|
|
Eide
|
|
|
Aangezien PSV de Rotterdamse koploper geen pijn wist te doen staat Ajax nog altijd 5 punten achter in de strijd om het kampioenschap. Met nog 10 wedstrijden te spelen kan Ajax zich geen enkele misstap veroorloven. Vorige week moest Heracles eraan geloven. Ajax won betrekkelijk eenvoudig met 4-1 in een wedstrijd die zeker niet goed was. Desondanks is het doelsaldo hierdoor wel opgeschroefd. Ajax staat nu op +36 tegen +48 voor Feyenoord. Er is dus nog heel veel werk aan de winkel voor Ons Aller Ajax.
Ajax speelde in haar historie maar liefst 106 duels tegen FC Groningen. Daarvan won Ajax er 72 en gingen er 14 verloren. 20 duels eindigden in een gelijk spel. De gelijke spelen vallen even vaak uit als thuis, maar de verliespartijen vallen, 3 uitzonderingen daargelaten, altijd op bezoek in Groningen. Ajax heeft echter een overweldigd goede winstbalans tegen de ploeg uit het hoge noorden. Sinds het seizoen 2011/12 speelde Ajax 12 wedstrijden tegen Groningen. Hiervan werden er 9 gewonnen, 2 verloren en 1 maal werd er gelijk gespeeld. Eerder dit seizoen won Ajax op eigen veld met 2-0 van de Trots van het Noorden.
Groningen presteert ondermaats dit seizoen. De ploeg van Ernest Faber was de afgelopen seizoen steevast een subtopper die tussen plaats 5 en 8 bivakkeerde. Groningen staat op dit moment 11e en heeft eigenlijk geen uitzicht meer op plaatsing voor de play-offs. Groningen presteert min of meer anoniem. De Groningers scoren niet opzichtig veel of weinig. Hetzelfde geldt voor tegendoelpunten. Groningen lijkt gewoon naar de mogelijkheden die het heeft te presteren.
Grunn speelt dit seizoen meestal in een soort 4-4-1-1 formatie. Voorin speelt een diepe spits, momenteel meestal Idrissi, waar topscorer Mahi omheen beweegt. De aanvallers worden bijgestaan door een aantal middenvelders met veel diepgang. Met name Linssen was tijdens het vorige duel van Groningen een plaag voor tegenstander Utrecht gedurende de eerste helft. Groningen verloor die pot overigens nadat het met 0-2 voor stond. Mahi is, als gezegd, topscorer met 10 goals. De geblesseerde Van Weert is 2e op die lijst met 5 goals, gevolgd door oud-Ajacied Hoesen. De aanvoer komt opvallend genoeg vooral van verdedigers. Rechtsback Hateboer heeft 4 assists op z'n naam. Centrale vrediger Reijnen staat op 2, linksback Davidson staat eveneens op 2. In dit rijtje is alleen middenvelder Jenssen spelbreker, eveneens met 2 assists. Groningen speelt aanvallend vooral over de rechterflank en hanteert de voorzet en de steekbal veelvuldig.
Bij Ajax is Daley Sinkgraven nog altijd een twijfelgeval. Ook Nick Viergever is twijfelachtig voor het duel met Groningen. Zijn liesverrekking is niet ernstig maar met het oog op het Europa League duel tegen Kopenhagen, waarvoor Veltman en Sanchez zijn geschorst, wil Bosz hem misschien rust geven. Hierdoor lijken er kansen te liggen voor Riedewald en De Ligt. De andere speler waar veel Ajacieden reikhalzend naar uit zullen kijken is David Neres. De jonge Braziliaan maakte vorige week zijn debuut en deed daarbij eigenlijk alles goed. Gezien het zwakke presteren van de gehele voorhoede zijn hier allerlei mogelijkheden denkbaar.
De beelden zijn van het duel eerder dit seizoen. Voor de wedstrijd werd de vliegramp waarbij vrijwel de gehele selectie van Chapecoense om het leven kwam herdacht. De goals kwamen van Davinson Sanchez en Hakim Ziyech.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 maart 2017 door Eide -- |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Typisch weer zon tegenstander waarbij Ajax als een rode lap fungeert. Ga voor een moeizame 1-2.
Ps Sparta pakt minimaal een punt tegen feyenoord |
|
|
|
|
p111
|
|
|
o-2 met hangen en wurgen.Ik hoop dat Padtje een baal dag heeft. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ik vrees dat Sparta wordt overlopen door F. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ik denk ook een 1-2 overwinning. Met Nijhuis als scheidsrechter, zal het geen grote overwinning worden. |
|
|
|
|
aaadjuh
|
|
|
quote:Op woensdag 01 maart 2017 - 17:02 schreef Brandje het volgende:Typisch weer zon tegenstander waarbij Ajax als een rode lap fungeert. Ga voor een moeizame 1-2. Ps Sparta pakt minimaal een punt tegen feyenoord Sparta heeft dan beker gespeeld, voordeel voor feyenoord |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
heb geen idee bij groningen uit eerlijk gezegt.. groningen is vaak 10x sterker tegen ajax dan tegen een andere tegenstander.. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Ik zeg een moeizame overwinning. We hebben het altijd lastig daar in Groningen. Ieder ander resultaat dan een overwinning is een nederlaag, want Feijenoord wint makkelijk van Sparta. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 01 maart 2017 - 21:19 schreef nummer10 het volgende:heb geen idee bij groningen uit eerlijk gezegt.. groningen is vaak 10x sterker tegen ajax dan tegen een andere tegenstander.. Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: van de laatste 5 competitiewedstrijden die we daar speelden wonnen we er 3 speelden we er 1 gelijk en verloren we er 1.
Niet een onoverkomelijke tegenstander, maar wel een lastige.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 02 maart 2017 - 09:14 schreef remco k het volgende:[..] van de laatste 5 competitiewedstrijden die we daar speelden wonnen we er 3 speelden we er 1 gelijk en verloren we er 1. Niet een onoverkomelijke tegenstander, maar wel een lastige.. Maar niet omdat Groningen nu zo'n energie put uit een ontmoeting met Ajax. Groningen is al jaren een stabiele subtopper in Nederland. Typisch een ploeg waar je punten tegen kan verspelen als je niet scherp bent. Maar ook een ploeg die, als je wel gewoon je ding doet, niet tegen in de problemen hoeft te komen. Zeker dit seizoen niet, want Groningen is echt een pak minder goed als de voorgaande seizoenen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 02 maart 2017 - 09:21 schreef Eide het volgende:[..] Maar niet omdat Groningen nu zo'n energie put uit een ontmoeting met Ajax. Groningen is al jaren een stabiele subtopper in Nederland. Typisch een ploeg waar je punten tegen kan verspelen als je niet scherp bent. Maar ook een ploeg die, als je wel gewoon je ding doet, niet tegen in de problemen hoeft te komen. Zeker dit seizoen niet, want Groningen is echt een pak minder goed als de voorgaande seizoenen. Eens, een club uit de categorie Heerenveen, Twente en dus Groningen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Maar dit jaar dan meer Heracles/PEC/NEC. Dat niveau. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
en toch brengen ze tegen ajax vaak meer.. maar klopt herenveen twente etc vallen ze onder.. dus lastig genoeg en word gewoon een lastige pot denk ik.. maar vooruit ajax laat zien waar toe het instaat is en we winnen 0-5.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bosz: ‘Hij speelt de laatste wedstrijden echt goed, constante dreiging’
Peter Bosz heeft er met David Neres een optie op de flanken bij gekregen, maar het lijkt er op dat Ajax van plan is om de Braziliaanse miljoenenaankoop rustig te brengen. Voorlopig zullen de flanken dus waarschijnlijk bemand blijven door Bertrand Traoré en Amin Younes en die laatste weet na een vormdip zijn trainer de afgelopen weken weer te bekoren.
“Ik vind dat Younes de laatste vier wedstrijden echt goed speelt. Hij zorgt voor constante dreiging. Zijn eindpass en het scoren, daarvan was het rendement te laag. Hij gaat nu ook steeds meer buitenom”, analyseert de oefenmeester tijdens zijn wekelijkse perspraatje. Neres lijkt de komende tijd niet op een basisplaats te hoeven rekenen: “Ik wil daar heel voorzichtig mee zijn, dat heeft gewoon tijd nodig. Hij kan dit halfjaar aan ons wennen.”
Ajax neemt het aankomende zondag op tegen FC Groningen en Daley Sinkgraven lijkt die confrontatie te gaan halen: “Het ziet er goed uit”, laat Bosz weten. Voor Nick Viergever komt het treffen waarschijnlijk echter te vroeg: “Het lijkt mee te vallen, maar we zijn voorzichtig. Ik ga er niet van uit dat ik hem gebruik dit weekend.” Bron |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Gewoon 1-4 Pats Boem eroverheen WZAWZDB!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Opstelling Ajax tegen FC Groningen
Doel: Onana
Verdediging: Veltman, Sanchez, Riedewald en Sinkgraven.
Middenveld: Ziyech, Schöne en Klaassen.
Aanval: Traore, Dolberg en Younes.
Bijzonderheden: Viergever speelt zoals al bekend was niet, voor hem speelt Jaïro Riedewald. Daley Sinkgraven is terug van een blessure en staat weer als linksback.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 maart 2017 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik hoop echt dat Ajax nu eens beter gaat spelen want het gaat niet bergopwaarts na de winterstop. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op zondag 05 maart 2017 - 13:26 schreef Loetje het volgende:[ afbeelding ] Opstelling Ajax tegen FC Groningen
Doel:Onana Verdediging:Veltman, Sanchez, Riedewald en Sinkgraven. Middenveld:Ziyech, Schöne en Klaassen. Aanval:Traore, Dolberg en Younes. Bijzonderheden:Viergever speelt zoals al bekend was niet, voor hem speelt Jaïro Riedewald. Daley Sinkgraven is terug van een blessure en staat weer als linksback. Weer Traore! Scoort hij dan zo makkelijk op de training? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Favorietje van de trainer en die wil zijn ongelijk bewijzen. Slaat nergens op maar meer maak ik daar niet van hoor. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op zondag 05 maart 2017 - 13:41 schreef Loetje het volgende:[..] Favorietje van de trainer en die wil zijn ongelijk bewijzen. Slaat nergens op maar meer maak ik daar niet van hoor. Ik zou je graag geloven, maar hier moet gewoon meer achter zitten. Lievelingetje van de trainer kan er bij mij niet in. Of hij moet van Chelsea in de basis staan, of hij is op de training echt heel goed. Maarja wel de meest productieve vleugelspeler van Ajax dit seizoen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 05 maart 2017 - 13:47 schreef JOOD het volgende:[..] Ik zou je graag geloven, maar hier moet gewoon meer achter zitten. Lievelingetje van de trainer kan er bij mij niet in. Of hij moet van Chelsea in de basis staan, of hij is op de training echt heel goed. Maarja wel de meest productieve vleugelspeler van Ajax dit seizoen. Je gaat dan toch af op prestaties dus had hij er al lang uit gehaald moeten worden. Nee, deze gast valt me wel zo tegen. En dan dat gelul over Neres rustig brengen.... Je kan voetballen of je kan het niet... |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op zondag 05 maart 2017 - 13:49 schreef Loetje het volgende:[..] Je gaat dan toch af op prestaties dus had hij er al lang uit gehaald moeten worden. Nee, deze gast valt me wel zo tegen. En dan dat gelul over Neres rustig brengen.... Je kan voetballen of je kan het niet... Helemaal met je eens. Maar ik had Youness al afgeschreven na de eerste seizoenshelft, staat de laatste weken goed te ballen. Misschien dat Traore ook gaat draaien? |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Alles in eigen hand nu. Niks meer laten liggen en doelsaldo!!!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 01 maart 2017 - 17:02 schreef Brandje het volgende:Typisch weer zon tegenstander waarbij Ajax als een rode lap fungeert. Ga voor een moeizame 1-2. Ps Sparta pakt minimaal een punt tegen feyenoord Nu godverdomme laten zien dat je kampioen wil worden. Je hebt alles in eigen hand nu. Kom op!!!!
Ps Lekker om gelijk te krijgen in deze hahahaha. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
De laatste jaren lieten wij ook altijd punten liggen als de grote concurrent punten verloor. Laat het een keer anders zijn maar ook dit voelt allemaal niet goed. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
046afca
|
|
|
quote:Op zondag 05 maart 2017 - 14:21 schreef Brandje het volgende:[..] Nu godverdomme laten zien dat je kampioen wil worden. Je hebt alles in eigen hand nu. Kom op!!!! Ps Lekker om gelijk te krijgen in deze hahahaha. Idd nu laten zien dat je de kampioen hoort te zijn! Geen excuses vandaag. Je kan geen betere boost dan deze krijgen |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Ervan uitgaande dat beide ploegen de komende wedstrijden winnen gaat het wel een weergaloze ajax - Feyenoord worden zeg! Watertanden en nagelbijten wordt dat |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ik kom net binnen. Hoorde dat Feyenoord met 1-0 had verloren. Dat is goed nieuws voor Ajax. De kans om vandaag 3 punten in te lopen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
De Ligt speelt nu ineens voor Riedewald |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 05 maart 2017 - 14:26 schreef Jaccio het volgende:Ervan uitgaande dat beide ploegen de komende wedstrijden winnen gaat het wel een weergaloze ajax - Feyenoord worden zeg! Watertanden en nagelbijten wordt dat Doelsaldo is zo in hun voordeel dat er wel een nederlaag moest komen. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
En dan dat eigenlijk doelpunt van Feyenoord vandaag.. Wat lastig zeg voor ze, zeker na vorige week.. |
|
|
|
|
046afca
|
|
|
Schone, lopen met de bal doe je maar een andere wed. Spelen die bal!! |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op zondag 05 maart 2017 - 14:33 schreef Jaccio het volgende:En dan dat eigenlijk doelpunt van Feyenoord vandaag.. Wat lastig zeg voor ze, zeker na vorige week.. Overtreding dus eigenlijk mooi niet |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
8 minuten gespeeld en het enige wat ik zie is compleet misplaatste arrogantie. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: De reden waarom Schöne ook nooit op 6 moet. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Er mag inderdaad iets feller gespeeld worden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax begint niet als een ploeg die het kampioenschap naar zijn hand kan zetten. Groningen begint fel, Ajax zwak. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Younes zoekt die pingel gewoon maar er is wel contact. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Met deze scheids gaan we nooit winnen! Kut schijtluis! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En dat is gewoon een 100% penalty vol in het zicht van Nijhuis. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Maar wederom heel matig begonnen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Wat zoekt die dan? Hij snijdt gewoon voorlangs en wordt vast gehoudem. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dit was toch een man van veel laten doorgaan??? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Hij remt al af zonder te kijken of die kan schieten. Wacht op het contact. |
|
|
|