BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Olympique Lyon - Ajax (donderdag 11 mei 2017, 21:05); 3 - 1 (4 - 5)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - vrijdag 12 mei 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 13:42 schreef Jaccio het volgende:
Overigens Tete weer in het UEFA elftal van de week. Ziet Bosz het dan echt niet?
Bosz en De Boer hebben een ding heel sterk gemeen en dat is dat ze zich allebei te goed voelen om fouten toe te geven en spelers die minder presteren maar gewoon te laten staan.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 12 mei 2017 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 13:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bosz en De Boer hebben een ding heel sterk gemeen en dat is dat ze zich allebei te goed voelen om fouten toe te geven en spelers die minder presteren maar gewoon te laten staan.
Het is echt ongelooflijk. En dan Overmars die gister op tv zegt dat ze Veltman graag willen behouden, maar Tete mag vertrekken als hij wilt. Ik walg er gewoon van

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 mei 2017 door Jaccio --
Scout2
 Scout2 - vrijdag 12 mei 2017 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 13:55 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Het is echt ongelooflijk. En dan Overmars die gister op tv zegt dat ze Veltman graag willen behouden, maar Tete mag vertrekken als hij wilt.
Op kwalitatief gebied waanzin !
Maar er zal wel meer aan de hand zijn is mijn vermoeden
We zullen het wel horen over een tijdje...al hoop ik van niet
Scout2
 Scout2 - vrijdag 12 mei 2017 - 14:01   quote  deeplink  
Tete sanchez de ligt viergever/riedewald beste verdediging van de subtop in europa in potentie meschien nog wel meer.

Koste wat het kost behouden lijkt mij

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 mei 2017 door Scout2 --
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 12 mei 2017 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 13:58 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Op kwalitatief gebied waanzin !
Maar er zal wel meer aan de hand zijn is mijn vermoeden
We zullen het wel horen over een tijdje...al hoop ik van niet
Ik vind het ronduit belachelijk.

Ook met Veltman is men bij Ajax in gesprek. 'Het is een jongen van de club, hij heeft het Ajax-DNA. Dat soort spelers hebben we gewoon nodig. We willen er heel graag mee verder', vervolgt Overmars, die denkt dat Kenny Tete zal vertrekken. 'Als hij heel graag wil blijven, is het een mogelijkheid dat hij verlengt. Maar ik heb het idee dat hij liever ergens anders heen wil. Dat kun je ook wel begrijpen, hij wil liever niet op de bank zitten. We kunnen er maar elf opstellen.'
Scout2
 Scout2 - vrijdag 12 mei 2017 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 14:01 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ook met Veltman is men bij Ajax in gesprek. 'Het is een jongen van de club, hij heeft het Ajax-DNA. Dat soort spelers hebben we gewoon nodig. We willen er heel graag mee verder', vervolgt Overmars, die denkt dat Kenny Tete zal vertrekken. 'Als hij heel graag wil blijven, is het een mogelijkheid dat hij verlengt. Maar ik heb het idee dat hij liever ergens anders heen wil. Dat kun je ook wel begrijpen, hij wil liever niet op de bank zitten. We kunnen er maar elf opstellen.'
Kan er ook niet bij .. mogen wel iets meer moeite doen om tete te behouden, goeie backs zijn er ook niet voor het oprapen en die paar zijn ontzettend duur
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 12 mei 2017 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 14:09 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Kan er ook niet bij .. mogen wel iets meer moeite doen om tete te behouden, goeie backs zijn er ook niet voor het oprapen en die paar zijn ontzettend duur
Inderdaad. Komt ook nog bij kijken dat als ze een vervanger halen ze met die onzin aan komen zetten dat hij eerst moet gaan spelen bij jong Ajax omdat hij nog aan het Ajax spel moet wennen.
AkaS
 AkaS - vrijdag 12 mei 2017 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 10:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ook Schone speelde een voldoende eerste helft waarbij hij in de opbouw het gewoon goed deed. Verdedigend heeft Schone het dan lastig maar hoeveel heeft OL die eerste helft nu aanvallend gebracht? En Bosz heeft daarna tijdig ingegrepen. Dan van een blunder spreken is, in mijn optiek, ongefundeerd.

[..]

Dit is niets anders als lachwekkend. Hier ga ik ook geen argumenten aan vuil maken.
vind jouw reactie ook best lachwekkend
AkaS
 AkaS - vrijdag 12 mei 2017 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Overigens Tete weer in het UEFA elftal van de week. Ziet Bosz het dan echt niet?
zou je eens aan Eide kunnen voorleggen :-)
AkaS
 AkaS - vrijdag 12 mei 2017 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 14:01 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Overmars is zo vol van zichzelf dat hij niet eens doorheeft hoe belachelijk dit klinkt! Sorry en met alle respect maar als je de opgedrongen aankoop van Ziyech en de luckystrike die we met Sanchez hebben buiten beschouwing laten heeft dhr. Overmars de afgelopen jaren niet echt uitgeblonken in zijn werk. Maar het is nu hosanna dus kan hij zich dergelijke domheid veroorloven.

Veltman mag blij zijn als er ooit een buitenlandse subtopper in hem interesse toont. En Tete wordt/is absolute top! 100%

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 mei 2017 door AkaS --
remco k
 remco k - vrijdag 12 mei 2017 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 10:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ook Schone speelde een voldoende eerste helft waarbij hij in de opbouw het gewoon goed deed. Verdedigend heeft Schone het dan lastig maar hoeveel heeft OL die eerste helft nu aanvallend gebracht? En Bosz heeft daarna tijdig ingegrepen. Dan van een blunder spreken is, in mijn optiek, ongefundeerd.

Een blunder is het ook zeker niet. Maar sxhone speelde echt niet goed de eerste helft en ik vind dat Bosz sterker wordt met Vd Beek op 6. Opbouwend is hij zeker njet de mindere maar met name positioneel en defensief is ie gewoon een paar punten beter. Schone was gister constant zijn man zoek in de eerste helft. Het centrum stond veel te vaak 1 tegen 1.

En dat gebeurt veel vaker met Schone.

Het was gister goed genoeg om door te gaan. Maar dat wil net zeggen dat het niet beter kan of moet.
remco k
 remco k - vrijdag 12 mei 2017 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 11:31 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

De CL winnen met Inter en Porto... van Chelsea een echte topclub gemaakt met zijn kampioenschappen. Heeft niks met laf te maken. Ik ben geen fan van zijn persoonlijkheid, maar zijn staat van dienst valt niks aan te ontkennen.
Dat het geen goed trainer is zegt men ook niet toch. Het type spel dat inspeelt is gewoon niet vermakelijk en totaal niet leuk om te kijken. Maar dat het winnend is en hem en zijn clubs veel gebracht heeft staat buiten kijf.
remco k
 remco k - vrijdag 12 mei 2017 - 15:48   quote  deeplink  
quote:

[..]

Het is echt ongelooflijk. En dan Overmars die gister op tv zegt dat ze Veltman graag willen behouden, maar Tete mag vertrekken als hij wilt. Ik walg er gewoon van
Alles te maken met Raiola.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 12 mei 2017 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 15:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zou de enige zinnige verklaring zijn
Eide
 Eide - vrijdag 12 mei 2017 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 15:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

zou je eens aan Eide kunnen voorleggen :-)
Vooral doen. Wel even mijn reacties goed lezen voor je jezelf voor lul zet en mij dingen in de mond legt die ik niet gezegd heb. Maar blijf vooral roepen dat een trainer van een Nederlandse club die in deze tijd een Europese finale haalt er weinig van snapt. Dan hebben we tenminste nog iets om over te lachen.

Of misschien is het eerder om van te huilen. Wat een kutpubliek hebben we toch ook. Alleen in Amsterdam probeert iemand de trainer die de eerste Europese finale in 22 jaar haalt af te zagen. Wat zijn we toch een stel zelfingenomen stumpers ook.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 mei 2017 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 12 mei 2017 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 15:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Een blunder is het ook zeker niet. Maar sxhone speelde echt niet goed de eerste helft en ik vind dat Bosz sterker wordt met Vd Beek op 6. Opbouwend is hij zeker njet de mindere maar met name positioneel en defensief is ie gewoon een paar punten beter. Schone was gister constant zijn man zoek in de eerste helft. Het centrum stond veel te vaak 1 tegen 1.

En dat gebeurt veel vaker met Schone.

Het was gister goed genoeg om door te gaan. Maar dat wil net zeggen dat het niet beter kan of moet.
Ik heb ook een mening over Tete en Van de Beek. Dat neemt niet weg dat Schone de eerste helft een voldoende haalde. Daarnaast is het opstellen van zo'n vent een blunder noemen ruim overdreven.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 13:10 schreef Eide het volgende:

[..]

[..]

Bron

Kennelijk heeft de schrijvende pers dezelfde wedstrijd gezien als ik. Dus welke bril heb jij eigenlijk opgehad? Misschien nog eens kritisch terugkijken?
Wie zegt dat de schrijver van het parool er kijk op heeft?
Beide Analisten vonden in de rust ook dat Schöne rijp was voor een wissel. Ex voetballers/trainers hecht ik meer waarde aan..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 16:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb ook een mening over Tete en Van de Beek. Dat neemt niet weg dat Schone de eerste helft een voldoende haalde. Daarnaast is het opstellen van zo'n vent een blunder noemen ruim overdreven.
Echt geen voldoende. Liep te zwemmen was zijn man kwijt, zijn opbouw was onzorgvuldig, speelde de bal paar keer zonder kijken weg, liep te dicht op de verdediging (zonder man in zijn buurt).
Hij was aan het zwemmen. En vriendje Veltman had er gewoon weer afgekund na een domme overtreding omdat hij te kort kwam. In zulke wedstrijden komen deze jongens gewoon te kort.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 16:24 schreef Eide het volgende:

[..]

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/740171/spelersrapport-onana-en-sanchez-grote-ajax-helden-veltman-en-traor-falen.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 17:02   quote  deeplink  
https://www.trouw.nl/home/ajax-overleeft-ook-thriller-in-lyon-en-plaatst-zich-voor-finale-europa-league~a57882f3/

Younes en Schöne vielen wederom op met hun te lage handelingsnelheid in Europa..

Bron: Trouw.
Eide
 Eide - vrijdag 12 mei 2017 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 16:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wie zegt dat de schrijver van het parool er kijk op heeft?
Beide Analisten vonden in de rust ook dat Schöne rijp was voor een wissel. Ex voetballers/trainers hecht ik meer waarde aan..
Daar heb ik zelf ook niets op tegen. Neemt niet weg dat Schone wel een voldoende haalde die eerste helft. Ik was toch al van mening dat Tete en Van de Beek moesten spelen. Ook die mening is slechts de mijne, die van Bosz telt en de resultaten spreken voor zich.

Beide analisten zeiden tijdens de rust ook dat Ajax een goede eerste helft had gespeeld. Fijn dat je die mening dus kennelijk wel deelt. Ik ben wel benieuwd welke bril je het over had en wat ik volgens jou nu verkeerd heb gezien.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 17:07   quote  deeplink  
Sorry Eide maar bijna iedereen hier heeft het kunnen zien dat Schöne wederom niet best was. Hij wordt niet voor niets snel na rust gewisseld. Veltman loopt onder druk ook nog te vaak tegen domme kaarten aan en Younes heeft 0,0 overzicht. Leuke dribbel maar in zulke vechtwedstrijden voegen ze alle drie niet genoeg toe.

Traore was zeldzaam slecht, nonchalant en egoïstisch bezig.

Viergever wil ik zijn rode kaart nog vergeven omdat hij een nuttige overtreding maakte (zijn eigen inschatting).

Het is een knappe prestatie dat we de finale gehaald hebben maar gisteren klopte er weinig van..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 17:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Daar heb ik zelf ook niets op tegen. Neemt niet weg dat Schone wel een voldoende haalde die eerste helft. Ik was toch al van mening dat Tete en Van de Beek moesten spelen. Ook die mening is slechts de mijne, die van Bosz telt en de resultaten spreken voor zich.

Beide analisten zeiden tijdens de rust ook dat Ajax een goede eerste helft had gespeeld. Fijn dat je die mening dus kennelijk wel deelt. Ik ben wel benieuwd welke bril je het over had en wat ik volgens jou nu verkeerd heb gezien.
Dat Schöne voldoende haalde
Eide
 Eide - vrijdag 12 mei 2017 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 17:02 schreef Hummel10 het volgende:
https://www.trouw.nl/home/ajax-overleeft-ook-thriller-in-lyon-en-plaatst-zich-voor-finale-europa-league~a57882f3/

Younes en Schöne vielen wederom op met hun te lage handelingsnelheid in Europa..

Bron: Trouw.
Ik vond Younes anders uitstekend de eerste helft. Al het gevaar kwam van Younes. De tweede helft bleef daar weinig van over, hoewel ik Traore dan nog altijd zwakker vond dan Younes. Schone werd de 2e helft inderdaad overlopen en dus gewisseld.

Ik zie nog altijd niet waar de met azijn overlopen flauwekul vandaan komt waar sommigen hier mee smijten.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 17:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat Ajax een eerste goede helft speelde klopt ook wel maar niet iedere Ajacied..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 17:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vond Younes anders uitstekend de eerste helft. Al het gevaar kwam van Younes. De tweede helft bleef daar weinig van over, hoewel ik Traore dan nog altijd zwakker vond dan Younes. Schone werd de 2e helft inderdaad overlopen en dus gewisseld.

Ik zie nog altijd niet waar de met azijn overlopen flauwekul vandaan komt waar sommigen hier mee smijten.
Jij bent denk ik nog dronken van euforie (of iets anders) het was gewoon billenknijpen en met geluk door niets meer niets minder.. Je hebt 3-1 verloren hoor?
Eide
 Eide - vrijdag 12 mei 2017 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 17:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat Schöne voldoende haalde
Je pakt anders de hele reactie en scheert die meteen over dezelfde kam. Wat is het nu? Gaat het nu dus alleen over Schone omdat ik vond dat alle Ajacieden die eerste helft een voldoende haalden? Is dat ene dingetje nu echt waar je zo zwaar overdreven op reageert. Kom op zeg....
Eide
 Eide - vrijdag 12 mei 2017 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 17:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Jij bent denk ik nog dronken van euforie (of iets anders) het was gewoon billenknijpen en met geluk door niets meer niets minder.. Je hebt 3-1 verloren hoor?
Die 2e helft ja. De eerste helft was prima. Ben je nu bewust selectief blind of zie je echt niet hoe ik een scheiding maak tussen de 1e en 2e helft? Durf de details te zien ouwe, daar is echt niets mis mee. Daar word jij ook niets minder van.

Geluk heeft er trouwens niets mee te maken. OL mag van geluk spreken dat het niet 4 a 5 goals meer tegen heeft gekregen. Het is toch dat Ajax de kansen niet afmaakt. Of vergeet je misschien hoe enorm veel kansen we over 2 wedstrijden hebben gehad.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 mei 2017 door Eide --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 12 mei 2017 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 11:31 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

De CL winnen met Inter en Porto... van Chelsea een echte topclub gemaakt met zijn kampioenschappen. Heeft niks met laf te maken. Ik ben geen fan van zijn persoonlijkheid, maar zijn staat van dienst valt niks aan te ontkennen.
Het is laf en slaapverwekkend voetbal dat hij zijn ploegen laat spelen. Hij heeft daar wel succes mee gehad, maar vergeet niet dat hij de afgelopen 5 jaar waarbij er veel veranderd is in het voetbal zijn speelwijze wordt afgestraft.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 12 mei 2017 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 13:10 schreef Eide het volgende:

[..]

[..]

Bron

Kennelijk heeft de schrijvende pers dezelfde wedstrijd gezien als ik. Dus welke bril heb jij eigenlijk opgehad? Misschien nog eens kritisch terugkijken?
Ik heb jou versie van de wedstrijd ook gezien.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 12 mei 2017 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Iedereen ziet het behalve Bosz
Eide
 Eide - vrijdag 12 mei 2017 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 17:15 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Het is laf en slaapverwekkend voetbal dat hij zijn ploegen laat spelen. Hij heeft daar wel succes mee gehad, maar vergeet niet dat hij de afgelopen 5 jaar waarbij er veel veranderd is in het voetbal zijn speelwijze wordt afgestraft.
Eens. Muv Porto heeft hij al z'n ploegen als een geslagen hond achtergelaten. Ploegen waar alle spelvreugde uit verdwenen was. Leuke trainer voor resultaat op de korte termijn maar niet een vent die je lang binnen je organisatie wil.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 12 mei 2017 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 15:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Yup en daar baal ik wel van. Hij moet gewoon blijven
AkaS
 AkaS - vrijdag 12 mei 2017 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 16:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Vooral doen. Wel even mijn reacties goed lezen voor je jezelf voor lul zet en mij dingen in de mond legt die ik niet gezegd heb. Maar blijf vooral roepen dat een trainer van een Nederlandse club die in deze tijd een Europese finale haalt er weinig van snapt. Dan hebben we tenminste nog iets om over te lachen.

Of misschien is het eerder om van te huilen. Wat een kutpubliek hebben we toch ook. Alleen in Amsterdam probeert iemand de trainer die de eerste Europese finale in 22 jaar haalt af te zagen. Wat zijn we toch een stel zelfingenomen stumpers ook.
Het gaat erom dat Bosz blijft kiezen voor Veltman terwijl iedereen die een beetje verstand heeft van voetbal ziet dat hij een zwakke schakel in het geheel is. (oud) trainers en spelers en pers en supporters niemand die het snapt. En blijkbaar wil Bosz de suprieuriteit van Tete t.o.v. Veltman niet zien.

Als deze keuze een politieke keuze blijkt te zijn vind ik het helemaal schandalig en moeten betrokkenen zich flink schamen!!!

Dus dat Eide!

Het behalen van de finale is fantastisch maar als het aan Bosz lag had Ziyech niet bij ons gevoetbald en met wat logischere keuzes hadden we niet van psv verloren en hadden we 2 punten op feyenoord voorgestaan!!!

Maar dat is nu allemaal vergeten en vergeven...

Het valt nu allemaal net aan goed, maar volgend jaar is Bosz er weer en als dan Sanchez bijv. weg is en Tete en Riedewald en wellicht Ziyech.... komt Bosz toch weer met Veltman op de proppen ;-)
AkaS
 AkaS - vrijdag 12 mei 2017 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 17:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Younes goede 1e helft....thuis tegen Schalke ja, daarna niet meer hoor en zeker niet gisteren tegen Lyon. Hij was een doodlopende straat, telkens weer !!!
remco k
 remco k - vrijdag 12 mei 2017 - 18:14   quote  deeplink  
Hoe je het ook went of keert. De winnende trainer heeft altijd gelijk. Voor het eerst in meer dan 20 jaar een finale spelen met Ajax. Dan verdien je gewoon een hoop krediet.

Ik ben het ook met bepaalde dingen van Bosz niet eens en denk inderdaad dat het nog stabieler en beter kan dan nu. Maar gied. Wie zijn wij om een trainer te veroordelen die de El behaalt met zijn ploeg.

Wij zijninderdaad typische Nederlanders. Volk wat loever zeikt over dat wat niet goed is en liever met de ellende van anderen bezig zijn dan dat te eren wat gewoon goed is.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 12 mei 2017 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 18:14 schreef remco k het volgende:
Hoe je het ook went of keert. De winnende trainer heeft altijd gelijk. Voor het eerst in meer dan 20 jaar een finale spelen met Ajax. Dan verdien je gewoon een hoop krediet.

Ik ben het ook met bepaalde dingen van Bosz niet eens en denk inderdaad dat het nog stabieler en beter kan dan nu. Maar gied. Wie zijn wij om een trainer te veroordelen die de El behaalt met zijn ploeg.

Wij zijninderdaad typische Nederlanders. Volk wat loever zeikt over dat wat niet goed is en liever met de ellende van anderen bezig zijn dan dat te eren wat gewoon goed is.
En daarmee moeten we de discussie maar meteen afsluiten vind ik.
Goed gezegd
Loetje
 Loetje - vrijdag 12 mei 2017 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 17:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat het überhaupt 10 minuten billen knijpen was, lag helemaal aan Ajax zelf. Na vorige week en de eerste helft hier moet het in totaal 10-3 voor Ajax staan. Lyon speelde zelfs na rust niet goed. Alleen op die minuten na was het lastig. Verder heeft Ajax nooit gewankelt
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 12 mei 2017 - 19:36   quote  deeplink  
quote:

[..]

Tete die door de UEFA in het team van de week wordt gezet. Maar Bosz en Overmars behouden liever Veltman. Ik hoop zo dat Arsenal Overmars wil hebben, en dat Ajax een andere TD krijgt die wel instaat is om Tete beter te kunnen inschatten.

Let op; het is 24 Mei en dan komt de opstelling voor de finale en dan lees je (je voelt hem aankomen) dat Schöne en Veltman in de basis staan. En dat zoals verwacht Tete en van de Beek op de bank. Dat ben je al geïrriteerd voordat de wedstrijd is begonnen. En daarmee creëert Bosz extra stress voor ons allemaal.

Traore was ook gisteren totaal afwezig, en op die momenten heb je heel weinig aan hem. Dat blijft ook een moeilijk in te schatten speler.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 12 mei 2017 - 19:42   quote  deeplink  
Win je de finale, heb je direct toegang tot de Cl en speel je ook de supercup. En op basis hiervan hark je 22 miljoen extra binnen. Dan hoop je dat Ajax haar beleid eens iets anders durft in te vullen. En bepaalde spelers desnoods een hoger salaris geeft om juist de groei die het je extra geeft optimaal te benutten. Zodat je met de spelersgroep ook in de CL verder komt en jet fluitend landskampioen wordt.

Maar..... de werkelijkheid zal laten zien dat Ajax opnieuw voor het geld kiest en vanuit 'kruideniers' mentaliteit dragende spelers voor veel geld zal verkopen. En dan voor een paar miljoen jonge talenten te gaan kopen.

Overmars en zijn klaverjas club vrienden kunnen niet verder denken. Die focussen alleen maar op korte termijn rendement. Het is juist noodzaak om verder te kunnen en durven kijken.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 12 mei 2017 - 19:52   quote  deeplink  
Waar ik het met Remco mee eens ben is het feit dat de winnende trainer nu eenmaal altijd gelijk heeft. En dat we toch ook hem dankbaar mogen zijn dat we staan waar we staan.

En daar kunnen wij als supporter niet omheen. Ook al begrijpen wij als 'supporter' hem in bepaalde beslissingen totaal niet.

Toch denk ik dat dit niet ineens iets is wat we nu vaker de komende jaren dit soort resultaten kunnen verwachten. Moet je nagaan mochten we de finale winnen dan speelt Ajax om de supercup. Das waanzin dat het bijna onwerkelijk is.

Misschien dan gewoon maar genieten en niet zo zeiken. Voor zondag verwacht ik niks en moeten we niks. Dan kun je alleen maar winnen......
Loetje
 Loetje - vrijdag 12 mei 2017 - 20:40   quote  deeplink  
We krijgen Damir Skomina als scheidsrechter in de finale. Daar ben ik echt blij mee
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 12 mei 2017 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 20:40 schreef Loetje het volgende:
We krijgen Damir Skomina als scheidsrechter in de finale. Daar ben ik echt blij mee
'some good memories :)'
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 12 mei 2017 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 19:52 schreef Bobby1972 het volgende:
Waar ik het met Remco mee eens ben is het feit dat de winnende trainer nu eenmaal altijd gelijk heeft. En dat we toch ook hem dankbaar mogen zijn dat we staan waar we staan.

En daar kunnen wij als supporter niet omheen. Ook al begrijpen wij als 'supporter' hem in bepaalde beslissingen totaal niet.

Toch denk ik dat dit niet ineens iets is wat we nu vaker de komende jaren dit soort resultaten kunnen verwachten. Moet je nagaan mochten we de finale winnen dan speelt Ajax om de supercup. Das waanzin dat het bijna onwerkelijk is.

Misschien dan gewoon maar genieten en niet zo zeiken. Voor zondag verwacht ik niks en moeten we niks. Dan kun je alleen maar winnen......
Sluit ik me volledig bij aan
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 19:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat het überhaupt 10 minuten billen knijpen was, lag helemaal aan Ajax zelf. Na vorige week en de eerste helft hier moet het in totaal 10-3 voor Ajax staan. Lyon speelde zelfs na rust niet goed. Alleen op die minuten na was het lastig. Verder heeft Ajax nooit gewankelt
Toch had het geen tien minuten langer moeten duren. Het was gewoon geen beste pot erg slordig in afronding het had inderdaad net zo goed 3-5 kunnen zijn.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 17:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Je pakt anders de hele reactie en scheert die meteen over dezelfde kam. Wat is het nu? Gaat het nu dus alleen over Schone omdat ik vond dat alle Ajacieden die eerste helft een voldoende haalden? Is dat ene dingetje nu echt waar je zo zwaar overdreven op reageert. Kom op zeg....
Je houd een heel betoog en gaf iedereen een voldoende?
Ik reageer op jou reactie dat ik het helemaal niet zo goed vond.
Dan mag ik toch mijn mening wel geven dat ik het helemaal niet zo goed vond? Schöne was aan het zwemmen iedereen heeft dat gezien en zo waren er nog een paar. Tweede helft was het nog minder en slordiger en maakt Ajax het zichzelf nog lastiger. Gewoon een constatering en mijn beleving stond dus haaks op de jouwe niets meer niets minder.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 mei 2017 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 17:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Die 2e helft ja. De eerste helft was prima. Ben je nu bewust selectief blind of zie je echt niet hoe ik een scheiding maak tussen de 1e en 2e helft? Durf de details te zien ouwe, daar is echt niets mis mee. Daar word jij ook niets minder van.

Geluk heeft er trouwens niets mee te maken. OL mag van geluk spreken dat het niet 4 a 5 goals meer tegen heeft gekregen. Het is toch dat Ajax de kansen niet afmaakt. Of vergeet je misschien hoe enorm veel kansen we over 2 wedstrijden hebben gehad.
Ik heb het over gisteren en niet over de thuiswedstrijd.. En volgens mij zag ik juist wel de details Schöne die vaak te laat was, Traore die vaker in de weg liep dan iets goed deed, Younes die elk fysiek duel verloor enz enz..

En ja ik zag dat je een scheiding aangaf. Gelukkig zijn we door en boeit het verder niet. Ik vond de wedstrijd minder positief dan jou prima einde discussie..
Loetje
 Loetje - vrijdag 12 mei 2017 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 21:31 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Toch had het geen tien minuten langer moeten duren. Het was gewoon geen beste pot erg slordig in afronding het had inderdaad net zo goed 3-5 kunnen zijn.
Kwam door de rode kaart. Niet door Lyon. 3-5???? Kansenverhouding eerste helft 2,5 om 8 en na rust 3 om 4. En dan zwijg ik nog over de kansen die Ajax niet crieert omdat de eindfase niet deugde. Dit had wederom een monsterscore moeten zijn
remco k
 remco k - vrijdag 12 mei 2017 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 19:36 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Tete die door de UEFA in het team van de week wordt gezet. Maar Bosz en Overmars behouden liever Veltman. Ik hoop zo dat Arsenal Overmars wil hebben, en dat Ajax een andere TD krijgt die wel instaat is om Tete beter te kunnen inschatten.

Let op; het is 24 Mei en dan komt de opstelling voor de finale en dan lees je (je voelt hem aankomen) dat Schöne en Veltman in de basis staan. En dat zoals verwacht Tete en van de Beek op de bank. Dat ben je al geïrriteerd voordat de wedstrijd is begonnen. En daarmee creëert Bosz extra stress voor ons allemaal.

Traore was ook gisteren totaal afwezig, en op die momenten heb je heel weinig aan hem. Dat blijft ook een moeilijk in te schatten speler.
Ajax wil van Raiola af. Hebben ze ook al eens aangegeven. Dat zal de reden zijn. Overmars is trouwens ook de man die de selectie bij elkaar heeft gebracht die de El finale haalt hè.
remco k
 remco k - vrijdag 12 mei 2017 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 21:31 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En het had ook net zo makkelijk 8-3 voor Ajax kunnen worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Olympique Lyon - Ajax (donderdag 11 mei 2017, 21:05); 3 - 1 (4 - 5)

0.0233049