|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord - FC Utrecht (zondag 16 april 2017, 14:30 uur)
Datum & tijdstip: Zondag 16 april 2017, 14:30 uur Locatie: De Kuip, Rotterdam Scheidsrechter: Higlert..
Speelronde 31 dient zich alweer aan en die brengt de Domstedelingen naar de Kuip. Over het algemeen hebben we het thuis niet moeilijk tegen Utrecht.
Feyenoord speelde in haar historie maar liefst 97 duels tegen FC Utrecht. Daarvan won Feyenoord er 54 (55,7%) en gingen er 16 (16,5%) verloren. 27 (27,8%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 181 keer, een gemiddelde van 1,87 goals per wedstrijd. FC Utrecht stelde daar 100 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,03 per wedstrijd.
Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,3 punten gehaald hebben en uit 1,7. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'. De grootste thuisoverwinning van Feyenoord dateert van 1974-1975: 5-0. In 2004-2005 leed Feyenoord met 0-3 haar grootste thuisnederlaag tegen FC Utrecht.
Uit werd de grootste triomf gevierd in 1972-1973, 1973-1974, 2010-2011, toen Feyenoord won met 0-4. In 1989-1990 ging Feyenoord onderuit met 3-0 in een uitwedstrijd bij FC Utrecht, een record.
Laatste 5 ontmoetingen in Rotterdam: Datum Wedstrijd Uitslag 17-03-2013 Feyenoord-FC Utrecht 2-1 22-09-2013 Feyenoord-FC Utrecht 1-0 24-08-2014 Feyenoord-FC Utrecht 1-2 08-08-2015 Feyenoord-FC Utrecht 3-2 24-04-2016 Feyenoord-FC Utrecht 2-1 (KNVB Beker)
Laatste 5 ontmoetingen in Utrecht: Datum Wedstrijd Uitslag 12-08-2012 FC Utrecht-Feyenoord 0-1 19-01-2014 FC Utrecht-Feyenoord 2-5 01-03-2015 FC Utrecht-Feyenoord 0-0 28-02-2016 FC Utrecht-Feyenoord 1-2 27-11-2016 FC Utrecht-Feyenoord 3-3
Verslag van de heenwedstrijd van dit seizoen:
KRAMER REDT PUNT VOOR FEYENOORD IN UTRECHT
Feyenoord heeft aan de uitwedstrijd tegen FC Utrecht ternauwernood een punt overgehouden. De ploeg leek in Stadion Galgenwaard de tweede nederlaag van het seizoen te gaan lijden, maar door late goals van Nicolai Jørgensen en Michiel Kramer eindigde de wedstrijd toch nog in 3-3. Dirk Kuyt tekende voor de andere Feyenoord-treffer.
Feyenoord had met name in de eerste helft veel moeite met Utrecht, dat met snel en direct spel de aanval probeerde te zoeken, terwijl Feyenoord zelf de bal vaak te snel kwijt was. Al binnen twee minuten leidde dat tot de openingstreffer. De thuisploeg veroverde de bal op het middenveld en na een pass van Nacer Barazite stond Sébastien Haller ineens voor Brad Jones, die kansloos was op de schuiver van de spits.
Ook in de rest van de eerste helft was Utrecht de bovenliggende partij. De thuisploeg vond regelmatig de vrije man op het middenveld, terwijl met name rechtsback Giovanni Troupée vaak mee ten aanval trok. Dat had tot gevolg dat Eljero Elia veel verdedigende meters moest maken en daardoor aanvallend niet veel van waarde kon zijn.
De meeste van de spaarzame Feyenoord-aanvallen gingen dan ook over rechts, waaronder de aanval waaruit al na vier minuten de gelijkmaker ontstond. Nicolai Jørgensen wist de voorzet van Rick Karsdorp niet te benutten, maar Kuyt was attent en schoot de rebound in de korte hoek langs Robbin Ruiter. Het was direct het laatste schot tussen de palen dat Feyenoord in de eerste helft wist te produceren.
De tactische omzetting die Van Bronckhorst in de rust deed – Feyenoord ging 4-4-2 spelen met Kuyt naast Jørgensen – was een logische, maar net als in de eerste helft moest de ploeg een vroege tegentreffer slikken. Na slordig uitverdedigen van Elia kon Jones het schot van Soyfan Amrabat nog wel keren, maar de rebound van Troupee was de doelman te machtig.
Daardoor moest Feyenoord opnieuw in de achtervolging. Met Bilal Basaçikoglu als verse kracht voor Toornstra herstelde Van Bronckhorst twintig minuten voor tijd het driespitsensysteem. De waarde van Basaçikoglu werd kort voor tijd bewezen, toen een actie van hem uiteindelijk werd afgemaakt door Jørgensen, die eerder al een goede kans had gemist.
Op dat moment had Utrecht echter al een derde treffer gemaakt, waarbij Karsdorp een negatieve hoofdrol speelde. De verdediger leverde de bal in bij een Utrechter en gleed vervolgens ongelukkig uit, waardoor de thuisploeg een vrije doortocht had richting Jones. Die redde in eerste instantie nog, maar kon de rebound niet keren.
Na de aansluitingstreffer van Jørgensen had Feyenoord maar liefst negen minuten blessuretijd - bijgeteld vanwege een serieuze blessure van Utrecht-doelman Ruiter – om toch nog een punt uit het vuur te slepen. Met Michiel Kramer voor Jan-Arie van der Heijden wisselde Van Bronckhorst offensief, net als uit tegen N.E.C. En net als toen was het Kramer die Feyenoord in extremis redde. In de 99ste minuut kopte hij raak uit een corner, waarmee hij Feyenoord alsnog een belangrijk punt bezorgde. Door het gelijkspel blijft de ploeg aan kop van de Eredivisie, al heeft Ajaks na veertien speelronden evenveel punten.
Samenvatting FC Utrecht - Feyenoord 3-3
(https://youtu.be/jgzB3LMqYcA)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 april 2017 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Utrecht wint met 3-0 van Twente, best knap.. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Utrecht thuis ander verhaal als uit, die Barazit stemt op Erdogan dus even de bus laten stoppen bij een koerdische moskee. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Utrecht gaat echt hun aardsrivaal niet kampioen maken...Hup Feyenoord!! |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Ha juist ja ik herriner me nog een spandoek.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Haha, daar hoop ik ook op. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Alle vertrouwen in een goede afloop. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Uhmmmm... Yep.! Hopppaaaaaa |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Eerst maar eens afwachten wie er allemaal ontbreken. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Maar zoals wij struikelen over PEC kan 020 struikelen over Heerenveen alhoewel die spelen redelijk laf tegen020
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 april 2017 door piet de paler -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 09 april 2017 - 17:26 schreef piet de paler het volgende:Maar zoals wij struikelen over PEC kan 020 struikelen over Heerenveen alhoewel die spelen redelijk laf tegen020 Die struikelen over PSV.. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Mooi resultaat tegen Twente.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Als we deze winnen twijfel ik niet meer over het kampioenschap.. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Ik vind dat iedereen daar heel makkelijk over doet. Laatste 2 jaar wonnen ze daar |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Moeten we ons maar niet op richten. Nu niet meer. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 09 april 2017 - 19:17 schreef MMM het volgende:[..] Ik vind dat iedereen daar heel makkelijk over doet. Laatste 2 jaar wonnen ze daar Tijd voor verandering, het moet... |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Laatste wedstrijd voor mij dit seizoen dar ik er bij ben dus het moet moet moet moet ik wil het ik wil het ik wil het |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 09 april 2017 - 19:25 schreef piet de paler het volgende:Laatste wedstrijd voor mij dit seizoen dar ik er bij ben dus het moet moet moet moet ik wil het ik wil het ik wil het Uw wens zal vervult worden.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Speelronde 31 ziet er als volgt uit..
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ik heb opeens zin in Friese koek |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Heerenveen is niet veel meer.
Zelf alles winnen, andere optie is er niet |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Precies, winnen is een must vanaf nu.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Supporters FC Utrecht willen Feyenoord niet matsen
De supporters van FC Utrecht willen niet dat hun club Feyenoord komende zondag matst in de strijd om het kampioenschap, zelfs als Utrecht daarmee kan voorkomen dat aartsrivaal Ajaks de titel grijpt. Dit zegt voorzitter Teun den Hartog van de supportersvereniging FC Utrecht.
''We willen best of the rest worden,'' zegt de voorzitter in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Ik weet ook zeker dat Erik ten Hag en zijn spelers vol voor de vierde plaats gaan. Maar ik merk toch vooral dat de supporters zondag in De Kuip willen winnen om de vierde plaats vast te houden.''
''Bovendien willen ze een revanche voor de verloren bekerfinale van vorig jaar. We moeten gewoon voor ons zelf gaan en geen rekening houden met belangen van andere clubs. Laat Ajaks en Feyenoord het onderling maar uitvechten.'' |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote: Haha als Heerenveen een puntje pikt, bestel ik gewoon een paar dozen Fryske Krúdkoeke. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Goed plan, daar ga ik dan ook op trakteren op m'n week aan die snavels..d:-) |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Ik voorzie een moeizame 7-0 overwinning ... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Elke overwinning , prima. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Gewoon knokken voor elke meter, ik zal wel,even Haller onder druk zetten hahahahahah |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op maandag 10 april 2017 - 19:56 schreef piet de paler het volgende:Gewoon knokken voor elke meter, ik zal wel,even Haller onder druk zetten hahahahahah Er is geen veilige marge meer. Hopelijk helpt dat ons aan de benodigde vechtlust. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Pakken dat Utrecht , 1 - 0 is genoeg ..knallen! |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Echt mijn Nederlandse ochtendje , koffie ( van D.E natuurlijk) broodje kaas, melk ( verse en geen houdbare) vogeltjes. Het kan niet op. Dan pak ik het krantje , de Rotterdamse versie van het AD. Maar wat lees ik daar allemaal doemdenken over Feyenoord. Volgens het AD kunnen we beter stoppen en de schaal afgeven aan 020. Bah bah . Kom op he je bent een Rotterdamse krant, we gaan gewoon winnen tegen Utrecht. En ja voetbal insite het is een moeilijke ploeg maar uit of thuis dar scheelt een hoop bij Feyenoord. Ik blijf positief met hopelijk een Kongolo, Jorgensen, moet het lukken. En Heerenveen laat je talenten eens zien in de ArenA. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 10 april 2017 - 22:07 schreef MightyAce het volgende:[..] Er is geen veilige marge meer. Hopelijk helpt dat ons aan de benodigde vechtlust. Vechtlust ontbreekt het niet aan. Meer mentale weerstand en intelligent voetballen. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: wel fouten van de verdediging Zelfde als tegen Go Ahead |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op dinsdag 11 april 2017 - 06:37 schreef piet de paler het volgende:Maar wat lees ik daar allemaal doemdenken over Feyenoord. Volgens het AD kunnen we beter stoppen en de schaal afgeven aan 020. Bah bah . Kom op he je bent een Rotterdamse krant, 1946 krant |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 10 april 2017 - 16:26 schreef RenatoBos het volgende:Supporters FC Utrecht willen Feyenoord niet matsen[ afbeelding ] De supporters van FC Utrecht willen niet dat hun club Feyenoord komende zondag matst in de strijd om het kampioenschap, zelfs als Utrecht daarmee kan voorkomen dat aartsrivaal Ajaks de titel grijpt. Dit zegt voorzitter Teun den Hartog van de supportersvereniging FC Utrecht.''We willen best of the rest worden,'' zegt de voorzitter in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Ik weet ook zeker dat Erik ten Hag en zijn spelers vol voor de vierde plaats gaan. Maar ik merk toch vooral dat de supporters zondag in De Kuip willen winnen om de vierde plaats vast te houden.'' ''Bovendien willen ze een revanche voor de verloren bekerfinale van vorig jaar. We moeten gewoon voor ons zelf gaan en geen rekening houden met belangen van andere clubs. Laat Ajaks en Feyenoord het onderling maar uitvechten.'' Voorzitter supportersvereniging wil Feyenoord niet matsen kun je beter zeggen ipv supporters..
http://voetbalflitsen.nl/nieuws/az7500/fc-utrecht-fans-hopen-op-nederlaag-tegen-feyenoord-alles-beter-dan-titel-naar-020 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908