BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Lutsharel Geertruida///HELD-topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
tomson
 tomson - vrijdag 30 augustus 2024 - 20:40   quote  deeplink  
Tabee krijger. Soms moet het maar deze gaan we (voorlopig) zeker voelen .
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 30 augustus 2024 - 20:43   quote  deeplink  
Kind van Zuid Geertruida slaat vleugels uit naar RB Leipzig

Feyenoord en RB Leipzig hebben een akkoord bereikt over de transfer van Lutsharel Geertruida. De huidige aanvoerder van Feyenoord, die in De Kuip begonnen was aan zijn laatste contractjaar, vertrekt per direct voor een miljoenenbedrag naar de topclub uit de Duitse Bundesliga.

‘Iedereen weet dat ik een jongen ben die het liefst met zijn voeten spreekt,’ zegt Geertruida. ‘En zeker op dit moment is het niet makkelijk om de juiste woorden te vinden. Maar voor mij is het heel belangrijk om hardop te zeggen hoe lastig ik het vind om Feyenoord achter me te laten. De club waar ik als klein jongetje van droomde. Waar ik ben opgegroeid, volwassen ben geworden én fantastische momenten heb beleefd. Wat dan wel helpt is de wetenschap dat Feyenoord een mooi bedrag overhoudt aan de
transfer van een speler die de club zelf heeft opgeleid.’

‘Er zijn zoveel dingen die ik nooit zal vergeten. De reis door Europa in de Conference League, waarin we hebben laten zien waar Feyenoord echt voor staat. Een seizoen later het landskampioenschap, met een onvergetelijke huldiging op de Coolsingel met al die supporters. Voor die herinneringen ben ik heel dankbaar. Feyenoord zit diep in mijn hart, voor altijd. Dus weet: waar ik ook ga, ik blijf voor altijd een Kind van Zuid.’

De in Rotterdam geboren Geertruida groeide op in de Peperklip in de wijk Feijenoord, op een steenworp afstand van De Kuip. Als jongetje droomde hij van een succesvolle carrière in het rood-wit van zijn favoriete club, en via Overmaas, Spartaan’20 en de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam kwam hij in de zomer van 2012 als jong voetbaltalent daadwerkelijk bij Feyenoord terecht.

‘Lutsha’ groeide na zijn komst naar Varkenoord gestaag uit tot een van de beste spelers van zijn generatie. Na zijn debuut in oktober 2017, in de bekerwedstrijd tegen de amateurs van A.V.V. Swift, ontwikkelde hij zich geleidelijk aan tot onmisbare basisspeler in de selectie van Feyenoord 1. Als rechtsback die meer is dan louter een verdediger, die graag aan de bal komt en zich ook aanvallend durft te laten zien, wist hij al snel de harten van Het Legioen te veroveren met zijn gedecideerde spel én zijn memorabele doelpunten.

Gedenkwaardig was bijvoorbeeld zijn subtiele assist op Cyriel Dessers in de uitwedstrijd tegen Slavia Praag, waardoor Feyenoord in de knock-out fase van de UEFA Europa Conference League belandde. Of zijn kopgoal in het hol van de leeuw, waarmee juist de jongen uit Rotterdam-Zuid de 2-3 scoort en zo aartsrivaal Ajax wist te vellen in de ArenA waardoor een voorschot werd genomen op de behaalde landstitel in 2023.

Het leverde hem niet alleen veel lof op bij de buitenwacht, maar ook een nieuwbakken status als international bij het grote Oranje en dientengevolge een eeuwige vermelding in de tunnel van De Kuip — het stadion waar hij als kind al in hoopte te gaan schitteren. In totaal speelde de 24-jarige Geertruida 202 wedstrijden in het shirt van Feyenoord, waarin hij als verdediger goed was voor 24 doelpunten en 11 assists. Ook won hij met Feyenoord vijf prijzen: eenmaal de landstitel, twee keer de TOTO KNVB Beker en tweemaal de Johan Cruijff Schaal.

Feyenoord wenst kind van de club Geertruida alle succes toe bij RB Leipzig.

https://www.feyenoord.com/nl/news/kind-van-zuid-geertruida-slaat-vleugels-uit-naar-rb-leipzig-300824
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 30 augustus 2024 - 20:49   quote  deeplink  
tomson
 tomson - vrijdag 30 augustus 2024 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2024 - 20:49 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
[ tweet ]
Moet dat nou 😭
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 30 augustus 2024 - 20:59   quote  deeplink  
Feyenoord waarom zo geheimzinnig
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 30 augustus 2024 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2024 - 20:59 schreef piet de paler het volgende:
Feyenoord waarom zo geheimzinnig
https://forum.headliner.nl/topic-26470/p5/#1456389
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 30 augustus 2024 - 21:09   quote  deeplink  
Teketekst geeft het nu aan.
Maar wat komt er nog in ????????
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 30 augustus 2024 - 21:10   quote  deeplink  
'T Sinterklaas journaal met regenboog pieten
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 30 augustus 2024 - 21:27   quote  deeplink  
Lutsharel Geertruida heeft zijn transfer naar RB Leipzig te pakken. De geboren Rotterdammer verlaat Feyenoord met pijn in het hart en heeft op de clubsite mooie woorden over voor zijn oude club.

"Iedereen weet dat ik een jongen ben die het liefst met zijn voeten spreekt," begint Geertruida. "En zeker op dit moment is het niet makkelijk om de juiste woorden te vinden. Maar voor mij is het heel belangrijk om hardop te zeggen hoe lastig ik het vind om Feyenoord achter me te laten. De club waar ik als klein jongetje van droomde. Waar ik ben opgegroeid, volwassen ben geworden én fantastische momenten heb beleefd. Wat dan wel helpt is de wetenschap dat Feyenoord een mooi bedrag overhoudt aan de transfer van een speler die de club zelf heeft opgeleid."

"Er zijn zoveel dingen die ik nooit zal vergeten", vervolgt Geertruida. "De reis door Europa in de Conference League, waarin we hebben laten zien waar Feyenoord echt voor staat. Een seizoen later het landskampioenschap, met een onvergetelijke huldiging op de Coolsingel met al die supporters. Voor die herinneringen ben ik heel dankbaar. Feyenoord zit diep in mijn hart, voor altijd. Dus weet: waar ik ook ga, ik blijf voor altijd een Kind van Zuid
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 30 augustus 2024 - 21:27   quote  deeplink  
Hahahaha!
VVout
 VVout - vrijdag 30 augustus 2024 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2024 - 20:52 schreef tomson het volgende:

[..]

Moet dat nou 😭
Mag toch 🤧
van geil
 van geil - vrijdag 30 augustus 2024 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2024 - 21:27 schreef Leon FR1908 het volgende:
Lutsharel Geertruida heeft zijn transfer naar RB Leipzig te pakken. De geboren Rotterdammer verlaat Feyenoord met pijn in het hart en heeft op de clubsite mooie woorden over voor zijn oude club.

"Iedereen weet dat ik een jongen ben die het liefst met zijn voeten spreekt," begint Geertruida. "En zeker op dit moment is het niet makkelijk om de juiste woorden te vinden. Maar voor mij is het heel belangrijk om hardop te zeggen hoe lastig ik het vind om Feyenoord achter me te laten. De club waar ik als klein jongetje van droomde. Waar ik ben opgegroeid, volwassen ben geworden én fantastische momenten heb beleefd. Wat dan wel helpt is de wetenschap dat Feyenoord een mooi bedrag overhoudt aan de transfer van een speler die de club zelf heeft opgeleid."

"Er zijn zoveel dingen die ik nooit zal vergeten", vervolgt Geertruida. "De reis door Europa in de Conference League, waarin we hebben laten zien waar Feyenoord echt voor staat. Een seizoen later het landskampioenschap, met een onvergetelijke huldiging op de Coolsingel met al die supporters. Voor die herinneringen ben ik heel dankbaar. Feyenoord zit diep in mijn hart, voor altijd. Dus weet: waar ik ook ga, ik blijf voor altijd een Kind van Zuid
😍
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - vrijdag 30 augustus 2024 - 21:42   quote  deeplink  
Bedankt jongen! We hebben je als jonge debutant zien ontwikkelen door de jaren heen tot een topper.

Succes en tot ziens makker! ❤️🤍

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 augustus 2024 door Cruzcontrol --
kenny
 kenny - vrijdag 30 augustus 2024 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2024 - 21:27 schreef Leon FR1908 het volgende:
Lutsharel Geertruida heeft zijn transfer naar RB Leipzig te pakken. De geboren Rotterdammer verlaat Feyenoord met pijn in het hart en heeft op de clubsite mooie woorden over voor zijn oude club.

"Iedereen weet dat ik een jongen ben die het liefst met zijn voeten spreekt," begint Geertruida. "En zeker op dit moment is het niet makkelijk om de juiste woorden te vinden. Maar voor mij is het heel belangrijk om hardop te zeggen hoe lastig ik het vind om Feyenoord achter me te laten. De club waar ik als klein jongetje van droomde. Waar ik ben opgegroeid, volwassen ben geworden én fantastische momenten heb beleefd. Wat dan wel helpt is de wetenschap dat Feyenoord een mooi bedrag overhoudt aan de transfer van een speler die de club zelf heeft opgeleid."

"Er zijn zoveel dingen die ik nooit zal vergeten", vervolgt Geertruida. "De reis door Europa in de Conference League, waarin we hebben laten zien waar Feyenoord echt voor staat. Een seizoen later het landskampioenschap, met een onvergetelijke huldiging op de Coolsingel met al die supporters. Voor die herinneringen ben ik heel dankbaar. Feyenoord zit diep in mijn hart, voor altijd. Dus weet: waar ik ook ga, ik blijf voor altijd een Kind van Zuid
geweldig , het ga je goed
tomson
 tomson - vrijdag 30 augustus 2024 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2024 - 21:35 schreef VVout het volgende:

[..]

Mag toch 🤧
Jah😫
van geil
 van geil - vrijdag 30 augustus 2024 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 augustus 2024 - 21:55 schreef tomson het volgende:

[..]

Jah😫
Effe de druk er af helpt echt.👊💦
Alexmem
 Alexmem - vrijdag 30 augustus 2024 - 22:04   quote  deeplink  
Misschien wel de allerbelangrijkste speler onder Slot geweest. Held die door de voordeur vertrekt. ❤️
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 augustus 2024 - 22:38   quote  deeplink  
Bedankt strijder, en veel succes bij je nieuwe club..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 31 augustus 2024 - 04:10   quote  deeplink  

https://youtu.be/WQIFwCi_e7o?si=_79ntXTM5o4w_6L5

❤️
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 31 augustus 2024 - 09:48   quote  deeplink  
Succes Geert. Jongen uit Zuid.
O ja geef die Xavi op de training gelijk een rotschop
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 02 september 2024 - 09:27   quote  deeplink  

https://youtu.be/gbTncBfrqHc
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 15 september 2024 - 11:57   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 september 2024 door Leon FR1908 --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 15 september 2024 - 11:57   quote  deeplink  
Geertruida weet direct te overtuigen in Duitsland: 'Zo snel kan het gaan'

Lutsharel Geertruida heeft een erg goede indruk gemaakt bij zijn debuut voor RB Leipzig, zo concludeert de Duitse pers. De Oranje-international werd tegen Union Berlin direct voor de leeuwen gegooid door trainer Marco Rose. Xavi Simons wist juist niet te overtuigen.

Vlak voor het verstrijken van de transferperiode maakte Geertruida de overstap van Feyenoord naar Leipzig. In de eerste wedstrijd na de interlandperiode maakte de geboren Rotterdammer direct zijn debuut tegen Union Berlin. Leipzig kwam in eigen huis niet verder dan een 0-0 gelijkspel, Geertruida stond in totaal negentig minuten op het veld als rechtercentrale verdediger in een driemansdefensie.

Van de Leipziger Volkszeitung krijgt Geertruida een 2 als rapportcijfer. Dat is een hoge beoordeling, aangezien in Duitsland cijfers van 1 tot en met 6 worden gegeven, waarbij 1 staat voor de beste prestatie en 5 en 6 onvoldoendes zijn. 'Zo snel kan het gaan', schrijft de lokale krant. 'De Nederlandse nieuwkomer in de defensie trainde donderdag voor het eerst mee met de ploeg en stond direct in de basis tegen Union. De debutant is iemand die geen luie zaterdagmiddagen tolereert. Hij maakte een sterke indruk, niet alleen op zijn tegenstanders.'

Fanplatform RB Live beoordeelt Geertruida met een 2,5 voor zijn debuut. 'Hij speelde met veel zelfvertrouwen als rechtercentrale verdediger. Hij maakte onmiddellijk deel uit van het team en het leek alsof hij daar altijd al was geweest. In het begin speelde hij goed samen met Xavi Simons op rechts: hij had oog voor diepe en verticale ballen. Hij leverde in de wedstrijd ook nog een scherpe voorzet uit een vrije trap.'

Nieuwsplatform Welt rept met geen woord over het debuut van Geertruida, maar besteedt wel aandacht aan Simons. 'Dit was één van de zwakste optredens van Simons in het shirt van Leipzig', zo klinkt het. 'De Nederlander speelde ongewoon veel slechte passes en nam vaak de verkeerde beslissing. Het leek erop dat hij een teamgenoot achter de spits miste

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 september 2024 door Leon FR1908 --
van geil
 van geil - woensdag 18 september 2024 - 22:41   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 september 2024 door van geil --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Lutsharel Geertruida///HELD-topic









0.0305809