|
|
RenatoBos
|
|
|
'Feyenoord praat morgen met rechtsback, clubs zijn er uit'
Kevin Diks heeft morgen een gesprek met Martin van Geel. Dat zegt Mikos Gouka van het AD. Diks is in beeld om Rick Karsdorp op te volgen, die naar AS Roma vertrekt.
De journalist laat weten dat de clubs er al uit zijn. Feyenoord zal een optie tot koop bedingen op de huur van de rechtsback van Fiorentina. Die club nam hem afgelopen zomer over van Vitesse, maar daar kwam de verdediger niet aan spelen toe.
Na de winterstop huurde Vitesse de verdediger van Fiorentina. Hiermee won hij de KNVB-beker. Diks zal met Bart Nieuwkoop uitmaken wie de nieuwe rechtsback van Feyenoord wordt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 juli 2017 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Diks bleek vroeger Feyenoord-supporter
Feyenoord gaat zich komende week naar alle waarschijnlijkheid versterken met Kevin Diks. De verdediger van Fiorentina wordt gezien als een vervanger van Rick Karsdorp, die naar AS Roma verkast. Bij Feyenoord moet Diks de concurrentie aangaan met Bart Nieuwkoop.
Rondom zijn aanstaande transfer naar Feyenoord spraken diverse journalisten al twijfels uit of de 20-jarige Diks een aanwinst is voor de Rotterdamse club. Met zijn mentaliteit zit het in ieder geval goed. Diks was in het verleden al fanatiek supporter van de landskampioen. Hij was zelfs regelmatig aanwezig in De Kuip. Dit blijkt uit Twitter-berichten uit het verleden. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dat heeft ie dan alvast mee, ik vind het een aparte aankoop.. |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Ik weet ook nog niet wat ik er van moet denken. Ik ben dit jaar van de "voordeel van de twijfel" Gewoon eens wat anders proberen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Proberen okay maar dan moet het niet veel kosten.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Huur van een Italiaanse club , dus tel maar uit. Dat verdiend Nieuwkoop niet in de verste verte. Bommetje |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dus tel maar uit..(?) Waar denk jij aan dan..(?) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Betekent dat we in de jeugd niks hebben lopen. Dat is misschien nog wel zorgelijker. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
1 miljoen Lijkt me niet toch..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 juni 2017 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Hij verdiend daar het dubbele minimaal van Nieuwkoop.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 juni 2017 door van geil -- |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Je bedoelt een miljoen aan salaris Geile??? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zou niet fair naar Bart zijn dan inderdaad.. |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
"Kevin Diks, overgekomen van Vitesse, verdient bij Fiorentina 400.000 euro"
Bron:https://www.rtlnieuws.nl/sport/salarissen-serie-a-op-straat-strootman-grootverdiener |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Huren is leuk in ons geval als kwaliteitsverbetering in de basis. Maar in dit geval een groot risico, wederom onrust over salaris in de kleedkamer/ en of het in de weg staan van eigen speler en kapitaalwaarde Nieuwkoop. Ik zeg ; niet doen ! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 juni 2017 - 22:47 schreef Fart het volgende:"Kevin Diks, overgekomen van Vitesse, verdient bij Fiorentina 400.000 euro" Bron:https://www.rtlnieuws.nl/sport/salarissen-serie-a-op-straat-strootman-grootverdiener Het dubbele zei geile.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Normaal hoor ik hier dat buitenlandse ploegen zoveel salaris betalen. En nu is het ineens een Eredivisie salaris . |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
In dat geval gaan we shoppen in Italie |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Ken je dus ook al niet meer op zijn woord geloven. Waar gaat het heen met de wereld. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het salarisbudget in Italie is gemiddeld 45 miljoen. En Diks krijgt 400.000. Natuurlijk. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ik geloof dat wel .. Komt niet van een grote club en is ook niet naar een grote club in Italië gegaan. 20 jaar jong ,prima aankoop kwa leeftijd..Of hij goed is weet ik dan weer niet |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Vitesse was een van de groot betalers in de Eredivisie . 300.000 gemiddeld in de Eredivisie. Maar goed . ieder moet er het zijne van denken. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 juni 2017 - 23:17 schreef van geil het volgende:Vitesse was een van de groot betalers in de Eredivisie . 300.000 gemiddeld in de Eredivisie. Maar goed . ieder moet er het zijne van denken. Waarom was? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 juni 2017 - 23:13 schreef Leon FR1908 het volgende:Ik geloof dat wel .. Komt niet van een grote club en is ook niet naar een grote club in Italië gegaan. 20 jaar jong ,prima aankoop kwa leeftijd..Of hij goed is weet ik dan weer niet Daarom kadioglu he maat.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Bij een hoog salaris is het ook nog mogelijk dat Feyenoord een deel van het salaris van Diks betaalt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
We zullen het tzt wel horen.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Wel op waarheid toetsen dan. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 27 juni 2017 - 22:59 schreef van geil het volgende:Het salarisbudget in Italie is gemiddeld 45 miljoen. En Diks krijgt 400.000. Natuurlijk. Ik zou niet weten waarom Fiorentina Diks een miljoenensalaris zou moeten geven. Een club die een talentje erbij neemt van een Nederlandse subtopper. Dat bedrag dat genoemd wordt, lijkt me eigenlijk redelijk marktconform. Zeker als je bedenkt dat hun grootverdiener 1,7 miljoen vangt. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Maar goed, die salarissen zijn recent allemaal gelekt, dus het is allemaal te zien. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Vind Diks overigens een hele logische aanwinst. We hebben hoe dan ook een extra rechtsback nodig. Diks is redelijk goedkoop, nog jong en talentvol en blijkbaar nog een hart voor de club ook. Dat ie in de serie A niet geslaagd is, zegt me weinig eerlijk gezegd. Vergeet niet dat ie daar als 19-jarige nobody binnenkwam. En een Elia raakte daar ook geen bal. Anyway, nu (of althans snel zo lijkt het) hebben we met Nieuwkoop en Diks twee talentvolle spelers voor die positie. Moest ook wel, want voor de rest zit er weinig achter. Van Beek kan je nog weinig over zeggen en daarachter zit alleen eigen jeugd, wat een nog groter vraagteken is.
Laten Nieuwkoop en hij het maar uitvechten. Ik zie het wel zitten. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Met Kadioglu halen kan je schaden oplopen. Heb best wat wedstrijden van NEC bekeken om te concluderen dat ze dit ventje gerust kunnen ophalen voor de toekomst. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op woensdag 28 juni 2017 - 04:49 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Vind Diks overigens een hele logische aanwinst. We hebben hoe dan ook een extra rechtsback nodig. Diks is redelijk goedkoop, nog jong en talentvol en blijkbaar nog een hart voor de club ook. Dat ie in de serie A niet geslaagd is, zegt me weinig eerlijk gezegd. Vergeet niet dat ie daar als 19-jarige nobody binnenkwam. En een Elia raakte daar ook geen bal. Anyway, nu (of althans snel zo lijkt het) hebben we met Nieuwkoop en Diks twee talentvolle spelers voor die positie. Moest ook wel, want voor de rest zit er weinig achter. Van Beek kan je nog weinig over zeggen en daarachter zit alleen eigen jeugd, wat een nog groter vraagteken is. Laten Nieuwkoop en hij het maar uitvechten. Ik zie het wel zitten. Welkom Diks |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Huren zonder optie tot koop, waar nu nog over gehandeld word dus nog niet zeker, zou ik helemaal kansloos vinden |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Feyenoord gaat m niet huren zonder optie, dat lijkt me evident. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Schijnt geen struikelblok te zijn. Wanner optie tot koop niet mogelijk is, word hij toch gehuurd. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 28 juni 2017 - 04:37 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Maar goed, die salarissen zijn recent allemaal gelekt, dus het is allemaal te zien. Goedemorgen, het verbaasd mij echt dat een speler van Vitesse verkast naar Italie voor 4 ton salaris . Ook de duur van de onderhandeling verbaasd mij dan.Je gaat bijna denken aan onderhands geld.
Maar goed, Diks heeft mijn persoonlijke voorkeur niet, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik lees net 700.000 , dat verdiend Nieuwkoop in de verste verte niet. Bommetje in de kleedkamer dus.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 juni 2017 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op woensdag 28 juni 2017 - 08:47 schreef van geil het volgende:Ik lees net 700.000 , dat verdiend Nieuwkoop in de verste verte niet. Bommetje in de kleedkamer dus. Denk dat 7 ton huursom is.
Al zal hij sowieso ook meer verdienen dan Nieuwkoop vrees ik inderdaad. Ik hoop dat Nieuwkoop rugnummer 2 krijgt, als signaal. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op woensdag 28 juni 2017 - 09:10 schreef MMM het volgende:[..] Denk dat 7 ton huursom is. Al zal hij sowieso ook meer verdienen dan Nieuwkoop vrees ik inderdaad. Ik hoop dat Nieuwkoop rugnummer 2 krijgt, als signaal. Precies, Feyenoord betaald 7 ton voor een jaar huur (hopelijk met optie tot koop!). Diks zal ongetwijfeld zijn salaris doorbetaald krijgen, dus 3 ton is de vergoeding die zijn werkgever er 'aan overhoud'. Geen idee of Nieuwkoop 4 ton verdient/krijgt, maar zou me ook weer niets verbazen. Daarnaast is een verschil in salaris ook gewoon uit te leggen lijkt mij: bij huur heb je nu eenmaal te maken met een lopende arbeidsovereenkomst van in dit geval een Italiaanse club. Was het een miljoen, had je natuurlijk wel een mogelijke bom! |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Denk dat Feyenoord huursom en salaris betaald |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Zoals n auto huren zonder brandstof. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Fiorentina is niet gek. Huursom voor het huren van de speler + salaris overnemen in die periode is heel normaal. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Als ik iemand inhuur betaal ik een huursom aan zijn werkgever. Niet zijn salaris. Die betaalt zijn werkgever vanuit die huursom. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 28 juni 2017 - 11:37 schreef MMM het volgende:Fiorentina is niet gek. Huursom voor het huren van de speler + salaris overnemen in die periode is heel normaal. Salaris zit in de huursom |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik weet het niet. Maar is zeker niet standaard. Hetzelfde als dat je de meeste auto's huurt zonder brandstof. MMM kan gelijk hebben. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Detachering werkt ook zo. Maar goed.. de voetballerij is vaak anders |
|
|
|