BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - FC Groningen (zaterdag 11 februari 2017, 19:45 uur) 2-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 13 februari 2017 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 17:40 schreef van geil het volgende:

[..]

Dat heeft hij heel 2017 al over zich.
En toch vind ik Jorgensen vrijwel elke wedstrijd goed spelen. Ook in 2017. Zo gemakkelijk aan de bal, raakt hem zelden kwijt, meestal de juiste oplossing. Zelfs als hij niet scoort, vind ik hem erg goed en belangrijk. Maar laten we eerlijk zijn; hoeveel kansen heeft hij tegen Groningen gehad? Eentje die hij naast schoot en dan die actie, waarbij die Groninger nog net de bal licht raakte. Hij krijgt ook niet de kansen van voor de winterstop, hoewel we niet echt minder spelen. Volgens mij zit dat verschil hem in Toornstra of Berghuis rechtsbuiten. Toornstra geeft volgens mij meer voorzetten op Jorgensen, waardoor hij beter in stelling wordt gebracht. Berghuis brengt echter weer andere kwaliteiten met zich mee, waardoor het een lastige keuze blijft natuurlijk.
van geil
 van geil - maandag 13 februari 2017 - 19:07   quote  deeplink  
Ik vind hem minder actief, en hij irriteert zich nogal eens.
ar
 ar - maandag 13 februari 2017 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 februari 2017 - 18:52 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

En toch vind ik Jorgensen vrijwel elke wedstrijd goed spelen. Ook in 2017. Zo gemakkelijk aan de bal, raakt hem zelden kwijt, meestal de juiste oplossing. Zelfs als hij niet scoort, vind ik hem erg goed en belangrijk. Maar laten we eerlijk zijn; hoeveel kansen heeft hij tegen Groningen gehad? Eentje die hij naast schoot en dan die actie, waarbij die Groninger nog net de bal licht raakte. Hij krijgt ook niet de kansen van voor de winterstop, hoewel we niet echt minder spelen. Volgens mij zit dat verschil hem in Toornstra of Berghuis rechtsbuiten. Toornstra geeft volgens mij meer voorzetten op Jorgensen, waardoor hij beter in stelling wordt gebracht. Berghuis brengt echter weer andere kwaliteiten met zich mee, waardoor het een lastige keuze blijft natuurlijk.
Goede reactie.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 14 februari 2017 - 16:06   quote  deeplink  
TOORNSTRA HELPT GRETIG FEYENOORD AAN WINST TEGEN GRONINGEN

5af1nb.jpg

Feyenoord is weer een stap dichter bij het heilige doel voor dit seizoen. Dankzij twee doelpunten van Jens Toornstra werd zaterdagavond FC Groningen met 2-0 verslagen, waardoor Feyenoord zondag met een uitstekend gevoel de verrichtingen van de concurrenten in de Eredivisie kan gaan volgen. Groningen eindigde de wedstrijd met tien man vanwege een rode kaart voor Juninho Bacuna.

dwatfd.jpg

Van alle ploegen die dit seizoen op bezoek kwamen in De Kuip, was FC Groningen het team dat zich bij balbezit van Feyenoord het verst terugtrok op eigen helft. Alleen de spits bleef op die momenten in de buurt van de middencirkel, terwijl de overige Groningse veldspelers zich allemaal verzamelden in of rond het eigen zestienmetergebied.

Feyenoord anticipeerde prima op het 5-4-1 systeem van de bezoekers en besloot het baltempo dusdanig op te voeren dat de verdedigende stellingen van FC Groningen vroeg of laat wel moesten gaan wankelen. Dat gebeurde uiteindelijk voor het eerst in de fase kort voor rust. Vlak nadat Ruben Jenssen een opgelegde kans na een Groningse uitbraak had laten liggen, was het Toornstra die aan de andere kant van het veld de score opende. Hij liep na zijn treffer direct in de richting van Steven Berghuis, die het doelpunt had voorbereid met een knappe passeeractie en dito voorzet vanaf rechts.

De 1-0 van Jens Toornstra

(https://youtu.be/N2CMwpx6r5s)

Het was juist Berghuis die in de voorgaande minuten al twee keer op rij de mogelijkheid had gehad om zijn ploeg op voorsprong te zetten. De rechtsbuiten schoot op aangeven van Tonny Vilhena over en wachtte een minuut later net te lang om het doel van keeper Sergio Padt vanaf de rechterkant onder vuur te nemen.

Hoewel Groningen ook na rust nauwelijks aanstalten maakte om op jacht te gaan naar een doelpunt, was de 2-0 van Toornstra na ruim een uur spelen toch een welkome opsteker voor Feyenoord. Dat wist daarmee dat de achtste competitieoverwinning op rij een feit was en hoefde zich in het restant van de wedstrijd enkel nog druk te maken om het doelsaldo en het vermaken van het publiek.

De 2-0 van Jens Toornstra

(https://youtu.be/21tOv90RaRI)

Jan-Arie van der Heijden had wat dat betreft bij het tweede doelpunt van Toornstra het goede voorbeeld gegeven. Hij controleerde de bal na een hoge voorzet knap in het strafschopgebied en speelde zijn ploeggenoot daarna vrij met een fraaie hakbal. Toornstra kwam op die manier opeens vrij voor de keeper en joeg de bal in de verre hoek.

Zeker nadat Juninho Bacuna met rood van het veld was gestuurd vanwege een onbesuisde overtreding op Terence Kongolo, stond Groningen weinig anders te doen dan te schade beperken. Die instelling maakte de opgave om verder uit te lopen er niet makkelijker op voor Feyenoord, waar Dirk Kuyt een kwartier voor tijd Karim El Ahmadi kwam aflossen en Kongolo vijf minuten later werd vervangen door Miquel Nelom.

Gescoord werd er zodoende niet meer in De Kuip, waar het legioen desondanks dik tevreden was met de overwinning, te meer omdat Feyenoord al voor de vijfde keer na de winterstop geen enkel tegendoelpunt hoefde te incasseren.

bgso5v.jpg

2dceejc.jpg
2guyt7q.jpg

Samenvatting Feyenoord - FC Groningen 2-0

(https://youtu.be/T1kkpGMABBQ)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - FC Groningen (zaterdag 11 februari 2017, 19:45 uur) 2-0

0.0098929