BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling seizoen 2017/2018 (met eigen contractspelers en evt. aankopen)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 04 juli 2017 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 16:37 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wanneer Ajax opnieuw de CL poulefase niet haalt, dan kun je niet zeggen; das nou jammer en van dat kan gebeuren.

De uiteindelijke wil mis ik bij de mensen die Ajax leiden.
Twee zaken die helemaal niets met elkaar te maken hebben..
JOOD
 JOOD - dinsdag 04 juli 2017 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 juli 2017 - 10:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is gewoon een hard feit..
Net zoals Jol toendertijd de spelers zelf ging halen? Suk, Atouba, Tainio, Mido bijvoorbeeld?

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de scouting en waarschijnlijk Overmars een lijstje hebben met spitsen, linksbacks, rechtsbacks en dergelijke. De coach zal dan zeker zijn voorkeur uit spreken, maar dan krijg je een gezonde discussie binnen het TH. Daarna wordt de keuze gemaakt. Maar geen een speler zal hoop ik nog zonder gescout te worden binnengehaald worden.
remco k
 remco k - dinsdag 04 juli 2017 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 juli 2017 - 11:58 schreef JOOD het volgende:

[..]

Net zoals Jol toendertijd de spelers zelf ging halen? Suk, Atouba, Tainio, Mido bijvoorbeeld?

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat de scouting en waarschijnlijk Overmars een lijstje hebben met spitsen, linksbacks, rechtsbacks en dergelijke. De coach zal dan zeker zijn voorkeur uit spreken, maar dan krijg je een gezonde discussie binnen het TH. Daarna wordt de keuze gemaakt. Maar geen een speler zal hoop ik nog zonder gescout te worden binnengehaald worden.
Lees even voor het gemak wat er gepost wordt hierover, niemand heeft het over een volmacht.
JOOD
 JOOD - dinsdag 04 juli 2017 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 juli 2017 - 12:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Lees even voor het gemak wat er gepost wordt hierover, niemand heeft het over een volmacht.
Ok, zitten we op dezelfde lijn.
AkaS
 AkaS - dinsdag 04 juli 2017 - 20:23   quote  deeplink  
voordat ik negatief overkom door te stellen dat het bestuur, het TH of welke andere verantwoordelijke niet functioneert maar even brainen met en op het forum ...

Om het hosanna gevoel van vorig seizoen uit te bouwen naar prijzen...
waar en met wie zou Ajax zich volgens jullie moeten versterken?

Voorlopig zie ik een 2e keeper gekomen zijn, een 2e spits ( ook al is het KLH..)

Nu dan een 19 jarige rb van AZ...

En tot mijn afgrijzen een contractverlenging van Veltman!!!!!

Maar ik zie geen teken van doorselecteren om sterker te worden...

En oja...we hebben de trainer van jong Ajax weten te strikken

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 juli 2017 door AkaS --
p111
 p111 - dinsdag 04 juli 2017 - 20:57   quote  deeplink  
Mooi veltman niet weg zo dat je verzekerd bent van een rechtsback.
remco k
 remco k - woensdag 05 juli 2017 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 juli 2017 - 20:23 schreef AkaS het volgende:
voordat ik negatief overkom door te stellen dat het bestuur, het TH of welke andere verantwoordelijke niet functioneert maar even brainen met en op het forum ...

Om het hosanna gevoel van vorig seizoen uit te bouwen naar prijzen...
waar en met wie zou Ajax zich volgens jullie moeten versterken?

Voorlopig zie ik een 2e keeper gekomen zijn, een 2e spits ( ook al is het KLH..)

Nu dan een 19 jarige rb van AZ...

En tot mijn afgrijzen een contractverlenging van Veltman!!!!!

Maar ik zie geen teken van doorselecteren om sterker te worden...

En oja...we hebben de trainer van jong Ajax weten te strikken
Wij hebben met dit elftal laten zien bizar goed te kunnen voetballen, en niet alleen met de basis, ook de breedte van de selectie is gewoon heel erg goed.

Afgelopen seizoen waren er in de breedte een aantal jongens die eigenlijk gewoon basisspeler zouden moeten zijn, zie jongens als een Riedewald, vd Beek, Tete..

Het vertrek van Klaassen kan dus prima opgevangen worden vd Beek Frenkie de Jong en Nouri.

Huntelaar is erbij gekomen als een targetman en mentor van Dolberg, daar ga je er dus zeker op vooruit, in de breedte dan.

Veltman wordt door veel mensen gezien als niet zon goede back, maar statistisch gezien is er in de eredivisie niemand beter dan hij, alleen aanvallend zou het beter moeten. Het verhaal met Tete speelde afgelopen jaar ook al, dus als die vertrekt wordt je er alleen in de breedte zwakker op, niet in je basis elftal.

Een tweede keeper is gewoon nodig, en met de man die ze gehaald hebben, hebben ze gewoon een prima aankoop gedaan. Daar wordt je denk ik heel iets sterker.

Youness heeft deze zomer een fantastische ervaring op gedaan, een hele zomer getraind en gespeeld met het sterkste nationale elftal van de wereld, dat kan niet anders zijn dan dat ie daar veel geleerd heeft.

Jongens als NEres en Zyech gaan hun tweede seizoen in, waarbij veel mensen riepen dat Zyech zijn beste wedstrijden speelde zonder Klaassen. Vaak zijn dat soort jongens in hun tweede seizoen beter en komen ze echt tot wasdom.

Kortom denk ik dat Ajax niet zozeer sterker of minder sterk is geworden of gaat worden..

Wat ik wel lastig vind is inschatten hoe goed deze selectie echt is. Want ja we hebben de finale gehaald van de EL, maar dat hebben we gedaan met maar 1 winstpartij op vreemde bodem, we zijn ook een aantal keer gewoon door het oog van de naald gekropen.
Pas na Kopenhagen thuis zijn we goed gaan spelen, maar waren we toen echt kwalitatief goed, of zaten we in een soort van flow door die overwinning en de overwinning kort daarna op Feyenoord?? Geen idee, die periode was te kort om te spreken van een goed of slecht elftal.

Wat voor seizoen gaan jongens als Kluivert, Cerny Dolberg Sanchez en de Ligt draaien???
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 juli 2017 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 09:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Wij hebben met dit elftal laten zien bizar goed te kunnen voetballen, en niet alleen met de basis, ook de breedte van de selectie is gewoon heel erg goed.

Afgelopen seizoen waren er in de breedte een aantal jongens die eigenlijk gewoon basisspeler zouden moeten zijn, zie jongens als een Riedewald, vd Beek, Tete..

Het vertrek van Klaassen kan dus prima opgevangen worden vd Beek Frenkie de Jong en Nouri.

Huntelaar is erbij gekomen als een targetman en mentor van Dolberg, daar ga je er dus zeker op vooruit, in de breedte dan.

Veltman wordt door veel mensen gezien als niet zon goede back, maar statistisch gezien is er in de eredivisie niemand beter dan hij, alleen aanvallend zou het beter moeten. Het verhaal met Tete speelde afgelopen jaar ook al, dus als die vertrekt wordt je er alleen in de breedte zwakker op, niet in je basis elftal.

Een tweede keeper is gewoon nodig, en met de man die ze gehaald hebben, hebben ze gewoon een prima aankoop gedaan. Daar wordt je denk ik heel iets sterker.

Youness heeft deze zomer een fantastische ervaring op gedaan, een hele zomer getraind en gespeeld met het sterkste nationale elftal van de wereld, dat kan niet anders zijn dan dat ie daar veel geleerd heeft.

Jongens als NEres en Zyech gaan hun tweede seizoen in, waarbij veel mensen riepen dat Zyech zijn beste wedstrijden speelde zonder Klaassen. Vaak zijn dat soort jongens in hun tweede seizoen beter en komen ze echt tot wasdom.

Kortom denk ik dat Ajax niet zozeer sterker of minder sterk is geworden of gaat worden..

Wat ik wel lastig vind is inschatten hoe goed deze selectie echt is. Want ja we hebben de finale gehaald van de EL, maar dat hebben we gedaan met maar 1 winstpartij op vreemde bodem, we zijn ook een aantal keer gewoon door het oog van de naald gekropen.
Pas na Kopenhagen thuis zijn we goed gaan spelen, maar waren we toen echt kwalitatief goed, of zaten we in een soort van flow door die overwinning en de overwinning kort daarna op Feyenoord?? Geen idee, die periode was te kort om te spreken van een goed of slecht elftal.

Wat voor seizoen gaan jongens als Kluivert, Cerny Dolberg Sanchez en de Ligt draaien???
Ik kan niet meer wachten.. Ben het eens met hetgeen je zegt hierboven
Eide
 Eide - woensdag 05 juli 2017 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 09:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik hoop toch wel dat Ajax sterker is geworden op basis van de ontwikkeling van jongens als De Ligt, Kluivert en Dolberg. Daar moet je het als Ajax van hebben als Klaassen en Traore wegvallen.

Ik ben heel benieuwd naar Donny van de Beek en Frenkie de Jong. Ik denk dat Donny Klaassen gaat opvangen hoewel juist Frenkie de Jong heel erg veel indruk op mij heeft gemaakt. Ook hoop ik dat Appie Nouri eindelijk die laatste stap gaat maken.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 juli 2017 - 15:07   quote  deeplink  
Keizer lijkt deze opstelling te kiezen:

----------Onana------
Veltman-Sanchez-Viergever-Sinkgraven
------------vd Beek----------
----Schöne--------Ziyech-------
Kluivert---Dolberg----Younes

Gezien de training (Onana en Younes vakantie)

Schöne en Sinkgraven hoeft van mij niet maar het is niet anders helaas.
Veltman zal het ook wel worden had liever Tete..
Eide
 Eide - woensdag 05 juli 2017 - 15:45   quote  deeplink  
Ik weet niet of deze link nu vrij te zien is, maar hier wordt nogmaals heel helder uitgelegd waarom Peter Bosz het juist wel in Veltman zag zitten. Met name het filmpje illustreert dat ook heel erg goed.

https://www.vi.nl/pro/analyse/hierom-krijgt-veltman-de-voorkeur-boven-tete-en-snapt-niemand-daar-wat-van/share/49daa4aee4

Vanzelfsprekend moet iedereen er zelf iets van vinden. Ik denk nog altijd dat er meer toekomst in Tete zit, maar Veltman is absoluut een hele goede verdediger.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 juli 2017 door Eide --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 juli 2017 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 14:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik hoop toch wel dat Ajax sterker is geworden op basis van de ontwikkeling van jongens als De Ligt, Kluivert en Dolberg. Daar moet je het als Ajax van hebben als Klaassen en Traore wegvallen.

Ik ben heel benieuwd naar Donny van de Beek en Frenkie de Jong. Ik denk dat Donny Klaassen gaat opvangen hoewel juist Frenkie de Jong heel erg veel indruk op mij heeft gemaakt. Ook hoop ik dat Appie Nouri eindelijk die laatste stap gaat maken.
IK verwacht ook veel van Frenkie, die gozer heeft heel veel indruk gemaakt op mij vorig seizoen en ik denk dat hij echt een vaste basis speler gaat worden dit jaar
AkaS
 AkaS - woensdag 05 juli 2017 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 15:45 schreef Eide het volgende:
Ik weet niet of deze link nu vrij te zien is, maar hier wordt nogmaals heel helder uitgelegd waarom Peter Bosz het juist wel in Veltman zag zitten. Met name het filmpje illustreert dat ook heel erg goed.

https://www.vi.nl/pro/analyse/hierom-krijgt-veltman-de-voorkeur-boven-tete-en-snapt-niemand-daar-wat-van/share/49daa4aee4

Vanzelfsprekend moet iedereen er zelf iets van vinden. Ik denk nog altijd dat er meer toekomst in Tete zit, maar Veltman is absoluut een hele goede verdediger.
Ik ben het met je eens Eide. Maar als rb is hij niet goed genoeg. Hij maakt regelmatig fouten die nadelige invloed hebben. Vooral in herhalingen kan je goed zien dat hij soms nieteens de intentie heeft om de bal te verdedigen maar alleen maar bezig is met de man en de onnodige overtreding.

Toen Veltman debuteerde vond ik hem een verademing. Zo agressief verdedigend op de bal. Maar gaandeweg gleed hij af en dat begon met het overdreven gedoe met zijn handen op zijn rug verdedigen. Heeft hij vast gezien bij een grote speler die wel wendbaar en explosief is op de eerste meters!!!

Voor mij is hij een mooie backup net als Viergever. Allebei hebben ze iets en allebei missen ze iets... voor het niveau wat Ajax nastreeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 juli 2017 door AkaS --
AkaS
 AkaS - woensdag 05 juli 2017 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 15:07 schreef Hummel10 het volgende:

----------Onana------

Onbegrijpelijk!!!!

Maar ook bij Ajax zijn de mensen niet menselijks vreemd.
Vriendjespolitiek. Volgens mij zit Veltman er tot zijn ellebogen in...(bij Overmars)
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 juli 2017 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 15:45 schreef Eide het volgende:

Mooi stukje analyse, het is duidelijk dat als je die 2 in een blender gooit, je de beste rechtsback ter wereld hebt :)
remco k
 remco k - woensdag 05 juli 2017 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 16:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk!!!!

Vriendjespolitiek. Volgens mij zit Veltman er tot zijn ellebogen in...(bij Overmars)
Veltman opstellen is meer dan terecht.
AkaS
 AkaS - woensdag 05 juli 2017 - 16:36   quote  deeplink  
ik heb het zojuist gelezen en geloof het of niet...ik barstte uit in lachen....

Voetbalintelligentie.... Veltman heeft uitgeblonken in dommigheid.
Doordekken.... Juist in de Europese wedstrijden waarin Veltman speelde deed hij dit niet. Tete wel!

Opbouwend en aanvallend... Tja het artikel gaf het al aan. Veltman heeft de naam maar Tete liet het zien.

En laat iedereen zich maar zand in de ogen strooien...

Het zit em allemaal in het karakter.

Tete is een kolerelijer en Veltman een glijer die beter bij Bosz en Overmars ligt.

Veltman zal nimmer een mooie transfer maken. Tottenham hahahaja die zijn echt niet gek!

Ik ben nu al sjachie want geloof me.... ook komend jaar is het weer helemaal niets in Amsterdam !!!!

Met Veltman en Sinkgraven als backs wordt het helemaal niets. Net als Viergever als LCV...

Ik wed er een goede fles wijn op met iemand die het oneens is met mij :-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 juli 2017 door AkaS --
p111
 p111 - woensdag 05 juli 2017 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 14:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Klopt op mij heeft Frenkie ook het meeste indruk gemaakt in jong Ajax.
p111
 p111 - woensdag 05 juli 2017 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 15:07 schreef Hummel10 het volgende:

----------Onana------

En de Ligt ??
p111
 p111 - woensdag 05 juli 2017 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 16:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk!!!!

Zo slecht is Veltman niet en Tete gaat gewoon pleite daarom
AkaS
 AkaS - woensdag 05 juli 2017 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 16:44 schreef p111 het volgende:

[..]

Zo slecht is Veltman niet en Tete gaat gewoon pleite daarom
Iedereen die het tot Ajax weet te schoppen is natuurlijk een goede voetballer.

Ik vind het ook niet leuk om zo te posten. Ik ben een grote fan en bezoek mijn hele leven al wedstrijden en heb er lange busreizen op zitten naar Europese bestemmingen.

Maar ik ben oprecht van mening dat Overmars niet geschikt is en ook dat de keuze van en voor spelers niet altijd gebaseerd is op wat zou moeten. En dat is kiezen voor de beste.

Het blijven kiezen voor spelers als Schöne, Veltman, Sinkgraven is voor mij onbegrijpelijk en door deze vriendjespolitiekkeuzes hebben wij het kampioenschap en de EL finale aan ons neus voorbij zien gaan.
AkaS
 AkaS - woensdag 05 juli 2017 - 16:57   quote  deeplink  
oja.. en ik weet ook wel dat Sinkgraven de finale niet speelde...het is niet letterlijk maar het gaat om de rode draad. Dus ook Younes en Traoré in sommige wedstrijden

Iedereen heeft kunnen zien dat bijv. Schöne niet meer kan en nu gaat die Keizer er toch weer mee verder zo lijkt het!!!
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 juli 2017 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 16:43 schreef p111 het volgende:

[..]

En de Ligt ??
Hij traint met Viergever naast Sanchez is nog niet definitief denk Ik?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 juli 2017 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 16:57 schreef AkaS het volgende:
oja.. en ik weet ook wel dat Sinkgraven de finale niet speelde...het is niet letterlijk maar het gaat om de rode draad. Dus ook Younes en Traoré in sommige wedstrijden

Iedereen heeft kunnen zien dat bijv. Schöne niet meer kan en nu gaat die Keizer er toch weer mee verder zo lijkt het!!!
Ben benieuwd hoop het niet
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 05 juli 2017 - 17:24   quote  deeplink  
Zolang het niet 31 Augustus geweest is, weet je helaas nog niet wat je uiteindelijk als selectie hebt. Ik begrijp niet dat de transfer window niet met een maand verkort wordt. Omdat je zo competitie vervalsing in de kaart werkt.

Ik hoop dat de rest nu bij elkaar blijft, maar in de voetbal kan dat zomaar ineens veranderen. Ik denk dat Ajax mocht ze de huidige ploeg behouden completer en ervarender het seizoen beginnen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 05 juli 2017 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 16:53 schreef AkaS het volgende:

[..]

Iedereen die het tot Ajax weet te schoppen is natuurlijk een goede voetballer.

Ik vind het ook niet leuk om zo te posten. Ik ben een grote fan en bezoek mijn hele leven al wedstrijden en heb er lange busreizen op zitten naar Europese bestemmingen.

Maar ik ben oprecht van mening dat Overmars niet geschikt is en ook dat de keuze van en voor spelers niet altijd gebaseerd is op wat zou moeten. En dat is kiezen voor de beste.

Het blijven kiezen voor spelers als Schöne, Veltman, Sinkgraven is voor mij onbegrijpelijk en door deze vriendjespolitiekkeuzes hebben wij het kampioenschap en de EL finale aan ons neus voorbij zien gaan.
Ik vind dat Overmars het juist heel goed doet. Het is niet meer zo dat de beste talenten zomaar naar Ajax gaan en spelers kopen is helemaal een kunst geworden. Zeker in het begin van de transfer carrousel is Ajax toch een beetje kansloos tegenover het zware geschut uit de andere competities en spelers wachten eerst op ander clubs.

Je ziet altijd in deze periode dat Ajax meteen weer nieuwe jeugdtalenten vastlegt of overneemt van andere clubs.

Voor het eerste zullen ze helaas altijd moeten wachten totdat een speler meer duidelijkheid heeft over waar hij allemaal naartoe kan gaan en vergeet niet dat nu hij meer vrijheid heeft om spelers aan te trekken dit ook gewoon doet.

Niet voor niets staan clubs als Arsenal te springen om zoiemand over te nemen.
remco k
 remco k - woensdag 05 juli 2017 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 16:36 schreef AkaS het volgende:
ik heb het zojuist gelezen en geloof het of niet...ik barstte uit in lachen....

Voetbalintelligentie.... Veltman heeft uitgeblonken in dommigheid.
Doordekken.... Juist in de Europese wedstrijden waarin Veltman speelde deed hij dit niet. Tete wel!

Opbouwend en aanvallend... Tja het artikel gaf het al aan. Veltman heeft de naam maar Tete liet het zien.

En laat iedereen zich maar zand in de ogen strooien...

Het zit em allemaal in het karakter.

Tete is een kolerelijer en Veltman een glijer die beter bij Bosz en Overmars ligt.

Veltman zal nimmer een mooie transfer maken. Tottenham hahahaja die zijn echt niet gek!

Ik ben nu al sjachie want geloof me.... ook komend jaar is het weer helemaal niets in Amsterdam !!!!

Met Veltman en Sinkgraven als backs wordt het helemaal niets. Net als Viergever als LCV...

Ik wed er een goede fles wijn op met iemand die het oneens is met mij :-)
Het filmpje bewijst keihard dat hij dat juist wel deed in de Europese duels. Heb je het stuk wel gelezen?
Brandje
 Brandje - woensdag 05 juli 2017 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 21:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Het filmpje bewijst keihard dat hij dat juist wel deed in de Europese duels. Heb je het stuk wel gelezen?
In weerwil tot de beeldvorming lukt dit Veltman bijzonder goed dit seizoen. Geen enkele linksbuiten maakte een doelpunt in de duels waarin Veltman op het veld stond als rechtsback. Het aantal assists van zijn directe tegenstanders bleef beperkt tot vijf. In een fractie van de minuten van Veltman kwamen opponenten van Tete tot een doelpunt en twee assists, naast zijn eigen goal tegen Excelsior.

Even een passage uit het stukje en bewijst ook meteen de onzin aan van het hele verhaal.
Feyenoord uit, staat hij op vijf meter van Elia die in alle rust een voorzet kan geven op Kuyt. 1-1
AZ uit, bij de 1-0 doet hij zon beetje alles verkeerd wat hij verkeerd kan doen.
Twente uit, counter gaat over onze rechterkant en Veltman was nergens te bekennen. 1-0 verlies
NEC uit, win je welliswaar dik maar bij de goal van Nec gaat het wederom over onze rechterkant en weer is Veltman totaal uit positie.
Utrecht thuis, Sanchez red je een oaar keer de eerste helft maar ook daar was Veltman steeds volledig uit positie.
Finale EL, Veltman staat achter de speler van Manu ipv er naast. Les een in verdedigen. 2-0

Neem daarbij zijn normale dosis domme fouten/balverlies plus zijn domme akties thv de middenlijn.Verder irriteer ik mij mateloos aan zijn houding in het veld. precies wat ik bij Gudelj ook had. Zich op een gemaakte manier willen laten gelden op totaal onnodige plek op het veld en vaak ook nog eens op de verkeerde manier.
Ik ben geen fan van en zal het nooit worden. Zit geen rek meer in die jongen en zou het voor iemand, die eigenlijk alleen maar mee speelt en nergens in uitblikt, te gek voor woorden als die ook nog aanvoerder wordt. Er is maar een aanvoerder en dat is Hakim!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 juli 2017 door Brandje --
remco k
 remco k - woensdag 05 juli 2017 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 21:59 schreef Brandje het volgende:

[..]

In weerwil tot de beeldvorming lukt dit Veltman bijzonder goed dit seizoen. Geen enkele linksbuiten maakte een doelpunt in de duels waarin Veltman op het veld stond als rechtsback. Het aantal assists van zijn directe tegenstanders bleef beperkt tot vijf. In een fractie van de minuten van Veltman kwamen opponenten van Tete tot een doelpunt en twee assists, naast zijn eigen goal tegen Excelsior.

Even een passage uit het stukje en bewijst ook meteen de onzin aan van het hele verhaal.
Feyenoord uit, staat hij op vijf meter van Elia die in alle rust een voorzet kan geven op Kuyt. 1-1
AZ uit, bij de 1-0 doet hij zon beetje alles verkeerd wat hij verkeerd kan doen.
Twente uit, counter gaat over onze rechterkant en Veltman was nergens te bekennen. 1-0 verlies
NEC uit, win je welliswaar dik maar bij de goal van Nec gaat het wederom over onze rechterkant en weer is Veltman totaal uit positie.
Utrecht thuis, Sanchez red je een oaar keer de eerste helft maar ook daar was Veltman steeds volledig uit positie.
Finale EL, Veltman staat achter de speler van Manu ipv er naast. Les een in verdedigen. 2-0

Neem daarbij zijn normale dosis domme fouten/balverlies plus zijn domme akties thv de middenlijn.Verder irriteer ik mij mateloos aan zijn houding in het veld. precies wat ik bij Gudelj ook had. Zich op een gemaakte manier willen laten gelden op totaal onnodige plek op het veld en vaak ook nog eens op de verkeerde manier.
Ik ben geen fan van en zal het nooit worden. Zit geen rek meer in die jongen en zou het voor iemand, die eigenlijk alleen maar mee speelt en nergens in uitblikt, te gek voor woorden als die ook nog aanvoerder wordt. Er is maar een aanvoerder en dat is Hakim!
Ik vind Veltman niet geweldig brandje en had liever tete gezien. Dat weet je ook prima. Maar beltman is echt niet zon slechte speler als iedereen doet voorkomen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 juli 2017 - 00:31   quote  deeplink  
quote:

[..]

Precies zoals het werkelijk is, het gekke is dat bij Ajax ieder jaar spelers op het veld staan waarvan je niet begrijpt dat ze in de selectie zijn opgenomen.

Veltman is aan de andere kant niet zo slecht in vergelijk met Sigthorsson en Bollissen. Dat was op een gegeven moment lachwekkend. Ik ben het ook met je eens dat ik hem niet als aanvoerder zou kiezen.
remco k
 remco k - donderdag 06 juli 2017 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juli 2017 - 00:31 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Precies zoals het werkelijk is, het gekke is dat bij Ajax ieder jaar spelers op het veld staan waarvan je niet begrijpt dat ze in de selectie zijn opgenomen.

Veltman is aan de andere kant niet zo slecht in vergelijk met Sigthorsson en Bollissen. Dat was op een gegeven moment lachwekkend. Ik ben het ook met je eens dat ik hem niet als aanvoerder zou kiezen.
Jij bent toch van de keiharde feiten??

Geen van zijn directe tegenstanders dit seizoen een goal gemaakt, dat is gewoon een feit, en zeer uitzonderlijk zelfs..
De meeste succesvolle tackels in de gehele eredivisie, ook gewoon een feit.
Het hoogste percentage in succesvolle tackels. Ook gewoon een feit.

Sorry hoor, maar dan ben je niet zo slecht als dat jij wilt doen geloven.
p111
 p111 - donderdag 06 juli 2017 - 08:52   quote  deeplink  
Het klopt allemaal wel over Veltman,maar meneer Tete wil al een halfjaar niet bijtekenen, die wil gewoon ik denk i/o met zijn maffioso zaakwaarnemer een financiele slag slaan.
p111
 p111 - donderdag 06 juli 2017 - 08:53   quote  deeplink  
Dus heb je op dit moment alleen Veltman als rb
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 06 juli 2017 - 12:17   quote  deeplink  
quote:

[..]

Whahaha, geweldig dit.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 06 juli 2017 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juli 2017 - 08:52 schreef p111 het volgende:
Het klopt allemaal wel over Veltman,maar meneer Tete wil al een halfjaar niet bijtekenen, die wil gewoon ik denk i/o met zijn maffioso zaakwaarnemer een financiele slag slaan.
KOmt door die vriendin van hem, die wil lekker shoppen en dat kan nu niet met zijn salaris.
p111
 p111 - donderdag 06 juli 2017 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juli 2017 - 12:18 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

KOmt door die vriendin van hem, die wil lekker shoppen en dat kan nu niet met zijn salaris.
Nou volgens mij zal zij ook van het Ajax salaris wel aardig kunnen shoppen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 juli 2017 - 14:17   quote  deeplink  
Veltman heeft alleen later in het seizoen constanter gespeeld, maar heeft gewoon diverse fouten gemaakt die grote consequenties hadden.

Dat Tete niet wil bijtekenen is natuurlijk te wijten aan zijn beperkt aantal gespeelde wedstrijden. Ik denk dat ze zorgvuldiger met hem om hadden moeten gaan. Nu is het waarschijnlijk te laat. En dan zul je hem wel moeten verkopen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 06 juli 2017 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juli 2017 - 13:19 schreef p111 het volgende:

[..]

Nou volgens mij zal zij ook van het Ajax salaris wel aardig kunnen shoppen.
Ze wil veel meer.... Hij heeft nog maar een begin salaris bij Ajax
remco k
 remco k - donderdag 06 juli 2017 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juli 2017 - 08:53 schreef p111 het volgende:
Dus heb je op dit moment alleen Veltman als rb
Nee hoor Zeefuik is doorgeschoven
remco k
 remco k - donderdag 06 juli 2017 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juli 2017 - 14:17 schreef Bobby1972 het volgende:
Veltman heeft alleen later in het seizoen constanter gespeeld, maar heeft gewoon diverse fouten gemaakt die grote consequenties hadden.

Dat Tete niet wil bijtekenen is natuurlijk te wijten aan zijn beperkt aantal gespeelde wedstrijden. Ik denk dat ze zorgvuldiger met hem om hadden moeten gaan. Nu is het waarschijnlijk te laat. En dan zul je hem wel moeten verkopen.
Noem er eens 5 dan?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 06 juli 2017 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juli 2017 - 20:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Noem er eens 5 dan?
Kan die niet. Dus verspilde moeite het te vragen.
p111
 p111 - donderdag 06 juli 2017 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juli 2017 - 20:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor Zeefuik is doorgeschoven
Ben ik tot op heden geen fan van.
AkaS
 AkaS - vrijdag 07 juli 2017 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juli 2017 - 22:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Kan die niet. Dus verspilde moeite het te vragen.
Kan hij vast wel. Wat betreft die statistieken.... ik heb meer vertrouwen in wat ik zelf heb gezien.

Veltman heeft goed gespeeld in de finale.... Hahahaha ja hij heeft geen tegenstander op hem af zien komen vanwege de tactiek die Man.U hanteerde.

Zullen we wedden dat Schöne ook uitstekende statistieken heeft en Sinkgraven.... en zo zijn er nog wel een paar van wie iedereen kan zien dat het em niet gaat worden waar je toch positieve statistieken kunt ophoesten.

Veltman tekent bij omdat niemand hem wil, that's it !!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 juli 2017 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 juli 2017 - 09:38 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kan hij vast wel. Wat betreft die statistieken.... ik heb meer vertrouwen in wat ik zelf heb gezien.

Veltman heeft goed gespeeld in de finale.... Hahahaha ja hij heeft geen tegenstander op hem af zien komen vanwege de tactiek die Man.U hanteerde.

Zullen we wedden dat Schöne ook uitstekende statistieken heeft en Sinkgraven.... en zo zijn er nog wel een paar van wie iedereen kan zien dat het em niet gaat worden waar je toch positieve statistieken kunt ophoesten.

Nog steeds geen 5 fouten met grote consequenties.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 07 juli 2017 - 15:01   quote  deeplink  
cassiera ipv neres op de buiten possitie.. schone blijkbaar toch nog de n6 ipv vdbeek.. en dus nog geen nouri of dejong die ik toch hoger inschat dat vdbeek op het middenveld waar hij nu gaat spelen..
Brandje
 Brandje - vrijdag 07 juli 2017 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2017 - 22:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind Veltman niet geweldig brandje en had liever tete gezien. Dat weet je ook prima. Maar beltman is echt niet zon slechte speler als iedereen doet voorkomen.
Nee klopt als Veltman gewoon als RB blijft spelen, dus op zijn positie blijft, dan komt het best goed maar het lijkt wel of hij zochzelf beter vindt als dat hij is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 juli 2017 door Brandje --
Brandje
 Brandje - vrijdag 07 juli 2017 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 juli 2017 - 14:17 schreef Bobby1972 het volgende:

Feitelijk onjuist want Ajax heeft tete al een voorstel gedaan eind 2015, dus onder de Boer nog, en hij wilde zelf niet bijtekenen of eigen Raiola. Kijk dat Tete niet te houden is heb ik al vrede mee maar dat Veltman niet de gewenste back is is een totaal ander verhaal.
Brandje
 Brandje - vrijdag 07 juli 2017 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 juli 2017 - 09:38 schreef AkaS het volgende:

[..]

Behalve bij de 2-0 waar hij achter zijn man staat ipv er naast. Gewoon een fout die een pupil niet maakt.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 07 juli 2017 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 juli 2017 - 17:05 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee klopt als Veltman gewoon als RB blijft spelen, dus op zijn positie blijft, dan komt het best goed maar het lijkt wel of hij zochzelf beter vindt als dat hij is.
Klopt hij heeft van die rare maniertjes. Zoals ook die bal niet uitspelen bij een blessure van een teamgenoot. Cillissen kreeg dat ook op het laatst. En Gudelj had dat ook. Dat gemaakte ik houd er niet van. Hopelijk stijgt de band niet naar zijn hoofd..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 juli 2017 door Hummel10 --
Brandje
 Brandje - vrijdag 07 juli 2017 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 juli 2017 - 17:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt hij heeft van die rare maniertjes. Zoals ook die bal niet uitspelen bij een blessure van een teamgenoot. Cillissen kreeg dat ook op het laatst. En Gudelj had dat ook. Dat gemaakte ik houd er niet van. Hopelijk stijgt de band niet naar zijn hoofd..
Precies mijn gedachte. Hij komt gemaakt over. Maakt schandalige overtredingen thv de middenlijn die totaal geen functie hebben. Poulsen, geen geweldige voetballer, voelde wel exact aan wanneer dat te doen. Davids in zijn goede jaren ook. Wouters idem dito.
Veltman is een speler die mee doet maar nergens in uit blinkt en dan lees ik vandaag dat hij volgende week gaat beslissen wat ie gaat doen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling seizoen 2017/2018 (met eigen contractspelers en evt. aankopen)

0.0105938