|
|
RenatoBos
|
|
|
FC Twente - Feyenoord (zondag 05 februari 2017, 14:30 uur)
Datum & tijdstip: Zondag 05 februari 2017, 14:30 uur Locatie: Grolsch Veste, Enschede Scheidsrechter: higlert..
Voor speelronde 21 moeten we naar Enschede. Lastige wedstrijd denk ik. Twente won zelf vandaag met 1-2 van Zwolle. Bij een 1-1 gelijke stand werd Celina met rood naar de kant gestuurd, toch wist Twente de wedstrijd naar zich toe te trekken dankzij een blunder van keeper vd Hart van Zwolle.
Ondanks een stroef begin stelde Feyenoord in de eerste helft de zege al op zeker, getuige de twee mooie goals van Berghuis en Elia. Tweede helft was een stuk minder maar op het eind scoorde Jørgensen toch nog twee maal zodat de eindstand op 4-0 kwam.
Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 107 duels tegen FC Twente. Daarvan won Feyenoord er 47 (43,9%) en gingen er 27 (25,2%) verloren. 33 (30,8%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 193 keer, een gemiddelde van 1,80 goals per wedstrijd. FC Twente stelde daar 141 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,32 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,0 punten gehaald hebben en uit 1,2. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1967-1968: 6-0. In 1994-1995 leed Feyenoord met 0-3 haar grootste thuisnederlaag tegen FC Twente. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1992-1993, toen Feyenoord won met 0-5. In 1988-1989 ging Feyenoord onderuit met 6-1 in een uitwedstrijd bij FC Twente, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in Enschede: Datum Wedstrijd Uitslag 18-03-2012 FC Twente-Feyenoord 0-2 04-11-2012 FC Twente-Feyenoord 3-0 23-02-2014 FC Twente-Feyenoord 2-2 31-08-2014 FC Twente-Feyenoord 0-0 10-04-2016 FC Twente-Feyenoord 0-1
Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam: Datum Wedstrijd Uitslag 27-01-2013 Feyenoord-FC Twente 0-0 11-08-2013 Feyenoord-FC Twente 1-4 18-01-2015 Feyenoord-FC Twente 3-1 22-11-2015 Feyenoord-FC Twente 5-0 15-08-2016 Feyenoord-FC Twente 2-0
Verslag van de thuiswedstrijd van dit seizoen:
FEYENOORD IS TWENTE EENVOUDIG DE BAAS IN DE KUIP
Feyenoord heeft de fraaie competitiestart van vorige week een goed vervolg gegeven tegen FC Twente. De Rotterdammers waren zondagmiddag in De Kuip met 2-0 te sterk voor de Tukkers. Jens Toornstra maakte halverwege de eerste helft het eerste doelpunt van de wedstrijd, waarna Nicolai Jorgensen het duel tien minuten voor tijd besliste.
De supporters die vanaf het begin eenzelfde galavoorstelling als vorige week in Groningen verwachtten in De Kuip, kwamen bedrogen uit. FC Twente gaf zich in de beginfase niet zomaar gewonnen en mede doordat Feyenoord in een te laag baltempo speelde, waren kansen spaarzaam in de eerste 45 minuten.
Van Bronckhorst had voor het duel met de Tukkers het principe never change a winning team gehanteerd. Dat betekende dat ook Eljero Elia aan de aftrap stond. De aanvaller kampte eerder deze week met schouderklachten, maar was toch fit genoeg om te beginnen. Waar Elia vorige week echter uitblonk, was zijn optreden in De Kuip wat stroever. Dat gold voor wel meer Feyenoorders in de eerste helft, waardoor de combinaties wat minder vloeiend oogden dan vorige week in Groningen.
Een van de eerste keren dat de thuisploeg met een goede combinatie het Twentse strafschopgebied binnendrong, was het wel direct raak. Nicolai Jørgensen schermde de bal goed af en gaf hem mee aan Karim El Ahmadi, wiens geblokte schot voor de voeten van Jens Toornstra viel. De rechteraanvaller twijfelde geen moment en schoot in de 23ste minuut hard raak in het dak van het doel.
Heel veel meer viel er op een fraaie volley van Lucas Woudenberg na voor rust niet te genieten in De Kuip. Na de pauze maakte Feyenoord het gebrek aan spektakel snel goed, door direct het doel van Nick Marsman enkele keren onder vuur te nemen. Binnen tien minuten waagden Dirk Kuyt, Rick Karsdorp, Jørgensen, Toornstra en Elia een poging, maar geen van allen trof doel.
Hoewel de goede combinaties Van Bronckhorst tevreden moeten hebben gestemd, besloot de coach na ruim een uur toch een wissel toe te passen. Kuyt verliet het veld en werd vervangen door Steven Berghuis, die daarmee evenals doelman Brad Jones zijn eerste minuten in De Kuip mocht maken als Feyenoorder. Berghuis deed dat als rechteraanvaller, waardoor Toornstra achter spits Jørgensen kwam te spelen. Een kwartier voor tijd werd ook Elia vervangen, door Bilal Basaçikoglu. Kort daarvoor was Twente in de persoon van Yaw Yeboah (schot naast het doel van Jones) nog dicht bij de gelijkmaker, die allesbehalve verdiend zou zijn geweest.
Berghuis kreeg ruim tien minuten voor tijd een goede mogelijkheid om de wedstrijd te beslissen, maar zijn poging werd geblokt. Niet veel later viel de tweede goal alsnog. Jørgensen draaide op de rand van het strafschopgebied fraai weg bij zijn bewaker en schoot hard en geplaatst raak via de binnenkant van de paal. Daarmee was Feyenoord verzekerd van de overwinning én de handhaving van de (gedeelde) koppositie.
Feyenoord - FC Twente 2-0
Scoreverloop '23 0-1 Toornstra '80 0-2 Jørgensen
Scheidsrechter: Danny Makkelie
Gele kaarten: Thesker, Trajkovski, Ziyech
Samenvatting Feyenoord - FC Twente 2-0
(https://youtu.be/lUd5SKKy1bc)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 februari 2017 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Noel - Fünf..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 januari 2017 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik denk dat deze gemakkelijker wordt.
Twente gaat komen, dan zijn wij dodelijk. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik wil er nog niet aan denken. Even nagenieten |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Wordt een enerverende wedstrijd denk ik. Maar wij zijn op volle oorlogssterkte.
Cero-quattro |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Marokko uitgeschakeld dus met Karim |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: waarom niet in het zeeuws ik denk gelukkig weer met Karim er bij 1-3 |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Wie gaat er banken? Ik ga voor Kuyt, zelfde opstelling als AZ uit. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Hangt af of Elia fit is of niet.
Maar Toornstra speelde de wedstrijden dat Karim er niet was, niet best. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Tukkers uit Groningen thuis ADO den Haag uit de Gloeilampen thuis
pittige wedstrijden komen er aan |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op maandag 30 januari 2017 - 08:56 schreef Stylzz het volgende:[..] Hangt af of Elia fit is of niet. Maar Toornstra speelde de wedstrijden dat Karim er niet was, niet best. Gio lijkt me ook wel iemand die El Ahmadi eerst nog op de bank plaatst. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat zou dom zijn. Maar ligt eraan wanneer El Ahmadi weer aansluit denk ik. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik denk bam bam met of zonder EL, ik vind Nelom ook niet erg slecht trouwens, en Ik moet het zeggen ik ben geen Vilhena fan verre van dat maar speelde een goede partij. En wederom een ploeg die gaat aanvallen prima |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Twente Twente Karim komt er aan, Karim komt er aan ! Hahaha wir shaffen das :D |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De kans wordt groter en groter dat hij n RUK wedstrijd gaat spelen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dennis Higler is door de KNVB aangewezen als scheidsrechter voor de wedstrijd FC Twente - Feyenoord. Hij wordt in De Grolsch Veste bijgestaan door de assistenten Terry Hoekstra en Cristian Dobre. Jeroen Manschot is de vierde official.
Eerder floot Higler dit seizoen de uitwedstrijd tegen Willem II en de thuiswedstrijden tegen PEC Zwolle en Vitesse. Het uitduel met FC Twente wordt zondag om 14:30 uur gespeeld. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 12:25 schreef RenatoBos het volgende:Dennis Higler is door de KNVB aangewezen als scheidsrechter voor de wedstrijd FC Twente - Feyenoord. Hij wordt in De Grolsch Veste bijgestaan door de assistenten Terry Hoekstra en Cristian Dobre. Jeroen Manschot is de vierde official. Eerder floot Higler dit seizoen de uitwedstrijd tegen Willem II en de thuiswedstrijden tegen PEC Zwolle en Vitesse. Het uitduel met FC Twente wordt zondag om 14:30 uur gespeeld. ga jij nog naar de Bier Veste |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nee man ik mag het land niet uit.. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: dat slaat nergens op zo ken ik jou niet uitspraak van Rutte: Doe toch normaal man |
|
|
|
|
Bosifyable
|
|
|
Aanpassen of opkrassen Renato..! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 12:25 schreef RenatoBos het volgende:Dennis Higler is door de KNVB aangewezen als scheidsrechter voor de wedstrijd FC Twente - Feyenoord. Hij wordt in De Grolsch Veste bijgestaan door de assistenten Terry Hoekstra en Cristian Dobre. Jeroen Manschot is de vierde official. Eerder floot Higler dit seizoen de uitwedstrijd tegen Willem II en de thuiswedstrijden tegen PEC Zwolle en Vitesse. Het uitduel met FC Twente wordt zondag om 14:30 uur gespeeld. Hitler fluit in Duitsland, nou dat gaat me weer een feest worden. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Met deze uitspraak maak jij geen goeie reclame voor onze mooie club je moet je dood schamen
blijf a.u.b. voor altijd weg op de Topic 's
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 januari 2017 door de bluffer -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Hoe heet higler van zijn voornaam? |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: kijk maar op deze topic van 12.25 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Vind het ook nergens op slaan Bluf.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 17:47 schreef de bluffer het volgende:[..] Met deze uitspraak maak jij geen goeie reclame voor onze mooie club je moet je dood schamen blijf a.u.b. voor altijd weg op de Topic 's Eensert dit kan echt niet.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Inderdaad, ik vind dat jij niet normaal doet en jij moet maar terug naar je eigen land. Goed gezegd Bluf! Groetjes, Mark. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 - 17:47 schreef de bluffer het volgende:[..] Met deze uitspraak maak jij geen goeie reclame voor onze mooie club je moet je dood schamen blijf a.u.b. voor altijd weg op de Topic 's Waarom, doe ik wat verkeerd dan. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Twente platgooien, en Noord Holland terug aan de zee geven. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Loopt Brabant in no time weer in dierenhuiden en klompen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Haha. Alerte gasten die Noordhollanders. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn voor de carnaval. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Als je zo'n uitspraak doet denk ik dat je een stadion verbod hebt van een paar jaar |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Benieuwd of de firma list en bedrog uit Enschede echt gaat aanvallen. Denk dat ze behoudend starten en de kat uit de boom gaan kijken.
Edit: wat een kutclub dat Twente.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 februari 2017 door MightyAce -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Weet zeker dat Najib en Jandino ook wel een paar grappen gaan maken die niet kunnen, zal ze maar vast een stadionverbod geven. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Een muur om Denemarken is wel te doen. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote:Op woensdag 01 februari 2017 - 23:24 schreef MightyAce het volgende:Benieuwd of de firma list en bedrog uit Enschede echt gaat aanvallen. Denk dat ze behoudend starten en de kat uit de boom gaan kijken. Edit: wat een kutclub dat Twente. Laat ze maar lekker aanvallen.. dan is het met de rust 0-4 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Kijk, dat zit wat lekkerder. |
|
|
|