BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Schalke 04 (Donderdag 13 april 2017, 21:05); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - donderdag 13 april 2017 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 22:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax scoort de laatste wedstrijden voldoende in mijn optiek.

En ja je kan er hier meer maken. Maar als je van te voren zou zeggen 2-0 winnen had je ervoor getekend. Dat negatieve op deze pot snap ik dan niet zo goed.
Negatief op afwerken. Totaal niet op deze pot, we spelen geweldig!
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 13 april 2017 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 22:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Had Bosz al in minuut 60 moeten doen. Net als Nerres brengen voor Youness. Die was al veel vermoeider dan Kluivert.
Had je iets anders verwacht van Bosz?
remco k
 remco k - donderdag 13 april 2017 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 22:52 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Had je iets anders verwacht van Bosz?
Nee daarom schreef ik eerst ook niets
Eide
 Eide - donderdag 13 april 2017 - 22:53   quote  deeplink  
Overigens een dijk van een wedstrijd van Ajax. Ik ben wel trots hoor, wat een puike pot. Jammer dat er niet veel meer wordt gescoord maar verder alweer een hele goede wedstrijd van Ajax.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 13 april 2017 - 22:54   quote  deeplink  
quote:

[..]

En ja je kan er hier meer maken. Maar als je van te voren zou zeggen 2-0 winnen had je ervoor getekend. Dat negatieve op deze pot snap ik dan niet zo goed.
Het is niet zozeer negatief. Maar als je de kansen ziet die je krijgt had je al zo goed als zeker in de halve finale kunnen staan. Met de ED in het achterhoofd is het gewoon heel jammer dat je niet je kansen gewoon benut.

Niet negatief, we balen er gewoon van.

Maar al met al is het gewoon een top prestatie dat je in de kwartfinale van de EL Schalke met 2-0 pakt
Jaccio
 Jaccio - donderdag 13 april 2017 - 22:55   quote  deeplink  
Gefeliciteerd heren
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 13 april 2017 - 22:56   quote  deeplink  
In Gelsenkirchen een doelpunt maken, en we zijn bij de laatste vier. De kans is wel groot. Een geweldige prestatie natuurlijk, voor zowel Ajax als het Nederlandse voetbal.
remco k
 remco k - donderdag 13 april 2017 - 22:56   quote  deeplink  
Fantastische uitgangspositie. Hele goede wedstrijd. Enige minpuntje zijn de gemiste kansen.

Maar als je het over Europees spelen hebt. Dan is dit daar zeker een voorbeeld van. En 2-0 is een geweldige uitgangspositie.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 april 2017 - 22:57   quote  deeplink  
Schalke is weggeblazen, vernederd en van het kastje naar de muur gespeeld. Zeer goed Ajax. Enige minpunt is tevens een hele grote, we scoren veel en veel te weinig. Missen kans op kans doordat er of geen overzicht is, of spelers in paniek lijken te raken als het op afwerken aankomt.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 april 2017 - 22:59   quote  deeplink  
quote:

[..]

Niemand is negatief en iedereen is trots. Maar dit mag wel aangehaald worden. Laatste wedstrijden? Tegen NEC klopt het, AZ mist Ajax voor rust ook kans op kans. Om over Feyenoord maar te zwijgen. Voetbal wordt met de week beter, nu het afwerken nog.
JOOD
 JOOD - donderdag 13 april 2017 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 22:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Niemand is negatief en iedereen is trots. Maar dit mag wel aangehaald worden. Laatste wedstrijden? Tegen NEC klopt het, AZ mist Ajax voor rust ook kans op kans. Om over Feyenoord maar te zwijgen. Voetbal wordt met de week beter, nu het afwerken nog.
Heel gaaf om te zien hoe er gejaagd wordt en ook echt binnen 1-2-3 seconde die bal weer in de ploeg is. Echt gaaf. Dikke dikke credits voor Bosz. Als Overmars voor volgend jaar nog 2-3 plekken in het elftal kan versterken wordt dat het beste jaar in tijden.
remco k
 remco k - donderdag 13 april 2017 - 23:04   quote  deeplink  
Deze Traore zie ik trouwens graag spelen.
Brandje
 Brandje - donderdag 13 april 2017 - 23:04   quote  deeplink  
Ik ben echt zo trots als een pauw op mijn cluppie. Dit is waarom ik óóit supporter ben geworden van onze club. Gewoon 90 minuten lang de tegenstander bij de strot gegrepen. Geen enkele speler, nou misschien Veltman die zich twee keer als een kind liet uitspelen, die buiten de boot viel.
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 april 2017 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 22:57 schreef Loetje het volgende:
Schalke is weggeblazen, vernederd en van het kastje naar de muur gespeeld. Zeer goed Ajax. Enige minpunt is tevens een hele grote, we scoren veel en veel te weinig. Missen kans op kans doordat er of geen overzicht is, of spelers in paniek lijken te raken als het op afwerken aankomt.
keeper hield er een paar gewoon goed uit en 2x met geluk met zijn hoofd.. valt me gewoon op dat ajax met traore in de spits veel meer voetbalt.. daarbij heeft dolberg ook langzat droog gestaan en uit nog maar 1 gescoort ? dus tjah.. op dit moment zou ik gewoon kiezen voor traore
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 april 2017 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 23:04 schreef remco k het volgende:
Deze Traore zie ik trouwens graag spelen.
ook de traore die we allemaal graag willen zien.. en wat die kan.. vandaar denk ik ook her vertrouwen van bosz.. net zoals dat dolberg lang droogstond maar wel de voorkeur bleef houden.. en kijk younnes de laatste wedstrijden.. gewoon goed.. nu nog scoren en de voorheode is gewoon dodelijk
remco k
 remco k - donderdag 13 april 2017 - 23:07   quote  deeplink  
Overigens voor mij zeker het vermelden waard. De prestatie van de Ligt na rust. Gewoon geen enkel duel zien verkozen. Aan de bal geweldig goed en positioneel zelfs beter dan Sanchez. Na zon lastige periode is dat bizar knap.
remco k
 remco k - donderdag 13 april 2017 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 23:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ook de traore die we allemaal graag willen zien.. en wat die kan.. vandaar denk ik ook her vertrouwen van bosz.. net zoals dat dolberg lang droogstond maar wel de voorkeur bleef houden.. en kijk younnes de laatste wedstrijden.. gewoon goed.. nu nog scoren en de voorheode is gewoon dodelijk
Van de voorhoede ga ik pas roepen dat het echt goed is als men overzicht gaat houden. Want diezelfde Traore is er ook verantwoordelijk voor dat het geen 5-0 is geworden. Hij moet zeker drie ballen gewoon afgeven en dan zijn het vrij zeker gewoon goals.

Mij ging het net die opmerking om de manier van spelen.
Brandje
 Brandje - donderdag 13 april 2017 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 23:07 schreef remco k het volgende:
Overigens voor mij zeker het vermelden waard. De prestatie van de Ligt na rust. Gewoon geen enkel duel zien verkozen. Aan de bal geweldig goed en positioneel zelfs beter dan Sanchez. Na zon lastige periode is dat bizar knap.
Eens
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 april 2017 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 23:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Van de voorhoede ga ik pas roepen dat het echt goed is als men overzicht gaat houden. Want diezelfde Traore is er ook verantwoordelijk voor dat het geen 5-0 is geworden. Hij moet zeker drie ballen gewoon afgeven en dan zijn het vrij zeker gewoon goals.

Mij ging het net die opmerking om de manier van spelen.
klopt wel.. 2 x gaf die de bal gewoon goed.. 1x op younes en 1x op inlopende neres waar de keeper net zinn handje tegen krijgt.. geeft wel weer hoe doelgericht hij is.. als 1 van de kansen erin gaat en hij voetbalt zo heb je gewoon simpel weg de gevaarlijkste spits van de eredivsie
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 april 2017 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
yep
Brandje
 Brandje - donderdag 13 april 2017 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 23:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt wel.. 2 x gaf die de bal gewoon goed.. 1x op younes en 1x op inlopende neres waar de keeper net zinn handje tegen krijgt.. geeft wel weer hoe doelgericht hij is.. als 1 van de kansen erin gaat en hij voetbalt zo heb je gewoon simpel weg de gevaarlijkste spits van de eredivsie
En laten we eerlijk zijn als hij alles zou beheersen dan speelde hij niet bij ons.
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 april 2017 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 23:30 schreef Brandje het volgende:

[..]

En laten we eerlijk zijn als hij alles zou beheersen dan speelde hij niet bij ons.
ook dat... zat die niet op huurbasis bij ons maar speelde die bij chelsea..
p111
 p111 - donderdag 13 april 2017 - 23:52   quote  deeplink  
Mijne heren wat heb ik genoten van onze club tegen Schalke met een budget van 200 miljoen,onze teenagers zijn geweldig ik heb geen slechte Ajacied gezien top mannen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 13 april 2017 - 23:58   quote  deeplink  
Ajax Schalke 2-0
Anderlecht Manu 1-1
Lyon Besiktas 2-1
Celta Genk 3-2

Alleen Ajax heeft de 0 gehouden en heeft niemand een goed resultaat gehaald. Alleen Ajax heeft dat wel gedaan.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 14 april 2017 - 02:08   quote  deeplink  
Ondanks dat Ajax te weinig heeft gescoord, zie je dat Ajax steeds beter gaan spelen. Wat ik persoonlijk het meest positief vind van alles is de inzet. Dat is niet alleen de duels willen winnen, maar continu de tegenstander storen. Dat is inzet zoals je het wil zien.

Dit is voor iedereen die Ajax een warm hart toedraagt genieten. En eindelijk weer eens dat gevoel van trots wat je 'vroeger' vaak voelde als Ajax speelde.
Loetje
 Loetje - vrijdag 14 april 2017 - 02:41   quote  deeplink  
Nu zondag weer na een Europese pot. Laat Ajax hier ook van geleerd hebben
Eide
 Eide - vrijdag 14 april 2017 - 06:09   quote  deeplink  
Lekker wakker worden zo. Ajax heeft echt een goede pot gespeeld. Net even wat Duitse media gelezen, die zijn allemaal zeer positief over het optreden van Ajax. Met name de pressing en het combinatievoetbal wordt geroemd. De Schalke keeper is volgens de Duitse media de enige reden dat de return er nog toe doet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 april 2017 door Eide --
remco k
 remco k - vrijdag 14 april 2017 - 06:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 april 2017 - 06:09 schreef Eide het volgende:
Lekker wakker worden zo. Ajax heeft echt een goede pot gespeeld. Net even wat Duitse media gelezen, die zijn allemaal zeer positief over het optreden van Ajax. Met name de pressing en het combinatievoetbal wordt geroemd. De Schalke keeper is volgens de Duitse media de enige reden dat de return er nog toe doet.
En zo is het ook. Die bal van van de Beek op de lat is een geweldige redding bijvoorbeeld die hee vaak gewoon een goal is.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 14 april 2017 - 07:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 22:57 schreef Loetje het volgende:
Ja Europees kan dat je nog duur komen te staan. 2-0 en uit klinkt prima maar met 4/5-0 had je in de halve finale gestaan. En die uitslag had gezien de wedstrijd terecht geweest. Valt me wel op dat het soms ook gewoon pech is. Tegen Feyenoord was je veel sterker wil die bal er ook niet in. Kopenhagen thuis ook paar keer pech. En Schalke de stift van Younes kwam ook op de keeper zijn hoofd.

Aan de andere kant Younes en Traore misten ook goede kansen die er toch echt in moesten. Was echt een goede pot jammer dat je jezelf dan eigenlijk te kort doet.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 14 april 2017 - 07:47   quote  deeplink  
quote:
Zeker knap. En ik vind het het vermelden waard dat ik en Viergever dit seizoen echt goed vind en linksback maar ook centraal. Hij stuurt aan, fel in duels, voetbald vooruit en valt mee aan. Die jongen is echt gegroeid/in vorm laatste maanden.
p111
 p111 - vrijdag 14 april 2017 - 08:50   quote  deeplink  
Klopt hij voetbalt naar zijn vermogen hij gaat wel is mee naar voren en moet dan mee in de korte snelle combinatie en ja dan zie je zijn probleem, dat kan hij niet voor de rest doet hij het als non Ajax voetballer prima.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 april 2017 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 april 2017 - 07:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja Europees kan dat je nog duur komen te staan. 2-0 en uit klinkt prima maar met 4/5-0 had je in de halve finale gestaan. En die uitslag had gezien de wedstrijd terecht geweest. Valt me wel op dat het soms ook gewoon pech is. Tegen Feyenoord was je veel sterker wil die bal er ook niet in. Kopenhagen thuis ook paar keer pech. En Schalke de stift van Younes kwam ook op de keeper zijn hoofd.

Aan de andere kant Younes en Traore misten ook goede kansen die er toch echt in moesten. Was echt een goede pot jammer dat je jezelf dan eigenlijk te kort doet.
klopt.. en traore ook een pegel tegen het hoofd van die keeper..
AkaS
 AkaS - vrijdag 14 april 2017 - 11:10   quote  deeplink  
Hallo allemaal,

Wat een schitterende prestatie van Ajax, prachtig combinatievoetbal en dan metname de combi van techniek en fysiek. Geweldig genoten!

Youness...wow! Nooit gedacht. Zelfs Daley Sinkgraven vond ik goed!

Traoré.... boven het Ajax niveau als voetballer, maar eenmaal in de buurt van de goal lijkt hij vanuit zijn intuititie over te schakelen naar ratio en handelt hij te langzaam en maakt teveel verkeerde keuzes.

Enig puntje van bezorgdheid.... in de korte periode dat Schalke druk ging zetten en de aanval koos... viel het mij op met welk gemak Veltman meerdere malen gepasseerd werd. Verder prima gespeeld maar toch....
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 14 april 2017 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 april 2017 - 22:24 schreef Brandje het volgende:
Wil ook even dat stille kracht Donny van de Beek een puike pot speelt.
Tja die speelde heel sterk.
Traore en kansen benutten, als hij makkelijk zou scoren is hij 1 van de beste spelers ter wereld. Maarja als.... geef mij maar Dolberg in de spits
046afca
 046afca - vrijdag 14 april 2017 - 12:04   quote  deeplink  
Het was een ajax om van te genieten. Zoals dat de laatste weken het al het geval was. Trots overheerst. Tegelijkertijd is het belangrijk om weer met beide benen op de voeten op de grond te staan. Zondag wachy heerenveen en volgende week schalke weer en afsluitend psv. Indien je in deze komende wedsteijden alsnog punten verspeelt, is het eigenlijk nog maar vrij weinig waard. Ajacieden geniet, maar houdt vooral de focus vast en wees realistisch.
p111
 p111 - vrijdag 14 april 2017 - 12:49   quote  deeplink  
Het genieten is ook veel waard eindelijk dat we weer TROTS kunnen zijn op ons spel en dat is ook heel veel waard.
p111
 p111 - vrijdag 14 april 2017 - 12:53   quote  deeplink  
Elftal v/d week EL staat een terechte Klaasen naast die KWAL van een Guidetti brrrr
remco k
 remco k - vrijdag 14 april 2017 - 14:53   quote  deeplink  
Overigens vd Beek ook in het elftal vd Week bij de uefa..

NIet niks voor die positie voor een jongen die niet veel speelt..

Hij was ook echt erg goed..
Eide
 Eide - vrijdag 14 april 2017 - 15:25   quote  deeplink  
Evenals Younes. Ajax is hoofdleverancier. Fahrman, keeper van Schalke, trouwens op goal.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 14 april 2017 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 april 2017 - 14:53 schreef remco k het volgende:
Overigens vd Beek ook in het elftal vd Week bij de uefa..

NIet niks voor die positie voor een jongen die niet veel speelt..

Hij was ook echt erg goed..
Ik heb Schöne geen minuut gemist..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 14 april 2017 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 april 2017 - 08:50 schreef p111 het volgende:
Klopt hij voetbalt naar zijn vermogen hij gaat wel is mee naar voren en moet dan mee in de korte snelle combinatie en ja dan zie je zijn probleem, dat kan hij niet voor de rest doet hij het als non Ajax voetballer prima.
Vorig seizoen was hij ook niet slecht maar vind hem echt gegroeid. Liefste zie ik hem linksback daar speelt hij dit seizoen zijn beste wedstrijden. Had hem paar seizoenen terug eigenlijk al afgeschreven maar een voorbeeldig speler. Zeurt niet werkt naar vermogen en speelt zich telkens terug in de basis. Beetje het Schöne verhaal
p111
 p111 - vrijdag 14 april 2017 - 16:16   quote  deeplink  
Beslist beter geworden niet rottig bedoelt, maar een beetje het lelijke eendje van Ajax 1 qua voetbal uiteraard.
remco k
 remco k - vrijdag 14 april 2017 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 april 2017 - 16:16 schreef p111 het volgende:
Beslist beter geworden niet rottig bedoelt, maar een beetje het lelijke eendje van Ajax 1 qua voetbal uiteraard.
Sorry, maar totaal niet mee eens.. Lijdt amper balverlies, vrijwel alles is vooruit, en heel veel van de goede aanvallen beginnen achterin bij hem..

Juist opbouwend vind ik hem een van de betere verdedigers van Ajax, misschien wel de sterkste van de 4..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 14 april 2017 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 april 2017 - 16:16 schreef p111 het volgende:
Klopt vond hem ook nooit wat alleen zoals hij er nu staat is hij meer dan prima. Had nooit verwacht dat ik dit ooit nog zou zeggen maar ik ben blij om hem er bij te hebben. Blijf er ook bij dat ik het liefst Tete-Sanches-de Ligt-Viergever als verdediging heb. Helaas ziet Bosz het niet zo.
Eide
 Eide - vrijdag 14 april 2017 - 21:06   quote  deeplink  
Zeker Viergever op linkback word ik erg vrolijk van.
p111
 p111 - zaterdag 15 april 2017 - 00:17   quote  deeplink  
Sorry ben ik het niet mee eens,hij speelt prima maar het oogt niet wat ik van een Ajax speler verwacht.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 15 april 2017 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 april 2017 - 21:06 schreef Eide het volgende:
Zeker Viergever op linkback word ik erg vrolijk van.
Verdedigd beter dan Sinkgraven en het aanvallende gedeelte waarvoor Sinkgraven daar staat vult hij ook beter in. Gewoon om Younes heen en een voorzet op de 5 meter lijn geven waar Dolberg komt. Zo makkelijk kan het zijn..
Eide
 Eide - zaterdag 15 april 2017 - 22:45   quote  deeplink  
Eide
 Eide - zondag 16 april 2017 - 00:31   quote  deeplink  
Prettig om zo terug te zien.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Schalke 04 (Donderdag 13 april 2017, 21:05); 2 - 0

0.0103859