|
|
Eide
|
|
|
Sjaak Swart: ’Weg met die haat en nijd’
Het meezingen van het Feyenoord-clublied ’Hand in hand, kameraden’ op het Gala Voetballer van het Jaar werd Mister Ajax Sjaak Swart door een aantal heethoofden niet in dank afgenomen. "Ik zal de ziektes die me werden toegewenst niet opnoemen”, aldus de Ajacied.
Swart vindt het jammer dat zijn verrassingsoptreden door een kleine minderheid niet in het juiste perspectief wordt gezet. "Als de organisatie me van tevoren had gevraagd om dit lied te zingen, had ik ’nee’ gezegd, want het vorige filmpje zorgde al voor genoeg ellende. Maar na die prachtige, emotionele brief van Mo Nouri, het broertje van Appie, over verbroedering moest ik wel toen Humberto Tan me het podium op vroeg. Ik werd een beetje voor het blok gezet.”
Hij zegt evenwel geen spijt te hebben van zijn spontane actie. "Die haat en nijd, daar heb je toch helemaal niks aan. Weg daarmee. Begrijp me goed, ik ben er dagen ziek van als Ajax verliest, ben misschien wel de fanatiekste supporter van allemaal. En natuurlijk moet Ajax altijd kampioen worden. Maar als de beste heeft gewonnen en dat niet Ajax was, dan kun je er toch niks meer aan doen. En om een schitterende competitie te hebben, moet er grote rivaliteit zijn, maar ook respect.” Respect voor Feyenoord En dat heeft Swart voor Feyenoord. "Na Ajax de mooiste club van Nederland. Coentje (Moulijn, red.) was een vriend van me. En in onze tijd gingen zeven, acht spelers van beide clubs heel goed met elkaar om. We hadden een beetje dezelfde humor.”
Mister Ajax, die overigens veel meer positieve reacties kreeg, hoopt dat zijn actie er uiteindelijk een klein beetje toe bijdraagt dat fans van beide aartsrivalen ooit hetzelfde respect voor elkaar hebben. "Laten we alsjeblieft een beetje normaal met elkaar omgaan.” Bron |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ja normaal met elkaar omgaan is prima,maar dat achterlijke clublied zingen gaat wel erg ver Sjakie. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Als er iemand met haat en nijd reageert dan is hij dat. Voornamelijk in interviews, zijn er genoeg van op youtube.
Dus opmerkelijk dat hij hiermee komt. Ik zou zeggen tegen Sjaak, kijk je eigen dingen eerst ff terug. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Je kan toch ook tot inkeer komen? Zeker na zo'n vreselijke gebeurtenis omtrent Nouri...
Soms gebeurt er iets in het leven, waardoor je andere dingen opeens minder belangrijk gaat vinden, zo had ik dat laatst ook toen ik die vader en zoon in een feyenoord shirt zag lopen op het pleintje van Nouri.
Ik dacht echt 'wat een prachtig gebaar' en ik kreeg er tranen van in mn ogen en zei tegen mezelf, 'kon dit nou maar altijd'.
Ik weet ook nog goed dat onze gabber Peter overleed :( De reacties van onze rotterdamse vrienden waren inmens steunend en ik kan toen ook even niet meer aan haat denken.
Ik vind het niet mooi wat Sjaak heeft gedaan, maar begrijp het wel. De supporters die met een neus vol naar het stadion gaan, die keuren dit af omdat ze maar aan 1 ding denken; Haat richting rivaal!!! De "normale" supporter zou dit moeten kunnen accepteren. |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
quote:Op woensdag 23 augustus 2017 - 10:03 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Je kan toch ook tot inkeer komen? Zeker na zo'n vreselijke gebeurtenis omtrent Nouri... Soms gebeurt er iets in het leven, waardoor je andere dingen opeens minder belangrijk gaat vinden, zo had ik dat laatst ook toen ik die vader en zoon in een feyenoord shirt zag lopen op het pleintje van Nouri. Ik dacht echt 'wat een prachtig gebaar' en ik kreeg er tranen van in mn ogen en zei tegen mezelf, 'kon dit nou maar altijd'. Ik weet ook nog goed dat onze gabber Peter overleed :( De reacties van onze rotterdamse vrienden waren inmens steunend en ik kan toen ook even niet meer aan haat denken. Ik vind het niet mooi wat Sjaak heeft gedaan, maar begrijp het wel. De supporters die met een neus vol naar het stadion gaan, die keuren dit af omdat ze maar aan 1 ding denken; Haat richting rivaal!!! De "normale" supporter zou dit moeten kunnen accepteren. Als mensen goed gekeken hebben naar het gala dan weet je waarom hij het deed. Hij werd min of meer voor het blok gezet omdat er naar Nouri werd gevraagd en toen werd de link gelegd naar de rivaliteit. Die Humberto Tan had niet zo door moeten zeiken dan. Maar gezien de context van het het gebeuren was het toch prachtig jongens?! Weet je,het is goed zo....Helemaal goed.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 23 augustus 2017 - 10:03 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Je kan toch ook tot inkeer komen? Zeker na zo'n vreselijke gebeurtenis omtrent Nouri... Soms gebeurt er iets in het leven, waardoor je andere dingen opeens minder belangrijk gaat vinden, zo had ik dat laatst ook toen ik die vader en zoon in een feyenoord shirt zag lopen op het pleintje van Nouri. Ik dacht echt 'wat een prachtig gebaar' en ik kreeg er tranen van in mn ogen en zei tegen mezelf, 'kon dit nou maar altijd'. Ik weet ook nog goed dat onze gabber Peter overleed :( De reacties van onze rotterdamse vrienden waren inmens steunend en ik kan toen ook even niet meer aan haat denken. Ik vind het niet mooi wat Sjaak heeft gedaan, maar begrijp het wel. De supporters die met een neus vol naar het stadion gaan, die keuren dit af omdat ze maar aan 1 ding denken; Haat richting rivaal!!! De "normale" supporter zou dit moeten kunnen accepteren. Mooie post vriend. Helemaal eens. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind juist mooi dat een van de fanatiekste bekende Ajacieden zich ook van deze kant durft te laten zien. Ik vind Sjaak een prachtig mens. Bloedfanatiek, emotioneel maar ook een liefhebber en echt een sociaal mens. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 23 augustus 2017 - 12:26 schreef Eide het volgende:Ik vind juist mooi dat een van de fanatiekste bekende Ajacieden zich ook van deze kant durft te laten zien. Ik vind Sjaak een prachtig mens. Bloedfanatiek, emotioneel maar ook een liefhebber en echt een sociaal mens. recht voor zen raap.. hou ik wel van |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op woensdag 23 augustus 2017 - 10:03 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Je kan toch ook tot inkeer komen? Zeker na zo'n vreselijke gebeurtenis omtrent Nouri... Soms gebeurt er iets in het leven, waardoor je andere dingen opeens minder belangrijk gaat vinden, zo had ik dat laatst ook toen ik die vader en zoon in een feyenoord shirt zag lopen op het pleintje van Nouri. Ik dacht echt 'wat een prachtig gebaar' en ik kreeg er tranen van in mn ogen en zei tegen mezelf, 'kon dit nou maar altijd'. Ik weet ook nog goed dat onze gabber Peter overleed :( De reacties van onze rotterdamse vrienden waren inmens steunend en ik kan toen ook even niet meer aan haat denken. Ik vind het niet mooi wat Sjaak heeft gedaan, maar begrijp het wel. De supporters die met een neus vol naar het stadion gaan, die keuren dit af omdat ze maar aan 1 ding denken; Haat richting rivaal!!! De "normale" supporter zou dit moeten kunnen accepteren. neus vol.. alleen als ik verkouden ben.. gezonde rivaliteit mag.. en een beetje jennen.. en dan zing je niet dit soort liedjes.. zie je feyenoorden al zingen daar hoorde ze engelen zingen.. niks met haat temaken maar gewoon anti de andere club.. ook op de juiste manier.. net zoals ik nooit het wilhelmus zou zingen.. zo ben ik ook geen tukker maar een almeloer.. buiten heracles om maar hekel aan enscheders... ;) mentaliteit kwestie
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 augustus 2017 door nummer10 -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Ja ik zou een John de Wolf wel zien zingen als er zich iets ernstigs voor deed, puur om het leed te verzachten. Ik snap zoiets wel, maar ben er geen voorstander van.
Begrijp me goed he pik, ik ben ook bloedje fanatiek ;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 augustus 2017 door Eide -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 - 01:37 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Ja ik zou een John de Wolf wel zien zingen als er zich iets ernstigs voor deed, puur om het leed te verzachten. Ik snap zoiets wel, maar ben er geen voorstander van. Begrijp me goed he pik, ik ben ook bloedje fanatiek ;) snap je wel.. maybe de humor maar van sjaak in zien.. ook al oud natuurlijk :P |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Oneens Eide. Ik denk er echt anders over. |
|
|
|