BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Orkun Kökcü///Held topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 23 september 2021 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 september 2021 - 10:31 schreef Stylzz het volgende:
Aursnes- Toornstra- Til dan?
Zou gewoon rouleren. Ook afhankelijk van de tegenstander. En je krijgt vanzelf schorsingen en blessures.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 23 september 2021 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 september 2021 - 10:51 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Zou gewoon rouleren. Ook afhankelijk van de tegenstander. En je krijgt vanzelf schorsingen en blessures.
Eens, plus de ork moet na dit seizoen munten opleveren en ook dat is iets wat we heel hard nodig hebben
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 23 september 2021 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 september 2021 - 11:31 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Eens, plus de ork moet na dit seizoen munten opleveren en ook dat is iets wat we heel hard nodig hebben
Zekers. Het helpt dat hij recent ook meer kansen krijgt bij Turkije, al is het afwachten of hun nieuwe bondscoach het ook in hem ziet zitten.
van geil
 van geil - donderdag 23 september 2021 - 12:15   quote  deeplink  
Slot wekelijks roepen dat hij de uitblinker is .
Dan vliegt de prijs omhoog.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 september 2021 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 september 2021 - 22:57 schreef van geil het volgende:
de slechtste vandaag
Dacht slot anders over
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 september 2021 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 september 2021 - 12:15 schreef van geil het volgende:
Slot wekelijks roepen dat hij de uitblinker is .
Dan vliegt de prijs omhoog.
Ghehe
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 september 2021 - 16:29   quote  deeplink  
Net als Slot licht Van Eersel Orkun Kökcü eruit als uitblinker. "Als je hem gaat beoordelen als veel scorende middenvelder met regelmatig een assist, dan zal je regelmatig heel kritisch op hem zijn. Want dat gaat hij nooit worden. Maar als hij iets meer teruggetrokken speelt als spelverdeler, de man van de voor-assist, is hij wél enorm belangrijk."

Van Os: "Wat ik jammer vind, is dat hij achter zoveel spelhervattingen staat. Zelden levert hij een assist. In aflevering 4 van de Disney docu komen de mannen het veld op bij Wolfsberger. Je ziet gewoon dat Kökcü te dik was. Hij had de grootste broek aan, want anders paste zijn kont er niet in. Dat is nu helemaal anders."
Stylzz
 Stylzz - donderdag 23 september 2021 - 16:30   quote  deeplink  
Dan hebben we wel een probleem op t middenveld want Jens en Guus zijn dat ook niet
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 september 2021 - 17:10   quote  deeplink  
Klopt, maar die scoren tenminste nog wel..
VVout
 VVout - donderdag 23 september 2021 - 17:17   quote  deeplink  
En Jens geeft ook nog wel eens een assist of zo.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 26 september 2021 - 01:34   quote  deeplink  
Kökcü: "Hoopte dat hij de 2-3 zou afkeuren"

AA17-DD9-E-FE68-49-F9-AC43-E68-CC7-E98647.jpg

Feyenoord had zaterdagavond de grootste moeite om promovendus NEC in De Kuip te verslaan. Feyenoord kwam vroeg op 2-0, maar maakte het nog onnodig spannend. "Moeizaam", zo werd de wedstrijd na afloop omschreven door Orkun Kökcü.

"We begonnen goed, kwamen goed op 2-0, maar daarna verzwakten we en stond het in de rust gewoon 2-2", vatte hij samen voor de camera van ESPN. "Dat is een baalmoment, maar in de kleedkamer hadden we het erover dat we onze kop omhoog moesten houden, er niks aan de hand was en we gewoon door moesten gaan. Maar toen kwamen zij ook nog op 2-3, dan wordt het wel lastiger. Als team hebben we daarna echt karakter getoond."

Kökcü zelf had overigens het idee dat de 2-3 afgekeurd had moeten worden na een duw op hemzelf in de Feyenoord-aanval die aan de counter voorafging. "Ik had het gevoel dat hij in mijn rug duwde, maar het kon heel licht zijn. Ik weet niet hoe het eruit zag. Ik was wel boos. Ik hoopte dat hij 'm af zou keuren, maar helaas." Even later werd ook de 4-3 van Feyenoord - ondanks bemoeienis van de VAR - niet afgekeurd. "Ik had wel in mijn achterhoofd: het is een volle Kuip en de 2-3 liet hij al staan, dus het kon zomaar dat hij zich liet beïnvloeden door de supporters. Ik was blij dat hij 'm niet afkeurde."

Vroeg in de wedstrijd was Kökcü zelf trefzeker, vanaf elf meter. Voor sommigen zal het als een verrassing gekomen zijn dat hij voor de penalty mocht aanleggen. "In de voorbereiding heb er tegen Werder Bremen één genomen en sindsdien hebben we geen penalty meer gehad. Toevallig had de trainer het er vandaag over: vorig jaar kregen we zoveel penalty's en nu ik ze mag nemen geen één meer. Toevallig dat dat vandaag wel zo was."
MMM
 MMM - zondag 26 september 2021 - 08:32   quote  deeplink  
Was de beste gisteravond.
CobusIII
 CobusIII - zondag 26 september 2021 - 09:25   quote  deeplink  
Als hij gaat beseffen wat zijn kracht is en wat zijn zwaktes zijn wordt het misschien nog wel wat met hem. Ik vind hem meer een controleur met technische vaardigheden dan een 10 die dreigend is voor de goal en assists geeft en beslissende passes. Daarnaast moet hij ook van de vrije trappen afblijven.
Als hij daar naar gaat spelen, kunnen we plezier aan hem beleven.
Stylzz
 Stylzz - zondag 26 september 2021 - 10:58   quote  deeplink  
Het zal een jaar of vijf/zes geleden zijn dat ik Orkun Kökcü voor het eerst zag voetballen. Overgekomen van FC Groningen, in het kielzog van zijn broer, kampte de jonge middenvelder lange tijd met groeipijnen. Een kwaal waar veel jonge talenten mee te maken krijgen. Inmiddels is Kökcü uitgegroeid tot onvoorwaardelijk basisspeler in Feyenoord 1 en is hij Turks international. Toch blijven de twijfels aan hem kleven, zowel bij de analisten rondom het voetbal als op de tribunes. Ik ga een poging doen om te schetsen waarom ik dat onterecht vind.
Eerst even een stukje recente geschiedenis. Doordat hij onderdeel was van de eerste jeugdlichting van Feyenoord ooit die in de UEFA Youth League mocht voetballen, kon het hele Legioen al in een vroeg stadium kennismaken met het talent van de Turkse middenvelder uit Haarlem. Hij maakte goals, assists en trapte makkelijk met links en rechts. Tussen jongens die al jaren te boek stonden als groot talent, zoals Lutsharel Geertruida, Justin Bijlow en Wouter Burger, schoof hij steeds een beetje op in de pikorde. Het resulteerde in een prachtig debuut onder toenmalig trainer Giovanni van Bronckhorst. De eerste doelpunten en assists volgden al snel; Kökcü was hot en het Legioen hoopvol over zijn potentieel. In zijn eerste seizoen bij de hoofdmacht behaalde hij een rendement 7 G/A in iets meer dan 500 minuten. Een fantastisch moyenne voor een 18-jarige middenvelder.
In de jaren daarna onder Stam/Advocaat, Advocaat en nu onder Slot, is Kökcü minder rendement gaan leveren. Dat heeft niet in de laatste plaats te maken met zijn positie in het elftal en de rolverdeling op het middenveld. Waar hij eerst veelvuldig in en rond het strafschopgebied kon komen, is dat nu stukken minder. Het lijkt echter wel alsof supporters nog steeds die Youth League wedstrijden in hun hoofd hebben en het dragen van het nummer 10 schijnt ook bepaalde verwachtingen met zich mee te brengen.

Het meest schrijnende aan deze discussie vind ik misschien nog wel dat er gesuggereerd wordt dat ‘de supporters’ graag Joey Veerman in zijn plaats zouden zien komen volgend seizoen. Terwijl in werkelijkheid misschien een aantal mensen naar de Volendammer hebben geroepen dat ze hem graag in De Kuip zien vanaf volgend jaar. Dat dit automatisch aan Kökcü gelinkt wordt, omdat zijn trainer hem -zeer terecht- complimenteerde met zijn uitstekende wedstrijd en dat dit dus onderdeel zou zijn van een psychologisch spel, slaat echt helemaal nergens op.
Wat het nog extra pijnlijk maakt is dat in de minuten daarna de loftrompet geblazen wordt over Toornstra en Linssen, twee modale voetballers die nooit buiten de Eredivisie hun sporen zullen gaan verdienen. Nu is daar niets mis mee. Ik heb respect voor beiden en wat ze van hun carrière gemaakt hebben. Als Toornstra nog 23 wedstrijden of meer voor ons speelt, dan stormt hij de top vijf aan spelers binnen met de meeste wedstrijden voor Feyenoord achter hun naam. Na Wijnstekers, Jansen, Troost en Hiele. En dan ben je een grote meneer, zo simpel is het. En voor Linssen die al honderd goals in de Eredivisie heeft gemaakt, zonder strafschoppen, daar kun je ook alleen maar bewondering voor uitspreken. Het gaat echter om beeldvorming.
Van deze spelers wordt namelijk altijd gezegd dat ze zo ontzettend hard werken. Dit terwijl Orkun Kökcü, waarvan je in voorgaande seizoenen misschien kon zeggen dat hij niet altijd alles eruit wist te halen, inmiddels ook ontzettend veel gas geeft. Tegen Heerenveen liep hij zelfs — zo heb ik mij door Feyenoord Transfermarkt laten vertellen — ruim meer dan 12km. Dat is behoorlijk indrukwekkend. Je merkt dat hij in z’n nieuwe rol groeit en steeds meer ballen op gaat eisen. Meer dan 110 keer kwam hij aan de bal tegen de ploeg uit Friesland.
Het is voor mij typerend dat een jong talent, nog altijd maar 20 jaar, zoveel strenger beoordeeld wordt dan gearriveerde Eredivisiespelers. Dat men niet in staat is om zijn huidige rol te analyseren in plaats van terug te vallen op het beeld dat ooit van hem ontstaan is. En dat een rugnummer blijkbaar meer over een speler zegt dan wat er geleverd wordt op het veld. Er zijn echt hele goede middenvelders die qua rendement achter blijven bij wat de ‘buitenwacht’ van hen lijkt te verwachten. Op twitter deelde ik daarover ooit een draadje dat over Thiago Alcantara ging.

Een ander mooi voorbeeld is Mateo Kovacic. Opgegroeid bij Dinamo Zagreb en later Internazionale als groot talent. Zijn rendement was nooit heel hoog, maar is in de loop van zijn carrière alleen maar minder geworden. Bij Real Madrid en Chelsea was/is het nieuws als hij een doelpunt maakt. Toch zijn trainers dol op hem als ze hem beoordelen op zijn merites. Zonder doelpunten en zonder assists, maar wél belangrijk in het bepalen van het ritme, in het verleggen van het spel, in het onder de druk uit voetballen door een dribbel of vlotte combinatie en vooral het in stelling brengen van de medespelers die vervolgens met de eer gaan strijken van het produceren van een assist. De verdedigende meters, het bewaken van de ruimtes en organisatie: middenvelders hebben veel meer taken dan (met name in Nederland) wordt meegenomen in de beoordeling.
Natuurlijk behoort een middenvelder af en toe een doelpunt of een assist mee te pikken, ook in de rol die Kökcü nu heeft bij ons. Maar dat wil niet zeggen dat we hem niet eerlijker kunnen beoordelen. Tegen PSV en Heerenveen maakten Toornstra en Til twee goals, maar of dat wil zeggen dat zij ook de beste middenvelders aan onze zijde waren over die twee wedstrijden? Dat niet. Arne Slot zal eerder wijzen naar Aursnes (PSV) en Kökcü (Heerenveen). Ondanks het ontbreken van rendement. En ondanks het dragen van nummer 10.

Door Jack.
CobusIII
 CobusIII - zondag 26 september 2021 - 11:06   quote  deeplink  
Ik kan me hier wel in vinden. Wat ik wel mis in dit stuk is dat kokcu zichzelf de druk oplegt van nummer 10. Zie ook mijn eerdere reactie. Als hij dat los laat en simpeler gaat spelen denk ik dat hij de volgende stap gaat zetten. Aan zijn inzet heeft het nooit gelegen.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 26 september 2021 - 13:15   quote  deeplink  
Kan ik me niet geheel in vinden.
Laat z'n tegenstander nog wel eens lopen, is te zelden beslissend met pass of schot.
Aan z'n overzicht schort het ook nog wel eens.

Hij presteert beter dan onder Advocaat. Maar blijft te vaak een 5, 6, 6.5.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 26 september 2021 - 13:47   quote  deeplink  
Een van de beteren gisteren, misschien wel de beste. Afgezien nog van zijn goal. Hopelijk kan hij dat doorzetten, want zoals gezegd het is m.i. vooralsnog eigenlijk alleen maar zesjes (of minder).
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 29 september 2021 - 16:25   quote  deeplink  
ar
 ar - donderdag 30 september 2021 - 08:55   quote  deeplink  
Scoort.
van geil
 van geil - donderdag 30 september 2021 - 09:11   quote  deeplink  
Mist n pingel
piet de paler
 piet de paler - donderdag 30 september 2021 - 09:57   quote  deeplink  
Citaat:
Mensen zeggen vaak dat ik veel bal verlies lijdt........maar dat valt wel mee.

NEE BADMUTS DAT DOE JE .......
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 september 2021 - 11:44   quote  deeplink  
Als je dat doelpunt ziet tegen NEC zie je toch zijn klasse....
piet de paler
 piet de paler - donderdag 30 september 2021 - 11:50   quote  deeplink  
Ga maar lekker samen met hem tutteren
Maar pribeer eens wat info over hem in te winnen , bij zijn begeleiders, of ga eens een gesprekje met jhem aan
Als hij jou waardig vindt om mee te praten .

Hahahahahah
Stylzz
 Stylzz - donderdag 30 september 2021 - 12:53   quote  deeplink  
Zeg iets positiefs over de Ork en Witte Piet komt meteen de bocht om ;-)
Stylzz
 Stylzz - donderdag 30 september 2021 - 12:53   quote  deeplink  
Zeg iets positiefs over de Ork en Witte Piet komt meteen de bocht om ;-)
piet de paler
 piet de paler - donderdag 30 september 2021 - 14:36   quote  deeplink  
Zeg je iets wat niet in het straatje past van Stylzz roept hij gelijk het r woord
Ik ben heel makkelijk wit ,zwart, groen Lhbter, je bent voor mij een aardig en goed mens of een klootzak
Daar heeft kleur enzv niets mee te maken.
Ja ik discrimineer.....alleen op gedrag

Life is good
Stylzz
 Stylzz - donderdag 30 september 2021 - 14:39   quote  deeplink  
Precies, je discrimineert, op gedrag én ras.

En dan mogen mensen je daarop aanspreken. T is niet erg hoor. Ze mogen zelfs in de tweede kamer zitten, dus ook jij als buitenlander bent welkom in dit land.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 30 september 2021 - 14:44   quote  deeplink  
Je leest niet, fatsoens rakker
Ik ben Europeaan heb sinds kort een Europees paspoort.
Ik weet niet waar je heen wil
En ik herhaal het nog eens heb veel Afrikaanse vrienden, en mijn huisgenote is zo zwart als de nacht.
Heb mijn leven willen geven voor de veiligheid van zwarte mensen.

Moraal van het verhaal, ik mag het type Kokcu niet
Heb een keer met hem gesproken en is niet sympathiek, ook mensen die ik ken hebben dezelfde ervaringen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 september 2021 door piet de paler --
Stylzz
 Stylzz - donderdag 30 september 2021 - 16:07   quote  deeplink  
Klassieke reactie van een racist.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 september 2021 - 16:14   quote  deeplink  
Waarom hoort Frankrijk eigenlijk bij de EU, voegen toch helemaal niks toe..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 30 september 2021 - 16:16   quote  deeplink  
Slakken en Gore kaas.
Wijn wat alleen deugneuzen drinken.
Echt bagger
VVout
 VVout - donderdag 30 september 2021 - 16:22   quote  deeplink  
En voor de blondjes moet je in Zweden zijn dus dat kan je ook al schrappen.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 september 2021 - 16:29   quote  deeplink  
Had dat eerder gezegd zit hier in Griekenland nu, daar hebben veel vrouwen een snor..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 30 september 2021 - 16:37   quote  deeplink  
En huizen zonder dak
van geil
 van geil - donderdag 30 september 2021 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 september 2021 - 16:29 schreef RenatoBos het volgende:
Had dat eerder gezegd zit hier in Griekenland nu, daar hebben veel vrouwen een snor..
Daar zie je niets van als je ze in de kont neukt .
Op zijn Grieks he !
Ouwe bruinridder .
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 september 2021 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 september 2021 - 17:01 schreef van geil het volgende:

[..]

Daar zie je niets van als je ze in de kont neukt .
Op zijn Grieks he !
Ouwe bruinridder .
Ghehe..
VVout
 VVout - donderdag 30 september 2021 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 september 2021 - 16:37 schreef Stylzz het volgende:
En huizen zonder dak
Achterlijke wetgeving is dat, hoeven ze minder te lappen omdat het huis nog niet af is haha.
VVout
 VVout - donderdag 30 september 2021 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 september 2021 - 16:29 schreef RenatoBos het volgende:
En Geer had zich ook nog achter een parasol verstopt las ik.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 30 september 2021 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 september 2021 - 11:50 schreef piet de paler het volgende:
Ga maar lekker samen met hem tutteren
Maar pribeer eens wat info over hem in te winnen , bij zijn begeleiders, of ga eens een gesprekje met jhem aan
Als hij jou waardig vindt om mee te praten .

Hahahahahah
Joh, kijk nou eens uitsluitend naar de voetballer.
Berghoer was ook een clitoris met kaakspieren maar het ging om het voetbal.
Je aversie tegen de persoon is allang helder, alleen waarom steeds benoemen?
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 september 2021 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 september 2021 - 17:30 schreef VVout het volgende:

[..]

Achterlijke wetgeving is dat, hoeven ze minder te lappen omdat het huis nog niet af is haha.
HAha ja steken overal van die stalen pennen uit het dak..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 30 september 2021 - 18:26   quote  deeplink  
Turkije geloof ik hetzelfde
piet de paler
 piet de paler - donderdag 30 september 2021 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 september 2021 - 18:00 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Joh, kijk nou eens uitsluitend naar de voetballer.
Berghoer was ook een clitoris met kaakspieren maar het ging om het voetbal.
Je aversie tegen de persoon is allang helder, alleen waarom steeds benoemen?
[/quote

Dat heet vrijheid van mening uiting...dat mag
Waar ik alleen boos om wordt is telkens dat R woord van personen die volmondig zingen kut kanker joden..........
( wie de schoen past trekke hem aan)
Ik zeg wat ik wil, en laat mij niet piepelen door iemand die een echte aversie heeft tegen Joden.................(ook al zijn het Amsterdammers

Zodat is er uit en nu voetballen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 september 2021 door piet de paler --
Gerard_FR
 Gerard_FR - donderdag 30 september 2021 - 18:40   quote  deeplink  
Laat je niet opnaaien piet.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 30 september 2021 - 19:01   quote  deeplink  
Ja ook racisten hebben gevoel
Gerard_FR
 Gerard_FR - donderdag 30 september 2021 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 september 2021 - 17:33 schreef VVout het volgende:

[..]

En Geer had zich ook nog achter een parasol verstopt las ik.
Nee, ik zit in de Carabieën, Cancún en Mujeres.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 30 september 2021 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 september 2021 - 19:01 schreef Stylzz het volgende:
Ja ook racisten hebben gevoel
En jij alleen maar een grote mond
Maar dat heb je overal op het net.........
Zit je ook in het stadion of lekker thuis ?
Kunnen we een biertje drinken en kun je kennis maken met de rascist...........

RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 september 2021 - 19:17   quote  deeplink  
Snel de popcorn pakken
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 september 2021 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 september 2021 - 19:06 schreef Gerard_FR het volgende:

[..]

Nee, ik zit in de Carabieën, Cancún en Mujeres.
Playa Norte..
van geil
 van geil - donderdag 30 september 2021 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 september 2021 - 19:17 schreef RenatoBos het volgende:
Snel de popcorn pakken
We kunnen een mooie poule opzetten .
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 september 2021 - 19:25   quote  deeplink  
Ik ga puntmutsen bedrukken en verkopen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Orkun Kökcü///Held topic

0.0259151