|
|
van geil
|
|
|
Heb ik al opgelost , zie topic CL @ T
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 september 2017 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 26 september 2017 - 22:50 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Tapia nam veel te veel risico en speelde daardoor niet goed, maar ter verdediging van hem kan je aandragen dat het niet zijn positie is, hij nog geen minuten in het 1ste heeft gemaakt en sowieso al tijden geen wedstrijd heeft gespeeld door het achterlijke programma van het tweede. De fouten die hij maakt heeft niets met ritme te maken. Dat is puur voetbal intelligentie . |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote: Ik denk dat die 0 punten een groter probleem zijn. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Uiteraard. Maar als je nog wat wil in deze poule, kan doelsaldo beslissend zijn. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Haha.. precies @Els
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 september 2017 door ar -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Ben ik half maar niet volledig met je eens. Een aantal van zijn fouten hebben m.i. alles met ritme te maken. Waarmee ik niet zeg dat ie met ritme goed genoeg is voor de basis. |
|
|
|
|
Nic.
|
|
|
........en ja hoor: daar kwam onze trainer weer aan met z'n Bilal! Die leert het dus nooit. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: De selectie is al uitgedund dus je zal spelers moet wisselen om ze te sparen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Tja hopen op het leeglopen van de ziekenboeg |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
FEYENOORD AFGETROEFD DOOR NAPOLI
Feyenoord heeft in de Champions League-wedstrijd tegen Napoli niet voor een stunt kunnen zorgen. In Stadio San Paolo ging de ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst tijdens het tweede duel in Groep F met 3-1 onderuit. Sofyan Amrabat redde in blessuretijd de eer, nadat Jens Toornstra bij een 2-0 achterstand een strafschop had gemist. Sven van Beek maakte in de slotfase zijn rentree na ruim een jaar blessureleed.
Net als tegen Manchester City moest Feyenoord in Napels een vroege tegengoal slikken. Sofyan Amrabat verloor na zeven minuten op het middenveld een duel van Lorenzo Insigne, die vervolgens mocht opstomen naar de rand van het strafschopgebied. Daarvandaan schoot de aanvaller de bal buiten bereik van Brad Jones in de hoek, die toen hij achter zich keek zag dat de eerste bal op zijn doel direct een doelpunt had opgeleverd.
Waar de snelle achterstand tegen City gevolgd werd door nog twee tegentreffers, daar herpakte Feyenoord zich nu vrijwel meteen. Spelend in een 4-4-2-formatie had de ploeg veelvuldig balbezit en leek het ook met vertrouwen te spelen. Doordringen tot de gevarenzone lukte Feyenoord echter maar mondjesmaat, waardoor Napoli makkelijk overeind bleef. Alleen aanvallers Jean-Paul Boëtius en Steven Berghuis produceerden voor rust een schot richting het doel van Pepe Reina, die niet leek te schrikken van de Rotterdamse pogingen.
Toch verdiende het veldspel van Feyenoord een compliment het oog op de gewijzigde samenstelling waarin de ploeg moest spelen. Eric Botteghin was vanwege een kruisbandblessure al niet meegereisd naar Italië, terwijl zijn vaste verdedigingspartner Jan-Arie van der Heijden aan het einde van de warming-up was afgehaakt met een kuitblessure. Daardoor vormden Renato Tapia en Jeremiah St. Juste het centrale duo tegenover de meest scorende ploeg van de Serie A.
Hoe dodelijk de Napolitaanse aanvallers zijn, werd kort na rust duidelijk. Een verkeerde terugspeelbal van Kevin Diks werd genadeloos afgestraft door Dries Mertens, die daarmee een groot deel van de Rotterdamse hoop op een goed resultaat wgnam. Die hoop kwam heel even terug toen Jens Toornstra halverwege de tweede helft een penalty mocht nemen (Berghuis werd neergelegd), maar vervloog direct daarna weer toen Reina de inzet van de middenvelder keerde.
Toen José Callejon een minuut later scoorde na een slordigheid van Tapia, was het definitief klaar voor Feyenoord. De Peruviaan werd niet veel later vervangen door Sven van Beek, die daarmee zijn eerste officiële speelminuten maakte sinds 1 mei 2016.
In de laatste twintig minuten was het voor Feyenoord zaak om de schade verder beperkt te houden, ook met het oog op het vervolg van de Champions League-campagne. Dat lukte, en de ploeg slaagde er via Sofyan Amrabat zelfs in om in blessuretijd nog iets terug te doen. De middenvelder drong door tot de defensie van Napoli en passeerde van Reina van dichtbij. Daarmee maakte hij de eerste Champions League-goal van Feyenoord sinds 13 november 2002.
Samenvatting SSC Napoli - Feyenoord 3-1
(https://youtu.be/Iq6e9ia0HVE)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 september 2017 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Eigenlijk gaat dit nergens over. Zo veel wisselingen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Verklaard het resultaat ook wel.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Sarri: ''We doen duidelijk iets helemaal verkeerd''
Napoli-trainer Maurizio Sarri is ontevreden over de slotfase van de wedstrijd tegen Feyenoord. Hij baalt met name stevig van de goal van Sofyan Amrabat.
''Op dit moment ben ik vooral geïrriteerd over de goal die we incasseerden', aldus Sarri na afloop tegenover Voetbal International. ''In een competitie waar het doelsaldo doorslaggevend is, kan je niet zo'n doelpunt incasseren tien seconden voor het einde. Ik kan niet tevreden zijn.''
''We hebben een goede wedstrijd gespeeld en veel gecreëerd. Maar wat ik vervelend vind is dat we Feyenoord werkelijk niets hebben toegestaan, maar dat ze toch een doelpunt maakten en een penalty kregen. We doen duidelijk iets helemaal verkeerd.''
''We hadden ook meer doelpunten moeten maken, gezien de kansen die we hadden. Feyenoord kan zich moeilijk wapenen tegen druk, dus doorjagen was logisch. Dat deden we slechts in delen van de wedstrijd goed.''
Trainer Maurizio Sarri deelt wel de complimenten uit aan zijn aanvallers, die alle drie wisten te scoren tegen Feyenoord. 'Dries Mertens, Jose Callejón en Lorenzo Insigne scoren veel, maar ze helpen ook het team door verdedigend werk op te knappen.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
''De krachtverhoudingen liggen zo ver uit elkaar''
Feyenoord heeft ook zijn tweede wedstrijd in de Champions League verloren, deze keer werd het 3-1 tegen Napoli, na de 0-4 tegen Manchester City. De landskampioen leek zich qua veldspel wel te herstellen van de oorwassing tegen City, maar daar is analist Taco van den Velde het niet mee eens. "Het probleem is: de krachtverhoudingen liggen zo ver uit elkaar."
"Het is de hele wedstrijd een soort spel tussen kat en muis geweest, waar je de hele tijd een soort omsingeling zag en een Feyenoord dat soms de bal mocht hebben. Als je dan Feyenoord ziet staan waar het ene mannetje achter het andere mannetje aanloopt, dan denk je 'dit is tactiek van twintig jaar geleden'."
Tegenover Voetbal International geeft Van den Velde aan hoe Feyenoord het aan had moeten pakken. "Als je weet dat je mindere spelers hebt dan de tegenstander dan weet je dat je de ruimtes klein moet maken. Je moet er geen man op man gevecht van maken, want dan weet je dat je het onderspit delft. Zorg dat er overal rugdekking is en dan je huid zo duur mogelijk verkopen.
''Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je een strijdplan hebt waardoor je de tegenstander wel twee of drie keer pijn kunt doen in de omschakeling. Als je kijkt wat Feyenoord heeft afgedwongen, dan is dat echt heel weinig," zo besluit de analist zijn betoog. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Weer een goed leermoment, ging al wat beter als vorige keer. Diks, keer op keer de pisang en Tapia frivool Zuid Amerikaanse fouten akties op een positie waar dat niet kan, is ie ook niet gewend. De rest gemiddeld een niveau lager als de spelers van Napoli, wat verwacht je dan ook. Ging geen eens zo gek slecht, zat er toch dichter bij als de vorige keer. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Complimenten voor Feyenoord-supporters: ''Zo hoort het''
De media in Italië schreven dagen over de komst van de Feyenoord-supporters. Ze waren bang voor ongeregeldheden zoals een paar jaar geleden in Rome. Uiteindelijk bleef het allemaal rustig en ontvingen de supporters complimenten van de Napolitaanse politie.
Er waren naar schatting ruim vijfhonderd Feyenoorders aanwezig. ''Het is heel rustig gebleven en zo hoort het ook,'' vertelt een woordvoerder in gesprek met De Telegraf. Een aantal fans zag kans het stadion binnen te komen, maar het gros bekeek de wedstrijd op tv-schermen in barretjes.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 september 2017 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Eerste doelpunt: fout Toornstra en Amrabat (slap) Tweede doelpunt: fout Diks Penalty gemist: fout Toornstra Derde doelpunt: fout Tapia (kijk ook even wat Boetius uitspookt) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 27 september 2017 - 22:13 schreef CobusIII het volgende:Eerste doelpunt: fout Toornstra en Amrabat (slap) Tweede doelpunt: fout Diks Penalty gemist: fout Toornstra Derde doelpunt: fout Tapia (kijk ook even wat Boetius uitspookt) Kijk de 2 de nog eens naar Tapia , zowel de pass , als de reaktie na de goal.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 september 2017 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote: Heb ik gezien...het eerste ben ik niet met je eens. Als hij op de andere been had gespeeld was de kans aanwezig dat de bal onderschept zou worden. De reactie daarna is nooit goed te keuren. El Ahmadi deed dat overigens ook richting Diks. Maar op die manier help je je teamgenoten niet...dus daar heb je een punt. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Diks die loopt zelf al wedstrijden lang te mopperen op iedereen als hijzelf een fout maakt. Maar zet m nog eens op 2.27,Mertens staat tussen beiden en die middenvelder is nog niet gezien in beeld..Staat zeker op 20 meter.Het gaat gewoon te snel voor ze. Jammer maar tis zo |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Tussen 50 seconden en 1minuut 12 nog 2 keer Tapia volledig in de fout. Hakbal ??? Penalty,, en niet instappen maar achteruit lopen.Goal 1 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Was dus gewoon bij alle 3 de goals mede debet . |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Buiten dat, nog 2 a 3 100 procent kansen die niet verzilverd werden waar hij volledig er naast zat . |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ben je op oorlogspad geile? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Nee, feiten ,,, kijk maar. |
|
|
|
|
FeyenoordFourEver
|
|
|
Kinderlijk simpel weg gegeven |
|
|
|
|
FeyenoordFourEver
|
|
|
quote:Op woensdag 27 september 2017 - 22:13 schreef CobusIII het volgende:Eerste doelpunt: fout Toornstra en Amrabat (slap) Tweede doelpunt: fout Diks Penalty gemist: fout Toornstra Derde doelpunt: fout Tapia (kijk ook even wat Boetius uitspookt) Pupillen niveau! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 27 september 2017 - 22:13 schreef CobusIII het volgende:Eerste doelpunt: fout Toornstra en Amrabat (slap) Tweede doelpunt: fout Diks Penalty gemist: fout Toornstra Derde doelpunt: fout Tapia (kijk ook even wat Boetius uitspookt) Ik vind zowel goal 2 als goal drie fouten van Tapia. Beide gevallen moest hij de bal gewoon naar voren spelen of de tribune in rossen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Gaal: ''In principe waren ze niet veel minder dan Napoli''
Feyenoord verloor dinsdagavond ook de tweede wedstrijd in de groepsfase van de Champions League. De ploeg van Giovanni van Bronckhorst ging in Italië met 3-1 onderuit tegen Napoli. Onder andere door enkele persoonlijke fouten van de Rotterdamse behaalde de club uit Napels de zege.
"Natuurlijk heb ik dat gezien”, zegt Louis van Gaal, oud-bondscoach van het Nederlands elftal, voor de camera van Ziggo Sport. “Feyenoord heeft zes geblesseerde spelers en dan ook nog een vlak voor de wedstrijd. Dan ga je een wissel trekken op een teamproces. Dat is allemaal niet zo gemakkelijk.”
“Als je dan ook nog eens allemaal individuele fouten maakt, dan wordt het gewoon heel moeilijk. In principe waren ze niet veel minder dan Napoli: die vond ik ook niet geweldig spelen, maar ja, die scoren wel uit een kans en dat doet Feyenoord dus minder. Zeker nu Nicolai Jørgensen er niet bij is.” |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Wonderen: ''Ik vond Renato en St. Juste wel lef hebben''
Steeds meer voetbalkenners zien het Champions League avontuur van Feyenoord helemaal niet zo somber in, ondanks dat de eerste twee wedstrijden in het miljardenbal verloren werden. Zo ook Kees van Wonderen, landskampioen met Feyenoord en winnaar van de supercup in 1999 en winnaar van de UEFA Cup in 2002.
Van Wonderen maakte ook de magische avond van de 2-0 overwinning op Juventus in 1997 mee en wanhoopt, net als oud-bondscoach Louis van Gaal, helemaal niet over het vervolg van Feyenoord in het miljardenbal. "Tegen Napoli vond ik het er al veel beter uitzien dan tegen Manchester City. Het verschil is veel groter dan in mijn tijd als speler.''
''De spelers van Feyenoord kennen nu het niveau en weten wat ze er individueel en samen voor moeten doen om dat te benaderen," zo vertelt Van Wonderen aan De Telegraf. "Tegen Napoli zag ik jongens op het veld, met Amrabat, Vilhena, El Ahmadi, Toornstra en Boëtius, die echt wel dat tempo hoger kunnen spelen en hard werken. Achterin liggen nu fysiek de problemen. Maar ik vond het centrum St. Juste-Tapia er best goed uitzien."
Van Wonderen heeft een verleden als onderdeel van de technische staf van FC Twente en maakte daar al kennis met Renato Tapia. "Ik weet dat hij écht op hoog niveau kan spelen en het maakt hem ook echt niet uit tegen wie of op welk podium, maar hij moet wel zijn verantwoordelijkheid nemen. Dat nonchalante kan ervoor zorgen dat de staf weer voor Sven van Beek kiest nu hij fit is, maar ik vond dit centrum met Renato en St. Juste wel lef hebben.” |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Toch denk ik bij van Gaal nooit echt dat t onzin is wanneer ik iets van m lees.
Maar nu... Er zit wel wat in, maar t verschil in kwaliteit droop er vanaf. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op donderdag 28 september 2017 - 07:39 schreef Stylzz het volgende:Toch denk ik bij van Gaal nooit echt dat t onzin is wanneer ik iets van m lees. Maar nu... Er zit wel wat in, maar t verschil in kwaliteit droop er vanaf. Eens.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Van Wonderen zegt eveneens zinnige dingen hierboven. Juist ook over Tapia. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Iemand met voetbalverstand. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 28 september 2017 - 07:39 schreef Stylzz het volgende:Toch denk ik bij van Gaal nooit echt dat t onzin is wanneer ik iets van m lees. Maar nu... Er zit wel wat in, maar t verschil in kwaliteit droop er vanaf. Van Gaal bekijkt het vanuit zijn perspectief en is overtuigd dat er meer uit te halen was. Hij is een tacticus en herken de kwaliteiten van spelers als geen ander. Ik denk dat hij wel een punt heeft. Zowel van Wonderen als van Gaal bekijken het goed wat mij betreft. . Onze vriend Kenneth Perez is de man die ik minder serieus neemt.. Komt eigenlijk in aanmerking voor de kwal van de week. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En toch noem jemhem,onze vriend..(?)
d:-)) |
|
|