BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - Go Ahead Eagles (woensdag 05 april 2017, 20:45 uur) 8-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Fart
 Fart - woensdag 05 april 2017 - 22:37   quote  deeplink  
hahahah
moa
 moa - woensdag 05 april 2017 - 22:37   quote  deeplink  
Vond Nieuwkoop trouwens goed Karsdorp vervangen, en lekkere invalbeurt Hansson.
Fart
 Fart - woensdag 05 april 2017 - 22:38   quote  deeplink  
Eigenlijk speelde iedereen wel lekker ... maar ook niet echt weerstand van de eagles
van geil
 van geil - woensdag 05 april 2017 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 22:38 schreef Fart het volgende:
Eigenlijk speelde iedereen wel lekker ... maar ook niet echt weerstand van de eagles
0,0 , maar wat boeit het.
Prima afgemaakt.
JanM
 JanM - woensdag 05 april 2017 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 22:32 schreef van geil het volgende:
3 wonderbaarlijke assists voor Kramer.
En wat zal Jan M blij zijn. :)
pfffffffffffffff
Fart
 Fart - woensdag 05 april 2017 - 22:43   quote  deeplink  
Vind ik ook Geile
tomson
 tomson - woensdag 05 april 2017 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 22:43 schreef JanM het volgende:

[..]

pfffffffffffffff
Hahahaha
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 april 2017 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 22:43 schreef JanM het volgende:

[..]

pfffffffffffffff
Ghehe..
Fart
 Fart - woensdag 05 april 2017 - 22:54   quote  deeplink  
Heren, het was me een waar genoegen.
Ik duik dr in
tomson
 tomson - woensdag 05 april 2017 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 22:54 schreef Fart het volgende:
Heren, het was me een waar genoegen.
Ik duik dr in
Zo zat als een tor natuurlijk
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 april 2017 - 23:03   quote  deeplink  
FEYENOORD REVANCHEERT ZICH MET ACHTKLAPPER IN KOLKENDE KUIP

29mx5oj.jpg

Feyenoord heeft woensdagavond in een De Kuip in dubbel opzicht gerevanceerd. Met een klinkende 8-0 thuiszege op Go Ahead Eagles nam de ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst niet alleen revanche op de tegenstander (van wie eerder dit seizoen werd verloren), maar vooral ook op zichzelf. Dankzij goals van Jens Toornstra (3), Eljero Elia, Dirk Kuyt, Jan-Arie van der Heijden, Eric Botteghin en Michiel Kramer werd de kater van de nederlaag in de Klassieker ruimschoots weggespoeld.

Stuk voor stuk spraken de Feyenoorders de afgelopen dagen uit dat ze zich in de eigen Kuip zouden herstellen, zoals ze dit seizoen al vaker hadden gedaan na een tegenslag. Dat dit geen loze woorden waren, bleek vanaf het allereerste moment.

Feyenoord ging zonder de geblesseerde Nicolai Jørgensen furieus van start, produceerde in de eerste vijf minuten al drie pogingen en zette Go Ahead direct onder druk. Daardoor had de ploeg binnen de kortste keren de bal weer in bezit en vrijwel iedere keer deed het iets goeds met die bal. Het gevolg was dat de bezoekers happend naar adem en met een 5-0 achterstand na 45 minuten de kleedkamers opzochten.

De sleutel lag woensdagavond op de vleugels, waar Steven Berghuis, de teruggekeerde Eljero Elia en de backs Bart Nieuwkoop en Miquel Nelom keer op keer voor gevaar zorgden. De eerste keer dat zo’n actie succes had, was al na negen minuten. Berghuis passeerde zijn tegenstander en legde terug op Toornstra, die zoals wel vaker dit seizoen de openingstreffer in een thuiswedstrijd verzorgde.

166c8j6.jpg

Binnen het kwartier was de wedstrijd eigenlijk al beslist, toen Elia vanaf links naar binnen trok en hard raak schoot in de korte hoek. Voor Feyenoord was dat allerminst het sein om gas terug te nemen. De ploeg bleef kansen creëren en mikte voor rust nog drie keer raak. Dirk Kuyt was het eindstation na een fraaie aanval over links, terwijl Toornstra zijn tweede binnen prikte na een al even mooi offensief over de rechterkant.

Ook de centrale verdedigers mochten delen in de feestvreugde. Zo stond Jan-Arie van der Heijden op slag van rust op de goede plaats om een gesmoorde vrije trap binnen te tikken, terwijl Eric Botteghin kort na de pauze op aangeven van Van der Heijden het halve dozijn volmaakte.

Terwijl het publiek ‘tien, tien, tien’ scandeerde, leek Feyenoord op twee gedachten te hinken: doorgaan of de krachten sparen met het oog op de wedstrijd van zondag tegen PEC Zwolle? Van Bronckhorst koos voor het laatste, want hij verving Elia, Nieuwkoop en Berghuis voortijdig voor jongelingen Emil Hansson, Gustavo Hamer en Marko Vejinovic.

Berghuis hoefde pas van het veld nadat hij zijn derde assist van de avond had verzorgd. De buitenspeler legde de bal panklaar op het hoofd van Kramer, die fraai de
zevende treffer binnen kopte. Voor de vervanger van Jørgensen zal dat een hele opluchting zijn geweest, want in de eerste helft had hij diverse keren pech in de afronding.

Een achtste treffer kwam er in de slotminuut ook nog via Toornstra, die op heerlijke wijze zijn derde van de avond tegen de touwen knalde. Zo gaf Feyenoord met de klinkende zege een krachtig antwoord na de teleurstellende Klassieker. Bovendien liep ook nog eens vijf doelpunten uit op achtervolger Ajax, dat met 4-1 van AZ wist te winnen.

2wodv1x.jpg

2e5sc51.jpg
2rc2agz.jpg

Samenvatting Feyenoord - Go Ahead Eagles 8-0

(https://youtu.be/cY5siGDI8TA)

Opkomst Feyenoord - Go Ahead Eagles

(https://youtu.be/mJZlNlOs8Dk)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 april 2017 door RenatoBos --
R()b
 R()b - woensdag 05 april 2017 - 23:11   quote  deeplink  
Geweldige avond heerlijk!
MightyAce
 MightyAce - woensdag 05 april 2017 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 23:11 schreef R()b het volgende:
Geweldige avond heerlijk!
Niet onaardig.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 april 2017 - 23:18   quote  deeplink  
Had mooier geweest als er puntverlies in Abcoude-noord was geweest..
ras
 ras - woensdag 05 april 2017 - 23:31   quote  deeplink  
Geweldige avond om de Klassieker snel te doen vergeten. Nu volhouden met nog vijf wedstrijden te gaan. Feyenoord moet kampioen worden.
van geil
 van geil - woensdag 05 april 2017 - 23:35   quote  deeplink  
BAM
windoweyes
 windoweyes - woensdag 05 april 2017 - 23:50   quote  deeplink  
Vanaf volgende wedstrijd konen er hopelijk steeds meer basisspelers terug. Vilhena, Jorgensen, enz. Vandaar uit kan het alleen maar beter gaan.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 april 2017 - 23:51   quote  deeplink  
Precies dat dacht ik ook nog..

KAMPIOENUH..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 april 2017 - 23:55   quote  deeplink  
Opkomst Feyenoord - Go Ahead Eagles

(https://youtu.be/mJZlNlOs8Dk)
de bluffer
 de bluffer - donderdag 06 april 2017 - 00:57   quote  deeplink  
Mijn kennis in Nederland mailde mij dat Kramer heel veel kansen had gehad en
er maar 1 maakte. Zat Mo El Hankouri niet op de bank en voor hem mee kunnen doen
piet de paler
 piet de paler - donderdag 06 april 2017 - 06:32   quote  deeplink  
Tja hij miste veel kansen maar kaatste en speelde voor zijn doen een redelijke wedstrijd
MMM
 MMM - donderdag 06 april 2017 - 08:21   quote  deeplink  
Heerlijke wedstrijd, echt genoten! Die honger naar meer goals was mooi om te zien.

Op naar zondag!
VVout
 VVout - donderdag 06 april 2017 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2017 - 13:29 schreef VVout het volgende:

[..]

Mmmmm, dat mogen ze dan morgen eerst ff gaan bewijzen. Ben er nog steeds van in mineur.
Feyenoord bedankt, dit heeft me meer dan goed gedaan. Ga zo door :)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 april 2017 - 10:40   quote  deeplink  
Ben nog steeds vrolijk van deze wedstrijd..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 april 2017 - 11:03   quote  deeplink  
FEYENOORD BOEKT GROOTSTE ZEGE SINDS DERTIG JAAR

sy89wn.jpg

De monsterzege (8-0) die Feyenoord woensdagavond boekte tegen Go Ahead Eagles was de grootste overwinning in bijna dertig jaar. Het duel met de Deventenaren leverde nog meer interessante statistieken en weetjes op. Een terugblik aan de hand van acht feiten.

Eerste achtklapper in dertig jaar
Bijna dertig jaar geleden wist Feyenoord voor het laatst met acht doelpunten verschil te winnen. Op 24 mei 1987 werd AZ in De Kuip met dezelfde cijfers verslagen als Go Ahead Eagles afgelopen woensdag. In totaal slaagde Feyenoord er in de geschiedenis vijftien keer in om acht keer of meer te scoren. De grootste Eredivisiezege is nog altijd de 10-0 tegen NAC Breda, op 8 december 1963.

2r633x1.jpg

Twee keer zes of meer
Feyenoord is de enige club in de Eredivisie die dit seizoen zes doelpunten of meer in één wedstrijd produceerde. De ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst deed dit ook al in het thuisduel met Sparta Rotterdam: 6-1.

Negen op rij
De overwinning op Go Ahead Eagles betekende de negende thuiszege op rij voor Feyenoord. Het is de beste serie sinds de periode oktober 2002 – augustus 2003. Toen werden vijftien thuisduels op rij in winst omgezet.

Toornstra thuis in De Kuip
Jens Toornstra was woensdagavond voor de vierde thuiswedstrijd op rij trefzeker. Met drie goals bracht hij zijn seizoenstotaal op dertien, waarmee hij een persoonlijk record heeft gevestigd. Opvallend is dat Toornstra al zijn goals in De Kuip maakte. Tegen Go Ahead tekende hij bovendien voor de vijfde keer dit seizoen voor de openingstreffer.

2em3kah.jpg

Zes doelpuntenmakers
Naast Toornstra waren woensdagavond Eljero Elia, Dirk Kuyt, Jan-Arie van der Heijden, Eric Botteghin en Michiel Kramer trefzeker. Daarmee kwam het aantal verschillende doelpuntenmakers in één wedstrijd op zes. De laatste keer dat dit gebeurde, was op 19 maart 1995 (6-1 tegen MVV).

Mooie mijlpaal Kuyt
Dirk Kuyt bereikte woensdagavond een mooie persoonlijke mijlpaal. Zijn 3-0 tegen Go Ahead was zijn 150ste treffer in de Eredivisie. 99 van die goals maakte de aanvoerder, die afgelopen zondag al zijn negenhonderdste wedstrijd speelde in het profvoetbal, voor Feyenoord. Voor Kuyt was het bovendien zijn eerste Eredivisiegoal tegen Go Ahead, waardoor MVV nu de enige club is waartegen Kuyt niet scoorde in de Eredivisie.

nn4i8x.jpg

Kuipdebuut voor Hamer
Gustavo Hamer maakte afgelopen zondag in de Klassieker al zijn officiële debuut voor Feyenoord. Woensdagavond volgde zijn officiële Kuipdebuut. Het 19-jarige talent verving na 69 minuten Bart Nieuwkoop op de rechtsbackpositie.

2ikxo9e.jpg

Eerste woensdagwinst in drie jaar
De zege op Go Ahead betekende de eerste Eredivisiezege op woensdag sinds 2 april 2014, toen Heracles Almelo met 1-2 werd verslagen. Van de drie daaropvolgende midweekse wedstrijden werden er twee verloren en één gelijkgespeeld. 
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 april 2017 - 11:39   quote  deeplink  
Kranten: 'Feyenoord-karretje vloog alweer met 200 kilometer over de weg'

sbmv5l.jpg

Feyenoord heeft op overtuigende wijze de draad opgepakt na de nederlaag in de Klassieker. Go Ahead Eagles werd met liefst 8-0 aan de kant gezet, mede dankzij drie treffers van Jens Toornstra. FeyenoordPrimeur geeft een overzicht van de commentaren uit de ochtendkranten.

'Feyenoord telt nu echt af richting Coolsingel', zo kopt de Volkskrant. 'Het was een zege die een regelrecht eerbetoon was aan de zeer uiteenlopende componenten waaruit dit Feyenoord bestaat. Voor een groot deel kwam die op het conto van eerder afgeschreven ex-subtoppers, Toornstra en Van der Heijden. Ook de 36-jarige aanvoerder Kuijt, belachelijk gemaakt de voorbije dagen vanwege zijn grenzeloze optimisme, deelde volop mee met een doelpunt en een assist. De gretige buitenspelers Elia en Berghuis toonden hun klasse en het grote talent Bart Nieuwkoop was geweldig op dreef.'

Ook het Algemeen Dagblad is lyrisch. 'Het werd een avondje waar de fanatieke aanhang van Feyenoord zo naar snakte. Een avondje waar het Legioen eens lekker achterover kon leunen, zonder zich zorgen te moeten maken of de buit wel binnen zou worden gesleept. Drie dagen na de derde nederlaag van het seizoen en in een fase van het seizoen waarin ook nog eens de ziekenboeg vol stroomt, was daar een ijzersterk antwoord. En één voor één eisten de spelers van Feyenoord gisteren hun met slagroom overgoten taartpunt op.'

De Telegraf deelt in alle euforie. 'Met een knetterend spervuur aan doelpunten heeft Feyenoord zijn titelaspiraties 72 uur na het debacle in de Klassieker onderstreept. In een werkelijk tot de nok gevulde Kuip speelden de Rotterdammers tegen Go Ahead Eagles alle blikschade uit de aRENa weg: 8-0. Als ze in Amsterdom dachten dat het Rotterdamse vehikel met losse wielen, rammelende deuren en een kapotte as richting de eindstreep moet, hadden ze het mis. Het Feyenoord-karretje vloog tegen de Eagles alweer met 200 kilometer over de weg.'
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 april 2017 - 11:51   quote  deeplink  
Samenvatting Feyenoord - Go Ahead Eagles 8-0

(https://youtu.be/cY5siGDI8TA)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 april 2017 - 11:57   quote  deeplink  
Manu: ''Met 8-0 verliezen… Ik schaam me kapot''

2dbo0mt.jpg

Elvis Manu heeft geen fijne avond gehad in De Kuip. De oud-Feyenoorder, die niet is vergeten door de Feyenoord-supporters, ging met zijn ploeg met grote cijfers onderuit in Rotterdam. ''Met 8-0 verliezen is een schande. Ik had me iets heel anders voorgesteld van mijn terugkeer.''

''Het doet me goed dat ik nog steeds geliefd ben in De Kuip,'' zegt Manu in de Stentor. ''Er hing ook vanavond weer een schitterende ambiance in het stadion. Maar voor ons was het een rampzalige avond. Zo weggespeeld worden, dat heb ik nog nooit meegemaakt..''

Elvis Manu heeft nog regelmatig contact met de huidige spelers van Feyenoord, maar na de ruime nederlaag blijft het even stil. ''Of ik ze al gesproken heb? We hebben met 8-0 verloren, ik houd wijselijk een tijdje mijn mond. Feyenoord was getergd tot op het bot na de nederlaag tegen Ajaks; er was gewoon geen houden aan.''
tomson
 tomson - vrijdag 07 april 2017 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2017 - 22:12 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Hand in hand...kame.. discrimi....
Hoi patje P

an2ejr.jpg
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 07 april 2017 - 08:40   quote  deeplink  
Hahaha humor
de bluffer
 de bluffer - vrijdag 07 april 2017 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 april 2017 - 10:40 schreef RenatoBos het volgende:
Ben nog steeds vrolijk van deze wedstrijd..
a.s. zondag ook
in de blauwvinger stad
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 07 april 2017 - 10:41   quote  deeplink  
Mooie overwinning op GAE, kan niet anders zeggen. Jullie gaan zeker geen punten meer verspelen in de thuiswedstrijden, alleen op dat oneerlijke kunstgras kunnen wel rare dingen gebeuren. Verder zie ik Ajax niet alles winnen, dus kampioenschap kan jullie niet meer ontgaan.
VVout
 VVout - vrijdag 07 april 2017 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 april 2017 - 10:41 schreef Ajax we love you het volgende:
Mooie overwinning op GAE, kan niet anders zeggen. Jullie gaan zeker geen punten meer verspelen in de thuiswedstrijden, alleen op dat oneerlijke kunstgras kunnen wel rare dingen gebeuren. Verder zie ik Ajax niet alles winnen, dus kampioenschap kan jullie niet meer ontgaan.
Buiten je nick helemaal mee eens, tnx ;)
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 07 april 2017 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 april 2017 - 10:41 schreef Ajax we love you het volgende:
Jullie succes tegen Schalke. Gaat een enorme uitdaging worden!
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 07 april 2017 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 april 2017 - 11:35 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Jullie succes tegen Schalke. Gaat een enorme uitdaging worden!
Wel een mooie wedstrijd!
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 07 april 2017 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 april 2017 - 11:45 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Wel een mooie wedstrijd!
Ja mooie tegenstander! En je weet het nooit, misschien kan er gestunt worden...
van geil
 van geil - vrijdag 07 april 2017 - 18:38   quote  deeplink  
Die samenvatting.
Seconde 30 . daar zit n "dame"kauwgum te knagen alsof het sperma over de datum is.
VVout
 VVout - vrijdag 07 april 2017 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 april 2017 - 18:38 schreef van geil het volgende:
Die samenvatting.
Seconde 30 . daar zit n "dame"kauwgum te knagen alsof het sperma over de datum is.
Oh, die opblaaspop bedoel je?
van geil
 van geil - vrijdag 07 april 2017 - 18:44   quote  deeplink  
Niet best
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 07 april 2017 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 april 2017 - 18:38 schreef van geil het volgende:
Die samenvatting.
AdOnWcG.jpg
van geil
 van geil - vrijdag 07 april 2017 - 19:00   quote  deeplink  
Hahaha
VVout
 VVout - vrijdag 07 april 2017 - 19:21   quote  deeplink  
:))
van geil
 van geil - zaterdag 08 april 2017 - 11:40   quote  deeplink  
UP
VVout
 VVout - zaterdag 08 april 2017 - 13:37   quote  deeplink  
:)))

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - Go Ahead Eagles (woensdag 05 april 2017, 20:45 uur) 8-0

0.0145940