|
|
RenatoBos
|
|
|
'Feyenoord voorstander van kampioensplay-off'
Feyenoord, PSV en Ajaks zijn voorstanders van een eredivisie die uit zestien ploegen bestaat. Ze staan zelfs open voor een kampioensplay-off met de zes hoogst geplaatste clubs in de eindrangschikking.
De top- en subtopclubs van de Eredivisie zien een competitiemodel met kampioensplay-off wel zitten: AZ, sc Heerenveen, Vitesse, FC Twente en FC Utrecht schijnen ook een voorstander te zijn, meldt Voetbal International.
Clubs die een kleine kans maken om die top zes te halen zijn echter tegen of hebben duidelijke bedenkingen. Grootste probleem is dat de Jupiler League niet bij de plannen wordt betrokken: clubs die zouden degraderen verdwijnen dan in een keer volledig uit beeld. Dus: of gewoon achttien clubs in de eredivisie of een soepelere degradatieregeling waardoor terugkeer naar de eredivisie na degradatie gemakkelijker wordt.
Ook is er nog het plan om een kampioenspoule te laten spelen waarin iedereen een keer tegen elkaar speelt in plaats van een uit- en thuiswedstrijd. Dit plan wordt niet toegejuicht door de topclubs. Ten slotte is er nog de optie om alles bij het oude te houden. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Eensert.. Kijk nu bijvoorbeeld, we staan de gehele competitie aan kop, ben je toch de terechte kampioen.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dit vind ik niet de oplossing. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
Verschil met nr 6 is 28 punten. Koekoek. De beste na 34 wedstrijden is terecht kampioen, wie dan ook. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Verbetering van het niveau van de competitie |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Matige generatie oplossen met aanpassing systeem
Hoi. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Das m'n halfbroer.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
M'n vader is een keer vreemd gegaan met een uil.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Geloof niet zo dat play-offs voor kampioenschap meer publiek brengt of weerstand spelers verhoogt. Het vervlakt een seizoen, speelt 4 keer een klassieker en spelers leren niet omgaan met een sterk verdedigend team uit de onderkant.
Gewoon zo houden. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Sportief gezien weinig voordeel aan geloof ik. Als toeschouwer, mwah 2 keer of door schaal beker omstandigheden een keer meer spelen tegen de top lijkt me ook genoeg. Geloof er ook niet zo in, beter maar zo laten denk ik.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 maart 2017 door VVout -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 - 23:14 schreef FR-Henk het volgende:Geloof niet zo dat play-offs voor kampioenschap meer publiek brengt of weerstand spelers verhoogt. Het vervlakt een seizoen, speelt 4 keer een klassieker en spelers leren niet omgaan met een sterk verdedigend team uit de onderkant. Gewoon zo houden. Er gaan er maar twee uit he als je terug gaat naar 16. Blijft genoeg bagger over. Verdedigende ploegen: Go ahead. Roda Excelsior Sparta ADO NEC
Deze graven zich allemaal min of meer in. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Eens.
Absoluut niet doen. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Bedacht door mensen die in geld denken. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Wat zijn dan de argumenten? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: De beschikbare middelen te vergroten toch. Alle argumenten die worden aangevoerd staan in dienst hiervan in de spits van de piramide.
Of het goed of fout is hoor je me niet zeggen, overwegen welke aspecten zwaarder wegen naar het uiteindelijke doel inclusief het uiteindelijke doel een hoofdbreker. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
De argumenten om t niet te doen blijven een beetje uit |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Gaat geld nog meer heersen boven de sport op zich. Het verder uitsluiten van de mindere clubs, ook al zijn het er maar 2. Gaat de verandering ons werkelijk verbeteren op de lange termijn.
Ik zie in al deze snel opgenoemde argumenten absoluut geen reden er luchtig over te doen en in te stemmen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dit is al lang geen sport meer maar business. De sport vindt plaats op de amateur velden |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Het leven ook, een zaak van hoeveel pegels er achter de strijkstok blijft hangen. Doelstelling op zich niet meer belangrijk, het is nu eenmaal zo en we slikken het. Vraag me alleen af hoe lang nog en waarom, het heeft gewoon geen meerwaarde als je samen aan de echte doelstelling werkt zonder dit ruilmiddel. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Je haalt volledig de spanning uit de competitie. Veel dezelfde wedstrijden . Niets speciaals meer aan. En sportief gezien maakt Feyenoord zich totaal kansloos. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Die laatste zin mag je uitleggen, waarom? Omdat je verwacht dat ze nooit boven ajax en psv uit zouden stijgen?
De spanning weg met 2 ploegen minder? Hoeft niet per se. Eerst de spanning wie er in de kampioenspoule komt. Daarna de spanning wie m wint. Waarschijnlijk komt er dan ook een degradatie poule? Veel dezelfde wedstrijden, ja misschien, maar ook meer weerstand.
Ik ben niet een voorstander, maar ook niet per se tegen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 22 maart 2017 - 19:31 schreef Stylzz het volgende:Die laatste zin mag je uitleggen, waarom? Omdat je verwacht dat ze nooit boven ajax en psv uit zouden stijgen? De spanning weg met 2 ploegen minder? Hoeft niet per se. Eerst de spanning wie er in de kampioenspoule komt. Daarna de spanning wie m wint. Waarschijnlijk komt er dan ook een degradatie poule? Veel dezelfde wedstrijden, ja misschien, maar ook meer weerstand. Ik ben niet een voorstander, maar ook niet per se tegen. De eerste 6 gaan door, hoezo spanning ?? misschien voor de nr 4 5 en 6. De spanning komt dan pas in de eindcompetitie, de rest is bijna des keizers baard. Komt volgens mij op den duur ook geen hond op af..
En tja het is pijnlijk, maar tegen onze aartsvijand 4 keer dat beloofd weinig goeds. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
In België schijnt t te werken. Maar doe mij maar gewoon een competitie uit 34 wedstrijden. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 22 maart 2017 - 19:36 schreef Stylzz het volgende:In België schijnt t te werken. Maar doe mij maar gewoon een competitie uit 34 wedstrijden. Is dat zo? Ik dacht dat er ook veel kritiek op was.. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Wat een gelul allemaal zeg, Laten we eerst voetbal weer maken zoals het hoort, ECHT GRAS potdomme. Voetbal daar blijf je gewoon vanaf, bekerfinales in 2 keer de grootste fuck up ooit. KNVB met zijn topcompetitie ideeen, misschien handig om een gesticht te bouwen in Zeist. |
|
|
|
|
moa
|
|
|
Alsjeblieft niet deze flauwekul, dit gaat echt niet meer geld opleveren of meer kijkers opleveren.
Ja, als die play-offs beginnen zullen de stadions vast vol zitten en kijken hele volksstammen ineens wel naar het voetbal op televisie. Maar het heeft een grote keerzijde, halverwege het seizoen weten Ajax, Feyenoord en PSV zich al zeker van een plaats bij die eerste 6 of 8 en dan krijg je heel ander voetbal.
Clubs gaan spelers sparen voor de playoffs, clubs gaan dus B elftallen opstellen, expres wedstrijden verliezen om bijv. de koploper te ontwijken in de eerste ronde van de play-offs. Met tot gevolg lege stadions, niemand die zin heeft om naar zo'n B elftal dat expres van Cambuur verliest op TV te kijken, alle vedetten op de bank of in het stadion.
Je ziet dit ook bijv. in Amerika waar alle sterspelers op de bank worden gehouden en je elke keer tussen het begin van het seizoen en de play-offs een soort komkommer tijd krijgt met half lege stadions en B elftallen. |
|
|
|