jørgensen op de paal schoot en zorgde daarmee voor een gedroomd slot van een moeizame wedstrijd.
Samenvatting NEC - Feyenoord 1-2
(https://youtu.be/euy3VrrJIHA)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 februari 2017 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
5-0. Ik zit er zelf ook, dusss. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Welk vakkie broedert (?) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Weet m'n neef, die heeft de kaarten. Laat ik weten. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ben er bij dus winst , dan wordt het moeilijk mot ik effe terug voor de dokter naar Frankrijk. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Voor het vertrouwen moet het weer eens met overtuigende cijfers. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Het spel was toch redelijk alleen het afmaken hadden we pech? |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Ik zit op O. Vaak ook vaste vak met de Open Dag. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 22 januari 2017 - 11:21 schreef piet de paler het volgende:Ben er bij dus winst , dan wordt het moeilijk mot ik effe terug voor de dokter naar Frankrijk. Neem je 020-uitgever mee naar de Kuip. Kejje lachen. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Frankrijk. .Denemarken. .continu heen en weer. Mag wat kosten allemaal. . |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Vervelende buitenlanders. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Geld ach uitzoeken van easy yet of zelfs transavia valt dat wel mee, bbq was ik te laat voor dan maar frites met namaak mayo en een glaasje uilenzeik. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nog beperkt aantal kaarten voor Feyenoord - N.E.C.
Koploper Feyenoord vervolgt de Eredivisie komende zondag (16:45 uur) met een thuiswedstrijd tegen N.E.C. Wie de ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst in actie wil zien tegen de nummer negen van de ranglijst, moet er snel bij zijn. Er is namelijk nog maar een beperkt aantal kaarten te koop voor dit duel.
Voor de wedstrijd van aanstaande zondag zijn alleen nog kaarten beschikbaar voor de Olympiatribune en Willem van Hanegem Tribune. Er geldt geen clubkaartverplichting en je kunt een onbeperkt aantal kaarten kopen. Kijk op www.feyenoord.nl/ticketshop voor de prijzen en de beschikbare vakken.
Het duel met N.E.C. is een van de weinige thuisduels waarvoor nog kaarten beschikbaar zijn. Verder zijn alleen voor de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles (woensdag 5 april) nog kaarten te koop. De overige thuisduels van de tweede seizoenshelft zijn al uitverkocht. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
2 - 0 daar zou ik voor tekenen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Prima hoor, drie punten zijn drie punten he Leon.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ja het moet gewoon.. Tegen NEC mag je geen punten laten liggen wil je mee doen om het kampioenschap. . De druk is erg groot ,want verlies je deze dan kan je het schudden. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: O, jammer daar kan ik niet komen vanaf T.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2017 - 17:21 schreef Leon FR1908 het volgende:Ja het moet gewoon.. Tegen NEC mag je geen punten laten liggen wil je mee doen om het kampioenschap. . De druk is erg groot ,want verlies je deze dan kan je het schudden. Of je het dan kan schudden, mwah, je maakt het je dan wel erg moeilijk ervan uitgaande dat de concurrentie de punten niet laat liggen tegen dat soort elftallen. Ben echt benieuwd hoe onze jongens met deze druk omgaan.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Nec gaat niet voor het hok hangen dus je kan beter voetballen tegen dit soort ploegen. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Normaal winnen we deze op zeker. Dat wordt zondag niet anders. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2017 - 17:35 schreef piet de paler het volgende:Nec gaat niet voor het hok hangen dus je kan beter voetballen tegen dit soort ploegen. Ik denk eerlijk gezegd dat alle komende tegenstanders hun bus gaan dubbel parkeren in de kuip. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Ik denk dat het gewoon eindelijk eens 7-0 wordt ... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
De thuiswedstrijd tegen N.E.C. staat aanstaande zondag onder leiding van Pol van Boekel. De scheidsrechter wordt in De Kuip geassisteerd door Dave Goossens en Richard Polman. Richard Martens is door de KNVB aangesteld als vierde official. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Worden weer gele en rode kaarten. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op maandag 23 januari 2017 - 18:38 schreef ar het volgende:[..] Ik denk eerlijk gezegd dat alle komende tegenstanders hun bus gaan dubbel parkeren in de kuip. Dus ook de Gloeilampen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord krijgt aanstaande zondag tegen N.E.C. de steun van een uitverkochte Kuip. Woensdagochtend werden de laatste kaarten verkocht voor het duel met de nummer negen van de Eredivisie, dat om 16:45 uur begint. |
|
|
|
|
EdjeNL
|
|
|
ik heb nog 2 kaartjes te koop voor de wedstrijd tegen N.E.C |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Anders op marktplaats zetten Eddie.. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Die vallen van nature sowieso niet aan. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Graag 6-0 , om dit weg te spoelen. |
|
|
|
|
EdjeNL
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: misschien wil Tapia en Gustafson ze wel hebben |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Gelukkig dat Kuyt en Vilhena er weer bij zijn |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Hele belangrijke dag zondag, zowel voor Feyenoord als hopen op terugkeer van El Ahmadi. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Tapia zou ik naast El Ahmadi of Vilhena zo opstellen. Gustafson niet. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: is hard nodig want volgende week uit naar de TUKKERS moet hij er wel bij zijn |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Maar ik zou hem (Gustafson) wel op een middenveld met El Ahmadi en Vilhena durven opstellen. Probleem met die 2 spelers is ook dat als ze eens een kans krijgen er meestal meer veranderingen in het elftal zijn.
Anyway, op deze wijze wordt het een gebed zonder einde. Wat zijn vooral (zeker op hun leeftijd) nodig hebben is veel speelminuten op een redelijk niveau. |
|
|
|