|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Grote zorgen rond Nouri: Ajacied valt ineens neer op het veld, ambulance aanwezig (VoetbalPrimeur)
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Abdelhak Nouri buiten levensgevaar
Tijdens de oefenwedstrijd van Ajax in Oostenrijk tegen Werder Bremen ging Abdelhak Nouri om onduidelijke redenen onderuit. Na een geslaagde reanimatie is hij met een helikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Op de Intensive Care wordt hij in slaap gehouden, maar hij is buiten levensgevaar.
Nouri is sinds zijn aankomst in het ziekenhuis uitvoerig onderzocht. Hij had bij aankomst eigen hartslag, lag wel aan de beademing en werd in slaap gehouden om hem zo optimaal mogelijk te kunnen behandelen.
Het laatste nieuws kwam rond 23.15 uur: 'Nouri ligt op de intensive care. Hij wordt in slaap gehouden, maar is buiten levensgevaar.' Bron |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Hoopvol nieuws..!! Sterkte apie..en jullie ook mannen.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
UPDATE: Ajax geland in A'dam.
Appie ligt op intensive care en wordt in slaap gehouden. Ook is bekend gemaakt dat hij buiten levensgevaar is.
Laten we hopen dat hij snel weer beter word.
bron: Ajax.Twitter |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ajax op Instagram
afcajax: Nogmaals dank voor jullie ongelofelijke steun. We houden jullie op de hoogte. Voor nu: stay strong Appie! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
1 ding weet ik wel! Ik heb in tijden niet zo vaak op de refresh knop geramd als vandaag na het eerste nieuws wat naar buiten kwam! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 09 juli 2017 - 00:14 schreef Ajax Warrior het volgende:1 ding weet ik wel! Ik heb in tijden niet zo vaak op de refresh knop geramd als vandaag na het eerste nieuws wat naar buiten kwam! same here... zelfs weer twitter op me tel geinstalled na jaren...wat een ellende.. dit gun je niemand maar appie al helemaal niet !! heb net men maat verloren (2 weekjes nu vandaar afwezigheid) aan een foutje van doktoren (bloedvergiftiging) niet dat dit het zelfde is maar kreeg gelijk een flashback.. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ik ben echt blij dat Nouri nu buiten levensgevaar is. Ik was echt geschrokken. Ik wens hem, zijn familie en iedereen het allerbeste toe. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Jezus nog aan toe. Ik ben me werkelijk waar kapot geschrokken. Ik kreeg gisteren op de fiets een melding van NU.nl op mijn smartphone dat er "grote onrust omtrent Nouri" was. Gauw naar huis, TV aan... Verschrikkelijk!! De schrik zag je in de ogen van alle spelers. Nouri, zo jong nog!
Nou hoeven de gevolgen voor de toekomst niet rampzalig te zijn/blijven. Er zijn legio voorbeelden dat (top)sporters na verloop van tijd "gewoon" weer op hoog niveau konden presteren, maar er zijn ook veel voorbeelden dat het over en uit was. Er zal onderzocht worden wat voor soort hartritmestoornis (er zijn er heel veel!) Nouri geveld heeft en daarna zullen de artsen met medicijnen en een herstelprogramma op de proppen komen.
Hoe dan ook, ik wens Appie, zijn familie en vrienden heel veel sterkte de komende (herstel)tijd. Ik ga duimen als een gek, dat we Nouri binnen niet al te lange tijd weer gewoon als speler op het veld zullen zien. Appie, houd moed! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wat bijzonder is aan een situatie als deze, dat je je gerealiseerd hoe betrekkelijk voetbal is. Ineens is voetbal totaal niet meer belangrijk en telt er nog maar 1 ding. En dat is het welzijn van Nouri.
De komende week zal wel meer duidelijk worden hoe het met hem gaat. En of hij weer op hetzelfde niveau kan gaan spelen is puur speculeren. Natuurlijk hoopt iedereen dat dit mogelijk is, maar dat zal de tijd wel uitwijzen.
Zolang hij weer normaal kan functioneren, is het allerbelangrijkste op dit moment.
Snow is ook een voorbeeld waarbij we gezien hebben dat hij uiteindelijk weer betaald kon spelen. Geen situatie is hetzelfde. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zondag 09 juli 2017 - 11:09 schreef Pietje het volgende:Jezus nog aan toe. Ik ben me werkelijk waar kapot geschrokken. Ik kreeg gisteren op de fiets een melding van NU.nl op mijn smartphone dat er "grote onrust omtrent Nouri" was. Gauw naar huis, TV aan... Verschrikkelijk!! De schrik zag je in de ogen van alle spelers. Nouri, zo jong nog! Nou hoeven de gevolgen voor de toekomst niet rampzalig te zijn/blijven. Er zijn legio voorbeelden dat (top)sporters na verloop van tijd "gewoon" weer op hoog niveau konden presteren, maar er zijn ook veel voorbeelden dat het over en uit was. Er zal onderzocht worden wat voor soort hartritmestoornis (er zijn er heel veel!) Nouri geveld heeft en daarna zullen de artsen met medicijnen en een herstelprogramma op de proppen komen. Hoe dan ook, ik wens Appie, zijn familie en vrienden heel veel sterkte de komende (herstel)tijd. Ik ga duimen als een gek, dat we Nouri binnen niet al te lange tijd weer gewoon als speler op het veld zullen zien. Appie, houd moed! Bijzonder om te zien dat jij er dan juist nu bent Pietje. Gaat je goed. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Pff. Ff heel flink van onder de indruk geweest. Gister tijdens de verjaardag van mij vrouw een paar keer langs de tv gelopen tijdens de wedstrijd. Maar kreeg slecht mee wat er nou gebeurt was. Dan krijg je een paar minuten later dit te joren. Man man wat verschrikkelijk zeg. Zeker op zon leeftijd. Hopelijk voor hem geneest ie volledig. Of ie dan nog topsport kan bedrijven is van zwaar ondergeschikt belang.
Sterkte appie. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 09 juli 2017 - 13:14 schreef remco k het volgende:Pff. Ff heel flink van onder de indruk geweest. Gister tijdens de verjaardag van mij vrouw een paar keer langs de tv gelopen tijdens de wedstrijd. Maar kreeg slecht mee wat er nou gebeurt was. Dan krijg je een paar minuten later dit te joren. Man man wat verschrikkelijk zeg. Zeker op zon leeftijd. Hopelijk voor hem geneest ie volledig. Of ie dan nog topsport kan bedrijven is van zwaar ondergeschikt belang. Sterkte appie. (Nog) gefeliciteerd met je vrouw! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 juli 2017 - 17:59 schreef nummer10 het volgende:AW... je hartspier vergroot bij hoge inspanningen... als dit teveel word kan je hart het niet aan.. ik zeg niet dat dit perse door deze dagen komt maar toevallig is het wel !! Ik dacht precies hetzelfde, maar aan de andere kant was hij geblesseerd. Ze houden ook alles in de gaten. Denk dat er meer aan de hand was.
Maar dit is wel echt zwaar klote, vooral voor hem en zijn familie, maar ook gewoon voor ons. Ik vrees het ergste dat die jongen iet meer terug komt op top niveau. Ben blij dat hij nu buiten levensgevaar is. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 09 juli 2017 - 13:03 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Bijzonder om te zien dat jij er dan juist nu bent Pietje. Gaat je goed. Dat is geen kwestie van niet willen, maar van heel weinig tijd hebben, Bobby. Zulk afschuwelijk nieuws wilde ik hoe dan ook met jullie delen. Bij die TV-beelden van gisterenmiddag kon ik het niet droog houden! |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zaterdag 08 juli 2017 - 19:59 schreef Eide het volgende:[..] Nee. Dat hangt af van de oorzaak en de schade. Er zijn veel topatleten die met hartritmestoornissen door kunnen spelen. Er zijn er ook talloze die daardoor aan het eind van hun loopbaan zijn. Het is echt afwachten wat de diagnose blijkt te zijn. Ja idd, alleen is een transfer naar Italie wel van de baan voor de toekomst. Die hebben een regelgeving dat iemand met hartproblemen of iemand die hartproblemen heeft gehad geen topsport mag bedrijven.
Laten we eerst zien hoe hij hier uitkomt. Godver wat een klote nieuws en natuurlijk brengt dit iedereen weer met beide benen terug op de grond en dichter bij elkaar, maar niemand zal de aankomende weken scherp zijn vrees ik. Zoiets kost voor iedereen even tijd om te verwerken. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Dat is waar ook, dat was ik al weer helemaal vergeten. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: En Evander Sno. Na een hartstilstand is bij hem een defibrillator geplaatst en kon hij nog een aantal jaren professioneel voetballen. Het is dus niet onmogelijk, maar e.e.a. is wel afhankelijk van het soort hartritmestoornissen. Heb ik me laten vertellen, want ik ben geen arts ;-) |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 09 juli 2017 - 01:08 schreef nummer10 het volgende:[..] same here... zelfs weer twitter op me tel geinstalled na jaren...wat een ellende.. dit gun je niemand maar appie al helemaal niet !! heb net men maat verloren (2 weekjes nu vandaar afwezigheid) aan een foutje van doktoren (bloedvergiftiging) niet dat dit het zelfde is maar kreeg gelijk een flashback.. Gecondoleerd man. Heb ik ook nog steeds met Peter. Sterkte! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 09 juli 2017 - 13:14 schreef remco k het volgende:Pff. Ff heel flink van onder de indruk geweest. Gister tijdens de verjaardag van mij vrouw een paar keer langs de tv gelopen tijdens de wedstrijd. Maar kreeg slecht mee wat er nou gebeurt was. Dan krijg je een paar minuten later dit te joren. Man man wat verschrikkelijk zeg. Zeker op zon leeftijd. Hopelijk voor hem geneest ie volledig. Of ie dan nog topsport kan bedrijven is van zwaar ondergeschikt belang. Sterkte appie. Jouw vraag jarig? Gefeliciteerd! Ik was gisteren ook jarig. Kon alleen na het nieuws mijn ogen niet meer van mijn telefoon afhouden. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 09 juli 2017 - 14:13 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Jouw vraag jarig? Gefeliciteerd! Ik was gisteren ook jarig. Kon alleen na het nieuws mijn ogen niet meer van mijn telefoon afhouden. Van harte gefelicteerd! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zondag 09 juli 2017 - 13:28 schreef Pietje het volgende:[..] Dat is geen kwestie van niet willen, maar van heel weinig tijd hebben, Bobby. Zulk afschuwelijk nieuws wilde ik hoe dan ook met jullie delen. Bij die TV-beelden van gisterenmiddag kon ik het niet droog houden! Ik zat de wedstrijd te kijken met een half oog achter mijn computer. Toen ik het zag gebeuren heb ik direct in tijd teruggedraaid om het te kunnen zien wat er nu echt gebeurde. Het is voor Ajax natuurlijk een domper en voor hem nog veel meer. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 09 juli 2017 - 14:24 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Ik zat de wedstrijd te kijken met een half oog achter mijn computer. Toen ik het zag gebeuren heb ik direct in tijd teruggedraaid om het te kunnen zien wat er nu echt gebeurde. Het is voor Ajax natuurlijk een domper en voor hem nog veel meer. Inderdaad voor hemzelf en zijn familie is dit een onwaarschijnlijk traumatische ervaring. De uitdrukking op de gezichten van alle spelers (ongeloof en verbijstering), van Ajax en van Werder Bremen, die allemaal op de grond zaten, vergeet ik nooit meer.
We kunnen nu alleen maar hopen dat Nouri in de eerste plaats, maar ook de club Ajax, hier goed uit komt. De voorrondes CL komen er immers aan. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het is ook moeilijk in te schatten wat je met de andere spelers gaat doen. Omdat hij natuurlijk al zo lang bij Ajax rondloopt. Zal hij ook met diverse mensen een goede band hebben. Vergeet niet dat mensen dit ook op zichzelf kunnen reflecteren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 juli 2017 - 14:13 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Jouw vraag jarig? Gefeliciteerd! Ik was gisteren ook jarig. Kon alleen na het nieuws mijn ogen niet meer van mijn telefoon afhouden. Jij ook van harte. |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: erg fraai Harm, kan niet anders zeggen!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Tsja echt abnormaal. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wat voor mij onduidelijk is, is dat er diverse dingen geroepen worden. Ik heb gelezen dat hij hartmassage kreeg, maar heb ook gehoord dat hij gereanimeerd is geworden. Omdat er dan daadwerkelijk sprake is van een hartstilstand.
Bij een hartstilstand kan er schade ontstaan aan hersenen en ook aan andere organen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Hartmassage en reanimatie is bijna hetzelfde. Hartmassage is het kunstmatig op gang houden van de bloedsomloop. Reanimatie is hartmassage en plus beademing bij iemand die zowel geen hartslag als ademhaling heeft. Overigens betekent een hartstilstand per definitie dat iemand ook geen ademhaling heeft.
Het gevolg van hartritmestoornis kan inderdaad een hartstilstand zijn. Een hartstilstand is een misleidende naam trouwens, veelal staat het hart dan niet geheel stil maar trilt het chaotisch. Een hartstilstand is het onvermogen van het hart om bloed rond te pompen.
Dan over schade: de vraag is niet of er schade is, maar hoe groot de schade is en of dat gevolgen gaat hebben voor Appie en zijn loopbaan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 juli 2017 door Eide -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Vandaag meer nws las ik hopelijk goed nws voor die jongen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Het nieuws zou voornamelijk voor zijn familie zijn en betrekking hebben of er schade is aan de hersenen. Ik hoop echt op positief nieuws.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 juli 2017 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 10 juli 2017 - 10:44 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Het nieuws zou voornamelijk voor zijn familie zijn en betrekking hebben tot de schade aan de hersenen. Ik hoop echt op positief nieuws. Is niet helemaal waar.
De broer van nouri vraagt om gebed, omdat ze gaan onderzoeken wat de schade is aan zijn hersenen. De mogelijkheid bestaat dat er niks beschadigd is.
Verder is niks bekend dat ze het niet naar buiten brengen.
Als Ajax meld dat zijn carrière voorbij is, dan ga je ook niet horen waarom, wat precies is beschadigd, dat is vervolgens een privé kwestie.
Ajax heeft zelf gezegd, maandag avond komen we weer met update, op zijn vroegst |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Gelukkig gaat het de goede kant op met hem. Dat er zoveel tegelijk goed moet gaan in je lichaam om het leven te houden.. Is gewoon bijzonder elke seconde weer.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 juli 2017 door Scout2 -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 10 juli 2017 - 11:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Is niet helemaal waar. De broer van nouri vraagt om gebed, omdat ze gaan onderzoeken wat de schade is aan zijn hersenen. De mogelijkheid bestaat dat er niks beschadigd is. Verder is niks bekend dat ze het niet naar buiten brengen. Als Ajax meld dat zijn carrière voorbij is, dan ga je ook niet horen waarom, wat precies is beschadigd, dat is vervolgens een privé kwestie. Ajax heeft zelf gezegd, maandag avond komen we weer met update, op zijn vroegst Sorry man, mijn quote was niet helemasl juist geformuleerd en jij moet er vervolgens weer een heel boek van maken om te reageren. Bedankt voor je inbreng. Ik heb de zin aangepast.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 juli 2017 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 10 juli 2017 - 13:54 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Sorry man, mijn quote was niet helemasl juist geformuleerd en jij moet er vervolgens weer een heel boek van maken om te reageren. Bedankt voor je inbreng. Ik heb de zin aangepast. Oh zo bedoelde ik het niet. Waarom ik reageerde was dat je suggereert dat er helemaal geen updates komen.
Ik zal het kort houden:) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Gaan de resultaten over voor of na de wedstrijd?
Er is waarschijnlijk in het ziekenhuis een onderzoek geweest en ander halve week geleden?
1 meld van ander half week geleden, het er prima uitzag.
Dit lijkt op dat het in het ziekenhuis geen bijzonderheden zijn gevonden .
Het kan aan mij liggen?? |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
Tja ben blij dat zijn hart goed is, nu hopen dat er helemaal geen schade is op neurologisch gebied en dat alles gewoon weer goed komt. Ik wil Nouri weer zien schitteren, Nouri is en voetballer daar kom je voor naar het stadion. Deze jongen wordt door iedereen de hemel in gesprezen en bleef gewoon normaal.
Laten we hopen dat de eerste Neurologische tests gewoon goed zijn.
Dit doet me ook weer denken aan Robbie de wit. geweldige linksbuiten van Ajax en het Nederlands elftal die ineens op vakantie een hersenbloeding kreeg op 21 jarige leeftijd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Volgens mij staat er slechts dat hartonderzoek (tot dusver) geen bijzonderheden heeft opgeleverd. Gezien de context lijkt dat te suggereren dat daar geen schade zit, of in ieder geval niets vreemds is gezien. Nu zal nog moeten blijken wat het effect op de hersenen is en pas daarna zullen ze Nouri gaan wakker maken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 juli 2017 door Eide -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 10 juli 2017 - 16:42 schreef Eide het volgende:Volgens mij staat er slechts dat hartonderzoek (tot dusver) geen bijzonderheden heeft opgeleverd. Gezien de context lijkt dat te suggereren dat daar geen schade zit, of in ieder geval niets vreemds is gezien. Nu zal nog moeten blijken wat het effect op de hersenen is en pas daarna zullen ze Nouri gaan wakker maken. Ja maar anderhalve week geleden hebben ze hem ook getest. Toen was er ook niks aan de hand
De verwarring ontstond dat er eerst over de resultaten van ander halve week geleden hadden. Nu hebben ze over de onderzoek in het ziekenhuis
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 juli 2017 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op maandag 10 juli 2017 - 16:42 schreef Eide het volgende:Volgens mij staat er slechts dat hartonderzoek (tot dusver) geen bijzonderheden heeft opgeleverd. Gezien de context lijkt dat te suggereren dat daar geen schade zit, of in ieder geval niets vreemds is gezien. Nu zal nog moeten blijken wat het effect op de hersenen is en pas daarna zullen ze Nouri gaan wakker maken. Ik ben blij dat de eerste test mbt zijn hart geen bijzonderheden zijn gevonden, dat is alvast een begin. Ik neem aan dat we morgen iets meer zullen weten wat de schade is aan zijn hersenen. Ik hoop gewoon op een wonder en dat hij er gewoon weer zal staan. IK weet niet hoe lang hij daar heeft gelegen, zonder hartslag en beademing.
Ik wil nu gewoon aan niets anders denken. Ik wil hem weer op het veld zien en de onnovolgbare acties van hem van dichtbij meemaken. Dit heeft me wel echt geraakt en kan dan ook slecht tegen die eikels van Feijenoord of PSV die via de app lullige opmerkingen plaatsen.
IK heb geen respect voor dat soort gasten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 10 juli 2017 - 16:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Ja maar anderhalve week geleden hebben ze hem ook getest. Toen was er ook niks aan de hand Wat dus betekent dat het probleem wat Nouri had/heeft niet te zien was op de testen die Ajax uitvoert. Dat is niet zo gek aangezien Ajax waarschijnlijk geen compleet hartonderzoek doet maar waarschijnlijk een sportmedische keuring uitvoert op alle spelers.
Ik denk zelf ook niet dat dit suggereert dat er in het ziekenhuis geen probleem met zijn hart is aangetroffen. Ik verwacht niet dat het ziekenhuis nu al zo ver is. Het identificeren van het probleem komt waarschijnlijk pas later.
Nu ben ik absoluut geen kenner op dit gebied, maar meestal kijkt men bij levensbedreigende zaken eerst naar de schade en wat dat betekent en gaat men daarna pas op zoek naar de oorzaak. Eerst het onmiddellijke gevaar behandelen, dan pas de rest. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
KEIZER VOORZICHTIG: 'WIL NOURI ECHT WEER ZIEN STAAN'
De eerste testresultaten van het hart van Abdelhak Nouri zijn positief, maar trainer Marcel Keizer van Ajax wil niet te vroeg juichen. "Ik moet hem echt weer zien staan om daar weer positief over te zijn", zei Keizer maandagmiddag.
Nouri wordt in een Oostenrijks ziekenhuis kunstmatig in coma gehouden, nadat hij zaterdag tijdens de oefenwedstrijd tegen Werder Bremen vanwege hartritmestoornissen in elkaar was gezakt. Ajax meldde zondagavond dat zijn situatie "zeer stabiel" is.
Afwachten De 20-jarige middenvelder ondergaat maandag allerlei neurologische testen. "Het is afwachten op de uitslagen en echt hopen", zei Keizer. "Hij is in goede handen, er wordt goed voor hem gezorgd."
Niet trainen Keizer stapte maandag in Amsterdam weer het veld op. Zijn spelers mochten zelf kiezen of ze wilden trainen. "Allerlei emoties lopen door elkaar heen. Het verschilt heel erg per persoon hoe ze hiermee omgaan. Twee jongens die van Jong Ajax zijn aangesloten, wilden niet trainen. Prima, dan moeten ze dat niet doen. Iedereen houdt van 'Appie', of je wel of niet traint, dat maakt niet uit." Bron
Mooi om die menselijke kant van een trainer te zien. Ik ben desondanks toch benieuwd wanneer de knop weer om gaat. Met het oog op de aankomende periode zal Ajax toch ook troost en steun moeten vinden in datgene wat de belangrijkste bijzaak in het leven is, namelijk voetbal. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op maandag 10 juli 2017 - 16:57 schreef Eide het volgende:[..] Wat dus betekent dat het probleem wat Nouri had/heeft niet te zien was op de testen die Ajax uitvoert. Dat is niet zo gek aangezien Ajax waarschijnlijk geen compleet hartonderzoek doet maar waarschijnlijk een sportmedische keuring uitvoert op alle spelers. Ik denk zelf ook niet dat dit suggereert dat er in het ziekenhuis geen probleem met zijn hart is aangetroffen. Ik verwacht niet dat het ziekenhuis nu al zo ver is. Het identificeren van het probleem komt waarschijnlijk pas later. Nu ben ik absoluut geen kenner op dit gebied, maar meestal kijkt men bij levensbedreigende zaken eerst naar de schade en wat dat betekent en gaat men daarna pas op zoek naar de oorzaak. Eerst het onmiddellijke gevaar behandelen, dan pas de rest. In het ziekenhuis kijken of er iets aan zijn hart is, waardoor hij nog niet wakker gemaakt mag worden. En eerst een operatie nodig is. Dat is dus niet het geval. Als ik de berichten zo lees.
De vraag van een journalist op de vraag, of men dit zag aankomen werd beantwoord van nee. We hebben hem vooraf dit seizoen conditie tets laten doen, daarbij volgen ze zijn hart. Daar kwam niks aan het licht dat er iets mis zou zijn.
Nu gaan ze kijken of er een neurologisch een reden kan zijn om hem niet wakker te maken. Als ze niks bijzonders vinden dan maken ze hem weer wakker. Want het is ook niet goed om hem hierin te houden |
|
|
|